دریافت کد پیج رنک گوگل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *شورای امنیت پیش نویس قطعنامه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و5+1 را تصویب کرد*
  • + *عید مبارک*
  • + *در این دنیای دشمنی و قدرت طلبی خنده و اخم هم جای خود و زمان خود را دارد مثل لبخندهای معروف آقای ظریف...تقدیر و تشکر هم ادابی دارد مثل رفتاری که ایشان کردند...اگر اتحاد که رمز پیروزی هر امتی هست با هر حرکت بی منطق و محاسبه نشده ای خدشه دار شود تمام اجرهای چیده شده به زمین خواهد ریخت...*
  • + *نکته :با اینکه امریکاچند ساعت قبل یه بمب اتم جدید ازمایش کردچرا بعضی ها اسراربه شلوغ کاری و جشن دارن؟به عقیده بنده ما باید ضمن قدردانی از سربازان سنگرهای دیپلوماسی حواسمون به گستاخ شدن دشمن باشه نتیجه این همه تلاش یکی دو ماه دیگه به ثمر میشینه که ممکنه با تندروی و شتابزدگی تمام اجرهای چیده شده به زمین بریزن الان فقط یه بیانیه صادر میشه(گرچه مهم هست) ولی هنوز هیچ لزوم اجرایی نه برای ماداره نه غرب*
  • + *سلام سحربخیر عبادتاتون قبول باشه*
  • + حضرت رسول ص اموال خود را با زکات محفوظ نگاه دارید و بیمارانتان را با صدقه دادن درمان کنید و به هنگام سختی و گرفتاری به دعا روی آورید..عیدتون مبارک
  • + *سال جدید مبارک @};-اگر خدا بخاد همه اوقاتتون با روحیات خوب و حس شیرین یه زندگی ``گلبرگی`` تا آخر سال و همیشه عمرر همراه باشه@};- ...*
  • + *با سلام ... سید صادق طباطبایی از ذخایر انقلاب و از یادگاران بزرگانی چون امام موسی صدر ?شهید چمران و همواره در کنار نهضت و انقلاب بود در گذشت ایشان را به همراهان و دوستداران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و شادی روح ایشان را از خداوند متعال خواستارم...*
  • + *سلام دوستان ...‌‍ یه کمک لطفا ...با تلفن همراه چطور میشه مطلب کپی پیست کرد که خطا نده؟*
  • + **با سلام‍ در نظر دارم بعد از مدتی که نبودم از امروز فقط مطالب مربوط به جشنواره فیلم عمار رو بذارم ...لذا اسم وبلاگ هم با نظر دوستای عزیزم عوض میشه. ...با تشکر از توجه تون...(پیامنمای جامع سابق)*

1 2 >


قیمت سکه و ارز امروز در بازار آزاد همچنان سیر صعودی داشت به نحوی که هر دلار آمریکا از مرز 3600 تومان و هر سکه تمام طرح جدید از یک میلیون و چهارصدهزار تومان هم گذشت.

قیمت سکه و ارز امروز در بازار آزاد همچنان سیر صعودی داشت به نحوی که هر دلار آمریکا از مرز 3600 تومان و هر سکه تمام طرح جدید از یک میلیون و چهارصدهزار تومان هم گذشت.

در بازار جهانی طلا قیمت هر انس طلا 1692 بود. همچنین هر مثقال طلا در بازار 604500 تومان معامله شد. در زیر قیمت انواع سکه، ارز (ازاد و مبادله‌ای) و طلا را مشاهده می‌کنید:

سکه تمام (قدیم)............1395000 تومان
سکه تمام (جدید)............1432000 تومان
نیم سکه.......................718000 تومان
ربع سکه.......................423000 تومان
سکه گرمی...................310000 تومان
انس طلا ......................1692.80 دلار
انس نقره .....................32.03 دلار
مثقال طلا ...................604500 تومان
هر گرم طلای 18 ..........139550 تومان



نظر()

  

 

+ عکس


صنعت بیمه - در سال 1324 با تاسیس باشگاه دوچرخه سواران نطفه باشگاه استقلال امروزی بسته شد. در سال 1321 با تاسیس باشگاه شاهین مسیر تشکیل باشگاه پرسپولیس نیز آغاز شد. این باشگاه در سال 1342 شکل گرفت اما با آمدن بازیکنان قدیمی شاهین در سال 1346 به این تیم  سرانجام نخستین تیم فوتبال این باشگاه زیر نظر پرویز دهداری شکل گرفت.

پیش از مرور تاریخچه دربی مرور برخی نکات جالب از 44 سال شهرآورد تهران خالی از لطف نیست.

استقلال با 24 برد بیشترین پیروزی در دربی را کسب کرده و پرسپولیس هم فاتح 18 بازی بوده و دو تیم در 33 بازی به تساوی رضایت دادند.

 

برترین گلزنان دربی: صفر ایرانپاک از پرسپولیس با 7 گل برترین گل زن تاریخ دربی و البته بهترین گلزن پرسپولیس در این رویداد تا امروز است. بعد از او حسین کلانی از پرسپولیس با شش گل قرار دارد. علی جباری و غلامحسین مظلومی از استقلال با 5 گل در رده سوم گلزنان دربی بوده و بعنوان بهترین گلزنان تاریخ استقلال در این رقابت هم حساب می‌شوند. مهدی هاشمی‌نسب نیز بازیکنی است که با پیراهن دو تیم استقلال و پرسپولیس 5 گل در دربی به ثمر رسانده است.

 

بهترین نتیجه: برترین نتیجه ادوار دربی برد 6 بر صفر پرسپولیس در دربی 16 شهریور سال 1352 بود. در این دیدار همایون بهزادی در دقایق 50، 86 و 90 ایرج سلیمانی در دقایق 45 و 56 و حسین کلانی نیز در دقیقه 32 مسابقه گلزنی کردند. این برد بهترین برد تیم پرسپولیس تاکنون بوده اما بهترین برد تیم استقلال نیز در جام حذفی و در روز 18 آذر سال 1390 با نتیجه 3 بر صفر رقم خورد. 

 


صحنه‌ای از دربی شهریور 52 - همایون بهزادی بعد از گلزنی توپ را به میانه میدان می‌برد

 

اولین‌ها: اولین گلزن دربی احمد منشی زاده در دقیقه 8 سومین دیدار دو تیم در روز 13 مرداد سال 1348 بود. اولین داور دربی عبدالله موزون در روز 16 فروردین سال 1347 بود و نخستین کاپیتان‌های دو تیم کامبیز جمالی برای استقلال و همایون بهزادی برای پرسپولیس بودند.

 

نخستین مربی خارجی در دربی زدراکو رایکوف از یوگسلاوی سابق در دربی سال 1349 و اولین داور خارجی دربی بهادرخان از پاکستان در دومین دربی به تاریخ بیستم دی ماه سال 1347 بودند. نخستین بازیکن خارجی دربی آلن ویتل انگلیسی است که در دربی بیست و یکم برای پرسپولیس به میدان رفت. نخستین گلزن خارجی دربی نیز عیسی ترائوره بازیکن پرسپولیس است که در دربی پنجاه و پنجم و روز 25 مهر سال 1382 دروازه استقلال را گشود.


منشی زاده - نخستین گلزن دربی

 

بیشترین‌ها: علی پروین با 20 بازی بیشترین تعداد بازی در دربی را داشته و با احتساب 24 بازی دیگر بعنوان سرمربی و مدیرفنی و در مجموع 44 حضور بیشترین حضور را در شهرآورد پایتخت داشته است. محمود خوردبین با حساب دوران فعالیتش بعنوان سرپرست با 48 حضور در دربی از پروین هم جلوتر است. بیشترین کاپیتانی در دیدارهای دربی را علی جباری داشته که از 17 بازی در 11 دیدار کاپیتان استقلال بوده است. او همچنین به همراه  کاروحق وردیان و مرحوم ناصر حجازی با 17 بازی، نفراتی بودند که بیشترین بازی را برای استقلال در دربی انجام داده‌اند. ژاک الونگ الونگ هم با 4 بازی برای هر دو تیم بیشترین حضور را در میان بازیکنان خارجی در دربی داشته است.


علی پروین و آلن ویتل

محمد صالحی و محسن ترکی با 5 قضاوت در دربی بیشترین قضاوت را در این رویداد انجام داده‌اند که احتمال دارد ترکی بخت ثبت این رکورد به نام خودش را پیدا کند. اکبرکارگرجم در 15 بازی متوالی استقلال مقابل پرسپولیس حضور داشته تا رکورددار بیشترین حضور متوالی شود. این مدافع از دربی پنجم تا نوزدهم به عنوان مدافع ثابت در ترکیب استقلال حضور داشت. کارگر جم 16 بار در دربی به میدان رفته است.


اکبر کارگر جم

 

دربی بیست و ششم که در روز 15 مهر 62 انجام شد بیشترین تعداد تماشاگر را داشت. در این بازی 120 هزار تماشاگر در استادیوم آزادی نظاره گر جدال دو تیم معروف پایتخت بودند، به طوری که در کنار زمین و بالای نورافکن‌ها نیز تماشاگر نشسته بود. در این بازی استقلال با گل پرویز مظلومی یک -صفر به پیروزی رسید. پرویز مظلومی رکورد بیشترین برد متوالی در دربی بعنوان سرمربی را نیز در کارنامه خود دارد. او در چهار دیدار متوالی با استقلال در این رویداد پیروز شد.


پرتماشاگرترین دربی - سال 1362

 

رکورد بیشترین برد برای یک سرمربی در دربی بطور مشترک در اختیار پروین، پورحیدری و رایکوف است که 6 پیروزی را به نام خود ثبت کرده‌اند. البته در صورتی که برد پرسپولیس در ضربات پنالتی را هم به عنوان یک پیروزی محسوب کنیم، علی پروین با 7 برد رکوردار بیشترین برد در تاریخ دربی است. امیر قلعه نویی سرمربی استقلال سابقه 5 برد و سه تساوی در دربی را داشته و تاکنون شکست نخورده اما یحیی گل محمدی نخستین دربی خود بعنوان سرمربی پرسپولیس را تجربه می‌کند.

سال 1390 را باید سال ثبت رکوردهایی جدید در دربی دانست که بیشتر آن هم به سود استقلال رقم خورده است. رکورد بیشترین دربی در یک سال با 5 دربی در سال 90 رقم خورد که دربی‌های 70 تا 74 در این سال برگزار شد. رکورد بیشترین برد دربی در یکسال با سه برد در دربی‌های 70، 71 و 73 برای استقلال رقم خورد. همچنین رکورد بیشترین گل زده در یک سال با 10 گل در اختیار استقلال است.

 

خشن‌ترین بازی: فارغ از دیدارهای جنجالی دو تیم که به دعوا کشیده شده، دربی چهل و پنجم یعنی دیدار برگشت دو تیم در لیگ آزادگان سال 77، پرکارت ترین دربی پایتخت بوده است. در این بازی که با تساوی یک بر یک تمام شد، عبدالرحمن الزید داور عربستانی 7 کارت زرد و 3 کارت قرمر به بازیکنان دو تیم نشان داد. حسن زاده و تقوی از استقلال و سعداوی از پرسپولیس اخراجی‌های این بازی بودند. ضمن آنکه دربی چهل و هفتم در سال 78 نیز با اخراج نادر محمدخانی و اسماعیل هلالی تبدیل به یکی از دربی‌های پر حرف و حدیث شد.


دربی معروف 9 نفره در سال 78

 

هت تریک: تنها دو بازیکن در دربی موفق به هت تریک شدند که هر دو نیز پرسپولیسی هستند. همایون بهزادی در دربی معروف شهریور 52، سه بار دروازه استقلال را گشود و ایمون زاید در دربی هفتاد و چهارم توانست با انجام سریعترین هت تریک دربی ظرف 9 دقیقه اولین خارجی و دومین رکورددار هت تریک در دربی لقب بگیرد.


همایون بهزادی رکورد هت تریک در دربی را 38 سال در اختیار داشت

 

سریعترین و دیرترین گل: در مقابل هت تریک پرسپولیسی‌ها، سابقه سریعترین گلزنی دربی در اختیار علی سامره است که به روایتی در ثانیه 30 و به روایتی دیگر در ثانیه 48 دربی پنجاه و سوم به ثمر رسید، این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. 


علی سامره زننده سریعترین گل دربی

 

دیرترین گل در زمان عادی بازی را نیز پیروز قربانی در دقیقه 93 دربی پنجاه و هشتم  به ثمر رساند تا سبب برتری 3 بر 2 استقلال شود و دیرترین گل در وقت‌های اضافه را اسماعیل شریفات، دقیقه 105 دربی هفتاد و سوم در جام حذفی به ثمر رساند تا این بازی سه بر صفر به سود آبی پوشان پایتخت تمام شود.

 

شکست ناپذیران دربی: احمدرضا عابدزاده شکست ناپذیرترین چهره دربی است. عابدزاده 5 بار درون دروازه استقلال ایستاد و 8 بار نیز دروازه بان پرسپولیس بود که در این 13 بازی با برد یا تساوی میدان را ترک کرد. (در دربی سی و هشتم که 30 دی ماه 73 برگزار شد و عابدزاده درون دروازه پرسپولیس بود، بازی در با تساوی 2 بر 2 ادامه داشت که بعد از هجوم تماشاگران 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شد.) البته عابدزاده در این 13 بازی، 11 گل دریافت کرد. مهدی مهدوی کیا که به گفته خودش در آخرین فصل فوتبالی‌اش قرار دارد اگر در دربی هفتاد و ششم به میدان برود و تیمش مغلوب نشود با شش دربی بدون شکست می‌تواند وارد باشگاه شکست ناپذیرهای دربی شود.

 

دربی خارج از تهران: دربی سی و نهم در 7 بهمن سال 1373 به دلیل محرومیت دو تیم در بندرعباس و دربی پنجاه و سوم در 20 دی سال 1381 به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی در تبریز برگزار شد.

 

خداحافظی در دربی: جعفر کاشانی در سال 1351، محمد دادکان در سال 1361 و فرشاد پیوس در سال 1376 بازیکنان سرخپوش بودند که در دربی از فوتبال خداحافظی کردند.

 

جوان‌ترین و مسن‌ترین مربیان دربی: وطنخواه 32 ساله در دربی هفدهم در سال 54 روی نیمکت سرخپوشان بود. پروین نیز در دربی 59 هدایت پرسپولیس را برعهده داشت وی 59 سال سن داشت. مصطفی دنیزلی نیز در 62 سالگی پرسپولیس را در دربی هفتاد و چهارم به برتری 3 بر 2 رساند.

 

جوان‌ترین گلزن: مهدی مهدوی‌کیا در 20 تیر 1376 و در دربی چهل و سوم با سن 19 سال و 353 روز در دقیقه 71 دومین گل تیمش را به ثمر رساند و جوان‌ترین گلزن دربی تاکنون لقب گرفته است. این دیدار با برتری سه بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

 


مهدوی کیا جوان ترین گلزن دربی

 

داوران جام جهانی در دربی: توفیق بهرامف، جک تیلور و ساندروپول داورانی هستند که در فینال جام جهانی قضاوت کرده و داور دربی هم بوده‌اند. مارکوس مرک آلمانی و روبرتو روزتی ایتالیایی داورانی هستند که با سابقه قضاوت در جام جهانی، دربی را نیز  قضاوت کردند.

ساندرو پل در فینال جام جهانی 1994

 

ضارب داوران: عزیز اصلی دروازه بان تیم پرسپولیس صاحب یک رکورد ویژه در دربی است. او تنها بازیکنی بوده که به دو داور، ابوالقاسم حاج ابوالحسن در سال 1348 و مرحوم ارشد برازنده در سال 1349 سیلی زده است!


عزیز اصلی

 

راز داوران عرب: در 9 دیداری که داوران عربی در دربی سوت زده اند ، پرسپولیس 4 بار موفق به برد شده و 5 بار هم به تساوی دست یافته است.
این داوران معال کیالی، محمود الرفاعی، محمدکوسا، عمدمهنا و رحمان الزید هر کدام یکبار و جمال الشریف و سعدکمیل از کویت هر یک دوبار بوده‌اند.

 

بازیکنان سرخابی: داریوش مصطفوی، جواد الله وردی، غلامرضا فتح آبادی، شاهرخ بیانی، سعید عزیزیان، امیر موسوی نیا، منصور رشیدی، خسرو پارسا، بیوک وطنخواه، قلیچ خانی، اکبر افتخاری، بهمن نوروزی، علیرضا دلیخون، احمدرضا عابدزاده، بهزاد داداش زاده، مهدی هاشمی نسب، علیرضا واحدی نیکبخت، علی انصاریان، علی علیزاده، حوار ملا محمد، محمود کلهر، محمدرضا مهدوی، مجید نامجو مطلق، رضا احدی، محمدرضا مهرانپور، کوروش شهبازی فر، علی اکبریان، مهدی صالح پور، داوود سیدعباسی، فراز فاطمی، فرزاد آشوبی، میثم بائو، مهدی شیری و محمد محمدی بازیکنانی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم را دارند. غلام وفاخواه، محمود خوردبین، ناصرحجازی، جلال طالبی، جواد زرینچه، داریوش یزدانی، فرشاد فلاحت زاده، محمود سجادی، مسعود و فریدون معینی و علی لطیفی بازیکنانی هستند که بعنوان یار قرضی از پرسپولیس یا استقلال به تیم رقیب رفته‌اند.

به گزارش تسنیم،  مهدی هاشمی نسب، شاهرخ بیانی و غلامرضا فتح آبادی بازیکنانی هستند که با پیراهن هر دو تیم موفق به گلزنی در دربی شده‌اند.

 

تعداد گل‌های دربی: در 75 دربی استقلال 72 گل و پرسپولیس 73 گل در دربی به ثمر رسانده‌اند. سه دیدار به دلیل درگیری به سود استقلال خاتمه یافته و یکی از پیروزی های پرسپولیس نیز با برتری 4 بر 2 در ضربات پنالتی به دست آمده است.

 

پنالتی‌زن‌های دربی: 10 گل در طول زمان 90 دقیقه دربی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده که سهم پرسپولیس 6 پنالتی و سهم استقلال 4 بوده است. نکته جالب آنکه شاهرخ بیانی برای هر دو تیم پرسپولیس و استقلال از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده است. صادق ورمزیار (2 گل)، فرشاد پیوس، محمد نوازی، مهدی هاشمی نسب، علی انصاریان، بهروز رهبری فرد و هادی نوروزی دیگر پنالتی زنان دربی بودند.

 

گل‌های سی متری دربی: صفر ایرانپاک و علی جباری تنها مردانی بوده‌اند که در تاریخ دربی از فاصله بیش از 30 متر دروازه حریف را باز کردند.

آخرین نیوز


نظر()

  

 

+تصویر

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان شهید رجائی تهران منتقل و در بخش سی سی یو این بیمارستان بستری شد.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

رئیس جمهور گفت: سخن گفتن از مولانا، سخن گفتن از انسان و انسان صحنه‌گردان عالم و موضوع اصلی هستی است و برای رسیدن به کمال و جاودانگی و زیبایی خلق شده و از همین‌رو زیبادوست بوده و به دوستی گرایش دارد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین گرامیداشت دیدار «مولانا و شمس»، این نشست را یک گردهمایی برای پاسداشت عرفا، عرفان، معرفت، کمال، هنر، زیبایی و تعالی انسان و بزرگداشت انسانی بزرگ و کمال یافته توصیف کرد و با بیان اینکه، قصد دارم عرض ارادتی به ساحت مولانا و همه بزرگان این دیار داشته باشم، گفت: سخن گفتن از مولانا، سخن گفتن از انسان و انسان صحنه‌گردان عالم و موضوع اصلی هستی است و برای رسیدن به کمال و جاودانگی و زیبایی خلق شده و از همین‌رو زیبادوست بوده و به دوستی گرایش دارد.

وی در پایان این مراسم قطعه‌ شعری از مولانا خطاب به امام عصر (عج) قرائت کرد.


منگر به هر گدایی که تو خاص از آن مایی --- مفروش خویش ارزان که تو بس گران بهایی

به عصا شکاف دریا که تو موسی زمانی --- بدران قبای مه را که ز نور مصطفایی

بشکن سبوی خوبان که تو یوسف جمالی --- چو مسیح دم روان کن که تو نیز از آن هوایی

به صف اندرآی تنها که سفندیار وقتی --- در خیبر است برکن که علی مرتضایی

بستان ز دیو خاتم که تویی به جان سلیمان --- بشکن سپاه اختر که تو آفتاب رایی

چو خلیل رو در آتش که تو خالصی و دلخوش --- چو خضر خور آب حیوان که تو جوهر بقایی

بسکل ز بی‌اصولان مشنو فریب غولان --- که تو از شریف اصلی که تو از بلند جایی

تو به روح بی‌زوالی ز درونه باجمالی --- تو از آن ذوالجلالی تو ز پرتو خدایی

تو هنوز ناپدیدی ز جمال خود چه دیدی --- سحری چو آفتابی ز درون خود برآیی

تو چنین نهان دریغی که مهی به زیر میغی --- بدران تو میغ تن را که مهی و خوش لقایی

چو تو لعل کان ندارد چو تو جان جهان ندارد --- که جهان کاهش است این و تو جان جان فزایی

تو چو تیغ ذوالفقاری تن تو غلاف چوبین --- اگر این غلاف بشکست تو شکسته دل چرایی

تو چو باز پای بسته تن تو چو کنده بر پا --- تو به چنگ خویش باید که گره ز پا گشایی

چه خوش است زر خالص چو به آتش اندرآید --- چو کند درون آتش هنر و گهرنمایی

مگریز ای برادر تو ز شعله‌های آذر --- ز برای امتحان را چه شود اگر درآیی

به خدا تو را نسوزد رخ تو چو زر فروزد --- که خلیل زاده‌ای تو ز قدیم آشنایی

تو ز خاک سر برآور که درخت سربلندی --- تو بپر به قاف قربت که شریفتر همایی

ز غلاف خود برون آ که تو تیغ آبداری --- ز کمین کان برون آ که تو نقد بس روایی

شکری شکرفشان کن که تو قند نوشقندی --- بنواز نای دولت که عظیم خوش نوایی

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: هنوز لیست 18 نفره ما برای بازی فردا مشخص نیست.

 

 

به گزارش پارس، میرشاد ماجدی در گفت و گو با فارس در مورد اینکه لیست 18نفره استقلال چه زمانی مشخص می‌شود، اظهار داشت: ما اکنون با 21 بازیکن در اردو هستیم و به قدری بازیکنان در شرایط خوبی هستند که انتخاب نفرات از بین آنها کار سختی است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های کادر فنی انتخاب 18 نفر است. بعید می‌دانم حتی امشب در جلسه فنی، 18 نفر از سوی سرمربی مشخص شوند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

عکس

مهدی و مرتضی فنونی زاده شاید شیرین ترین و رفیق ترین برادران فوتبالی تاریخ ایرانند که همیشه با هم می گویند و می خندند.

 

 

به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، مهدی و مرتضی فنونی زاده شاید شیرین ترین و رفیق ترین برادران فوتبالی تاریخ ایرانند که همیشه با هم می گویند و می خندند.

مهدی و مرتضی فنونی زاده مشهورترین برادرانی هستند که با پیراهن دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل هم بازی کرده اند.

در تاریخ دربی های پایتخت چند بار اتفاق افتاده است که دو برادر از یک خانواده در قالب دو تیم مختلف مقابل هم قرار گرفته اند. حسین و علی قاضی شعار اولین برادرانی بودن که مقابل هم بازی کردند. حسین دروازه بان استقلال در 3 دربی بود و علی نیز مدافع پرسپولیس در یک دربی بود.

فریدون و مسعود معینی نیز دومین گروه از برادران سرخابی بودند که در دهه 50 مقابل هم بازی کردند. فریدون 11 بار برای پرسپولیس و مسعود 4 بار برای استقلال بازی کرد. پس از آن نوبت بیانی ها بود که در یک دربی مقابل هم قرار گرفتند: دربی سال 65 در جام باشگاههای تهران. شاهین 12 بار برای استقلال بازی کرد، اما شاهرخ یک بار برای پرسپولیس و 11 بار برای استقلال در دربی به میدان رفته است. برادران فنونی زاده نیز چهارمین گروه برادران سرخابی هستند که در دربی مقابل هم قرار گرفته اند: مرتضی در 10 دربی برای پرسپولیس و مهدی در در 5 دربی برای استقلال بازی کرد. این عکس نیز مربوط به دربی 4 بهمن 1370 است که دو برادر مقابل هم قرار گرفتند. مسابقه ای که با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

این دو خاطرات جذابی از دربی ها داشتند که یکی از جذاب ترین خاطرات شان جایی بود که مهدی فنونی زاده برای مان گفت:« علی آقا مربی پرسپولیس بود و مربی ما در تیم ملی راستش ما حسابی از علی آقا حساب می بردیم. ولی دیدم زدن پای چشم عباس سرخاب را آوردن بالا بچه کبود شده بود. من حسابی خونم به جوش آمد گفتم:« عباس کی زدت گفت ندیدم یکی از دفاع ها بود. دویدم رفت تو رختکن پرسپولیس واسه دعوا. در را باز کردم دیدم علی آقا نشسته ، زدم به سیم آخر گفتم کدوم فلان ، فلان شده ای (!!!) زده زیر چشم عباس سرخاب. ضعیف گیر آوردین؟ » باقی خاطره را با فریاد بلندی از خنده ، مرتضی تعریف می کند:« گفتم:« هوی مهدی آروم باشد ، داری به خودمون فحش می دی ! من زدم زیر چشمش آخه خیلی اذیت می کرد! بابا سرخاب هم خیلی تیز و بز بود ناقلا!»


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

ترکیب احتمالی دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی 76 تا حدود زیادی مشخص شده است.

 

 

به گزارش پارس به نقل از فارس، دربی 76 ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. این دیدار را از نظر فنی مورد ارزیابی قرار داده‌ایم و اینکه دو تیم احتمالا با کدام ترکیب به میدان می‌آیند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، مهرداد پولادی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، پروویچ، مهدی مهدوی‌کیا، محمد نوری، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد

  


ترکیب احتمالی استقلال:

مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، حسن اشجاری، جواد نکونام، مجتبی جباری، ساموئل، خسرو حیدری، آرش برهانی و فرزاد حاتمی

 

در صورتیکه امیر قلعه‌نویی و یحیی‌ گل‌محمدی تیم‌شان را با این ترکیب به میدان بفرستند در آن صورت شاهد چنین دوئل‌های دیدنی و فنی بین بازیکنان در میدان خواهیم بود. برخی از این جنگ‌های تن به تن به شرح زیر است؛

*سید جلال حسینی با فرزاد حاتمی

*آرش برهانی با محسن بنگر

*خسرو حیدری با مهرداد پولادی

*حسین ماهینی با حسن اشجاری

*رضا حقیقی با مجتبی جباری

*جواد نکونام با محمد نوری

*امیرحسین صادقی با غلامرضا رضایی

*حنیف عمران‌زاده با کریم انصاری‌فرد

اندیشه‌ تاکتیکی یحیی گل‌محمدی و امیر قلعه‌نویی پایه‌گذار موفقیت تیم‌شان است اما در واقع این بازیکنان هستند که خواسته‌های فنی و تاکتیکی را در زمین اجرا می‌کنند و هر تیمی که بازیکنانش از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی باشد و با تمرکز بیشتر بازی کند، پیروز می‌شود. به همین دلیل می‌گویند در دربی بازیکنان باتجربه‌ تاثیرگذارترین نفرات میدان هستند. آنهایی که به اصطلاح «دربی‌باز» هستند.

بازیکنان استقلال تجربه زیادی در دربی دارند و شاید فرزاد حاتمی و حسن اشجاری تنها بازیکنان ترکیب آبی‌پوشان باشند که تاکنون دربی را تجربه نکرده‌اند.

اما در پرسپولیس بازیکنان تاثیرگذار این تیم مثل رضا حقیقی و پروویچ اولین دربی‌های خود را تجربه می‌کنند.

در روی نیمکت استقلال هم بازیکنی مثل فرهاد مجیدی حضور دارد که حضورش در میدان می‌تواند هیجان بیشتری به سکوهای آبی بدهد اما در پرسپولیس غیبت علی کریمی خلأ بزرگی است. سرخپوشان حتی روی نیمکت هم بازیکنی هم‌وزن مجیدی ندارند که بتواند با حضورش در نیمه دوم تاثیرگذاری فراوانی از نظر روحی و روانی بر تیم و تماشاگران داشته باشد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

 

مهدوی‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا به دنبال این هستید که رکوردهای خود در دربی را حفظ یا افزایش دهید؟، تاکید کرد: من در فوتبال دنبال رکورد شکستن نبوده و نیستم اما امیدوارم بتوانم موفیت‌های قبلی خودم را تکرار کنم.

 

 

به گزارش پارس به نقل از مهر، کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس با اعلام اینکه شاید دربی هفتاد و شش، آخرین دربی باشد که در آن حضور دارد، گفت: خیلی دوست دارم با پرسپولیس برنده این بازی باشم و هدف ما فقط بردن دربی است.

مهدی مهدوی‌کیا در نشست خبری پیش از هفتاد و ششمین دربی پایتخت ضمن بیان مطلب فوق گفت: شاید این بازی، آخرین دربی‌باشد که من در آن حضور دارم، بنابر این خیلی دوست دارم با پرسپولیس این دربی را ببریم.

وی افزود: این بازی حساسیت‌‎های خاص خود را دارد، ضمن اینکه برای بالا آمدن در جدول به سه امتیاز بازی نیاز داریم، به همین دلیل برای کسب سه امتیاز، فوتبال خیلی خوب و قابل قبولی را به نمایش خواهیم گذاشت.

کپیتان تیم پرسپولیس در خصوص آخرین وضعیت مصدومیتش اظهار داشت: مصدومیتم کاملا برطرف شده و خوشبختانه مشکلی در این خصوص ندارم.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا به دنبال این هستید که رکوردهای خود در دربی را حفظ یا افزایش دهید؟، تاکید کرد: من در فوتبال دنبال رکورد شکستن نبوده و نیستم اما امیدوارم بتوانم موفیت‌های قبلی خودم را تکرار کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که از هواداران دو تیم در روز بازی دربی چه انتظاری دارید؟، تصریح کرد: از هواداران دو تیم می‌خواهم فقط تیم‌های خود را تشویق کرده و به یکدیگر توهین نکنند تا شاهد یک دربی سالم و بدوم حاشیه باشیم.

کپیتان تیم پرسپولیس در خصوص نتیجه بازی هم گفت: هدف‌مان شکست دادن استقلال است و هر تیمی که در چنین دیداری از فرصت‌های خود نهایت استفاده را ببرد، برنده دربی خواهد شد.

هفتاد و ششمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس که از رقابت های هفته بیست و سوم لیگ دوازدهم محسوب می شود، ساعت 15 روز جمعه 6 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

سردار خالدی: تغییرات بازار آتی سکه ادامه دار شد؛ به طوری که ادامه این نوسان‌ها دامنه نوسان را به سطح 5 درصد نزدیک کرد.دنیای اقتصاد: مبادلات بازار قراردادهای آتی در شرایطی افزایش قابل‌توجهی را در سومین روز تجربه کرد که گمانه زنی‌های منتشر شده در خصوص موضوع مذاکرات ایران و گروه 1+5 و احتمال تعلیق این نشست باعث شده بود معامله گران در انتظار روزهای آینده باقی بمانند.دیگر اخبار منتشر شده همچون نظرسنجی از مردم در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کنار رفع توقیف هواپیمای حامل طلا از ترکیه به مقصد ایران روی روند دادوستدهای روز گذشته تاثیرگذار بود، این در شرایطی است که همچنان پارامترهای سیاسی در تعیین روند قیمت‌ها تعیین‌کننده است.تحلیلگران بر این باورند در روزهای آینده باید در انتظار تحرکات دیگری از قیمت‌ها بود، زیرا اخبار سیاسی منتشر شده فضای مبهمی را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار داده است، اما روند معاملات به گونه‌ای است که اگر نشانه‌های مثبتی از وضعیت سیاسی ترسیم شود چه بسا تغییرات، روندی معکوس به خود می‌گیرد و افت‌و‌خیزها دوباره تداوم پیدا می‌کند.البته محدودیت‌های غرب علیه ایران، فشار اقتصادی بر خود تحریم‌کنندگان را افزایش داده است. کارشناسان انتشار جسته و گریخته اخبار در خصوص وضعیت مذاکرات ایران و گروه 1+5 همچون مذاکره ایران با غرب در قاهره و خواسته‌های روسیه و چین را نمونه‌ای از گزارش‌های تاثیرگذاری می‌دانند که می‌تواند در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران تعیین‌کننده باشد.در کنار عوامل برونزای سیاسی، مباحث مربوط به بازنشستگی رییس کل بانک مرکزی و حاشیه‌ها پیرامون اجرای فاز دوم هدفمندی شرایط را به گونه‌ای رقم زده که بیشتر تحلیلگران از ادامه افت‌و‌خیزها در بازارهای کالایی و تداوم تقاضا برای خرید سکه وارز در بازار خبر می‌دهند.این در حالی است که قیمت سکه در بازار نقدی به تناسب افزایش قیمت دلار در آستانه رکورد شکنی‌های دیگری قرار گرفته و ممکن است در روزهای آینده این وضعیت باز هم تغییر پیدا کرده و قیمت‌ها افزایش یابد.پیش‌بینی می‌شود در صورتی که تغییرات بازار ارز و طلا ثابت شود و افت‌و‌خیزها ادامه پیدا کند چه بسا شاهد موج دیگری از افزایش قیمت‌ها باشیم.با تمام این اوصاف در شرایط فعلی، معامله گران علاوه بر اینکه به شرایط اشاره شده در بازار داخلی توجه می‌کنند به تغییرات بازارهای جهانی طلا نیز نگاه ویژه‌ای دارند زیرا آنان بر این باورند گزارش‌های اخیر می‌تواند در رسیدن قیمت طلا به سطوح بالاتر، تداوم افت‌و‌خیزها یا به ثبات رسیدن محدوده قیمتی یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 دلار به ازای هر اونس موثر باشد؛ در تازه‌ترین گزارش منتشر شده از حوزه پولی یورو، بانک توسعه و بازسازی اروپا درباره پایان یافتن شدت بحران بدهی حوزه یورو ابراز خوشبینی کرد؛ این در شرایطی بود که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد تعداد موسسات مالی در حوزه یورو و اتحادیه اروپا در سال 2012، بیش از پیش کاهش یافت. از ایالات متحده نیز خبر می‌رسد که امیدها به اینکه سیاستمداران آمریکایی در نهایت برای افزایش سقف بدهی‌های عمومی به توافق برسند زیاد است، زیرا باعث می‌شود از نکول فاجعه بار بدهی‌های پیشین اجتناب شود.در مجموع در بازار آتی دیروز قیمت سکه با افزایش محسوسی همراه شد؛ به طوری که سکه سررسید بهمن‌ماه با افزایش 4/56 درصدی در محدوده یک میلیون و 472 هزار تومان تا یک میلیون و 511 هزار تومان، سررسید اسفندماه با افزایش 4/14 درصدی در محدوده یک میلیون و 563 هزار تومان تا یک میلیون و 603 هزار تومان و سررسید فروردین‌ماه با افزایش 4/02 درصدی در محدوده یک میلیون و 654 هزار تومان تا یک میلیون و 695 هزار تومان قرار گرفت.تعداد موقعیت‌های تعهدی باز نیز در هر یک از سررسیدها متفاوت بود؛ به طوری که سررسیدهای بهمن‌ماه کاهشی اما سررسیدهای اسفند و فروردین‌ماه افزایشی بود
نظر()

  

مشخصات مدیر وبلاگ

غلامرضا مقدس [2387]

من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
ویرایش

دسته بندی موضوعی

عکس ، تصاویر ، غلامرضامقدس ، دانلود ، رئیس جمهور 14 آذر... ، فیلم ، اخبار ، آمریکا ، مجلس ، غلامرضا مقدس ، آخرین ، ایران ، روحانی ، نتانیاهو: اسرائیل... ، جدول ، عکس ، پرسپولیس ، به ، ایران • ال جی •... ، تصویر ، آیت الله هاشمی... ، ایرانسل ، طرح ویژه حزب‌الله... ، مصر ، جدیدترین ، جلسه رأی اعتماد ، رای اعتماد ، درگیری در غزه یا... ، شارژ ، همراه اول ، هیئت رئیسه ، وزارتخانه ، وزرا ، وزرای پیشنهادی ، مفتی اهل تسنن... ، وهابیت ، مجلس ایران ، عربستان ، اوباما ، بازیکن ، انگلیس ، Israel ، علی دایی ، مقدس ، روسیه ، دایی ، در ، دلار ، پوشش زنده ، تهران ، یکی از علمای اهل... ، مقام معظم رهبری ، میزان زکات فطره از... ، ویدئو ، رمضان ، زلزله ، سوریه ، مرسی ، شارز ، کامبوزیا ، عکس) ، فروشگاه زنجیره ای... ، فیلم و عکس ، قدرت قرضاوی محمد... ، سند ، صوت ، 09:08 قطار مذاکرات... ، 5 در ژنو ، ادوارد اسنودن ، اسنودن ، پایان کار تیم ملی... ، پیامنما ، تحلیف ، تبیین هفت شاخص مهم... ، پولی ، پوتین ، پیام نمای جامع ، پیامنمای جامع ، تربت ، تربت کربلا ، تلنا ، توافق ، اولیه ،... ، جهان ، پرتاب پهپاد اسکن... ، پروژه قو ، پروه الماس قو ، برنامه نود ، بورس بورس... ، باید مراقب بود به... ، استقلال ، افتتاح تونل اباصالح... ، افطار ، الاغهای انتحاری... ، امیر نصیرزاده ، امام موسی صدر ، انصراف لنکرانی به... ، افشاگر ، افشاگری رویانیان... ، آغاز رایزنی ظریف و... ، In spite of low... ، انقلاب ، اتحاد ملی و اجتماعی ، احسان علیخانی ، ارتش ، اردوغان ، از ، اسامی ، آقای افشاگر به... ، آیا امام زمان(عج)... ، احمدی نژاد ، 5 احتمالا هفته... ، *مراسم ویژه 8 شوال... ، 90 ، 14:46 دور اول... ، Haifa ، Tel Aviv ، WashingtonPost ، آخرین اخبار ، آزادی ، آشنایی با شیوه... ، * پرچم حزب الله و... ، * راهپیمایان تهرانی... ، * قطعنامه راهپیمایی... ، * حمایت دانشجویان... ، *حضور مردم در کنار... ، ... ، جنگنده ، عراق ، شرع ، شورایاری‌ها در مجلس... ، فرانسه ، فردوسی‌پور ، عسگراولادی ، ایران؛ یکصدا فریاد... ، فوتبال ، فتح‌المبین ، فوری ، گره کور تعطیلی دولت... ، ماه ، محرم ، مبارک ، گزارش روحانی از سفر... ، مرسی مصر ، مراسم تحلیف ، مهدی هاشمی آزاد شد ، محمود واعظی... ، گزارش تصویری ، محمد مرسی ، مذاکرات ، مروری بر سیر 34... ، سینما هالیوود ، سینماهالیوود ، سفارت ، سنگین ، سهام ، سی و ششمین بهار... ، سبا خویی ، سازمان ملل ، سقوط هواپیما ، رویانیان ، رویترز ، زمین خواری و ساخت و... ، جذاب ، رییس مرکز اسلامی... ، ز چشمه حرم حضرت... ، سازمان امنیت ملی... ، رزمایش ، تبریک ، جزئیات ، جلسه رأی اعتماد... ، خلعتبری ، حرکتی پسندیده از... ، در تمرین استقلال؛... ، واکنش سخنگوی وزارت... ، وجود تشکل‌های... ، وحدت رویه‌ی فقهی ، وحدت رویه‌ی فقهی... ، نداجا ، نتانیاهو ، هشدار وزیر کشور... ، همه تیم های راه... ، همزمان با تخریب و... ، هواپیمای سبک در... ، میراث فرهنگی ,درخت... ، مرحوم ، مشکل نقدینگی... ، نامه ، نرم افزار ، نصرالله:اگر یک... ، نیروی دریایی ، هالیوود ، وضعیت ، کارمند ، کاهش قیمت خودرو در... ، کاهش قیمت طلا و ارز... ، کاهش همزمان قیمت... ، کاهش‌ قیمت جهانی... ، کپی برداری بانک... ، کتابخانه.دانشگاه... ، کتایون ریاحی ، کربلای 1 ، کربلای 10 ، کرسی بین المللی... ، کره جنوبی به یک... ، کروش به بازیکنان... ، کری، ظریف و اشتون... ، کسانی که دم از... ، کسب اطلاعات با ارزش... ، کشته ‌شدن دو سرکرده... ، کشته ، تیراندازی ،... ، کشته شدن ، کشته شدن 258 هزار... ، کشته شدن یکی از... ، کشف 15 هزااار... ، کشف پرنده‌ی کمیاب... ، کشف حجاب دختر... ، کشف خودروی بمب... ، کشف رباط جدید در... ، کشف یک حیوان عجیب... ، کشف یک گوشت‌خوار... ، کشف کره‌ای در فضا... ، کعبه آب... ، کفاره ، کفاشیان: هیچ تضمینی... ، کلاس: امام شناسی،... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ایران... ، کلمات... ، کلمات کلیدی جانباز... ، کلمات کلیدی دانلود... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ضریح... ، کلمات کلیدی یک... ، کلیپ 'تازه اول عشق... ، کلیپ صوتی/ خاطره... ، کلید ، پاپ ، مسیحی... ، کلید واژه ها:... ، کلیدواژه ها ، کلیدواژه ها تغذیه... ، کلیدواژه ها:... ، کلیدواژه ها: جام... ، کلیدی که دکتر... ، کمبود هورمون رشد،... ، کمیته انظباطی ، کمیته بانکداری سنای... ، کمیسیون ، انتخابات... ، کمک ، کمکی که نتانیاهو به... ، کنایه‌های «صرفا جهت... ، کندی روند ساخت مسکن... ، کنفرانس خبری ، کنگره ، کنکور ، کواکبیان: حاضرم با... ، کواکبیان: حرکت دولت... ، کوتا‌ه‌ترین مرد... ، کوچکترین کشور جهان... ، کودتا علیه «نوری... ، کودتای ، کودتای مصر ، کوفی عنان: ثبات... ، کی‌روش: فوتبال ورزش... ، کیهان ، آیت الله... ، کارمند جوان ، مرگ... ، کارمندانی که پایه... ، کاریکاتور ، کاریکاتور/ رکوردزنی... ، کاسیاس: حتما با... ، کاشت تلسکوپ... ، کاظم ساریخانی... ، کامران نجف زاده در... ، کامرون ، کامل ترین دایره... ، کانال انتخاباتی ، کاندید شورای محله... ، کاندیداها شب... ، کاندیدای اصلاح... ، کاهش 4 دلاری قیمت... ، کاهش دید و تداوم... ، کاهش عجیب شهریه های... ، وضعیت رویت هلال... ، وضعیت... ، وعده نایف به 14... ، وعده‌ها به حزب الله... ، وفات شیخ حسنعلی... ، وقتی آمریکای‌ها از... ، وقتی الاغ عطاران... ، وقتی روزنامه گاردین... ، وقتی علی دایی... ، وقتی نماد حسن... ، ولادیمیر پوتین ، ولادیمیر پوتین به... ، ولایتی ادعای... ، ولایتی: برای بگم... ، ولایتی: رهبر انقلاب... ، ونزوئلا 3 دیپلمات... ، ونزوئلا پهپادهای... ، یکی از علمای... ، کابوس فراموش نشدنی... ، کابینه ،
ویرایش

لوگوی دوستان













































































































































































































































































































ویرایش

دوستان

پیامنما پیامنما طوبای محبت راه کمال هیئت قاصدک ولایت عاشقانه ها ریشــــ وِز وِزیـــ مناجات با عشق پـنـجـره عشق ♥Deltangi سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام بسوی ظهور ایران اسلامی .: شهر عشق :. تَرَنّم عفاف گروه اینترنتی جرقه ایرانی عصر پادشاهان دختر بهار سرچشمـه فصـاحت و بلاغت دلنوشته های یه عاشق! **یه دنیا دلم گرفته* سیب سرخ ..::غریبه::.. Manna hamidsportcars بزرگترین سایت خنده بازار کلبهء ابابیل ghamzade اخراجی های عشق یاور 313 آموزش تست زدن کنکور باران چه زیباست با او بودن وبلاگ هواداران محسن یگانه دلـتنگـ هشـیگـــــــــی دخترتاریخ xXx عکسدونی xXx معجزه جاوید مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ... Ahorayearyaii غدیریه ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ کلبه درویشی رویای شبانه هنوز انتخاب نکردم نقشه راه عرشیان *دنـیــــای مـــــــن :) * یادداشتهای من تنظ نویسم یه کم فکر کنیم...! وبسایت علمی سرگرمی مذهبی قهقه دانلود هر چی بخوایی... YAS الهگان شهدا شرمنده ایم مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها wanted مهندسی متالورژِی ساغر شکسته دانشجوی پارسی ندای حق حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم behtarinamkhoda فانوس ###@وطنم جزین@### بروبچ زابل بی هم نفس welcome to my profile عکسهای سریال افسانه دونگ یی یار کارگر خاطرات یک مرد مجرد معرکه همون قلقلک عشق یعنی ... چیزهای جالب فقط خدا ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نوری چایی_بیجار کهکشان هرکس منتظر است... تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... ღღتبسمـــــیـ بهـ ناچارღღ واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل زندگی زیباست اما... your memoirs مسعود رضانژاد فهادانـ یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . دوستانه هر کی خونده خندیده!!! عشق و زندگی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س داروخانه دکتر سلیمی ساحلی دیگر نوشته های سوده تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول love at the first sight اینجا همه چی در همه دل شکسته عشق اول11 پایگاه اطلاع رسانی آزمون دکترای مدیریت صدای عشق درباره ی رپ و دوست شدن با شما باهم باشیم هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا My Camera رهبر بختیاری تا شقایق هست زندگی اجبار است . معیار عشق امامزاده میر عبداله بزناباد CHARMING OF ME به سوی افق باشگاه پرواز نرگس 1 پرورشی مطالب جالب وعلمی بروز جوانان بیجار تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک کشکول خونه دل بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams سایت روستای چشام یاس... زندگی در باغ عشق آپدیت یوزر پسورد نود32 تــــــــــــالـــــــشـــــــــــــان تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی S&N 0511 روستای مز از یک انسان زنگ تفریح خوش مرام جوان ایرانی محمدمبین احسانی نیا رویابین سلامت ما جـــــام غـــــزل سکوت پرسروصدا پا توی کفش شهدا شفق.. کلبه ی عشق ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ موزیک انلاین ریاضیات بندر میوزیک گل باغ آشنایی دیوانه حسین ودلباخته حسین خیابون موسیقی ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ (بنفشه ی صحرا) -««««((عشق الحسین)))»»»»- آسمان آبی آنتی شیطان بادصبا کشکول آبی به رنگ آسمان داستانک شورای دانش آموزی شهرستان خورشیدها sms های جدید نغمه ی عاشقی جالب انگیزناک وبلاگ انتظار عشق و تنهایی Mohammad M.T شاسوسا برات محمد هدایتی هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه خدا،عشق،خنده کاروجدان عرفان وادب یکی هست تو قلبم.... فقط خدا وبلاگی برای تمام دوستان مطلع مهرورزی ومحبت باور من......!!! میخانه عشق دختر و پسرای ایرونی دقایق ایرانیان باش باش باش گرگ و میش ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی کشاورزی نوین شهدا شیروخورشید پهلوی زخم خورده چی کار؟ جک EshGh rOyaIi mAn alone I love you قلب من صدای خاطره ها دل نوشته های من گنجینه آسمانى EshGhrOyaIimAn هدهد رود تنها نیست بی نشانه تک صلیب عشق بدو بیا !!!! ME&YOU بلوچستان سر فراز باشی میهن من علمدار بصیر بدون عنوان تنهـــــایــــے بانک خنده برنامه نوسی نمی دونم بخدا موندم ستاره خاموش صدای مردم نی ریز مقاله های تربیتی شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عمارمیاندواب باکری میاندوآب عاشقانه ها حامیان دکتر محمد باقر قالیباف سه ثانیه سکوت پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی چیزهای جالب upturn یعنی تغییر مطلوب آوار غم ها عکسهای من har an che az del barayad حدیث بلاگ عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی دل نوشته های مائده برترین لحظه ها نگار پرسپولیس $$$$sara$$$$ بهترین ها در انتظار آفتاب بچه های مدرسه امام رضا(ع) عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا مشق عشق ناز منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش دنیای عکس و اطلاعات گفتگو با خدا خبر های ورزشی قدیسان مرگ لیلای بی مجنون خاطره ها قـرن بیست ویکمی ها سکوتی پرازصدا به رنگ ابی تنهایی......!!!!!! مهاجر بهاره تنها جوجو نم نم باران متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی من و اریکان ترک دانلود قتلیش کسب درآمد آسان از اینترنت آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل دلنوشته ها علم نانو در زندگی خط خطی های یک دخترروانی... صداقت شهید آوینی خـطـ خـــــــــطـی صــــــــــــــــــــــــدا ی منــــــــــــــــــــــ رهایم کن....بگذار آزاد باشم *آوای سارا2* زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! جیغ بنفش در ساعت 25 دل نوشته یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ سپیده خانم دانلد اهنگ های جدید ____نازیانه_____ روی بال فرشته ها ashegh mahemalakut دوعاشق دلدارا بهورز روستا داریوش آریا فــــــــــــــــــــ ر یـــــــــــ ا د عاطفانه ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. BABAK 1992 شقایقهای کالپوش هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر شادی ، تفریح ، پیامک *...بانو...* بــــــــــــــهــــــــــــار *دخترانه هایم* دل شکسته عشق کور آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

php] [/php]