دریافت کد پیج رنک گوگل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *شورای امنیت پیش نویس قطعنامه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و5+1 را تصویب کرد*
  • + *عید مبارک*
  • + *در این دنیای دشمنی و قدرت طلبی خنده و اخم هم جای خود و زمان خود را دارد مثل لبخندهای معروف آقای ظریف...تقدیر و تشکر هم ادابی دارد مثل رفتاری که ایشان کردند...اگر اتحاد که رمز پیروزی هر امتی هست با هر حرکت بی منطق و محاسبه نشده ای خدشه دار شود تمام اجرهای چیده شده به زمین خواهد ریخت...*
  • + *نکته :با اینکه امریکاچند ساعت قبل یه بمب اتم جدید ازمایش کردچرا بعضی ها اسراربه شلوغ کاری و جشن دارن؟به عقیده بنده ما باید ضمن قدردانی از سربازان سنگرهای دیپلوماسی حواسمون به گستاخ شدن دشمن باشه نتیجه این همه تلاش یکی دو ماه دیگه به ثمر میشینه که ممکنه با تندروی و شتابزدگی تمام اجرهای چیده شده به زمین بریزن الان فقط یه بیانیه صادر میشه(گرچه مهم هست) ولی هنوز هیچ لزوم اجرایی نه برای ماداره نه غرب*
  • + *سلام سحربخیر عبادتاتون قبول باشه*
  • + حضرت رسول ص اموال خود را با زکات محفوظ نگاه دارید و بیمارانتان را با صدقه دادن درمان کنید و به هنگام سختی و گرفتاری به دعا روی آورید..عیدتون مبارک
  • + *سال جدید مبارک @};-اگر خدا بخاد همه اوقاتتون با روحیات خوب و حس شیرین یه زندگی ``گلبرگی`` تا آخر سال و همیشه عمرر همراه باشه@};- ...*
  • + *با سلام ... سید صادق طباطبایی از ذخایر انقلاب و از یادگاران بزرگانی چون امام موسی صدر ?شهید چمران و همواره در کنار نهضت و انقلاب بود در گذشت ایشان را به همراهان و دوستداران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و شادی روح ایشان را از خداوند متعال خواستارم...*
  • + *سلام دوستان ...‌‍ یه کمک لطفا ...با تلفن همراه چطور میشه مطلب کپی پیست کرد که خطا نده؟*
  • + **با سلام‍ در نظر دارم بعد از مدتی که نبودم از امروز فقط مطالب مربوط به جشنواره فیلم عمار رو بذارم ...لذا اسم وبلاگ هم با نظر دوستای عزیزم عوض میشه. ...با تشکر از توجه تون...(پیامنمای جامع سابق)*

1 2 3 4 5 >> >

92/09/30 - 12:13
شماره: 13920930000550

امیر موسوی در حاشیه رزمایش نهاجا:

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در رزمایش فداییان حریم ولایت 4 بدنبال تیراندازی دقیق به اهداف متحرک دریایی و هوایی و استفاده از سامانه‌های ارتقایافته به دست متخصصان نیروی هوایی بودیم.

خبرگزاری فارس: تیراندازی دقیق به اهداف متحرک دریایی و هوایی از اهداف رزمایش بود

به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه عمومی رزمایش فداییان حریم ولایت 4 گفت: از نگاه سامانه فرماندهی کل ارتش این رزمایش نمره بسیار خوبی دریافت کرده است.

موسوی گفت: تا این لحظه تمامی اهدافی که برای چهارمین رزمایش فداییان حریم ولایت طراحی شده بود، با موفقیت حاصل شد و دستاوردهای ارزشمندی برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پی داشت.

وی افزود: ما در این رزمایش به دنبال اهدافی نظیر انتقال تجربیات پیشکسوتان به خلبانان و کارکنان جوان، تیراندازی دقیق به اهداف متحرک دریایی و هوایی و استفاده از سامانه های ارتقاء یافته به دست متخصصان نیروی هوایی بودیم.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به تغییرات آب و هوایی در منطقه عمومی رزمایش خاطرنشان کرد: این تغییرات از برنامه‌های پیش بینی نشده رزمایش فداییان حریم ولایت 4 بود که جوانان از فرصت پیش آمده استفاده بهینه کردند.

وی با تأکید بر معنویت محور بودن نیروی هوایی و شجاعت کارکنان این نیرو تصریح کرد: تجهیزات یک عامل مؤثر و تعیین کننده در عملیات‌های نظامی است و آنچه که در رزمایش فداییان حریم ولایت 4 مشهود بود این است که کلیه تجهیزات رزمی و سامانه های دفاعی ارتقاء یافته به دست متخصصان جهاد خودکفایی نهاجا و صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خوبی طراحی و ساخته شده، در این رزمایش به موفقیت مورد آزمایش قرار گرفتند. 

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید تیراندازی دقیق به اهداف متحرک دریایی و هوایی از اهداف رزمایش بود ،

  

92/09/30 - 12:17
شماره: 13920929000847

نگاهی به تهاجمات بیولوژیک در حوزه امنیتی، حملات لیزری و آینده آن برای استفاده گروه‌های تروریستی، این نکته را روشن می‌کند که باید تدابیر پیشگیرانه‌ای در مقابل بکارگیری چنین ترفندهایی از سوی گروه‌های تروریستی اعمال کرد.

خبرگزاری فارس: سپر محافظ سپاه در برابر تروریست‌های میکروسکوپی و کورکننده‌های نامرئی

«بیوتروریسم» و «تروریسم لیزری» 2 واژه‌ای بود که در دیدار فرمانده کل سپاه پاسداران با اعضای سپاه حفاظت فرودگاهها و انصار به طور واضح مطرح و سرلشکر جعفری اعلام کرد که مقابله با انواع تروریسم بویژه دو شاخه «بیوتروریسم» و «تروریسم لیزری» باید در دستور کار سپاه قرار داشته باشد.

گرچه تروریسم بیولوژیک و شیمیایی از گذشته وجود داشته و به مواردی از آن حتی طی سال‌های اخیر در کشورهای مختلف مشاهده شده است، اما واژه‌ تروریسم لیزری را می‌توان واژه‌ای نو در حوزه امنیت دانست.

با این حال نگاهی به بحث حملات بیولوژیک در حوزه امنیتی و همچنین حملات لیزری و آینده آن برای استفاده توسط گروه‌های تروریستی این نکته را به وضوح روشن می‌کند که باید تدابیر پیشگیرانه‌ای در مقابل چنین ترفندهایی از سوی گروه‌های تروریستی اعمال کرد.

*سلاحی به قدمت تاریخ بشر

«تروریسم میکروبی» قدمتی به اندازه تاریخ بشر دارد. در طول سال‌های پیش از میلاد مسیح و در زمان جنگ‌های رومیان، آلوده کردن منابع آب توسط اجساد مردگان، یکی از راههای به زانو درآوردن حریف در جنگ‌های طولانی محسوب می‌شد.

همچنین مغول‌ها برای کشتار سربازان شهرهایی که به محاصره درمی‌آمدند، جنازه‌های افرادی را که به مرض طاعون مرده بودند به داخل شهر پرتاب می‌کردند.

در طول سالیان اخیر و به خصوص در زمان جنگ سرد، با وجود توانمندی‌های گسترده‌ای که برای یک جنگ میکروبی در ابعاد بزرگ فراهم بود، اما به دلیل تبعات جبران ناپذیر این مرحله و احتمال اینکه حتی کشور استعمال‌کننده نیز خود به دلیل جهش‌های ژنتیکی احتمالی قربانی سلاح‌های میکروبی شوند، تاکنون این سلاح‌ها در عرصه یک جنگ واقعی به کار گرفته نشدند، اما در حوزه تروریسم و استفاده نقطه‌ای برای هدف قرار دادن افراد خاص و یا یک جمع محدود، بارها از سلاح‌های میکروبی استفاده شده است.

* قربانی کردن خودی

نمونه‌های فراوانی از این مسئله در طول چند دهه گذشته وجود دارد که از جمله می‌توان به رهاسازی آزمایشی تعدادی از میکروب‌های خطرناک همچون آبله و طاعون در برخی از شهرهای آمریکا توسط قرارگاه جنگ میکروبی ارتش این کشور به منظور بررسی الگوی توسعه باکتری‌ها اشاره کرد.

همچنین موارد فراوانی وجود دارد که برخی از سلاح‌های میکروبی به دلیل عدم نگهداری مناسب و اتفاقات غیرقابل کنترل به محیط خارج نشر کرده و باعث کشته شدن افراد بی‌گناه شدند.

* از بلغارستان با عشق

در سال 1978 گئورگی مارکوف یکی از نارضیان دولت بلغارستان در نزدیکی خانه خود و در یک ایستگاه اتوبوس با یک چتر مجروح شد.

مارکوف بلافاصله سلامتی خود را پس از این جراحت از دست داد و چهار روز پس از این حادثه درگذشت. بعدها مشخص شد این چتر آغشته به سم «ریسین» است.

سم ریسین که از یک ماده گیاهی به دست می‌آید، توانایی معادل یک هزار برابر سم سیانور را دارد.

از نمونه دیگر استفاده از این سم می‌توان به ارسال نامه‌هایی آغشته شده به آن به دفتر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و چند سناتور این کشور اشاره کرد.

همچنین ترور خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس در سال 1997 در اردن که با تلاش محافظان وی ناکام ماند و نیز ارسال نامه‌های آلوده به باکتری سیاه زخم در سال 2001 که موجب مرگ 5 نفر و آلودگی 17 نفر به این باکتری شد، از نمونه‌های دیگر استفاده از سلاح‌های میکروبی برای امور ضدامنیتی بوده است. گرچه بعدها مشخص شد نامه‌هایی که در آن از میکروب سیاه زخم استفاده شده، توسط یکی از محققان ارتش آمریکا که در بخش تسلیحات میکروبی این کشور کار می‌کرده منتشر شده است که وی نیز پیش از دستگیری و مشخص شدن نقش‌اش در آن، خودکشی کرد.

* نامه و دست دادن ممنوع

تاکنون روش‌های گوناگونی برای حفاظت از جان شخصیت‌ها و همچنین جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا توسط گروه‌های تروریستی به کار گرفته شده است.

البته برخی از این روش‌ها به صورت عمومی و جهت مقابله با هرگونه تهدید بیولوژیک به کار می‌رود که از جمله می‌توان به بررسی مرسولات و نامه‌های ارسال شده به دفاتر مقامات عالی‌رتبه و استفاده از سیستم‌های مجازی برای جلوگیری از هرگونه انتقال باکتری، ضد عفونی کردن مرسولات توسط سیستم‌های اشعه ایکس و گاما در مواردی که نیاز به استفاده از آن وجود داشته باشد و همچنین توجیه مقام مسئول در خصوص توجه به تهدیدات موجود در این باره اشاره کرد.

همچنین بسیاری از خودروهای حامل شخصیت‌ها اغلب به گونه‌ای درزبندی شده‌اند تا امکان نفوذ باکتری‌‌ها و عوامل بیماری‌زای مهاجم در صورت استفاده به حداقل خود برسد.

در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی تمام مرسولات پستی ابتدا دپو، قرنطینه و در مواردی ضد عفونی شده و سپس وارد چرخه بررسی اداری در مجموعه تحت حفاظت می‌شوند.

* پادزهرها و واکسن‌ها؛ سلاحی برای مقابله

همچنین دپوی واکسن‌ها و سرم‌های ضدویروس و ضدباکتری برای استفاده در مواقع لازم و ضروری جزو یکی دیگر از راهکارهای مقابله با حملات تروریستی اینچنینی به شمار می‌رود.

از این‌رو در طول چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیار سنگینی در خصوص صنعت واکسن‌سازی به خصوص در مراکز نظامی از سوی کشورهای غربی صورت گرفته است.

در ایران صنایع واکسن در این زمینه بسیار مؤثر بوده است گرچه به همین دلیل صنایع واکسن‌سازی ایران به بهانه توسعه سلاح‌های بیولوژیک از سوی کشورهای غربی مورد تحریم‌های یکجانبه قرار گرفتند، با این حال تاکنون محققان ایرانی به پیشرفت های موثری درباره دسترسی به پادزهرهای تسلیحات بیولوژیک رسیده‌اند.

* ترور با بیماری سرطان

در ایران گزارش رسمی در خصوص استفاده از سلاح‌های میکروبی در جبهه‌های جنگ و یا ترور شخصیت‌ها گزارش نشده است.

با این حال در سال‌های دهه 60 آیت‌الله ربانی املشی دادستان کل کشور به دلیل استفاده از مواد سرطان‌زا به این بیماری مبتلا و به شهادت می‌رسد در نهایت پس از تحقیقات فراوان گروهک مهدی هاشمی مسئول این اتفاق شناخته شد.

* تروریسم لیزری؛ هدف، چشم خلبانان

بحث تروریسم لیزری جزو مواردی است که به تازگی از سوی برخی از افراد و گروه‌های ناشناس به منظور هدف قرار  دادن هواپیماهای تجاری و به خصوص دید خلبانان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سال 1960 اولین لیزر گازی توسط یک دانشمند ایرانی ابداع شد، این پدیده فیزیکی پیشرفت فراوانی برای استفاده در امور گوناگون داشته است که البته هنوز زمان تا جایی که این سلاح‌ها بتوانند به عنوان یک وسیله قابل حمل به منظور صدمه زدن به افراد استفاده شوند، فاصله وجود دارد اما هم‌اکنون سامانه‌های آزمایشی قابل حملی وجود دارد که از آنها در هدف قرار دادن هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین خمپاره‌های کوچک استفاده می‌شود.

در سال 2011 گزارشاتی از ایجاد مزاحمت به وسیله پرتابگرهای لیزری کوچک برای برخی خلبانان هواپیمای فرودگاه جان.اف.کندی نیویورک استفاده شد؛ استفاده از این لیزرها سبب می‌شد تا بینایی خلبان به صورت ناگهانی افت پیدا کرده و خلبان به درستی قادر به هدایت هواپیما نباشد.

جستجوهای FBI برای پیدا کردن مهاجمان بی‌نتیجه خاتمه یافت، البته این مزاحمت‌های لیزری سبب ایجاد مشکلی برای خلبانان این هواپیماها نشد اما در صورت استفاده از لیزرهای قوی‌تر که شاید در آینده به صورت تجاری در اختیار مصرف‌کنندگان غیرنظامی قرار بگیرد، بتواند مشکلات بزرگتری را برای خلبانان فراهم کند.

* عینک‌هایی برای چشمان آسیب‌پذیر

در این زمینه برخی از مؤسسات، عینک‌های ویژه‌ای را برای خلبانان توصیه کردند که یک نمونه آن توسط مؤسسه روسی تولید شده است.

این عینک‌ها به خلبانان این امکان را می‌دهد تا در صورت استفاده از چنین سلاح‌هایی بینایی خود را به طور کامل حفظ کنند.

از سوی دیگر استفاده از تجهیزات ردیابی لیزری که جهت و سمت استفاده از تسلیحات و نشانگرهای لیزری را مشخص می‌کند، روش دیگری برای مقابله با مهاجمانی است که از اینگونه سلاح‌ها استفاده می‌کند. در این حالت نیروهای حفاظتی می‌توانند به سرعت نسبت به شناسایی محل اختفای مهاجم و مقابله مؤثر با وی و همچنین دستگیری و حذف فیزیکی آن اقدام کنند.

توسعه تجهیزات ردیابی سلاح‌های لیزری و همچنین عینک‌های ضدتشعشع نیز مدت‌هاست در سیر تحقیقات تکمیلی موسسات تحقیقاتی نظامی کشورمان قرار گرفته و به مرحله تولید صنعتی رسیده است.

*آمادگی برای هر اتفاق قابل وقوع

به طور حتم این نکته مسلم وجود دارد که تهدیدات از هر نوعی همواره در غالب‌های جدید نشان می‌دهد تروریسم لیزری و تروریسم بیولوژیک دو موردی هستند که احتمال استفاده از آن علیه منافع نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آمادگی نیروهای حفاظتی به خصوص در بحث حفاظت از شخصیت‌ها می‌تواند عامل مؤثری در جلوگیری از هرگونه غافلگیری در این‌باره شود.


نظر() سپر محافظ سپاه در برابر تروریست‌های میکروسکوپی و کورکننده‌های نا ،

  

 

92/09/30 - 10:05
شماره: 13920930000220

 


در آخرین مرحله رزمایش صورت گرفت

در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 4، جنگنده بمب افکن‌های راهبردی سوخو 24 و هواپیماهای شکاری فانتوم، میراژ و صاعقه با انهدام اهداف ثابت و متحرک هوایی و زمینی عملیات رزمی خود را با موفقیت انجام دادند.

خبرگزاری فارس: انهدام اهداف متحرک هوایی و دریایی توسط جنگنده‌های فانتوم و میراژ

  به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر خلبان حسین چیت فروش سخنگوی چهارمین رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت گفت: پس از انجام مأموریت رهگیری هوایی و تیراندازی هوا به زمین توسط جنگنده‌های اف 5، میراژ و صاعقه که تا نیمه‌های شب گذشته علیه مواضع از پیش تعیین شده ادامه داشت، از صبح امروز هواپیماهای صاعقه و میراژ اهداف هوایی خود را در مسافت‌های برد بلند مورد اصابت قرار دادند.

سخنگوی رزمایش فداییان ولایت 4 در ادامه خاطرنشان کرد: در این مرحله بمب افکن‌های راهبردی سوخو 24 با حمل انواع موشک‌های بهینه شده نقطه‌زن که توسط متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش آماده بهره برداری و تست عملیاتی شده است، اهداف زمینی و شناور در سطح دریا را با موفقیت منهدم کردند.

چیت فروش افزود: ساعاتی قبل نیز جنگنده‌های رهگیر اف 4 با شلیک موشک‌های ارتقاء یافته ماوریک، راکت‌های هوشمند نقطه زن، اهداف متحرک را در سطح دریا مورد اصابت قرار دادند.

همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی عملیات مردم یاری با اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور پزشکان متخصص و متعهد نیروی هوایی الهی ارتش در منطقه عمومی رزمایش هوایی فداییان ولایت 4، انجام شد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید انهدام اهداف متحرک هوایی و دریایی توسط جنگنده‌های فانتوم و میراژ ،

  

92/09/30 - 09:23
شماره: 13920930000110

چهارمین دور مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 ساعت 9 صبح به وقت ژنو(11:30 به وقت تهران) در هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: چهارمین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در ژنو ساعت 11:30 به وقت تهران

  چهارمین دور مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 (آلمان، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و انگلستان) به منظور بررسی سازوکارهای اجرایی توافقنامه ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک ساعت 9 صبح امروز (شنبه) به وقت ژنو (11:30 به وقت تهران) در محل هتل اینترکنتیننتال شهر ژنو برگزار خواهد شد.

ریاست تیم کارشناسی ایران شامل کارشناسان بانکی،‌ مالی و تحریم برعهده حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان است.

احتمال دارد این گفت‌وگوها به فردا نیز کشیده شود.

اولین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 بعدازظهر پنجشنبه 28 آذر ماه در این محل آغاز و روز جمعه نیز دو دور مذاکره برگزار شد.

پس از توافق ژنو مقرر شد که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 با حضور ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و با هدف بررسی سازوکارهای اجرایی این توافقنامه برگزار شود که به همین منظور این مذاکرات در تاریخ 18 آذر ماه در شهر وین پایتخت اتریش آغاز و چهار روز به طول انجامید که در پی اقدام آمریکا در تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان، تیم مذاکره کننده ایرانی مذاکرات را قطع و به تهران بازگشت.

به دنبال درخواست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با وی در بروکسل دیدار و طرفین توافق کردند که این مذاکرات از سر گرفته شود که این امر بعدازظهر پنجشنبه و البته این بار در ژنو محقق شد.

شهر ژنو در دولت یازدهم نیز میزبان سه دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود که در نشست ژنو سه توافقنامه ژنو با عنوان برنامه اقدام مشترک به تأیید وزرای خارجه ایران و 6 کشور و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسید.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید چهارمین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1 ، 5 در ژنو ساعت 11:30 به وقت تهران ،

  

سامانه موجود در سایت دفتر رهبر معظم انقلاب این امکان را به مخاطبان می‌دهد تا سوالات و مسائل فقهی خود را مطرح و آنلاین پاسخ دریافت کنند.

خبرگزاری فارس: استفتائات فقهی خود از رهبر انقلاب را آنلاین بپرسید

  بر اساس سامانه فقهی موجود در سایت دفتر رهبر معظم انقلاب می توان سوالات و مسائل فقهی را در حوزه های شخصی و عمومی مطرح و پاسخ دریافت کرد.

در این بخش تاکید شده که با توجه به کثرت استفتائاتى که به پایگاه مى‌رسد و جهت دست‌یابى سریع‌تر به پاسخ سؤال شرعى، حتماً ابتدا به منابع فقهى موجود در پایگاه (از جمله اجوبة الاستفتائات، پرسشهای متداول و استفتائات جدید) مراجعه شده و اگر پاسخ سؤالات یافت نشد، ضمن انتخاب دقیق موضوع سؤال، متن سؤال شرعى را (فقط یک سؤال) نوشته و ارسال کنید.

همچنین علاوه بر این روش به منظور پرسش سوال از طریق تلفن می توان از طریق شماره های زیر اقدام نمود:

برای استفاده از این سامانه اینجا را کلیک کنید.

همچنین برای پیگیری پاسخ سوالات‌تان می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید استفتائات فقهی خود از رهبر انقلاب را آنلاین بپرسید ،

  

92/09/27 - 00:31
شماره: 13920926001318

جزیره‌ای در کرواسی به شکل قلب انسان وجود دارد که به «گلزنیک» شناخته شده است و محلی برای برگزاری عروسی است.

خبرگزاری فارس: ازدواج در جزیره قلب+عکس

جزیره‌ «گلزنیک» در دریای آدریاتیک در سرزمین کرواسی واقع شده است و به دلیل اینکه شبیه قلب انسان بوده به جزیره عشق معروف است، این جزیره خالی از سکنه است.

این جزیره به نظر می‌رسد که 2دیواره بهم چسبیده دارد که روی آنها با دو نواری از درختان پوشانده شده است.

صاحب جزیره این کار را انجام داده است تا جزیره را به یک مکان زیبا برای ازدواج تبدیل کند.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید عکس ، ازدواج در جزیره قلب ،

  

92/09/27 - 14:28
شماره: 13920927000987

سرپرست عتبات عالیات سازمان حج:
هموطنان بدون داشتن ویزا به مرز مهران و شلمچه نیایند
سرپرست عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل ازدحام سنگین زائران در مرزهای مهران و شلمچه از افرادی که هنوز موفق به دریافت ویزا نشده‌اند تقاضا داریم به مرزها مراجعه نکنند.
خبرگزاری فارس: هموطنان بدون داشتن ویزا به مرز مهران و شلمچه نیایند

محسن نظافتی در گفت‌و گو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: از صبح امروز ازدحام زائران در مرز مهران و شلمچه بسیار سنگین بوده است و به همین دلیل روند صدور ویزا برای زائران به کندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به زائرانی که هنوز موفق به دریافت ویزا نشده‌اند توصیه می‌کنیم بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه نکنند.

سرپرست عتبات عالیات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون قریب به 250 هزار ایرانی به کشور عراق اعزام شده‌اند.

نظافتی ادامه داد: زائرانی که در این مدت خدایی ناکرده دچار سانحه شوند با هماهنگی مرکز پزشکی حج و زیارت برای درمان به کشور باز می‌گردند و یا با هماهنگی با بیمارستان‌های عراق در همانجا تحت مداوا قرار می‌گیرند.

وی افزود: امسال خوشبختانه زائرانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور عراق شوند بسیار کم است چرا که تمام زائران در مرزها ساماندهی می‌شوند و تحت پوشش درمانی و بیمه قرار می‌گیرند.

شهردار مهران نیز در همین رابطه تأکید کرده است هموطنان به هیچ وجه بدون ویزا به مهران نیایند.

علیرضا سروری شهردار شهرستان مهران گفت: در حال حاضر امکان صدور ویزا برای زائرانی که قصد سفر به کربلا دارند وجود ندارد.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه برای زائران ویزا صادر نمی‌شود و کسانی که تاکنون موفق به دریافت ویزا نشده‌اند از عزیمت به مهران خودداری کنند.

فرماندار مهران  به زائرانی که ویزا دارند نیز توصیه کرد برای سفر به مهران با خود لباس گرم به همراه داشته باشند چرا که دمای هوای مهران بسیار پایین است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید هموطنان بدون داشتن ویزا به مرز مهران و شلمچه نیایند ،

  

92/09/27 - 09:22
شماره: 13920927000136

منابع خبری از شلیک 3 فروند موشک «گراد» به سوی کربلای معلی در شب گذشته و هدف قرار دادن زائران شیعه خبر دادند.

خبرگزاری فارس: شلیک 3 فروند موشک‌ به سوی کربلای معلی

  به نقل از پایگاه خبری «نهرین‌نت»، شب گذشته در شهر کربلا، صدای 3 انفجار بزرگ به گوش رسید. در حالی که زائران امام حسین (ع)، ندای «لبیک یا حسین» و «هیهات منا الذلة» را سر داده‌بودند ناگهان، صدای سه انفجار به گوش رسید و گفته می‌شود که گروه‌های تروریستی وهابی، زائران کربلای معلی را با سه موشک از نوع «گراد» هدف قرار دادند.

شبکه «الانوار2» در خبری که ساعت 23 شب منتشر کرد، از شنیده شدن صدای سه انفجار در کربلای معلی خبر داد و اعلام کرد که سه موشک گراد به«منطق الوائلی»، «باب بغداد» و «قنطرة السلام» اصابت کرد.

به گفته یک منبع آگاه پزشکی، تاکنون هیچ خبری مبنی بر کشته و قربانی شدن زائران در این حمله تروریستی منتشر نشده است.

سرهنگ «مازن» در فرماندهی عملیات پلیس کربلا نیز گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد، تروریست‌ها از منطقه «عامریة» در «فلوجه» به سوی کربلا شلیک کرده‌اند و تحقیقات درباره این حمله تروریستی هنوز ادامه دارد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید شلیک 3 فروند موشک‌ «گراد» به سوی کربلای معلی ، منابع خبری از شلیک 3 فروند موشک «گراد» به سوی کربلای معلی در شب ،

  

92/09/26 - 00:01
شماره: 13920922000810

ظرف یک ساعت غنی‌سازی 20 درصد را از سر می‌گیریم/ جبهه اصلاح‌طلبان انگیزه‌ای برای تشکیل جلسه ندارد/ گله‌گذاری عارف از اصلاح‌طلبان بحق بود

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان درباره علت گله‌مندی عارف از اصلاح‌طلبان گفت: گله‌‌گذاری او بحق بود، برای حفظ شؤون و جایگاه‌ها نباید برخوردی صورت می‌گرفت که موجب دلخوری آقای عارف شود اما چاره‌ای هم نبود، باید زودتر به تصمیم‌گیری می‌رسیدیم.

خبرگزاری فارس: ظرف یک ساعت غنی‌سازی 20 درصد را از سر می‌گیریم/ جبهه اصلاح‌طلبان انگیزه‌ای برای تشکیل جلسه ندارد/ گله‌گذاری عارف از اصلاح‌طلبان بحق بود

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، که مشروح آن متعاقبا منتشر می‌شود، یکی از نکات برجسته انتخابات 92 از سوی مقام معظم رهبری را حق‌الناس بودن رای مردم دانست و اظهار داشت: این صحبت مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که هیچ‌کس نباید دایه دلسوز‌تر از مادر برای نظام و رأی مردم شود، ما باید به رای مردم احترام بگذاریم، حتی اگر برخلاف میل و سلیقه‌مان باشد.

کواکبیان درباره علت عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری امسال گفت: اصلاً مجالی برای پیگیری وجود نداشت، آنها گفتند شما ثبت‌نام کنید و شورای نگهبان نیز اسامی را به صدا و سیما اعلام می‌کند. بنده تنها کاندیدایی بودم که همان روز اول انتخابات، برنامه 50 ماده‌ای را به شورای نگهبان ارائه دادم، من اصلاً باور نمی‌کردم که تائید صلاحیت نشوم. تصورم این بود شاید بتوانیم از فیلتر شورای نگهبان عبور کنم؛ در خصوص علت تائید نشدنم نیز خیلی پیگیری نکردم.

*دولت در 100 روز اقدامات چشمگیری انجام نداد

رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره اقدامات دولت در 100 روز اخیر اظهار داشت: در این مدت 100 روز در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی در بخش اقتصادی، اقدامات چشمگیری صورت نگرفته است.

وی افزود: حداقل باید 6 ماه از عمر دولت بگذرد و سپس کارها را مورد بررسی قرار دهیم که در حوزه‌های مختلف چه کارهای جدی انجام شده است، بنده در همایش فصلی حزب مردم سالاری گفتم که دستاوردهای سیاست‌خارجی دولت بسیار مثبت بوده است اما در حوزه‌های دیگر هنوز کار چشمگیری صورت نگرفته است.

کواکبیان در توصیه‌ای به دولت خاطرنشان کرد: توصیه اول این است که دولت به بحث توسعه سیاسی نیز بی‌اندیشد، نمی‌گویم که اولویت اول دولت، سیاسی باشد، چراکه آنقدر مشکلات اقتصادی وجود دارد که سبب شده بحث‌های اقتصادی دست و پای دولت را ببندد بنابراین دولت نباید توسعه سیاسی را کاملاً فراموش کند.

* خانه احزاب یکی از موارد توسعه سیاسی است/ ارائه طرح احیای خانه احزاب به وزیر کشور

دبیرکل حزب مردم سالاری فارس در خصوص بازگشایی خانه احزاب در دولت جدید گفت: مباحث مربوط به احزاب و خانه احزاب یکی از موارد توسعه سیاسی است. بنده چند ماه پیش ملاقاتی با آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور داشتم و طرحی را به ایشان در خصوص احیای خانه احزاب ارائه کردم. به آقای رحمانی فضلی گفتم که اساسنامه خانه احزاب را می‌توان در یک مجمع عمومی به گونه‌ای تغییر داد که خانه احزاب هیچ‌گاه بدست یک جناح خاص، نیفتد و خانه همه احزاب باشد و اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و کسانی که نه اصولگرا هستند و نه اصلاح‌طلب در آن عضو باشند.

وی اضافه کرد: بالاخره سلایق و جریانات مختلف باید بتوانند در خانه احزاب نماینده داشته باشند. بنده در همه زمینه‌ها اینگونه فکر می‌کنم یعنی در موضوع خانه سینما نیز معتقدم که هم سلایق باید در آن حضور داشته باشند. حتی در بحث مربوط به انجمن روزنامه‌نگاران نیز همین اعتقاد را دارم. به عنوان مثال ما حدود 10 سال است که انجمنی با عنوان روزنامه‌های غیر دولتی، راه‌اندازی کردیم، این انجمن در حال حاضر 30 عضو دارد و روزنامه‌هایی چون سایت روز، شرق، اعتماد، آفتاب یزد و همه تیپ‌ها در آن عضو هستند. بنده در یکی از جلسات انجمن گفتم که همه به اندازه کافی حزب داریم بنابراین نمی‌خواهیم این انجمن را سیاسی کنیم.

*تعین تکلیف استانداران باید هر چه زودتر به پایان برسد/ این ایراد به دولت وارد است

کواکبیان در پاسخ به این سوال که تکلیف طرح احیای خانه احزاب که به وزیر کشور دادید به کجا رسید؟ یادآور شد: چند وقت پیش از وزارت کشور پیگیری کردم که طرح ما به کجا رسید اما برخی از دوستان ما در وزارت کشور گفتند که ما فعلا سرگرم تعیین استانداران هستیم و وقت نکرده‌ایم، بنابراین همین‌جا این انتقاد را به دولت وارد می‌دانم که تعیین تکلیف استانداران باید زودتر به پایان برسد، چون رئیس کل یک استان، استاندار است.

*سفرهای استانی اقدام خوبی بود/ دیدار با مجامع نمایندگان کافی نیست

رئیس جبهه اصلاح طلبان ادامه داد: بنده توصیه دیگری هم به دولت دارم؛ گفته شده است که آقای روحانی سفرهایی را به استان‌ها خواهد داشت و سفر به استان بوشهر نیز، اولین سفر آقای روحانی خواهد بود، معتقدم که سفرهای استانی اقدام خوبی بود. انتقاد ما به سفرهای استانی به دلیل توقعات غیر منطقی، بالا رفتن توقعات مردم و اجرایی نشدن مصوبات بود؛ صرف ملاقات با مجامع نمایندگان مجلس هر استان کافی نیست چرا که از این طریق نمی‌توان همه مسائل استان‌ها را پیگیری و حل‌و‌فصل کرد.

* دولت تدبیر و امید در بسیاری از استان‌ها تحولی ایجاد نکرده است

وی تصریح کرد: گفته شد دولت فرزندان انقلاب را از عرصه اجرایی کنار می‌زند، اتفاقا من معتقدم که برعکس است چون هیچ تحولی در استان‌ها وجود ندارد، بالاخره من صاحب یک حزب هستم و در 31 استان دفتر داریم. حقیقتاً به جز تعداد محدودی،‌ در بسیاری از استان‌ها تحولات جدی از سوی دولت تدبیر و امید دیده نمی‌شود،

کواکبیان در ادامه مصاحبه با فارس درباره گرایشات سیاسی حسن روحانی اظهار داشت: آقای روحانی می‌گوید که من اصلاح‌طلب نیستم، حالا بنده بگویم که ایشان اصلاح‌طلب است؟! بنابراین معتقدیم که اصلاح‌طلبان در درون دولت یازدهم حضور دارند اما این دولت، دولت اصلاحات نیست.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه چرا در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آقای عارف به نفع روحانی کنار کشید و ترجیح دادید با پرچم آقای روحانی به رقابت بپردازید؟ گفت: اگر آقای عارف و آقای روحانی هر دو در صحنه باقی می‌ماندند، معلوم نبود که این نتیجه حاصل شود یا خیر. طبیعتاً باید یکی از آنها می‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اجماع بر روی شخصی صورت گرفت که اصلاح‌طلب نبود؟ افزود: ما خودمان در حزب مردم سالاری از میان چندین هزار نفر از جمعیت چند میلیونی ایران نظر‌سنجی کردیم؛ واقعیت این است که آقای روحانی در نظرسنجی‌های حزب مردم‌سالاری 7 الی 8 درصد از آقای عارف جلوتر بود، بنابراین منطقی این است که وقتی بخواهند از بین دو نفر، یکی را برگزینند، شخصی انتخاب شود که در نظر‌سنجی‌ها از اقبال بیشتری برخوردار باشد.

* قبل از خاتمی از روحانی حمایت کردیم

کواکبیان درباره اینکه چرا مخفیانه از آقای روحانی حمایت کردید گفت: اول خرداد وقتی نتایج اعلام شد و صلاحیتم برای ریاست‌جمهوری احراز نشد، برای ائتلاف آقایان عارف و روحانی به مدت یک هفته تلاش کردیم.

«ما از لحاظ تفکرات در بحث اصلاحات قطعاً با آقای عارف همفکری بیشتری داشتیم اما یک فعال سیاسی دنبال نتیجه‌گیری است، وقتی افکار عمومی و نظر‌سنجی‌ها را دیدیم به طور قطع دیگر برای ما آقای عارف و آقای حسن روحانی فرقی نمی‌کرد چون ما می‌خواستیم نتیجه را کسب کنیم. بنابراین منطقی است که ما به سمت آقای روحانی برویم.»

* بخشی از نیروهای دولت همان نیروهای رفسنجانی هستند

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه یقین داشتیم که آقای هاشمی رفسنجانی از آقای روحانی حمایت می‌کند اما در مورد آقای خاتمی دچار ش-ک بودیم، افزود: بخاطر گردش نخبگان مخالف آمدن رفسنجانی بودیم اما تحلیل شخص آقای هاشمی این بود که احساس تکلیف کردند.

*گله‌گذاری عارف به حق بود

وی درباره علت گله‌مندی عارف از اصلاح طلبان تصریح کرد: گله‌‌گذاری او به حق بود، برای حفظ شئونات و جایگاه‌ها نباید برخوردی صورت می‌گرفت که باعث دلخوری آقای عارف شود اما چاره‌ای هم نبود.

کواکبیان در پاسخ به این سوال که آیا باید یک نفر را برای منافع اصلاح طلبی قربانی می‌کردید؟ تاکید کرد: کلمه قربانی را به کار نبرید، باید زودتر به تصمیم‌گیری می‌رسیدیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه چرا بعد از پیروزی روحانی بحث معاون اولی، ریاست تحقیقات استراتژیک نظام، ریاست مجلس و وزارت علوم برای عارف مطرح شد اما هیچ یک از اینها تحقق نیافت و کرباسچی هم تاکید داشت همه باید پشت سر آقای ناطق نوری قرار بگیریم، گفت: آقای کرباسچی نظر‌ شخصی خودش را گفته است و نمی‌شود گفت مجموع اصلاح‌طلبان چنین دیدگاهی دارند، علاوه بر این آقای ناطق نوری نیز این آمادگی را ندارد که بخواهد سرلیست اصلاح‌طلبان شود

وی در تعریف واژه اعتدال اظهار داشت: از اعتدال سه تفسیر وجود دارد، ابتدا اینکه فرد مورد‌نظر از لحاظ شخصی، آدم معتدلی باشد و اهل افراط و تفریط نباشد. بحث دیگر این است که در بین دو جناح اصلی کشور یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فرد معتدلی باشد یعنی نه شاخص اصلاح‌طلبی داشته باشد و نه شاخص اصولگرایی به عبارت دیگر در وسط و میانه باشد. تفسیر سوم هم این است که درون هر جناحی این افراد جزو افراطی‌های آن جریان نباشند. یعنی اصلاح طلب یا اصولگرای معتدل باشد. تصور بنده این است که آن چیزی که آقای روحانی مطرح می‌کرد بیشتر حالت سوم است یعنی ما از حد جریانات به خصوص معتدلین آنها استفاده می‌کنیم

«کابینه‌ آقای روحانی به دلیل نداشتن حزب، مجموعه‌ای از جریاناتی است که خود ‌آقای روحانی با آنان دوستی داشته است و به هر حال ایشان در شورای امنیت ملی، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، دوستانی داشته‌اند و همچنین از طریق آقای هاشمی رفسنجانی نیز دارای دوستانی بودند، به گونه‌ای که عموم کسانی که اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند از ناحیه آقای هاشمی با آقای حسن روحانی پیوند خوردند و در حال حاضر این سه مجموعه در دولت حضور دارند، از دوستان کارگزارانی آقای روحانی و آقای هاشمی رفسنجانی می‌توان اشخاصی همچون جهانگیری، نجفی و انصاری را نام برد.»

کواکبیان در خصوص شایعاتی در مورد استانداری خود گفت: دو نامه تهیه شده بود که یک نامه از سوی 30 مدیر‌مسئول روزنامه غیردولتی برای آقای دکتر روحانی بود که بنده را برای ریاست وزارت ارشاد پیشنهاد داده بودند و نامه دیگر نیز از طرف دانشگاه‌های غیردولتی بود چرا که ما در آن جا تشکل داشتیم و بنده نیز جزو اتحادیه شورای مرکزی دانشگاه‌های غیردولتی محسوب می شوم، اما بنده جلوی هر دو نامه را گرفتم چون اگر رسانه‌ای می‌شد، هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد؛ اما در مورد استانداری بنده در استان سمنان اصلا بحثی مطرح نبود و این گمانه‌زنی رسانه‌ها بود.

رئیس جبهه اصلاح طلبان افزود: به یکی از نزدیکان آقای روحانی گفتم اینکه آقای روحانی گفته من وام‌دار هیچ حزبی نیستم، درست، اما ما چند میلیونی برای ایشان خرج کرده‌ایم پول ما را پس بدهید، بنابراین من تمایلی نداشتم که بخواهم از کانال دیگران به آقای روحانی توصیه شوم. اگر خود رئیس‌جمهور مطرح می‌کردند شاید ما هم صحبتی را صورت می‌دادیم.

*تعمیق مردم سالاری از ابزارهای تحقق حقوق شهروندی است

وی درباره شعار انتخاباتی خود در سال 84 درباره تعمیق مردم‌سالاری گفت: من هنوز به این نکته اعتقاد دارم؛ همین منشور حقوق شهروندی که از سوی دولت مطرح شده یکی از ابزارهای مهم آن، تعمیق مردم‌سالاری است.

*چرا روحانی در 34 سال گذشته کاری برای احزاب نکرده است؟

کواکبیان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان، احزاب هسته اصلی نظام‌های دموکراتیک و مردم‌سالار هستند، گفت: اگر امروز احزاب نداریم به خود آقای روحانی برمی گردد که 34 سال در حکومت بوده است و کاری نکرده است.

*پیگیری توسعه سیاسی در قالب حقوق شهروندی

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه آیا حقوق شهروندی در راستای توسعه سیاسی است، تصریح کرد: بله اما فعلا در بحث، تنها یک منشور و پیش‌نویس است. بنده شخصا در این زمینه شرکت و سخنرانی داشته‌ام. دلمان خوش است منشوری را تدوین و چاپ می‌کنیم و در سایت می‌گذاریم در حالی که برای اجرای این منشور تغییر 5 قانون الزامی است که برخی از آنها قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهاست که بحث جدی دارد

وی درخصوص رویکرد دولت یازدهم و مجلس نسبت به یکدیگر متذکر شد: رابطه دولت یازدهم و مجلس در مقایسه با رابطه دولت دهم با مجلس نهم خیلی بهتر شده است اما در عمل برعکس است. یعنی همراهی مجلس نهم با دولت دهم خیلی بیشتر بود چون اکثریت مجلس اصولگرا بودند و با آقای احمدی نژاد بهتر کنار می‌آمدند.

کواکبیان با بیان اینکه رئیس‌ مجلس و رئیس قوه قضائیه در جلساتی که با قوه مجریه دارند با هم خیلی گرم و صمیمی هستند اما بدنه مجلس نهم با دولت یازدهم نیست، افزود: آنها حق هم هست که همراه نباشند چون بالاخره 220 نماینده مجلس از آقای احمدی‌نژاد در سال 84 و 215 نماینده نیز از چهار کاندیدای اصولگرا یعنی جلیلی، حداد عادل، رضایی و قالیباف حمایت کرده بودند اما در عین حال ظاهر ارتباط دولت یازدهم با مجلس نهم خوب است و ما امیدواریم تعامل باطنی نیز پیدا کند.

*جزئیات کنگره 10 بهمن حزب مردم سالاری

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره کنگره حزب متبوعش که 10 بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: هر دو سال یک بار انتخابات حزب صورت می‌گیرد که معمولا کنگره‌های فرد ما انتخاباتی و کنگره‌های زوج ما غیر انتخاباتی است و کنگره امسال ما که کنگره دوازدهم است غیرانتخاباتی است. بنابراین در مورد دبیرکل و شورای مرکزی حزب انتخاباتی صورت نمی‌گیرد و اگر اساسنامه اصلاحاتی بخواهد، انجام می شود. در این کنگره برنامه‌های انجام شده در طول سالی که گذشت مورد نقد قرار می‌گیرد و برنامه‌های سال آینده نیز به تصویب می‌رسد،  بنا داریم در اسرع وقت در مورد تعیین شعار کنگره، برنامه‌های جزئی و سخنرانان تصمیم بگیریم.

کواکبیان درباره اینکه آیا قرار نیست دبیرکل حزب مردم‌سالاری تغییر کند؟ گفت: اگر نقشه بکشند ما هم حرفی نداریم!

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه آیا رقیبی برای دبیرکلی دارید یا خیر؟ افزود: نه اینکه رقیبی نباشد و خود بنده نیز به دوستان پیشنهاد داده‌ام اما هرگاه کنگره برگزار می‌شود دوستان من را تحریک می‌کنند که دبیرکلی را ادامه دهم.

*علت اعدام سرپرست روزنامه مردم سالاری در سیستان بلوچستان

کواکبیان در خصوص اعدام یعقوب مهر نهاد سرپرست روزنامه مردم‌سالاری در سیستان و بلوچستان و دادگاهی شدن نادری فرد دبیر حزب مردم‌سالاری در استان آذربایجان غربی گفت: من در مورد آقای نادری‌فر اطلاعاتی ندارم و ایشان در یک مدت کوتاهی مسئولیت حزب در استان آذربایجان غربی را به عهده داشت و قبل از حوادث 88 نیز ما با استعفای ایشان موافقت کردیم و بعد از آن از وی خبری نداریم. آقای مهرنهادهم مسئولیت روزنامه را در استان سیستان بلوچستان برعهده داشت، اما حکم سرپرستی از ما دریافت نکرده بود. من دقیقا نمی‌دانم جرم ایشان چه بود.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه مهرنهاد در ارتباط با خبر جندالله اعدام شد، گفت: ما بعد از اجرای حکم آقای مهرنهاد متوجه شدیم که وی مسئول توزیع روزنامه ما در استان سیستان و بلوچستان بوده است؛ ما درون تشکیلاتمان خیلی گزینش سفت و سختی نداریم و حداقل گزینشی انجام می‌دهیم که چنین چیزی اتفاق نیفتد. اما در مجموع هزاران عضو چنین مسائلی اتفاق می‌افتد.

* ظرف یک ساعت می‌توانیم غنی‌سازی 20 درصد را از سر بگیریم

وی در ادامه و در خصوص توافق نامه ژنو تصریح کرد: اختیار دست ماست و به محض اینکه آنها زیر میز بزنند ما نیز می‌گوییم تمام شد، به قول آقای ظریف ما ظرف یک ساعت می‌توانیم غنی‌سازی 20 درصد را از سر بگیریم. چون فناوری آن دست ماست. اما وقتی از اول به دنبال 20 درصد نبودیم حالا هم اصراری نداریم که 20 درصد را ادامه بدهیم که چند قطعنامه علیه ما صادر شود. اینکه در طول این 6 ماه هیچ قطعنامه جدیدی علیه ما صادر نشود بزرگترین نعمت است و می‌توانیم کارهای اقتصادی را پیگیری کنیم.

*در هر انتخاباتی فعال می‌شوم

رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم تصرح کرد: ما فعلا تصمیمی نگرفته‌ایم اما نظر من این است که در هر انتخاباتی فعال باشم.

* جبهه اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه‌ای برای تشکیل جلسه ندارد

وی در خصوص اختلافات اخیری که در جبهه اصلاح‌طلبان دیده می‌شود و هر روز یک نفر ادعای ریاست و سخنگویی می‌کند، توضیح داد: واقعیت این است که از اقدام برخی اعضا که بدون مشورت جبهه، نامه‌ای به اوباما نوشتند بسیار دلخور بودم و ما بلافاصله تکذیب کردیم. چراکه کسی هم در جریان نبود و بعد از آن نامه هم جلسات را کمتر تشکیل دادیم.

کواکبیان درباره ناهماهنگی و اختلافات شدید جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: آنها باید بگویند تعدادشان چند نفر است چراکه 15 یا 16 نفر نامه آقای محتشمی را امضا کرده‌اند اما آنها 3 یا 4 تشکل بیشتر ندارد، ما هم دیگر انگیزه‌ای برای تشکیل جلسه نداریم تا اختلافات را حل کنیم.

رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره اینکه آیا در حال حاضر آقای حق‌شناس و بهمن‌زاده عضو جبهه اصلاح‌طلبان هستند؟ گفت: باید بنشینیم مشکلات را حل کنیم چراکه اینطور نمی‌شود، بعد از اینکه بدون اطلاع بنده نامه‌ای به اوباما نوشته شد که ما مفاد آن را تائید نمی‌کردیم، تصمیم گرفتیم فعالیت جبهه اصلاح‌طلبان را کم کنیم اما همچنان این جبهه هویت خود را از دست نداده است.

* ماجرای مجروحیت کواکبیان به عنوان بیسم‌چی گردان 

وی در ادامه درباره خاطرات دوران جنگ و مجروحیت خود در عملیات فتح‌المبین در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما نزدیک به یک سال به صورت داوطلبانه و بسیجی در جبهه‌ها حضور داشتم؛ من در مقاطع مختلفی به جبهه رفتم. اولین بار در17 مهر ماه 1359 اعزام شدم. یعنی دقیقا 17 روز بعد از جنگ و یک سال هم حضور بسیجی داشتم. ممکن است یک نفر حدود 6 سال هم به جنگ رفته باشد، اما عضو سپاه بوده و به صورت ماموریتی به جنگ رفته است اما ما ماموریت نبودیم بلکه به صورت بسیجی و داوطلبانه اعزام می‌شدیم.

کواکبیان ادامه داد: بنده در عملیات فتح‌المبین بیسیم‌چی و همراه فرمانده گردان بودم. اما در مقاطع دیگر و در قرارگاه خاتم‌الانبیا مدتی مسئولیت بخش جنگ روانی را بر عهده داشتم. مثلاً ایستگاه‌های رادیویی نصب شده بود و ما متن‌هایی را به زبان عربی می‌خواندیم یا از طریق بلندگوهایی که در سنگرها نصب شده بود، می‌گفتیم سربازان عراقی، فرزندان صدام کجا هستند؟ شما برای چه آمده‌اید؟

*منبر رفتن کواکبیان و اعتراض مردم 

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره ماجرای منبر رفتنش در محرم سال 91 که با اعتراضاتی نیز مواجه شد، گفت: ما هر سال شب شام غریبان در مسجدی در ساری که محل حضور سمنانی‌های مقیم ساری است، سخنرانی می‌کنم؛ آن سال که می‌خواستم سخنرانی کنم تریبون نبود و فقط یک منبر بود، آن هم نه از این منبر بزرگ‌ها، بلکه در حد صندلی یک مقدار بزرگ‌تر بود، ما هم رفتیم آنجا نشستیم اما نمی‌دانم کدام شیر پاک خورده‌ای عکس گرفت و خصومت خود را هم نشان داد و نوشت «ولید بالای منبر»، ما را ولید هم کردند! اما من جواب ندادم، در سایت شمال نیوز این را منتشر کردند و امام جمعه بابل درباره این قضیه گفت «هیچ با غیرتی نبوده که او را از منبر پایین بکشد؟!» حالا هیچ ربطی هم به من نداشت، بابل و ساری درگیر بودند و آن دعوا را می‌خواستند سر من پیاده کنند.


نظر() ظرف یک ساعت غنی‌سازی 20 درصد را از سر می‌گیریم/ جبهه اصلاح‌طلبان ،

  

92/09/25 - 19:28
شماره: 13920925001557

برودت هوا همچنان بر اردبیل سایه انداخته است

در حالی که هوای سرد و برودت شدید بر مناطق مختلف استان اردبیل سایه انداخته است، ساکنان اردبیل و شهرهای همجوار به ویژه فرودگاه این شهر دمای منهای 25 درجه را تجربه کردند.

خبرگزاری فارس: سردترین شب پاییزی ‌کشور در اردبیل ثبت شد/دمای هوا به 25- درجه رسید

این کاهش دما که امروز در اردبیل به ثبت رسید در این ایام سال و اواخر پاییزی در این استان بی‌سابقه بوده و همین برودت هوا زمان آغاز و پایان فعالیت‌های روزمره در اردبیل را کاهش داده است.

به دنبال بارش برف در چهار روز گذشته و سرمای شدیدی که در استان اردبیل حاکم شده مردم بسیاری از شهرها روزگار خود را در خانه و پای بخاری‌ها سپری می‌کنند به طوریکه کاهش دمای هوا همچنان مردم را در مناطق مختلف این استان خانه‌نشین کرده و در رفت و آمد روزانه اختلال ایجاد کرده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اعلام اینکه فرودگاه اردبیل با منهای 25 درجه سردترین شب پاییزی را در کشور و استان اردبیل سپری کرده است، اعلام داشت:‌ اردبیل‌ها نیز با منهای 19 درجه به همراه خلخالی‌ها با منهای 18 درجه سردترین روزها و شب‌های پاییزی را سپری می‌کنند به طوریکه این سامانه سرد تا اواخر هفته در استان اردبیل حاکم است و با نفوذ یک جریان بارشی دیگر از فردا در شهرهای شمالی استان اردبیل بارش باران اتفاق می‌افتد.

اما برف و سرما پرندگان گرسنه را نیز به حاشیه شهرها و مناطق مختلف کشانده تا غذایی برای خود پیدا کرده و در سکونت‌گاه‌های مناسب آرام بگیرند.

بخش عظیمی از این پرندگان در کوچ پاییزی خود به مناطق شمالی استان اردبیل حرکت کرده و اداره کل محیط زیست استان اردبیل از دوستداران طبیعت خواست با دانه‌پاشی، قرار دادن مواد غذایی در دسترس پرندگان و اجتناب از شکار آنها به یاری آنها بشتابند.

با سرد شدن هوا و بارش برف محیط‌بانان نیز در حفاظت و صیانت از این حیات وحش زیبا بسیج شدند و با ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌ها و آبگیرها جلوی هرگونه شکار غیرمجاز را می‌گیرند به طوریکه همه ساله با سرد شدن هوا در مناطق نیم کره شمالی تالاب‌های پارس‌آباد شاهد مهاجرت هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی کمیاب و حفاظت شده است که این پرندگان شامل زنگوله بال، فاخته، اردک، عروس، غاز خاکستری، درنا، قوی فریادکش و پلیکان است که باید به کمک آنها شتافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان بیله‌سوار و با تلاش محیط‌بانان 10 شکارچی غیرمجاز دستگیر شدند.

این شکارچیان به صورت غیرقانونی اقدام به شکار حیوانات و پرندگان می‌کردند که به همراه 10 قبضه اسلحه شکاری دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شدند.

اما در روزهای سرد پاییزی و در حالی که چند روزی به آغاز زمستان مانده، اکثر معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های اردبیل مملو از برف است و به رغم تابیدن خورشید در هنگام روز دمای هوا همچنان زیر 15 درجه است به طوریکه برف در معابر فرعی و کوچه‌ها تلمبار شده و در تردد مردم مشکلاتی را به وجود آورده است.

بارش برف سنگین در روزهای گذشته نه تنها ساکنان شهرها بلکه مناطق روستایی و عشایری را نیز غافلگیر کرده است.

بازگشایی جاده‌های برفگیر عشایر استان اردبیل نیز آغاز شده به طوریکه به گفته مدیر امور عشایری استان اردبیل با هماهنگی به عمل آمده با فرمانداران شهرستان‌ها بازگشایی راه‌های عشایری در مناطق مختلف پارس‌آباد و بیله‌سوار در جریان است.

معرفت آذری گفت: بیشترین حجم عملیات برف‌روبی در مناطق عشایری مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی انجام شده است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید سردترین شب پاییزی ‌کشور در اردبیل ثبت شد/دمای هوا به 25- درجه رس ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

غلامرضا مقدس [2387]

من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
ویرایش

دسته بندی موضوعی

عکس ، تصاویر ، غلامرضامقدس ، دانلود ، رئیس جمهور 14 آذر... ، فیلم ، اخبار ، آمریکا ، مجلس ، غلامرضا مقدس ، آخرین ، ایران ، روحانی ، نتانیاهو: اسرائیل... ، جدول ، عکس ، پرسپولیس ، به ، ایران • ال جی •... ، تصویر ، آیت الله هاشمی... ، ایرانسل ، طرح ویژه حزب‌الله... ، مصر ، جدیدترین ، جلسه رأی اعتماد ، رای اعتماد ، درگیری در غزه یا... ، شارژ ، همراه اول ، هیئت رئیسه ، وزارتخانه ، وزرا ، وزرای پیشنهادی ، مفتی اهل تسنن... ، وهابیت ، مجلس ایران ، عربستان ، اوباما ، بازیکن ، انگلیس ، Israel ، علی دایی ، مقدس ، روسیه ، دایی ، در ، دلار ، پوشش زنده ، تهران ، یکی از علمای اهل... ، مقام معظم رهبری ، میزان زکات فطره از... ، ویدئو ، رمضان ، زلزله ، سوریه ، مرسی ، شارز ، کامبوزیا ، عکس) ، فروشگاه زنجیره ای... ، فیلم و عکس ، قدرت قرضاوی محمد... ، سند ، صوت ، 09:08 قطار مذاکرات... ، 5 در ژنو ، ادوارد اسنودن ، اسنودن ، پایان کار تیم ملی... ، پیامنما ، تحلیف ، تبیین هفت شاخص مهم... ، پولی ، پوتین ، پیام نمای جامع ، پیامنمای جامع ، تربت ، تربت کربلا ، تلنا ، توافق ، اولیه ،... ، جهان ، پرتاب پهپاد اسکن... ، پروژه قو ، پروه الماس قو ، برنامه نود ، بورس بورس... ، باید مراقب بود به... ، استقلال ، افتتاح تونل اباصالح... ، افطار ، الاغهای انتحاری... ، امیر نصیرزاده ، امام موسی صدر ، انصراف لنکرانی به... ، افشاگر ، افشاگری رویانیان... ، آغاز رایزنی ظریف و... ، In spite of low... ، انقلاب ، اتحاد ملی و اجتماعی ، احسان علیخانی ، ارتش ، اردوغان ، از ، اسامی ، آقای افشاگر به... ، آیا امام زمان(عج)... ، احمدی نژاد ، 5 احتمالا هفته... ، *مراسم ویژه 8 شوال... ، 90 ، 14:46 دور اول... ، Haifa ، Tel Aviv ، WashingtonPost ، آخرین اخبار ، آزادی ، آشنایی با شیوه... ، * پرچم حزب الله و... ، * راهپیمایان تهرانی... ، * قطعنامه راهپیمایی... ، * حمایت دانشجویان... ، *حضور مردم در کنار... ، ... ، جنگنده ، عراق ، شرع ، شورایاری‌ها در مجلس... ، فرانسه ، فردوسی‌پور ، عسگراولادی ، ایران؛ یکصدا فریاد... ، فوتبال ، فتح‌المبین ، فوری ، گره کور تعطیلی دولت... ، ماه ، محرم ، مبارک ، گزارش روحانی از سفر... ، مرسی مصر ، مراسم تحلیف ، مهدی هاشمی آزاد شد ، محمود واعظی... ، گزارش تصویری ، محمد مرسی ، مذاکرات ، مروری بر سیر 34... ، سینما هالیوود ، سینماهالیوود ، سفارت ، سنگین ، سهام ، سی و ششمین بهار... ، سبا خویی ، سازمان ملل ، سقوط هواپیما ، رویانیان ، رویترز ، زمین خواری و ساخت و... ، جذاب ، رییس مرکز اسلامی... ، ز چشمه حرم حضرت... ، سازمان امنیت ملی... ، رزمایش ، تبریک ، جزئیات ، جلسه رأی اعتماد... ، خلعتبری ، حرکتی پسندیده از... ، در تمرین استقلال؛... ، واکنش سخنگوی وزارت... ، وجود تشکل‌های... ، وحدت رویه‌ی فقهی ، وحدت رویه‌ی فقهی... ، نداجا ، نتانیاهو ، هشدار وزیر کشور... ، همه تیم های راه... ، همزمان با تخریب و... ، هواپیمای سبک در... ، میراث فرهنگی ,درخت... ، مرحوم ، مشکل نقدینگی... ، نامه ، نرم افزار ، نصرالله:اگر یک... ، نیروی دریایی ، هالیوود ، وضعیت ، کارمند ، کاهش قیمت خودرو در... ، کاهش قیمت طلا و ارز... ، کاهش همزمان قیمت... ، کاهش‌ قیمت جهانی... ، کپی برداری بانک... ، کتابخانه.دانشگاه... ، کتایون ریاحی ، کربلای 1 ، کربلای 10 ، کرسی بین المللی... ، کره جنوبی به یک... ، کروش به بازیکنان... ، کری، ظریف و اشتون... ، کسانی که دم از... ، کسب اطلاعات با ارزش... ، کشته ‌شدن دو سرکرده... ، کشته ، تیراندازی ،... ، کشته شدن ، کشته شدن 258 هزار... ، کشته شدن یکی از... ، کشف 15 هزااار... ، کشف پرنده‌ی کمیاب... ، کشف حجاب دختر... ، کشف خودروی بمب... ، کشف رباط جدید در... ، کشف یک حیوان عجیب... ، کشف یک گوشت‌خوار... ، کشف کره‌ای در فضا... ، کعبه آب... ، کفاره ، کفاشیان: هیچ تضمینی... ، کلاس: امام شناسی،... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ایران... ، کلمات... ، کلمات کلیدی جانباز... ، کلمات کلیدی دانلود... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ضریح... ، کلمات کلیدی یک... ، کلیپ 'تازه اول عشق... ، کلیپ صوتی/ خاطره... ، کلید ، پاپ ، مسیحی... ، کلید واژه ها:... ، کلیدواژه ها ، کلیدواژه ها تغذیه... ، کلیدواژه ها:... ، کلیدواژه ها: جام... ، کلیدی که دکتر... ، کمبود هورمون رشد،... ، کمیته انظباطی ، کمیته بانکداری سنای... ، کمیسیون ، انتخابات... ، کمک ، کمکی که نتانیاهو به... ، کنایه‌های «صرفا جهت... ، کندی روند ساخت مسکن... ، کنفرانس خبری ، کنگره ، کنکور ، کواکبیان: حاضرم با... ، کواکبیان: حرکت دولت... ، کوتا‌ه‌ترین مرد... ، کوچکترین کشور جهان... ، کودتا علیه «نوری... ، کودتای ، کودتای مصر ، کوفی عنان: ثبات... ، کی‌روش: فوتبال ورزش... ، کیهان ، آیت الله... ، کارمند جوان ، مرگ... ، کارمندانی که پایه... ، کاریکاتور ، کاریکاتور/ رکوردزنی... ، کاسیاس: حتما با... ، کاشت تلسکوپ... ، کاظم ساریخانی... ، کامران نجف زاده در... ، کامرون ، کامل ترین دایره... ، کانال انتخاباتی ، کاندید شورای محله... ، کاندیداها شب... ، کاندیدای اصلاح... ، کاهش 4 دلاری قیمت... ، کاهش دید و تداوم... ، کاهش عجیب شهریه های... ، وضعیت رویت هلال... ، وضعیت... ، وعده نایف به 14... ، وعده‌ها به حزب الله... ، وفات شیخ حسنعلی... ، وقتی آمریکای‌ها از... ، وقتی الاغ عطاران... ، وقتی روزنامه گاردین... ، وقتی علی دایی... ، وقتی نماد حسن... ، ولادیمیر پوتین ، ولادیمیر پوتین به... ، ولایتی ادعای... ، ولایتی: برای بگم... ، ولایتی: رهبر انقلاب... ، ونزوئلا 3 دیپلمات... ، ونزوئلا پهپادهای... ، یکی از علمای... ، کابوس فراموش نشدنی... ، کابینه ،
ویرایش

لوگوی دوستان













































































































































































































































































































ویرایش

دوستان

پیامنما پیامنما طوبای محبت راه کمال هیئت قاصدک ولایت عاشقانه ها ریشــــ وِز وِزیـــ مناجات با عشق پـنـجـره عشق ♥Deltangi سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام بسوی ظهور ایران اسلامی .: شهر عشق :. تَرَنّم عفاف گروه اینترنتی جرقه ایرانی عصر پادشاهان دختر بهار سرچشمـه فصـاحت و بلاغت دلنوشته های یه عاشق! **یه دنیا دلم گرفته* سیب سرخ ..::غریبه::.. Manna hamidsportcars بزرگترین سایت خنده بازار کلبهء ابابیل ghamzade اخراجی های عشق یاور 313 آموزش تست زدن کنکور باران چه زیباست با او بودن وبلاگ هواداران محسن یگانه دلـتنگـ هشـیگـــــــــی دخترتاریخ xXx عکسدونی xXx معجزه جاوید مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ... Ahorayearyaii غدیریه ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ کلبه درویشی رویای شبانه هنوز انتخاب نکردم نقشه راه عرشیان *دنـیــــای مـــــــن :) * یادداشتهای من تنظ نویسم یه کم فکر کنیم...! وبسایت علمی سرگرمی مذهبی قهقه دانلود هر چی بخوایی... YAS الهگان شهدا شرمنده ایم مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها wanted مهندسی متالورژِی ساغر شکسته دانشجوی پارسی ندای حق حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم behtarinamkhoda فانوس ###@وطنم جزین@### بروبچ زابل بی هم نفس welcome to my profile عکسهای سریال افسانه دونگ یی یار کارگر خاطرات یک مرد مجرد معرکه همون قلقلک عشق یعنی ... چیزهای جالب فقط خدا ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نوری چایی_بیجار کهکشان هرکس منتظر است... تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... ღღتبسمـــــیـ بهـ ناچارღღ واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل زندگی زیباست اما... your memoirs مسعود رضانژاد فهادانـ یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . دوستانه هر کی خونده خندیده!!! عشق و زندگی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س داروخانه دکتر سلیمی ساحلی دیگر نوشته های سوده تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول love at the first sight اینجا همه چی در همه دل شکسته عشق اول11 پایگاه اطلاع رسانی آزمون دکترای مدیریت صدای عشق درباره ی رپ و دوست شدن با شما باهم باشیم هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا My Camera رهبر بختیاری تا شقایق هست زندگی اجبار است . معیار عشق امامزاده میر عبداله بزناباد CHARMING OF ME به سوی افق باشگاه پرواز نرگس 1 پرورشی مطالب جالب وعلمی بروز جوانان بیجار تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک کشکول خونه دل بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams سایت روستای چشام یاس... زندگی در باغ عشق آپدیت یوزر پسورد نود32 تــــــــــــالـــــــشـــــــــــــان تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی S&N 0511 روستای مز از یک انسان زنگ تفریح خوش مرام جوان ایرانی محمدمبین احسانی نیا رویابین سلامت ما جـــــام غـــــزل سکوت پرسروصدا پا توی کفش شهدا شفق.. کلبه ی عشق ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ موزیک انلاین ریاضیات بندر میوزیک گل باغ آشنایی دیوانه حسین ودلباخته حسین خیابون موسیقی ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ (بنفشه ی صحرا) -««««((عشق الحسین)))»»»»- آسمان آبی آنتی شیطان بادصبا کشکول آبی به رنگ آسمان داستانک شورای دانش آموزی شهرستان خورشیدها sms های جدید نغمه ی عاشقی جالب انگیزناک وبلاگ انتظار عشق و تنهایی Mohammad M.T شاسوسا برات محمد هدایتی هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه خدا،عشق،خنده کاروجدان عرفان وادب یکی هست تو قلبم.... فقط خدا وبلاگی برای تمام دوستان مطلع مهرورزی ومحبت باور من......!!! میخانه عشق دختر و پسرای ایرونی دقایق ایرانیان باش باش باش گرگ و میش ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی کشاورزی نوین شهدا شیروخورشید پهلوی زخم خورده چی کار؟ جک EshGh rOyaIi mAn alone I love you قلب من صدای خاطره ها دل نوشته های من گنجینه آسمانى EshGhrOyaIimAn هدهد رود تنها نیست بی نشانه تک صلیب عشق بدو بیا !!!! ME&YOU بلوچستان سر فراز باشی میهن من علمدار بصیر بدون عنوان تنهـــــایــــے بانک خنده برنامه نوسی نمی دونم بخدا موندم ستاره خاموش صدای مردم نی ریز مقاله های تربیتی شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عمارمیاندواب باکری میاندوآب عاشقانه ها حامیان دکتر محمد باقر قالیباف سه ثانیه سکوت پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی چیزهای جالب upturn یعنی تغییر مطلوب آوار غم ها عکسهای من har an che az del barayad حدیث بلاگ عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی دل نوشته های مائده برترین لحظه ها نگار پرسپولیس $$$$sara$$$$ بهترین ها در انتظار آفتاب بچه های مدرسه امام رضا(ع) عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا مشق عشق ناز منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش دنیای عکس و اطلاعات گفتگو با خدا خبر های ورزشی قدیسان مرگ لیلای بی مجنون خاطره ها قـرن بیست ویکمی ها سکوتی پرازصدا به رنگ ابی تنهایی......!!!!!! مهاجر بهاره تنها جوجو نم نم باران متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی من و اریکان ترک دانلود قتلیش کسب درآمد آسان از اینترنت آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل دلنوشته ها علم نانو در زندگی خط خطی های یک دخترروانی... صداقت شهید آوینی خـطـ خـــــــــطـی صــــــــــــــــــــــــدا ی منــــــــــــــــــــــ رهایم کن....بگذار آزاد باشم *آوای سارا2* زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! جیغ بنفش در ساعت 25 دل نوشته یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ سپیده خانم دانلد اهنگ های جدید ____نازیانه_____ روی بال فرشته ها ashegh mahemalakut دوعاشق دلدارا بهورز روستا داریوش آریا فــــــــــــــــــــ ر یـــــــــــ ا د عاطفانه ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. BABAK 1992 شقایقهای کالپوش هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر شادی ، تفریح ، پیامک *...بانو...* بــــــــــــــهــــــــــــار *دخترانه هایم* دل شکسته عشق کور آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

php] [/php]