274263
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تایید مرگ یک نفر از وخامت حال سه نفر نیز در پی وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در بستک خبر داد.
به نقل از فارس از بندرعباس، صبح امروز و در پی وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در شهر بستک واقع در شمال غرب مرکز هرمزگان، خسارات متعددی به منازل مسکونی وارد شده است.
این در حالی است که پس از وقوع این زمینلرزه سه پسلرزه به بزرگی 4.5، 3.4 و 3.1 ریشتر نیز بستک را لرزانده است.
فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه طی این زمین لرزه 16 نفر به مراکز درمانی در بستک منتقل شدهاند اضافه کرد: 10 نفر از این تعداد سرپایی درمان و حال سه نفر از بستری شدگان نیز وخیم گزارش شده است.
وی فوت یک نفر در این زمین لرزه را تایید کرد.
274362
در دوران شاه طهماسب صفوی، پس از جمعآوری خشتهای کاشی، گنبدی با روکش طلا بر فراز گنبد پیشین بنا شد.
این همان گنبدی است که امروزه در نمای بیرونی به چشم میآید.در شورش ازبکها، خشتهای طلای گنبد به چپاول رفت. در زمان شاه عباس صفوی، گنبد مطهر، بار دیگر با خشتهایی از مس و روکش طلایی پوشیده شد. گنبدی که اینک مشاهده میشود، همان بنایی است که حدود چهارصد سال از ساخت آن میگذرد.
روزنامه السفیر لبنان جزئیات دستگیری سرکرده گردان عبدالله عزام را که مسئولیت انفجارهای نزدیک سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته بود، منتشر کرد.
به گزارش فارس روزنامه لبنانی «السفیر»، به نقل از منابع آگاه درباره چگونگی دستگیری ماجد الماجد سرکرده سعودی گردان عبدالله عزام که مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته است نوشت: ارتش لبنان در عملیاتی بی نظیر دستاورد امنیتی بزرگی در آغاز سال نو میلادی برای خود محقق کرد که آن هم دستگیری فرمانده گردان عبدالله عزام وابسته به القاعده در بلاد شام بود.
بر اساس اطلاعات دریافتی الماجد پس از اینکه در درگیری های القلمون سوریه زخمی شده بود بیش از یک هفته در بیمارستان المقاصد بیروت با هویت جعلی تحت درمان بود و پنجشنبه گذشته از بیمارستان مرخص شد و نیروهای اطلاعاتی ارتش لبنان وی را کاملا تحت نظر داشتند و هنگامی که الماجد تحت حفاظت امنیتی عناصر القاعده در حال انتقال از بیمارستان المقاصد به منطقه البقاع بود نیروهای اطلاعات ارتش در جاده بین المللی منطقه بعبدا و در نزدیکی وزارت دفاع در منطقه «یرزه» در عملیات کمینی وی را دستگیر کردند.
گفته اند که پس از دستگیری وی، این موضوع ابتدا به نهاد قضایی لبنان و دولت سعودی اطلاع داده شد.
این تروریست سعودی از سوی عربستان، لبنان، مصر، اردن و چند کشور غربی به ویژه آمریکا تحت تعقیب است.
با وجود تلاش ارتش لبنان برای مخفی نگه داشتن موضوع دستگیری این تروریست سعودی، این خبر به سرعت به رسانه ها درز کرد.
بر اساس اطلاعات رسیده، ماجد الماجد طی ماه های گذشته از اردوگاه عین الحلوه به سوریه رفته تا با ابومحمد الگولانی سرکرده جبهه النصره بیعت کند و با زهران علوش یکی از سرکرده های النصره در القلمون اقامت داشت و اخیرا از سوریه به اردوگاه عین الحلوه بازگشته بود.
ماجد الماجد یک تبعه سعودی است که از تابستان 2012 سرکردگی گردان عبدالله عزام وابسته به القاعده را برعهده دارد.
بر اساس اطلاعات خبری الماجد سومین تبعه سعودی است که سرکردگی گردان های عبدالله عزام را برعهده دارد، «صالح القرعاوی»، فرمانده نظامی این گردان بوده و «سلیمان حمد الحبلین» نیز کارشناس مواد منفجره در این گردان بوده است و این دو تبعه سعودی از سوی آمریکا تروریست های بین المللی خوانده می شوند اما الماجد دارای این صفت نبوده است.
القرعاوی در سال 2004 گردان های عبدالله عزام را بنیانگذاری کرد تا شاخه القاعده در عراق باشد و اهدافی را در منطقه هدف بگیرد و عبدالله عزام استاد اسامه بن لادن سرکرده معدوم القاعده است.
یک منبع بسیار آگاه به روزنامه السفیر گفت: طرف های رسمی لبنان در ساعات آتی در بیانیه ای رسمی خبر دستگیری الماجد را اعلام خواهد کرد.
به نوشته السفیر ارتش لبنان همزمان با بازداشت الماجد اقدامات امنیتی و نظامی پیشگیرانه برای مقابله با هر گونه انتقام گیری القاعده یا گردان های عبدالله عزام به اجرا گذاشته است.
الماجد به اتهام دست داشتن در چندین عملیات تروریستی در لبنان و خارج این کشور تحت تعقیب قرار داشت که از جمله آن حمله به سفارت ایران در بیروت در اکتبر گذشته بود.
گردان های عبدالله عزام تاکنون مسئولیت چندین انفجار در مناطق طابا، تویبع و شرم الشیخ مصر در سال 2004 و حمله به دو ناو آمریکایی در بندر العقبه در سال 2005، حمله به گردشگران خارجی در نزدیکی موزه مصر و انفجار انتحاری علیه نفت کش ژاپنی در نزدیکی ساحل امارات در سال 2010 را برعهده گرفته است.
آمریکا نیز گردان های عزام را در بیست و چهارم ماه مه 2012 در فهرست گروه های تروریستی قرار داده و عناصر آن را تحت تعقیب قرار داده بود.
انفجارهای تروریستی 28 آبان مقابل سفارت ایران در بیروت منجربه شهادت 25 تن از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان و همچنین زخمی شدن بیش از 150 تن شد.
در این انفجارها به وسیله یک عامل انتحاری سوار بر موتور سیکلت و یک خودروی بمب گذاری شده با فاصله زمانی چند دقیقه و در فاصله 10 متری از سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه الجناح در بیروت رخ داد که بر اثر آن حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان به شهادت رسید.
صلوات خاصه امام رضا(ع) امشب به طور همزمان از شبکههای مختلف تلویزیون پخش میشود.
به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) امشب (11 دی ماه) صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) ساعت 20 از شبکههای تلویزیونی یک، دو> سه، تهران و قرآن و معارف سیما پخش میشود. بنا بر این گزارش، بینندگان میتوانند همنوا و همراه با شبکههای سیما قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) را زمزمه کنند. برای توسل به آن امام رئوف و گسترش فرهنگ رضوی، این طرح سراسری از سوی رسانه ملی برگزار میشود.
274177
پایگاه خبری "کلنا شرکاء" که چندی پیش این رقم را اعلام کرده و وعده داده بود بزودی تصاویر این افراد را منتشر میکند برای رسیدن به عدد دروغین خود اقدام به جعل تصاویر و انتشار اسامی جعلی کرده است!
نکته جالب توجه در تصاویر جدید این سایت مخالف دولت اسد، انتشار تصویری متعلق به بازیگر فیلم سینمایی ایرانی "خداحافظ رفیق" است که با نام «حسن محمود نسر» در بین دیگر تصاویر منتشر شده قرار دارد!!
این تصویر متعلق به «کاوه مهدوی» بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است که در سال 1382 در فیلم دفاع مقدسی "خداحافظ رفیق" به کارگردانی و نویسندگی «بهزاد بهزادپور» ایفای نقش کرده است.
تصویر منتشر شده از سوی پایگاه معارضان نظام سوریه
کاوه مهدوی در فیلم خداحافظ رفیق
فیلم "خداحافظ رفیق" نخستین فیلم بلند بهزاد بهزادپور است که آن را به تهیه کنندگی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ساخته است. این فیلم که تا کنون چندین بار از تلویزیون پخش شده به دلیل نوع نگاه خاص آن به مقوله دفاع مقدس با استقبال مردمی روبرو شد.
به اذعان اهالی هنر خداحافظ رفیق" فیلمی است که هنوز هم پس از 9 سال از تولید آن برای خیلیها تازگی دارد و دیگر مانند آن در سینمای ایران نخواهد آمد.
شایان ذکر است پایگاه خبری "کلنا شرکاء" تاکنون به وعده اعلام نام و عکس 1000 کشته خود عمل نکرده و تنها 450 عکس منتشر کرده که علاوه بر تحریفاتی از نوع مذکور، بسیاری از تصاویر شهدای واقعی نیز ، تکراری و از زوایای گوناگون بوده و برای تعدادی از آنان هم اسامی جعلی به کار برده است.
مروان خبر وفات حضرت را به معاویه داد و گفت: آنان میخواهند حسنبن علی را کنار پیامبر دفن کنند، اما تا من زنده هستم به این مقصود خود نخواهند رسید! بدین ترتیب رخدادهای ناگواری در مراسم تدفین امام حسن مجتبی(ع) روی داد.
معاویه با ترتیب دادن توطئهای امام حسن بن علی علیهالسلام را به دست همسرش «جعده» دختر «اشعث بن قیس» به شهادت رساند. زمانی که در سال 63 در واقعه «حَرّه» مدینه، غارت شد، خانه این زن نیز به تاراج رفت اما به پاس خوش خدمتی او در به شهادت رساندن شوهرش، اموالش را به او بازگرداندند. منابع بیشماری خبر به شهادت رساندن امام مجتبی علیهالسلام را توسط جَعْده و با توطئه معاویه گزارش کردهاند. [1] به گزارش ابن حمدون، قرار بود جعده در برابر مسموم کردن امام علیهالسلام، یکصد هزار درهم دریافت کند. بعدها نیز با یک قریشی ازدواج کرد و از او بچهدار شد. کودکان با دیدن این بچه به او گفتند: «یابن مَسَمِّمَهِ الاَزواج؛ ای فرزند کسی که شوهرش را مسموم کرد.» [2] آن حضرت چهل روز پس از مسمومیت بیمار بود تا به شهادت رسید. [4] «ام بکر» دختر«مِسوَر» گوید: بارها به امام علیهالسلام سم خوراندند، ولی هر بار از آن رهایی مییافت تا آنکه مرحله آخر سم به قدری شدید بود که پارههای جگر امام حسن علیهاالسلام از گلویشان خارج شد. [5] پس از شهادت امام حسن مجتبی علیهالسلام، طبق وصیت آن حضرت خواستند او را کنار قبر رسول خدا - صلی الله علیه و آله وسلّم - دفن کنند، اما عایشه با استناد به اینکه «بیتی لا آذن فیه»[6] مانع این کار شد. مروان هم که آن زمان حکومت مدینه را داشت، اعلام کرد که اجازه چنین کاری را نخواهد داد. امام حسن علیهالسلام سفارش کرده بود که اگر مشکلی پیش آمد آن حضرت را در بقیع دفن کنند. [7] زمانی که امام را برای دفن نزدیک قبر پیامبر - صلی الله علیه و آله و سلّم - آوردند، عایشه گفت: هذا الأمر لا یکون أبدا؛ چنین چیزی هرگز انجام نخواهد شد. [8] ابوسعید خدری و ابوهریره به مروان گفتند: آیا از دفن حسنبن علی در کنار جدش ممانعت میکنی در حالی که رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ او را «سید جوانان اهل بهشت» نامید. مروان به تمسخر به آنها گفت: اگر امثال شما حدیث پیامبر - صلی الله علیه و آله وسلّم - را روایت نمیکردند، ضایع شده بود. [9] محمدبن حنفیه میگوید: زمانی که امام حسن علیهالسلام وفات کرد، مدینه یکپارچه عزادار شده بود و همه گریه میکردند. مروان خبر وفات حضرت را به معاویه داد و گفت: آنان میخواهند حسن بن علی را در کنار پیامبر - صلی الله علیه و اله و سلّم - دفن کنند، اما تا من زنده هستم به این مقصود خود نخواهند رسید. امام حسین علیهالسلام به کنار قبر پیامبر - صلی الله علیه و آله و سلّم - رسید و فرمود: اینجا را حفر کنید، سعید بن عاص که حاکم مدینه بود، خود را کنار کشید، اما مروان بنی امیه را آماده کرده مسلح شدند. مروان گفت:چنین چیزی هرگز نخواهد شد. امام حسین علیهالسلام فرمود: به تو چه ارتباطی دارد، مگر تو والی شهر هستی؟ مروان گفت: نه، امّا تا من زنده هستم اجازه این کار را نخواهم داد. امام حسین علیهالسلام از کسانی که در حلف الفضول همراه بنی هاشم بودند، کمک خواست. اینجا بود که کسانی از بنی تیم، بنی زهره، بنی اسد و بنی جعوبه مسلح شدند. امام حسین علیهالسلام و پیروان هر یک پرچمی داشت و مروان نیز، و میان آنان تیراندازی نیز شد. شماری از مردم، امام حسین علیهالسلام را راضی کردند تا به موجب وصیت خود امام حسن علیهالسلام که فرموده بود اگر قرار است خونی ریخته شود، در همان بقیع، دفن شود، از اصرار خود دست بردارد. [10] در نقلی آمده است: مروان که این زمان معزول شده بود، با این اقدام خود قصد داشت تا معاویه را از خود راضی کند. [11] مروان پس از آن که از دفن امام در بقیع جلوگیری کرد، این خبر را با آب و تاب برای معاویه نوشت. [12] او میگفت: چگونه فرزند قاتل عثمان، در کنار پیغمبر - صلی الله علیه و آله و سلّم - دفن شود، اما عثمان در بقیع؟ [13] بدون تردید، مروان از پلیدترین چهرههای بنی امیه است که در تمام مدتی که حاکم مدینه بود، با زبان تند خود، امام علی و بنی هاشم را دشنام میداد. شهادت امام در یک روایت، در ربیع الاول سال 49، و در نقلی دیگر، ربیع الاول سال 50 هجری دانسته شده است. [14] اما آنچه به نظر درست می آید، همان سال 49 هجری است. زمانی که امام به شهادت رسید، بنی هاشم کسانی را به نقاط مختلف مدینه و اطراف فرستادند تا این خبر را به گوش انصار برسانند. گفته شده است که هیچ کس در خانه خود نماند. [15] زنان بنی هاشم تا یک ماه، هر روز برای امام مجلس عزا داشتند. [16] طبری به نقل از امام باقر علیهالسلام آورده است که مردم مدینه هفت روز به مناسبت درگذشت فرزند پیامبر - صلی الله علیه وآله و سلّم - در ماتم نشسته و بازار را بستند. [17] او میگوید: در مراسم دفن امام حسن(ع) در بقیع، به قدری جمعیت بود که جای انداختن سوزن نبود. [18] خبر شهادت امام علیهالسلام در بصره نیز شیعیان آن شهر را به عزا نشاند. [19] پس از وفات امام مجتبی علیهالسلام شیعیان کوفه، نامه تسلیتی به امام حسین علیهالسلام نوشتند. در آن نامه آمده بود که درگذشت امام از یک سو برای «تمامی امت» و از سوی دیگر برای تو «و هذه الشیعه خاصه» مصیبت است. این تعبیر نشان شکلگیری «شیعه» و حتی کاربرد کلمه شیعه به عنوان یک اصطلاح در حوالی پنجاه هجری است. آنان در این نامه با این القاب از امام مجتبی ـ علیه السلام ـ یاد کردند «عَلَمُ الهُدی و نُورُ البِلاد» کسی که به او امید اقامه دین و اعاده سیره صالحان بود. آنان اظهار امیدواری کردند که خداوند حق امام حسین علیهالسلام را به او باز گرداند.[20] و منبع اصلی این گزارش: [21] منابع [1] . ترجمه الامام الحسن- علیه السلام- ابن سعد ص175ـ176، انساب الاشراف ج3 ص55ـ88 استاد محمودی در پاورقی صفحات مزبور خبر را از منابع متعددی نقل کرده است. [2] . التذکره الحمدونیه ج،9 ص293ـ294. [3] . انساب الاشراف ج 3 ص 59. [4] . ترجمه الامام الحسن- علیه السلام-،ابن سعد، ص 176. [5] . المنتخب من ذیل المذیل، ص 514 [6] . تاریخ الیعقوبی ج2 ص 225. [7] . انساب الاشراف ج3 ص61،64 نیز نکـ: پاورقی صص62-61. [8] . ترجمه الامام الحسن- علیهالسلام- ابن سعد ص184. [9] . انساب الاشراف ج3 ص65؛ و مشابه آن در: ترجمه الامام الحسن- علیه السلام- ابن سعد ص 184ـ185. [10] . ترجمه الامام الحسن- علیهالسلام- ابن سعد ص177ـ179. [11] . همان ص180 و نکـ: ص187. [12] . همان ص 188. [13] . همان ص183 عثمان حتى در بقیع نیز دفن نشد چون مردم اجازه ندادند. [14] . انساب الاشراف ج3 ص66؛ ترجمه الامام الحسن – علیهالسلام- ابن سعد ص 183، 189، 190. [15] . ترجمه الامام الحسن- علیهالسلام- ابن سعد ص 181 ؛ ترجمه الامام الحسن- علیهالسلام- ابن عساکر ش371. [16] . ترجمه الامام الحسن- علیهالسلام- ابن سعد ص 182؛ ترجمه الامام الحسن- علیهالسلام- ابن عساکر ش338. [17] . ترجمه الامام الحسن- علیهالسلام- ابن سعد ص182. [18] . المنتخب من ذیل المذیل ص514؛ المستدرک علی الصحیحین ج3 ص173 ؛ ترجمهالامام الحسن- علیهالسلام- ابن سعد ص182؛ ترجمه الامام الاحسن- علیهالسلام- ابن عساکر ش372. [19] . مختصر تاریخ دمشق ج5 ص224. [20] . تاریخ الیعقوبی ج 2 ص 228. [21] . تاریخ سیاسی اسلام (تاریخ خلفا)، رسول جعفریان ، ج 2، ص
مشخصات مدیر وبلاگ
عناوین یادداشتهای وبلاگ
بایگانی
دسته بندی موضوعی
دوستان