دریافت کد پیج رنک گوگل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *شورای امنیت پیش نویس قطعنامه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و5+1 را تصویب کرد*
  • + *عید مبارک*
  • + *در این دنیای دشمنی و قدرت طلبی خنده و اخم هم جای خود و زمان خود را دارد مثل لبخندهای معروف آقای ظریف...تقدیر و تشکر هم ادابی دارد مثل رفتاری که ایشان کردند...اگر اتحاد که رمز پیروزی هر امتی هست با هر حرکت بی منطق و محاسبه نشده ای خدشه دار شود تمام اجرهای چیده شده به زمین خواهد ریخت...*
  • + *نکته :با اینکه امریکاچند ساعت قبل یه بمب اتم جدید ازمایش کردچرا بعضی ها اسراربه شلوغ کاری و جشن دارن؟به عقیده بنده ما باید ضمن قدردانی از سربازان سنگرهای دیپلوماسی حواسمون به گستاخ شدن دشمن باشه نتیجه این همه تلاش یکی دو ماه دیگه به ثمر میشینه که ممکنه با تندروی و شتابزدگی تمام اجرهای چیده شده به زمین بریزن الان فقط یه بیانیه صادر میشه(گرچه مهم هست) ولی هنوز هیچ لزوم اجرایی نه برای ماداره نه غرب*
  • + *سلام سحربخیر عبادتاتون قبول باشه*
  • + حضرت رسول ص اموال خود را با زکات محفوظ نگاه دارید و بیمارانتان را با صدقه دادن درمان کنید و به هنگام سختی و گرفتاری به دعا روی آورید..عیدتون مبارک
  • + *سال جدید مبارک @};-اگر خدا بخاد همه اوقاتتون با روحیات خوب و حس شیرین یه زندگی ``گلبرگی`` تا آخر سال و همیشه عمرر همراه باشه@};- ...*
  • + *با سلام ... سید صادق طباطبایی از ذخایر انقلاب و از یادگاران بزرگانی چون امام موسی صدر ?شهید چمران و همواره در کنار نهضت و انقلاب بود در گذشت ایشان را به همراهان و دوستداران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و شادی روح ایشان را از خداوند متعال خواستارم...*
  • + *سلام دوستان ...‌‍ یه کمک لطفا ...با تلفن همراه چطور میشه مطلب کپی پیست کرد که خطا نده؟*
  • + **با سلام‍ در نظر دارم بعد از مدتی که نبودم از امروز فقط مطالب مربوط به جشنواره فیلم عمار رو بذارم ...لذا اسم وبلاگ هم با نظر دوستای عزیزم عوض میشه. ...با تشکر از توجه تون...(پیامنمای جامع سابق)*

1 2 3 4 5 >> >

92/07/30 - 00:45
شماره: 13920729001726
33 سال پیش در چنین روزی

محمد علی رجایی : چند تن از مقامات آمریکایی گفته اند که در صورت آزادی گروگان ها ما به ایران لوازم یدکی (که قبلا بلوکه کرده بودند) می دهیم که به آنها جواب می دهیم ما احتیاج به لوازم یدکی شما نداریم .

خبرگزاری فارس: پیشنهاد خنده دار آمریکا !

چکیده

  • در جلسه امروز مجلس سؤال عده ای از نمایندگان از دوزدوزانی وزیر ارشاد مطرح شد که پس از توضیحات وزیر نمایندگان از پاسخ های وی قانع نشدند .
  • سلامتیان یکی از نمایندگان سوال کننده از وزیر ارشاد با اعتراض به مشی هاشمی رفسنجانی در مدیریت مجلس گفت : می خواهند ما خفه شویم و حرف نزنیم ، در این مجلس آزادی وجود ندارد!
  • محمد علی رجایی: چند تن از مقامات آمریکایی گفته اند که در صورت آزادی گروگان ها ما به ایران لوازم یدکی می دهیم که به آنها جواب می دهیم ما احتیاج به لوازم یدکی شما نداریم.
  • سفیر لبنان در سازمان ملل گفت : رژیم اشغالگر قدس با سوء استفاده از جنگ رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران علیه لبنان دست به تهاجمات وسیعی زده است .
  • وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که مانور نیروهای ویژه واکنش سریع آمریکا از روز 30 نوامبر به مدت دو یا سه هفته در مصر انجام خواهد شد .
  • به اظهار یک مقام مسئول گردآوری آرا  در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال جاری منفی ترین انتخابات این کشور از سال 1948 تاکنون می باشد .
  • کلن آلمان : جنگ بین ایران و عراق به جای اینکه به تضعیف جمهوری اسلامی به رهبری [امام] خمینی منتهی شود این نظام را مستحکم و از سوی دیگر پایه های رژیم صدام را متزلزل کرده است .
  • مایکل وستی خبرنگاربی بی سی که در بصره حضور دارد گزارش داد خرمشهر که سه هفته است زیر آتش حمله عراقی ها قرار دارد در معرض سقوط قرار گرفته است .
  • سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اعلام کرد در سوریه مسلمانان غیور به سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه می کنند و ضمن اعلام پشتیبانی خود از کشورمان مبالغی برای کمک به آسیب دیدگان جنگ به صندوق ویژه ای که بدین منظور ایجاد شده است واریز می کنند .
مستند قانونی تعطیلی وزارت ارشاد چیست ؟!

در جلسه امروز مجلس سؤال عده ای از نمایندگان از دوزدوزانی وزیر ارشاد مطرح شد که پس از توضیحات وزیر نمایندگان از پاسخ های وی قانع نشدند . دکتر کاظم سامی به نمایندگی از سوال کنندگان گفت : در شرایط فعلی کشور در حال جنگ با عراق و درگیری با امپریالیزم ، مستند قانونی تعطیلی وزارت ارشاد چه بوده است؟ و در مدت تعطیلی این وزارتخانه وظائف تبلیغی و ارشادی انقلاب و معرفی و توضیح جنایات مهاجمین بعثی عراق و عوامل ضد انقلاب در داخل و خارج کشور به عهده چه دستگاهی است؟

وزارت ارشاد تعطیل نشده بخش هایی از ادارات تعطیل شده اند

دوزدوزانی در پاسخ به این سوال گفت : وزارت ارشاد ملی بقول شما و اسلامی به آرزوی بنده ، تعطیل نشدة ، وزارتخانه تعطیل نشده، بخشهائی از ادارات وزارتخانه تعطیل شده، خبرگزاری پارس دائر است، دارد کار میکند، مسأله مطبوعاتتان فعال است، آگهی به مطبوعاتتان دارد کار میکند، این قسمتهائی که لازم بوده در رابطه مستمر با مردم بوده فعال است دارد کار میکند.

 

نخست وزیر در پاسخ به سوالی  در مورد کارتر و ریگان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت : از نظر ما هیج فرقی نمی کند کدام یک رئیس جمهور شوند. رجایی در  مورد تحریم صادرات نفت نیز گفت : ما آمادگی داریم که بدون درآمد نفت زندگی کنیم

هاشمی میخواهد نمایندگان خفه شوند / آزادی حرف زدن نداریم

در ادامه جلسه علنی و به دنبال اظهارات دوزدوزانی که برخی از سوال کنندگان را دارای مشی لیبرالیستی خوانده بود سلامتیان خواستار وقت برای پاسخ شد که هاشمی رئیس مجلس این وقت را به او نداده و اظهار داشت نماینده شما آقای سامی سخن گفته است . در این زمان سلامتیان گفت : سامی نماینده ما نبوده و از پیش خود حرف زده است و هاشمی نیز پاسخ داد اگر او نماینده طراحان سوال نبوده پس چرا موقع سخنرانی وی تکذیب نکردید . با اصرار سلامتیان برای پاسخگویی و مقابله هاشمی با این گروه از نمایندگان سلامتیان گفت : شما می خواهید ما خفه شویم و حرف نزنیم !در این مجلس آزادی وجود ندارد که کسی حرفش را بزند اگر باید خفه بشوم چشم من لبم را دوختم و دیگر حرفم را نمی زنم .

تکذیب دیدار رجایی با وزیر خارجه آمریکا

در ادامه جلسه علنی مجلس محمد علی رجایی نخست وزیر گزارشی از سفر به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل ارائه کرد . وی اظهار داشت : خیلی تلاش شده بود که این سفر را، هدفش را ، منحرف کنند و تبلیغات بسیار وسیعی کرده بودند که این سفر ظاهرش برای سخن در شورای امنیت است ولی باطناً برای مذاکره با مقامات آمریکائی است. رجایی افزود : خدا همچنان که از ابتدای انقلاب یار انقلاب بود در اینجا هم این مکرشان را علیه خودشان کرد و هر چه تبلیغ کرده بودند وسیله ای شد برای بهــره برداری بیشتر جمهوری اسلامی . (1) محمد علی رجایی نخست وزیر امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی شایعه ملاقات با ادموند ماسکی وزیر خارجه آمریکا را قویا تکذیب کرد .

پیشنهاد خنده دار آمریکا !

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران قرار است از آمریکا لوازم یدکی بگیرد گفت : مدتی قبل ایران پولی برای خرید لوازم یدکی به آمریکا پرداخته که آنها پول های ما را بلوکه کرده و چیزی در قبال آن به ما ندادند اما از طرفی چند تن از مقامات آمریکایی گفته اند که در صورت آزادی گروگان ها ما به ایران لوازم یدکی می دهیم که به آنها جواب می دهیم ما احتیاج به لوازم یدکی شما نداریم و مسئله گروگان ها از نظر اهمیت در مرتبه ای بسیار پائین قرار دارد و ما به آنها اهمیت نمی دهیم.

به اظهار یک مقام مسئول گردآوری آرا  در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال جاری منفی ترین انتخابات این کشور از سال 1948 تاکنون می باشد . بر اساس این گزارش رای دهندگان امسال نه تنها نسبت به انتخابات بی علاقه هستند بلکه منزجراز نامزدهایی می باشند که توسط احزاب سیاسی عمده برای این مقام کاندیدا شده اند .

کارتر و ریگان برای ما فرقی ندارند / با هردو می جنگیم

نخست وزیر در پاسخ به سوال دیگری در مورد کارتر و ریگان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت : از نظر ما هیج فرقی نمی کند کدام یک رئیس جمهور شوند. رجایی در  مورد تحریم صادرات نفت نیز گفت : ما آمادگی داریم که بدون درآمد نفت زندگی کنیم البته شکی نیست که نفت یک نقش موثر ایفا می کند اما انقلاب ما آن حرکت تکاملی مردم ما به نظر دولت در تنگ دستی بهتر صورت می گیرد تا در بی نیازی مالی. (2)

قصد اسرائیل برای تجزیه لبنان

سفیر لبنان در سازمان ملل گفت : رژیم اشغالگر قدس با سوء استفاده از جنگ رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران علیه لبنان دست به تهاجمات وسیعی زده است . قسان توینی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد : اسرائیل به حملات خود به جنوب لبنان ادامه می دهد و ظاهرا قصد تجزیه این کشور را دارد . (3)

مانور نیروهای ویژه آمریکا در مصر

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که مانور نیروهای ویژه واکنش سریع آمریکا از روز 30 نوامبر به مدت دو یا سه هفته در مصر انجام خواهد شد . این نخستین بار است نیروی ضربتی ویژه آمریکا که در اوایل سال جاری تشکیل شده در هنگامی که آمریکا متعهد شده است از راه نفتی تنگه هرمز دفاع کند در خاورمیانه به مانور می پردازد . (4)

بی تفاوتی مردم آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری

به اظهار یک مقام مسئول گردآوری آرا  در آمریکا انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال جاری منفی ترین انتخابات این کشور از سال 1948 تاکنون می باشد . بر اساس این گزارش رای دهندگان امسال نه تنها نسبت به انتخابات بی علاقه هستند بلکه منزجراز نامزدهایی می باشند که توسط احزاب سیاسی عمده برای این مقام کاندیدا شده اند . به گفته این مقام به نظر می رسد رای دهندگان در حال تصمیم گیری هستند که برعلیه کارتر رای دهند که دیگر تاب تحمل وی را برای چهار سال دیگر ندارند و یا بر علیه ریگان که یک شخص احساساتی و سطحی است . (5)

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اعلام کرد در سوریه مسلمانان غیور به سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه می کنند و ضمن اعلام پشتیبانی خود از کشورمان مبالغی برای کمک به آسیب دیدگان جنگ به صندوق ویژه ای که بدین منظور ایجاد شده است واریز می کنند .

کلن آلمان : حمله عراق به ایران جمهوری اسلامی را مستحکم کرد

کلن آلمان در گزارشی از جبهه های جنگ ایران و عراق تاکید کرد : اینک تقریبا روشن شده است جنگ بین ایران و عراق به جای اینکه به تضعیف جمهوری اسلامی به رهبری [امام] خمینی منتهی شود این نظام را مستحکم و از سوی دیگر پایه های رژیم صدام را متزلزل کرده است . بر اساس گزارش این رسانه آلمانی حمله به ایران در ابعاد وسیع اولیه نه تنها نتوانسته ضربه قاطع و غافل گیرانه به ایران وارد سازد بلکه بمباران متقابل منابع نفتی و تاسیسات نظامی و رادارها و منابع اقتصادی عراق به وسیله هواپیماهای ایرانی ضربات جبران ناپذیری به رژیم صدام وارد کرده است. (6)

بی بی سی خبر داد ؛ پیشروی نیروهای عراقی به مرکز شهر خرمشهر

مایکل وستی خبرنگاربی بی سی که در بصره حضور دارد گزارش داد خرمشهر که سه هفته است زیر آتش حمله عراقی ها قرار دارد در معرض سقوط قرار گرفته است . بر اساس گزارش بی بی سی نیروهای عراقی تا مدتی قادر نبودند که پیشروی خود را از بندرگاه خرمشهر که تا مرکز شهر فاصله نسبتا زیادی دارد ادامه دهند ولی اکنون بر اساس فیلم تلویزیونی عراق نیروهای این کشور از حومه شهر به طرف مرکز سنگربندی شده خرمشهر در حال پیشروی می باشند .

خبرنگار بی بی سی ادامه می دهد وضع آبادان نیز به همین منوال است و در عرض چند روز گذشته نیروهای عراقی این شهر را بدون هدف گیری معینی زیر آتش توپخانه گرفته اند و تنها لطمه و خسارتی که در برابر از طرف نیروهای ایرانی وارد می گردد توسط جنگنده های فانتوم است که مواضع نیروهای عراقی را در چندین محل مورد هدف قرار داده اند . (7)

پشتیبانی مردم سوریه از ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اعلام کرد در سوریه مسلمانان غیور به سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه می کنند و ضمن اعلام پشتیبانی خود از کشورمان مبالغی برای کمک به آسیب دیدگان جنگ به صندوق ویژه ای که بدین منظور ایجاد شده است واریز می کنند . (8)

پی نوشت :

1- رک مشروح مذاکرات مجلس ، 30 مهر 1359

2-  اطلاعات ،‌30 مهر 1359 ، صفحه 12

3- اطلاعات ، 30 مهر 1359 ، صفحه 12

4- اطلاعات ، 30 مهر 1359 ، صفحه 12

5- اطلاعات ، 30 مهر 1359 ، صفحه 12

6- اطلاعات ، 30 مهر 1359 ، صفحه 12

7- اطلاعات ، 30 مهر 1359 ، صفحه 12

8- اطلاعات ، 30 مهر 1359 ، صفحه 12

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/


نظر() پیشنهاد خنده دار آمریکا ! ،

  

92/07/30 - 11:19
شماره: 13920729000413

برای تاکید بر محتوای شفاف مطالب ارائه شده توسط بشار اسد همین بس که اطلاعات دقیق نظامی که وی از محورهای مختلف درگیری در سوریه ارائه داد، از طریق منابع موثق میدانی هم تائید شد که نشان از دقت بالا و اطلاعات اسد از وضعیت موجود جنگ داشت.

خبرگزاری فارس: جزئیات 2 ساعت گفت‌وگوی صمیمانه اهالی رسانه با رئیس جمهور سوریه/وقتی اسد مانع تملق دیگران از خود شد

  هفته گذشته کنفرانس بین‌المللی «نقد و بررسی رسانه‌های سوریه» در دمشق برگزار شد که در آن هیئت‌هایی از ایران، لبنان، فلسطین، اردن و مصر شرکت کرده بودند.

دولت سوریه برای اولین بار حرکتی خود انتقادی برای اصلاح روش‌ها و رویه‌های رسانه‌ها در سوریه ترتیب داد و این در حالی است که سوریه در حال جنگ می‌باشد و جنگ اقتصادی، سیاسی، ‌امنیتی، ‌نظامی و تبلیغاتی فراوانی علیه این کشور در جریان است.

دولت سوریه تحت این فشارها حرکتی اصلاحی را با خواست رئیس جمهور به اجرا می‌گذارد که این موضوع ضریب اطمینان، پایداری و استقامت نظام سوریه آن هم در شرایط فعلی را نشان می‌دهد، این موضوع همچنین نشان می‌دهد که نظام در عرصه‌های مختلف معتقد به حرکت‌های اصلاحی است.

زمانی که بشار اسد در سال 2001 به قدرت ‌رسید از آنجا که سابقه سیاسی نداشته و پزشک تحصیلکرده اروپا بوده، هیچکس انتظار نداشت که چارچوب‌های مشخصی را برای حکومت داری در پیش بگیرد که همه کشورهای عربی آرزوی آن را داشته باشند؛ یعنی اصلاحات در سیاست، اقتصاد، حکومت و احزاب و رسانه که امروز شاهد یک حرکت جدید در این عرصه هستیم.

بشار اسد اصلاحات را از همان سال‌های اولیه در کشور آغاز کرده و گام‌های اجرایی آن را برداشت و امروز در اوج بحران سوریه که کشورهای مختلف علیه دولت دمشق به راه انداخته‌اند، در یک اقدام جسورانه اهالی رسانه را جمع می‌کند و از آنها می‌خواهد که از این نظام انتقاد کرده و به رفع اشکالات می‌پردازد.

مباحث خوبی با حضور تعداد زیادی از اهالی رسانه، خبرنگاران، اهل قلم و با حضور مقامات مسئول طی 3 روز کنفرانس در دمشق انجام گرفت که شاید نتوان در هیچ کشور عربی شاهد این گشایش سیاسی و رسانه‌ای بود که در آن به مسائل مختلف پرداخته شد.

در این نشست همچنین دیدارهایی با وزیر اطلاع‌رسانی و نخست‌وزیر سوریه انجام گرفت و ضیافت شامی نیز با حضور آنها برگزار شد که در خلال آن تاکید بر روند اصلاح در فضای رسانه از سوی مقامات سوری را شاهد بودیم.

نقطه برجسته پایانی این کنفرانس دیدار مهمانان خارجی با بشار اسد بود. این دیدار برخلاف انتظار یا ضوابط پروتکلی و تشریفاتی در یک محل ساده در یکی از کاخ‌های موجود در دمشق برگزار شد.

بشار اسد در مقابل پله‌های کاخ از همه اعضای هیئت رسانه‌ای استقبال کرد که نشان از روحیه بی تکلف وی داشت. این دیدار آنچنان صمیمی برگزار شد که هیچکس احساس نکرد که طرف مقابلش رئیس جمهور کشوری است که با اقتدار در مقابل تروریسم و جنگ جهانی تحمیلی در سوریه ایستاده است.

بشار با صمیمیت، صراحت و شفافیت و بدون بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی هیچ موضوعی در یک فضای دوستانه گفت‌وگوی مفصلی با هیئت رسانه‌ای داشت.

آنچه در این جلسه باید بدان اشاره کرد این است که بشار اسد با روحیه‌ای بسیار عالی، مصمم و مسلط و دارای تحلیل درست از روندهای داخلی، خارجی و معادلات منطقه و جزئی‌ترین مسائل داخلی به بیان مطالب و روشنگری در این خصوص پرداخت.

در تمام طول 2 ساعت گفت‌وگو آنچنان فضای صمیمی بر جلسه حاکم بود که گاهی حتی به مزاح ولی بسیار با وقار بین طرفین گذشت. در طی این 2 ساعت بشار اسد توضیحات کاملی را در پاسخ به هر سوال شرکت کنندگان با جزئیات کامل از صحنه نظامی، روندهای سیاسی، شرایط داخلی سوریه و چشم‌انداز آینده مطرح کرد و به مطالب دقیقی اشاره کرد. برای تاکید بر محتوای شفاف مطالب ارائه شده توسط بشار اسد همین بس که اطلاعات دقیق نظامی که وی از محورهای مختلف درگیری در سوریه ارائه داد، از طریق منابع موثق میدانی هم کنترل شد که دقت مطالب اسد را تائید کرد و نشان از دقت بالا و اطلاعات اسد از وضعیت موجود جنگ داشت.

معمولا مقامات سیاسی دنیا از تملق لذت می‌برند، اما بشار اسد هیچگاه این روحیه را از خود نشان نداد و چند نفری نیز که قصد این کار را داشتند به شکلی محترمانه از این کار بازداشت. قاطعانه می‌توان گفت که هیچ مقام عربی از چنین ویژگی‌ برخوردار نیست.

از سخنان بشار اسد مشخص بود که دولت سوریه در عرصه میدانی، برنامه و پازل هوشمندانه‌ای برای به پایان رساندن این جنگ تحمیلی در پیش گرفته و گام‌های حساب شده‌ای چه در ریف دمشق، چه در مناطق مرزی با لبنان، چه در مناطق مرزی و ساحلی، چه در مناطق شمالی و سپس مناطق شرقی پیش‌بینی کرده و با درایت کامل در حال اجرای آن است.

پایان جلسه نیز با همان صمیمیت و تواضع توسط رئیس‌جمهور همراه بود و اسد تا نقطه استقبال همه را مشایعت کرد. جالب این که در طول جلسه هیچ درخواستی برای پیگیری خط خبری خاصی را شاهد نبودیم که به نظر می‌رسید آنچه از سوی وی مطرح شد به اندازه کافی جذاب بود که توسط اهالی رسانه منعکس شود.

انتهای پیام/ر


اولین دیدگاه را شما بگذارید جزئیات 2 ساعت گفت‌وگوی صمیمانه اهالی رسانه با رئیس جمهور سوریه/و ،

  

92/07/30 - 10:02
شماره: 13920730000279

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز با تقدیر از سخت‌کوشی کارکنان صنعت هسته‌ای کشور، مراحل و روند خطوط تولید و آماده‌سازی UO2 طبیعی و غنی‌شده را خوب ارزیابی کرد.

خبرگزاری فارس: صالحی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع خطوط UO2 خبر داد

رییس سازمان انرژی اتمی امروز در بازدید از بخش‌های مختلف یوسی‌اف اصفهان ابراز داشت که تاچند ماه آینده خطوط طبیعی و غنی‌شده UO2 به طورکامل راه‌اندازی می‌شوند.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان امروز با تقدیر از سخت‌کوشی کارکنان صنعت هسته‌ای کشور ، مراحل و روند خطوط تولید و آماده‌سازی UO2 طبیعی و غنی شده را خوب ارزیابی کرد.

وی، کمک به طرح‌های عمرانی روستاهای اطراف مناطق هسته‌ای را یکی از رسالت‌های سازمان انرژی اتمی کشور عنوان کرد و افزود: در این سفر چند طرح عمرانی که با مشارکت سازمان انرژی هسته‌ای کشور ساخته شده، افتتاح شد.

وی گفت: اکنون صنعت هسته‌‌ای کشور به جایگاهی رسیده است که باید رشد تحقیقاتی، تولید علم و فناوری و ارتقای سطح کیفی و زندگی را در دستور کار خود قرار دهد.

در پایان این بازدید یک مجموعه بزرگ فرهنگی ورزشی دریکی از روستاهای اطراف منطقه هسته‌‌ای اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام/ص


اولین دیدگاه را شما بگذارید صالحی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع خطوط UO2 خبر داد ،

  

یک روز صنف کله‌پاچه‌فروشی‌های تهران تصمیم گرفتند بیایند لشگر و به نیروها کله پاچه بدهند. این کله ‌پاچه‌فروش‌ها قبل از عملیات والفجر یک آمدند و در پادگان دوکوهه با یک خاور دیگ کله پاچه بار گذاشتند.

خبرگزاری فارس: ماجرای خوردن کله پاچه در دوکوهه

حبیب‌الله ایمان‌پور عضو تیپ عمار لشگر 27 محمد رسول‌الله (ص) در بیان خاطره‌ای اظهار داشت: یک روز صنف کله‌ پاچه ‌فروشی‌های تهران تصمیم گرفتند بیایند لشگر و به نیروها کله پاچه بدهند. این کله ‌پاچه‌فروش‌ها در سال 61، 62 قبل از عملیات والفجر 1 آمدند و در پادگان دوکوهه با یک خاور یخچال دار کله پاچه، دیگ کله پاچه بارگذاشتند.

آن روز صبح نوار آهنگران را هم گذاشته بودند و ما در پادگان دو کوهه  در میدان صبحگاه می‌دویدیم. از طرف ما چند نفر، علی‌اصغر صفرپور رفت کله‌ پاچه را بگیرد تا ما بخوریم.

بعد از چند لحظه امیر دیگر همرزم ما با لکنت زبان آمد و گفت: تویوتا به اصغر زد و له شد. داستان از این قرار بود که  یکی از بچه‌های گردان با ماشین روی ماسه‌ها ترمز می‌کند و اصغر می‌خورد به ماشین و می افتد روی زمین و کله پاچه‌ها می‌ریزد روی زمین.

یکی از کله‌ها می‌رود زیر چرخ و امیر چون لکنت زبان داشت جوری به ما گفت که یکی از کله‌ها رفت زیر چرخ و اصغر را هم بردن و ما حسابی ترسیدیم و  فکر کردیم اصغر رفت زیر ماشین. وقتی آمدیم دیدیم کله‌پاچه‌ها ریخته و اصغر مجروح شده بود و این برای ما خیلی جالب و به یاد ماندنی بود چون که سابقه نداشت یک خاور کله پاچه برای رزمنده ها بیاورند.

انتهای پیام/ت


اولین دیدگاه را شما بگذارید ماجرای خوردن کله پاچه در دوکوهه ،

  

92/07/29 - 10:15
شماره: 13920729000326

رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس ظهر فردا(سه‌شنبه) با رئیس مجلس برای بررسی برخی موضوعات تشکیل جلسه می‌دهند.

خبرگزاری فارس: نشست مشترک رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با لاریجانی

رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس اسلامی ظهر فردا (سه‌شنبه) بعد از اتمام جلسه علنی پارلمان و اقامه نماز ظهر و عصر، نشست مشترکی با علی لاریجانی رئیس مجلس خواهند داشت.

قرار است در این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت کمیسیون‌های تخصصی توسط رؤسا به لاریجانی ارائه و سپس درباره برخی موارد، تصمیم‌گیری شود.

همچنین در این جلسه سیاست‌هایی که قرار است از این پس در کمیسیون‌های تخصصی پیگیری شود، نیز مطرح می‌شوند.

به گزارش فارس، عبدالرضا عزیزی ریاست کمیسیون اجتماعی را بر عهده دارد، محمدعلی پورمختار ریاست کمیسیون اصل 90، ارسلان فتحی‌پور ریاست کمیسیون اقتصادی، علا‌ءالدین بروجردی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مسعود میرکاظمی ریاست کمیسیون انرژی، محمدمهدی زاهدی ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات و حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم ریاست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس را عهده‌دار هستند.

همچنین حسینعلی شهریاری ریاست کمیسیون بهداشت و درمان، امیر خجسته ریاست کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، رضا رحمانی ریاست کمیسیون صنایع و معادن، سیدمهدی هاشمی ریاست کمیسیون عمران، حجت‌الاسلام احمد سالک ریاست کمیسیون فرهنگی، اللهیار ملکشاهی ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی، عباس رجایی ریاست کمیسیون کشاورزی و عزت‌الله یوسفیان‌ملا ریاست کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید نشست مشترک رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس با لاریجانی ،

  

92/07/29 - 09:10
شماره: 13920728001336
با چه کسی مواجهیم؟

شرمن، زن لاغراندام موخاکستری بلندقامتی که اکنون مسئول مذاکره هسته‌ای با ایران است، از مسیری نامعمول به این مرحله رسیده است. وی اکنون معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکاست که رده سوم در مقامات سیاسی وزارت مزبور محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: «وندی شرمن» مجری سیاست مهار ایران در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش فارس، سازه‌انگاران می‌گویند که کشورها با هویت خود به تعامل در محیط بین‌المللی می‌پردازند. اگر این گفته را بپذیریم، «وندی شرمن» نماد هویت آمریکایی در مواجهه با موضوع هسته‌ای ایران است.

برای ما ایرانی‌ها که اکنون در حال مذاکره برای احقاق حقوق هسته‌ای خود و همچنین رهایی از تحریم‌های ضدایرانی غرب هستیم، بدیهی است که شناخت نماد هویت حریف خالی از فایده نیست.

شرمن در یک کلام نماد یک «سیاستمدار و دیپلمات پیچیده» است. در این گزارش هدف این است که مخاطبان فارس با این شخصیت ظاهرا آرام آمریکایی بیشتر آشنا شوند.

به تعبیر نشریه فارین پالیسی، شرمن، زن لاغراندام موخاکستری بلندقامتی که اکنون مسئول مذاکره هسته‌ای با ایران است، از مسیری نامعمول به این مرحله رسیده است. وی اکنون معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکاست و که رده سوم در مقامات سیاسی وزارت مزبور محسوب می‌شود.

شرمن از عرصه کار حزبی و اجتماعی پای به عرصه دیپلماسی نهاده و حتی در مریلند مسئول اداره رفاه کودکان و برخی سازمان‌های خیریه دیگر هم بوده است.

ورود خانم شرمن به وزارت خارجه آمریکا در دوران وزارت «مادلین آلبرایت» رخ داد. وی سمت مشاوره آلبرایت را برعهده داشت و حتی پس از خروج آلبرایت از وزارت نیز تا مدتی برای رئیس سابقش کار می‌کرد.

در سال 2008 و در زمانی که باراک اوباما و هیلاری کلینتون برای کاندیداتوری نهایی حزب دموکرات با یکدیگر رقابت می‌کردند، شرمن در اردوگاه کلینتون بود و مشاور سیاست خارجی او محسوب می‌شد. همین سابقه باعث شد که هیلاری کلینتون شرمن را در سال 2011 به وزارت امور خارجه بازگرداند و سمت معاون سیاسی را به وی اعطا نماید، سمتی که هم‌اکنون هم دارد.

* حوزه وظایف شرمن در وزارت خارجه

معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا مدیریت مسائل سیاسی دوجانبه و منطقه‌ای ایالات متحده را به عهده دارد. وی دفاتر آفریقا، آسیای شرقی و اقیانوسیه، اروپا و اوراسیا، آسیای مرکزی و جنوبی، نیمکره غربی و سازمان‌های بین‌المللی را برعهده دارد.

دبیران ادارات و دفاتر جغرافیایی هم به معاون سیاسی مشاوره ارائه کرده و ماموریت‌های دیپلماتیک را در حوزه‌های جغرافیایی خود مدیریت می‌کنند. دفتر سازمان‌های بین‌المللی هم که زیر نظر معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا کار می‌کند، امور مربوط به دولت آمریکا را در حوزه سازمان ملل متحد و سازمان‌های تابعه آن در اختیار دارد. همچنین سازمان‌های دیگر بین‌المللی نیز در حوزه اختیارات و وظایف این دفتر هستند.

به این ترتیب، شرمن عملا بسیاری از تعاملات وزارت امور خارجه آمریکا در حوزه سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی را مدیریت کرده و حتی بخش زیادی از فعالیت‌های سفارت‌خانه‌های آمریکا نیز زیر نظر اوست.

* دربازکن هسته‌ای آمریکا

وندی شرمن در دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون، مشاور او در خصوص کره شمالی بود. شرمن در حوزه مذاکرات هسته‌ای کاملا با تجربه و خبره است. برخی منابع توافق هسته‌ای 1997 بین کره شمالی و ایالات متحده را به شرمن نسبت می‌دهند، توافقی که اگرچه باقی نماند اما به شرمن شهرت «درباز کن وزارت خارجه» را داد.

به عبارت دیگر، شرمن دیپلاماتی است که کاملا با مسائل هسته‌ای آشناست و سابقه دست‌یابی به توافق را در این حوزه نیز دارد و شاید از معدود دیپلمات‌های خاص آمریکایی باشد که در این حوزه توانایی خود را نشان داده است.

اظهارنظرهای خانم شرمن در خصوص رهبر سابق کره شمالی، «کیم جونگ ایل» هم در نوع خود جالب بود. حاکم سابق کره شمالی از نظر شرمن فردی باهوش، با قابلیت و کاملا مطمئن است. او نه دیوانه است و نه از نظر روانی دچار پریشانی است اما حس می‌کند که خیلی قدرتمند است.»

در دوران سال‌های 1997 تا 2001 که شرمن مسئولیت امور کره شمالی را بر عهده داشت، روابط بین پیونگ یانگ و واشنگتن از تنش کمتری برخوردار بود. شرمن بعدها ضمن انتقاد جدی از سیاست‌های دولت بوش در قبال کره شمالی، این باور را طرح کرد که سیاست‌های بوش بود که کره شمالی را به سمت تولید سلاح هسته‌ای پیش برد.

به‌نظر می‌رسد شرمن در این چهار سال بیشتر سیاست مدارا را با کره شمالی در پیش گرفته بود. از نظر او دولت اوباما باید خسارتی را تحمل می‌کرد که دولت بوش با رفتار خود برایش باقی گذاشته بود: «یک کره شمالی صاحب سلاح هسته‌ای که ممکن است تسلیحات خود را در اختیار دیگران بگذارد.»

* «مهار»، سیاست شرمن در قبال ایران

به‌طور کلی سیاست ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران را باید «سیاست مهار» دانست. این سیاست از نوعی الگوی «نورئالیستی تهاجمی» پیروی می‌کند که معتقد است ایران باید در سه حوزه هسته‌ای، نظامی و اقتصادی مهار شده و به توفیقات جدی دست نیابد. این بخشی از سیاست مرشایمری واشنگتن است که باید آن را در چارچوب «کنترل حریف» (Check Aggressor) مورد بررسی قرار داد.

شرمن هم طی سال‌های اخیر نشان داده است که از همین رویکرد پیروی می‌کند. دقیقا در دوران شرمن است که سیاست تحریم‌های جدی یک‌جانبه علیه ایران آغاز می‌شود. البته بعید است که شرمن به‌تنهایی طراح این پروژه بوده باشد اما بی‌شک یکی از طراحان و مجریان آن می‌تواند باشد.

بر این اساس، به‌عکس کره شمالی، رفتار با ایران در دوران شرمن نه‌تنها همراه با مدارا نبوده بلکه همراه با سیاست‌های تند مهارکننده از جمله تحریم‌های بی‌رحمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است. شرمن هرچه در خصوص پیونگ‌یانگ سیاست به خرج داد، علیه ایران در اردوگاه خشونت‌طلبان واقع شد.

تخصص شرمن به زعم خودش در بازداشتن کشورها از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای است، این سیاست در خصوص کره شمالی با نوعی مدارا همراه گشته اما در خصوص ایران همراه با تندترین تحریم‌های تاریخ است. برای شرمن فرقی ندارد که ایران بارها اعلام کرده که قصد تولید سلاح ندارد و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم این موضوع را تایید می‌کنند. نگاه شرمن تابع نگاه کلی ایالات متحده در قبال ایران و مطلقا رئالیستی است، آن هم از نوع تهاجمی. بر اساس این نوع از نگاه شرمن هرگز به ایران اعتماد نمی‌کند کمااینکه اوباما نیز به ایران اعتماد نخواهد کرد.

شاید از همین رو باشد که محمدجواد ظریف از همان روزهای بدوی حضورش در وزارت خارجه به طرف غربی توصیه می‌کند که نگاه مبتنی بر بازی با حاصل جمع صفر را کنار گذارد. مفهوم بازی با حاصل جمع صفر، یکی از مفاهیم معرف رئالیسم است. ظریف می‌داند که با این نوع نگاه آمریکایی‌ها اعتمادسازی عملا بی‌معناست اما تصور اینکه کاخ سفید و کنگره سرانجام این نگاه را کنار می‌گذارند، قدری دور از ذهن است.

انتهای پیام/ص


اولین دیدگاه را شما بگذارید «وندی شرمن» مجری سیاست مهار ایران در مذاکرات هسته‌ای ،

  

92/07/29 - 09:25
شماره: 13920729000200
جام جهانی زیر 17 ساله‌‌ها – امارات 2013

تیم ملی نوجوانان ایران پس از بازی قابل توجهی که مقابل آرژانتین انجام داد، در رویارویی با کانادا به فکر کسب 3 امتیاز بازی است.

خبرگزاری فارس: ایران – کانادا؛ شاگردان دوستی‌مهر در اندیشه چیدن برگ‌های افرا

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکارهای نوجوانان فوتبال جهان در امارات همچنان در حال برگزاری است. فردا (سه‌شنبه) در ادامه رقابت‌ها تیم ایران به مربیگری علی دوستی مهر دومین دیدار خود را برگزار می‌کند.

طبق برنامه حریف ایران کانادا است. شاگردان دوستی‌مهر که در بازی نخست خود مقابل آرژانتین خوش درخشیدند و حتی تا کسب پیروزی مقابل یکی از مدعیان قهرمانی این دوره پیش رفتند، با امید و انگیزه‌های فراوان در جدال با تیم آمریکای شمالی حاضر خواهند شد که صاحب هر 3 امتیاز بازی شوند.

کانادا در بازی اولین مقابل تیم تیم ملی اتریش به تساوی 2 بر 2 رسیده، بنابراین هر دو تیم درامتیازها برابر هستند و می خواهند با کسب پیروزی در این دیدار با روحیه بهتری در مسابقه سوم به میدان بروند.

*برنامه سایر مسابقات این تاریخ به شرح است:

مکزیک – عراق

آرژانتین – اتریش

سوئد – نیجریه

انتهای پیام/خ


اولین دیدگاه را شما بگذارید ایران – کانادا؛ شاگردان دوستی‌مهر در اندیشه چیدن برگ‌های افرا ،

  

92/07/29 - 00:11
شماره: 13920728000590
هفت سال و هفت ماه پیش بود که دشمنان قسم‌خورده اهل‌بیت(ع) با 200 کیلوگرم مواد منفجره، حرم امامین عسکریین علیهماالسلام را تخریب کردند؛ اکنون بازسازی این حرم مقدس در سامرا مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد. 
خبرگزاری فارس: آخرین مراحل بازسازی حرم و ضریح امام علی‌النقی(ع)+تصاویر

محمد حسین کلهر: به شهادت «تقویم شیعه» حرم شریف امامان هادی و عسکری علیهما السلام در سامرا، قریب 13 بار در طول تاریخ به دست ناصبی‌ها تخریب شده است.

آخرین مرتبه این تعرض‌ها صبح روز بیست و سوم محرم 1427 هجری (سوم اسفند 1384) بود و مقدس‌ترین مکان شهر سامرا یعنی حرم امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بر اثر انفجاری شدید به طور کامل تخریب شد.

در پی این فاجعه دردناک، در عراق و ایران عزای عمومی اعلام شد. علمای حوزه علمیه و مراجع تقلید دروس خود را تعطیل کردند و بازارها در اکثر شهرهای بزرگ بسته شد.

پس از هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسکریین سلام الله علیهما،‌ رهبر معظم انقلاب نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: دست تبهکار فتنه‌انگیزان بار دیگر خنجر زهرآلود خود را به پیکره امت اسلامی فرود آورد و مرتکب جنایتی فجیع شد. حادثه انفجار درحرم سامراء و هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسکریین سلام الله علیهما نه فقط دل شیعیان جهان را خونین و عموم مسلمان را که به خاندان مکرم پیامبر اعظم صلی‌الله علیه وآله عشق و ارادت می‌ورزند، غمگین و جریحه دار کرد، بلکه دنیای اسلام را در برابر توطئه هولناکی قرار داد که هدفش ایجاد جنگ داخلی در عراق و مشغول کردن ملت‌های مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه‌ای است.

ایشان، این مصیبت بزرگ و سایر مصائب مسلمین را به حضرت بقیة‌الله ارواحناه فداه تسلیت عرض کردند و از خداوند برطرف شدن شر مستکبران ظالم و کافر را از سر ملت‌های مسلمان خواستار شدند.

بازسازی این حرم مطهر پس از آواربرداری آغاز شد و کار ساخت گنبد آن در سال 1389 کلید خورد. این گنبد منور یکهزار و 200 متر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگترین گنبد‌ها در عتبات عالیات عراق محسوب می‌شود؛ گنبدی که تابستان سال گذشته با بیش از 23 هزار خشت طلا پوشانده شد. آخرین طلاکاری این گنبد قبل از تخریب به دوره قاجار باز می‌گردد.

 

 

به گفته منابع عربی، بازسازی حرم عسکریین(ع) با صرف مبلغی حدود یکصد میلیون دلار (300 میلیارد تومان) محقق شده است.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در این باره می‌گوید: کار آیینه‌کاری، گچ‌کاری، مقرنس‌‌کاری، کاشی‌کاری‌ها و ... به پایان رسیده است و فقط باید داربست‌های حرم باز شود. البته وی به دلیل شرایط ویژه سامرا تاریخ دقیقی برای مفروش کردن حرم و رونمایی از آن اعلام نمی‌کند.

علاوه بر بازسازی صحن و سرای حرم عسکریین، مسئله ساخت ضریح مطهر نیز مطرح بود که به دلیل ناامنی حاکم بر منطقه سامرا و نارضایتی محبان اهل بیت(ع) از سرعت پایین بازسازی، آیت‌الله سیدعلی سیستانی بزرگترین مرجع تقلید شیعیان عراق وارد این عرصه شد و ساخت ضریح متبرک امامان هادی و عسکری علیهما السلام را با هزینه شخصی بر عهده گرفت.

 

پیرو این موضوع، کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین در سال 1389 در قم و زیر نظر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی (نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران) دایر شد.

طراحی این ضریح را «سید مهدی علمدار» از طراحان کشور انجام داد و طراح سازه «مهدی خوش‌نژاد» است. «سیدمهدی دیدار» نیز سرپرستی گروه نجاری را بر عهده دارد. «سید محمد حسینی موحد» خطاط ضریح جدید امام حسین(ع) کار خطاطی این ضریح منور را نیز انجام داده است.

 

به گفته حجت‌الاسلام سیدابراهیم لاجوردی مدیر کارگاه ساخت ضریح امامین عسکریین، در این‌ پروژه 70 کیلو طلا، 4500 کیلوگرم نقره، 1100 کیلوگرم مس و 11 تن چوب ساج (با دوام بالغ بر 300 سال) استفاده شده است.

وی می‌گوید: وزن این ضریح مطهر پس از اتمام به 21 تن خواهد رسید و کلیه هزینه‌های آن به همراه چهار صندوق خاتم‌کاری داخل ضریح و 12 در طلای حرم، حدود 20 میلیارد تومان برآورد شده که تماماً توسط دفتر آیت‌الله سیستانی پرداخت می‌شود. یعنی برخلاف پروژه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع)، از کمک‌های مردمی جز در موارد معدود نذری استفاده نشده است.

تاکنون شخصیت‌های بسیاری از روند بازسازی ضریح جدید عسکریین در شهر مقدس قم بازدید کرده‌اند که حجت‌الاسلام سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از جمله آن‌هاست. این بازدید در شهریور سال گذشته انجام شد که پروژه از پیشرفت 80 درصدی برخوردار بود. هم‌اکنون پروژه مذکور بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است و طبق اعلام مسئولان ذی‌ربط، تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. ضریح ساخته‌شده پس از اتمام جایگزین ضریح موقت فعلی می‌شود.

 

امام هادی(ع)، امام حسن عسکری‌(ع)، فرزند امام هادی(ع)، مادر امام زمان(عج)، مادر امام هادی(ع)، حکیمه خاتون، دختر امام جواد (ع) و حدیثه مادر امام حسن عسکری(ع) بزرگانی هستند که در سامرا مدفون شده‌اند.

در تصویر زیر قبری که به صورت انفرادی قرار دارد، مزار حکیمه خاتون و سه قبر دیگر به ترتیب از چپ به راست یا پایین به بالا متعلق به امام علی النقی (ع)، امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون، مادر امام زمان(عج) است. به همین دلیل ضریح به صورت چهارضلعی ساخته نمی‌شود و هشت وجه دارد.

 

در حقیقت جهت قبله از راست به چپ بوده و مرقد مطهر امام بزرگ‌تر رو به قبله و در ابتدا قرار گرفته، پشت سر ایشان مزار امام بعدی (امام حسن عسکری) است. پایین پای ایشان حکیمه خاتون دختر امام جواد(ع)، خواهر امام هادی(ع) و عمه امام حسن عسکری(ع) و بعد از قبر امام دهم، مزار همسر گرامی امام حسن عسگری نرجس خاتون قرار دارد.

انتهای پیام/

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید تصاویر ، آخرین مراحل بازسازی حرم و ضریح امام علی‌النقی(ع) ،

  

92/07/29 - 09:54
شماره: 13920729000291
اخبار ویژه روزنامه خراسان

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد دولتی به چند دستگاه اجرایی، مصوبه دولت دهم درباره آزادراه «تهران‌ـ‌شمال» باطل اعلام شد.

خبرگزاری فارس: لغو مصوبه دولت دهم درباره آزادراه «تهران‌ـ‌شمال»

روزنامه خراسان امروز دوشنبه 29/07/92 در ستون اخبار ویژه خود نوشت: پس از آنکه دولت دهم در مصوبه اردیبهشت ماه امسال خود، تغییراتی در نحوه اجرای قطعات 2 و 3 آزادراه تهران – چالوس به طول حدود 69 کیلومتر را تصویب و مقرر کرد وزارت راه و شهرسازی می تواند پیمانکاری اجرای طرح را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه واگذار کند، اما بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد دولتی به چند دستگاه اجرایی، مصوبه مذکور باطل اعلام شده است.

*مجوز دولت برای انتصاب چند بازنشسته در وزارتخانه ها

بر اساس مصوبه ای که وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک آن را تایید کرده و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده است، فعالیت رحیم میدانی (معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو)، محمود بصیری (مدیرکل دفتر وزارتی جهاد کشاورزی)، محسن نریمان ( معاون وزیر راه و شهرسازی) و محمد شرفشاهی ( مدیرکل دفتر وزارتی اقتصاد) به مدت یک سال در وزارتخانه های مذکور مجاز اعلام شده است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید لغو مصوبه دولت دهم درباره آزادراه «تهران‌ـ‌شمال» ،

  

92/07/29 - 00:02
شماره: 13920728000919

انگار چرخ روزگار برای سرپرستی فانی 8 سال چرخیده است؛ با این تفاوت که رئیس‌جمهور، وی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده است و البته فانی برای وزارت، هنوز مسیر بهارستان را در پیش دارد.

خبرگزاری فارس: آیا فانی این بار «وزیر» می‌شود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، این روزها بزرگترین و زیربنایی ترین وزارتخانه کشور در انتظار انتخاب سکاندار است؛ کسی که در جایگاه اول وزارتخانه به وضعیت و مشکلات فرهنگیان و دانش آموزان رسیدگی کند و برای تحول در آموزش و پرورش، گام های استوار بردارد.

علی اصغر فانی که هم اکنون سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده دارد، به طور رسمی به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای آموزش و پرورش معرفی شده است و در صورت رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وی، هفته آینده تکلیف گسترده ترین وزارتخانه کشور تعیین می شود.

در کارنامه فعالیت فانی، 12 سال معاونت وزیر، چهار سال مدیرکلی و یک سال رئیس منطقه آموزش و پرورش دیده می شود؛ ضمن اینکه وی تجربه ریاست کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد؛ فانی تجربه سرپرستی در آموزش و پرورش را نیز در ابتدای دولت نهم دارد و آن زمان هم در گمانه زنی ها، بحث هایی برای معرفی وی به عنوان گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح بود اما بخت با وی یار نبود و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت کشور به جای وی، محمود فرشیدی را به مجلس معرفی کرد.

انگار چرخ روزگار برای سرپرستی فانی 8 سال چرخیده است و اکنون دوباره وی در جایگاه سرپرستی این وزارتخانه قرار گرفته است، با این تفاوت که رئیس جمهور، وی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرده است؛ البته فانی برای وزارت هنوز مسیر بهارستان را در پیش دارد؛ مسیری که حتی کوچکترین اشتباه به عدم رأی اعتماد وی منجر خواهد شد.

باید دید در یک هفته پیش رو، فانی چگونه می خواهد در برابر نمایندگان ملت، به دفاع از برنامه های خود برای مهمترین وزارتخانه کشور بپردازد؛ بحث تحول در آموزش و پرورش، اجرای نظام «3ـ3ـ6»، کمبود سرانه در مدارس، اجرای اجباری هوشمندسازی مدارس توسط خانواده ها، وضعیت نامناسب توزیع کتب درسی، بلاتکلیفی مربیان پیش دبستانی، استخدام های بی ضابطه و بخاری غیراستاندارد برخی مدارس روستایی از جمله مباحثی است که باید برای رسیدگی به آنها، راه حلی مناسب اندیشیده شود.

از سویی فانی باید به نمایندگان مجلس نشان دهد که توان تحول و پویاتر نمودن وزارت آموزش و پرورش را دارد و این نکته ای است که این روزها کارشناسان و متخصصان آموزش و پرورش از وزیر این وزارتخانه خواستارند؛ باید دید آیا این بار فانی می تواند حکم سرپرستی را به «وزارت» تبدیل کند؟

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید آیا فانی این بار «وزیر» می‌شود؟ ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

غلامرضا مقدس [2387]

من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
ویرایش

دسته بندی موضوعی

عکس ، تصاویر ، غلامرضامقدس ، دانلود ، رئیس جمهور 14 آذر... ، فیلم ، اخبار ، آمریکا ، مجلس ، غلامرضا مقدس ، آخرین ، ایران ، روحانی ، نتانیاهو: اسرائیل... ، جدول ، عکس ، پرسپولیس ، به ، ایران • ال جی •... ، تصویر ، آیت الله هاشمی... ، ایرانسل ، طرح ویژه حزب‌الله... ، مصر ، جدیدترین ، جلسه رأی اعتماد ، رای اعتماد ، درگیری در غزه یا... ، شارژ ، همراه اول ، هیئت رئیسه ، وزارتخانه ، وزرا ، وزرای پیشنهادی ، مفتی اهل تسنن... ، وهابیت ، مجلس ایران ، عربستان ، اوباما ، بازیکن ، انگلیس ، Israel ، علی دایی ، مقدس ، روسیه ، دایی ، در ، دلار ، پوشش زنده ، تهران ، یکی از علمای اهل... ، مقام معظم رهبری ، میزان زکات فطره از... ، ویدئو ، رمضان ، زلزله ، سوریه ، مرسی ، شارز ، کامبوزیا ، عکس) ، فروشگاه زنجیره ای... ، فیلم و عکس ، قدرت قرضاوی محمد... ، سند ، صوت ، 09:08 قطار مذاکرات... ، 5 در ژنو ، ادوارد اسنودن ، اسنودن ، پایان کار تیم ملی... ، پیامنما ، تحلیف ، تبیین هفت شاخص مهم... ، پولی ، پوتین ، پیام نمای جامع ، پیامنمای جامع ، تربت ، تربت کربلا ، تلنا ، توافق ، اولیه ،... ، جهان ، پرتاب پهپاد اسکن... ، پروژه قو ، پروه الماس قو ، برنامه نود ، بورس بورس... ، باید مراقب بود به... ، استقلال ، افتتاح تونل اباصالح... ، افطار ، الاغهای انتحاری... ، امیر نصیرزاده ، امام موسی صدر ، انصراف لنکرانی به... ، افشاگر ، افشاگری رویانیان... ، آغاز رایزنی ظریف و... ، In spite of low... ، انقلاب ، اتحاد ملی و اجتماعی ، احسان علیخانی ، ارتش ، اردوغان ، از ، اسامی ، آقای افشاگر به... ، آیا امام زمان(عج)... ، احمدی نژاد ، 5 احتمالا هفته... ، *مراسم ویژه 8 شوال... ، 90 ، 14:46 دور اول... ، Haifa ، Tel Aviv ، WashingtonPost ، آخرین اخبار ، آزادی ، آشنایی با شیوه... ، * پرچم حزب الله و... ، * راهپیمایان تهرانی... ، * قطعنامه راهپیمایی... ، * حمایت دانشجویان... ، *حضور مردم در کنار... ، ... ، جنگنده ، عراق ، شرع ، شورایاری‌ها در مجلس... ، فرانسه ، فردوسی‌پور ، عسگراولادی ، ایران؛ یکصدا فریاد... ، فوتبال ، فتح‌المبین ، فوری ، گره کور تعطیلی دولت... ، ماه ، محرم ، مبارک ، گزارش روحانی از سفر... ، مرسی مصر ، مراسم تحلیف ، مهدی هاشمی آزاد شد ، محمود واعظی... ، گزارش تصویری ، محمد مرسی ، مذاکرات ، مروری بر سیر 34... ، سینما هالیوود ، سینماهالیوود ، سفارت ، سنگین ، سهام ، سی و ششمین بهار... ، سبا خویی ، سازمان ملل ، سقوط هواپیما ، رویانیان ، رویترز ، زمین خواری و ساخت و... ، جذاب ، رییس مرکز اسلامی... ، ز چشمه حرم حضرت... ، سازمان امنیت ملی... ، رزمایش ، تبریک ، جزئیات ، جلسه رأی اعتماد... ، خلعتبری ، حرکتی پسندیده از... ، در تمرین استقلال؛... ، واکنش سخنگوی وزارت... ، وجود تشکل‌های... ، وحدت رویه‌ی فقهی ، وحدت رویه‌ی فقهی... ، نداجا ، نتانیاهو ، هشدار وزیر کشور... ، همه تیم های راه... ، همزمان با تخریب و... ، هواپیمای سبک در... ، میراث فرهنگی ,درخت... ، مرحوم ، مشکل نقدینگی... ، نامه ، نرم افزار ، نصرالله:اگر یک... ، نیروی دریایی ، هالیوود ، وضعیت ، کارمند ، کاهش قیمت خودرو در... ، کاهش قیمت طلا و ارز... ، کاهش همزمان قیمت... ، کاهش‌ قیمت جهانی... ، کپی برداری بانک... ، کتابخانه.دانشگاه... ، کتایون ریاحی ، کربلای 1 ، کربلای 10 ، کرسی بین المللی... ، کره جنوبی به یک... ، کروش به بازیکنان... ، کری، ظریف و اشتون... ، کسانی که دم از... ، کسب اطلاعات با ارزش... ، کشته ‌شدن دو سرکرده... ، کشته ، تیراندازی ،... ، کشته شدن ، کشته شدن 258 هزار... ، کشته شدن یکی از... ، کشف 15 هزااار... ، کشف پرنده‌ی کمیاب... ، کشف حجاب دختر... ، کشف خودروی بمب... ، کشف رباط جدید در... ، کشف یک حیوان عجیب... ، کشف یک گوشت‌خوار... ، کشف کره‌ای در فضا... ، کعبه آب... ، کفاره ، کفاشیان: هیچ تضمینی... ، کلاس: امام شناسی،... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ایران... ، کلمات... ، کلمات کلیدی جانباز... ، کلمات کلیدی دانلود... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ضریح... ، کلمات کلیدی یک... ، کلیپ 'تازه اول عشق... ، کلیپ صوتی/ خاطره... ، کلید ، پاپ ، مسیحی... ، کلید واژه ها:... ، کلیدواژه ها ، کلیدواژه ها تغذیه... ، کلیدواژه ها:... ، کلیدواژه ها: جام... ، کلیدی که دکتر... ، کمبود هورمون رشد،... ، کمیته انظباطی ، کمیته بانکداری سنای... ، کمیسیون ، انتخابات... ، کمک ، کمکی که نتانیاهو به... ، کنایه‌های «صرفا جهت... ، کندی روند ساخت مسکن... ، کنفرانس خبری ، کنگره ، کنکور ، کواکبیان: حاضرم با... ، کواکبیان: حرکت دولت... ، کوتا‌ه‌ترین مرد... ، کوچکترین کشور جهان... ، کودتا علیه «نوری... ، کودتای ، کودتای مصر ، کوفی عنان: ثبات... ، کی‌روش: فوتبال ورزش... ، کیهان ، آیت الله... ، کارمند جوان ، مرگ... ، کارمندانی که پایه... ، کاریکاتور ، کاریکاتور/ رکوردزنی... ، کاسیاس: حتما با... ، کاشت تلسکوپ... ، کاظم ساریخانی... ، کامران نجف زاده در... ، کامرون ، کامل ترین دایره... ، کانال انتخاباتی ، کاندید شورای محله... ، کاندیداها شب... ، کاندیدای اصلاح... ، کاهش 4 دلاری قیمت... ، کاهش دید و تداوم... ، کاهش عجیب شهریه های... ، وضعیت رویت هلال... ، وضعیت... ، وعده نایف به 14... ، وعده‌ها به حزب الله... ، وفات شیخ حسنعلی... ، وقتی آمریکای‌ها از... ، وقتی الاغ عطاران... ، وقتی روزنامه گاردین... ، وقتی علی دایی... ، وقتی نماد حسن... ، ولادیمیر پوتین ، ولادیمیر پوتین به... ، ولایتی ادعای... ، ولایتی: برای بگم... ، ولایتی: رهبر انقلاب... ، ونزوئلا 3 دیپلمات... ، ونزوئلا پهپادهای... ، یکی از علمای... ، کابوس فراموش نشدنی... ، کابینه ،
ویرایش

لوگوی دوستان













































































































































































































































































































ویرایش

دوستان

پیامنما پیامنما طوبای محبت راه کمال هیئت قاصدک ولایت عاشقانه ها ریشــــ وِز وِزیـــ مناجات با عشق پـنـجـره عشق ♥Deltangi سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام بسوی ظهور ایران اسلامی .: شهر عشق :. تَرَنّم عفاف گروه اینترنتی جرقه ایرانی عصر پادشاهان دختر بهار سرچشمـه فصـاحت و بلاغت دلنوشته های یه عاشق! **یه دنیا دلم گرفته* سیب سرخ ..::غریبه::.. Manna hamidsportcars بزرگترین سایت خنده بازار کلبهء ابابیل ghamzade اخراجی های عشق یاور 313 آموزش تست زدن کنکور باران چه زیباست با او بودن وبلاگ هواداران محسن یگانه دلـتنگـ هشـیگـــــــــی دخترتاریخ xXx عکسدونی xXx معجزه جاوید مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ... Ahorayearyaii غدیریه ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ کلبه درویشی رویای شبانه هنوز انتخاب نکردم نقشه راه عرشیان *دنـیــــای مـــــــن :) * یادداشتهای من تنظ نویسم یه کم فکر کنیم...! وبسایت علمی سرگرمی مذهبی قهقه دانلود هر چی بخوایی... YAS الهگان شهدا شرمنده ایم مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها wanted مهندسی متالورژِی ساغر شکسته دانشجوی پارسی ندای حق حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم behtarinamkhoda فانوس ###@وطنم جزین@### بروبچ زابل بی هم نفس welcome to my profile عکسهای سریال افسانه دونگ یی یار کارگر خاطرات یک مرد مجرد معرکه همون قلقلک عشق یعنی ... چیزهای جالب فقط خدا ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نوری چایی_بیجار کهکشان هرکس منتظر است... تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... ღღتبسمـــــیـ بهـ ناچارღღ واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل زندگی زیباست اما... your memoirs مسعود رضانژاد فهادانـ یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . دوستانه هر کی خونده خندیده!!! عشق و زندگی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س داروخانه دکتر سلیمی ساحلی دیگر نوشته های سوده تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول love at the first sight اینجا همه چی در همه دل شکسته عشق اول11 پایگاه اطلاع رسانی آزمون دکترای مدیریت صدای عشق درباره ی رپ و دوست شدن با شما باهم باشیم هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا My Camera رهبر بختیاری تا شقایق هست زندگی اجبار است . معیار عشق امامزاده میر عبداله بزناباد CHARMING OF ME به سوی افق باشگاه پرواز نرگس 1 پرورشی مطالب جالب وعلمی بروز جوانان بیجار تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک کشکول خونه دل بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams سایت روستای چشام یاس... زندگی در باغ عشق آپدیت یوزر پسورد نود32 تــــــــــــالـــــــشـــــــــــــان تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی S&N 0511 روستای مز از یک انسان زنگ تفریح خوش مرام جوان ایرانی محمدمبین احسانی نیا رویابین سلامت ما جـــــام غـــــزل سکوت پرسروصدا پا توی کفش شهدا شفق.. کلبه ی عشق ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ موزیک انلاین ریاضیات بندر میوزیک گل باغ آشنایی دیوانه حسین ودلباخته حسین خیابون موسیقی ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ (بنفشه ی صحرا) -««««((عشق الحسین)))»»»»- آسمان آبی آنتی شیطان بادصبا کشکول آبی به رنگ آسمان داستانک شورای دانش آموزی شهرستان خورشیدها sms های جدید نغمه ی عاشقی جالب انگیزناک وبلاگ انتظار عشق و تنهایی Mohammad M.T شاسوسا برات محمد هدایتی هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه خدا،عشق،خنده کاروجدان عرفان وادب یکی هست تو قلبم.... فقط خدا وبلاگی برای تمام دوستان مطلع مهرورزی ومحبت باور من......!!! میخانه عشق دختر و پسرای ایرونی دقایق ایرانیان باش باش باش گرگ و میش ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی کشاورزی نوین شهدا شیروخورشید پهلوی زخم خورده چی کار؟ جک EshGh rOyaIi mAn alone I love you قلب من صدای خاطره ها دل نوشته های من گنجینه آسمانى EshGhrOyaIimAn هدهد رود تنها نیست بی نشانه تک صلیب عشق بدو بیا !!!! ME&YOU بلوچستان سر فراز باشی میهن من علمدار بصیر بدون عنوان تنهـــــایــــے بانک خنده برنامه نوسی نمی دونم بخدا موندم ستاره خاموش صدای مردم نی ریز مقاله های تربیتی شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عمارمیاندواب باکری میاندوآب عاشقانه ها حامیان دکتر محمد باقر قالیباف سه ثانیه سکوت پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی چیزهای جالب upturn یعنی تغییر مطلوب آوار غم ها عکسهای من har an che az del barayad حدیث بلاگ عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی دل نوشته های مائده برترین لحظه ها نگار پرسپولیس $$$$sara$$$$ بهترین ها در انتظار آفتاب بچه های مدرسه امام رضا(ع) عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا مشق عشق ناز منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش دنیای عکس و اطلاعات گفتگو با خدا خبر های ورزشی قدیسان مرگ لیلای بی مجنون خاطره ها قـرن بیست ویکمی ها سکوتی پرازصدا به رنگ ابی تنهایی......!!!!!! مهاجر بهاره تنها جوجو نم نم باران متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی من و اریکان ترک دانلود قتلیش کسب درآمد آسان از اینترنت آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل دلنوشته ها علم نانو در زندگی خط خطی های یک دخترروانی... صداقت شهید آوینی خـطـ خـــــــــطـی صــــــــــــــــــــــــدا ی منــــــــــــــــــــــ رهایم کن....بگذار آزاد باشم *آوای سارا2* زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! جیغ بنفش در ساعت 25 دل نوشته یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ سپیده خانم دانلد اهنگ های جدید ____نازیانه_____ روی بال فرشته ها ashegh mahemalakut دوعاشق دلدارا بهورز روستا داریوش آریا فــــــــــــــــــــ ر یـــــــــــ ا د عاطفانه ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. BABAK 1992 شقایقهای کالپوش هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر شادی ، تفریح ، پیامک *...بانو...* بــــــــــــــهــــــــــــار *دخترانه هایم* دل شکسته عشق کور آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

php] [/php]