دریافت کد پیج رنک گوگل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *شورای امنیت پیش نویس قطعنامه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و5+1 را تصویب کرد*
  • + *عید مبارک*
  • + *در این دنیای دشمنی و قدرت طلبی خنده و اخم هم جای خود و زمان خود را دارد مثل لبخندهای معروف آقای ظریف...تقدیر و تشکر هم ادابی دارد مثل رفتاری که ایشان کردند...اگر اتحاد که رمز پیروزی هر امتی هست با هر حرکت بی منطق و محاسبه نشده ای خدشه دار شود تمام اجرهای چیده شده به زمین خواهد ریخت...*
  • + *نکته :با اینکه امریکاچند ساعت قبل یه بمب اتم جدید ازمایش کردچرا بعضی ها اسراربه شلوغ کاری و جشن دارن؟به عقیده بنده ما باید ضمن قدردانی از سربازان سنگرهای دیپلوماسی حواسمون به گستاخ شدن دشمن باشه نتیجه این همه تلاش یکی دو ماه دیگه به ثمر میشینه که ممکنه با تندروی و شتابزدگی تمام اجرهای چیده شده به زمین بریزن الان فقط یه بیانیه صادر میشه(گرچه مهم هست) ولی هنوز هیچ لزوم اجرایی نه برای ماداره نه غرب*
  • + *سلام سحربخیر عبادتاتون قبول باشه*
  • + حضرت رسول ص اموال خود را با زکات محفوظ نگاه دارید و بیمارانتان را با صدقه دادن درمان کنید و به هنگام سختی و گرفتاری به دعا روی آورید..عیدتون مبارک
  • + *سال جدید مبارک @};-اگر خدا بخاد همه اوقاتتون با روحیات خوب و حس شیرین یه زندگی ``گلبرگی`` تا آخر سال و همیشه عمرر همراه باشه@};- ...*
  • + *با سلام ... سید صادق طباطبایی از ذخایر انقلاب و از یادگاران بزرگانی چون امام موسی صدر ?شهید چمران و همواره در کنار نهضت و انقلاب بود در گذشت ایشان را به همراهان و دوستداران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و شادی روح ایشان را از خداوند متعال خواستارم...*
  • + *سلام دوستان ...‌‍ یه کمک لطفا ...با تلفن همراه چطور میشه مطلب کپی پیست کرد که خطا نده؟*
  • + **با سلام‍ در نظر دارم بعد از مدتی که نبودم از امروز فقط مطالب مربوط به جشنواره فیلم عمار رو بذارم ...لذا اسم وبلاگ هم با نظر دوستای عزیزم عوض میشه. ...با تشکر از توجه تون...(پیامنمای جامع سابق)*

< << 6 7 8 >

چه کسی قبر حضرت رسول(ص) را  آماده کرد؟چه کسی پیکر مبارک را تدفین نمود؟

قبر پیامبر اعظم(ص) را «ابو عبیده جراح» و «زید بن سهل» آماده کردند و امیرالمؤمنین(ع) مراسم تدفین را به کمک فضل و عباس انجام داد.

 

خبرگزاری فارس: قبر پیامبر(ص) را چه کسی آماده کرد/ مراسم تلقین بر عهده که بود

  امروز سالگرد عروج آخرین فرستاده الهی روی زمین است. پیامبر اعظم(ص) در این روز نزد پروردگارش شتافت تا وحی الهی به بشر برای همیشه قطع شود.

از این رو رحلت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم، بزرگترین مصیبت تاریخ دنیاست. بهترین مخلوق عالم امکان، از دنیا رفت تا دیگر موجودی با چشم دنیوی، فرستاده‌ای از طرف خدا را نتواند ببیند.

روح مقدس و بزرگ آن سفیر الهى، نیمروز دوشنبه، 28 ماه صفر از بدن شریفش پر کشید. نخستین کسى که بر پیامبر گرامى نماز گزارد، امیر مؤمنان بود. سپس یاران پیامبر، دسته دسته بر پیکر پاک و مطهر ایشان، نماز گزاردند و این مراسم تا ظهر روز سه‌شنبه ادامه داشت.

سپس تصمیم بر این شد که پیکر مطهر پیامبر را در همان حجره‌‌اى که درگذشته بود، به خاک بسپارند.

قبر آن حضرت را «ابو عبیده جراح» و «زید بن سهل» آماده کردند و امیر مؤمنان مراسم تدفین را به کمک فضل و عباس انجام داد.

سرانجام، آفتاب زندگى شخصیتى که با فداکاری‌هاى خستگى‌‌ناپذیر خود، سرنوشت بشر را دگرگون ساخت و صفحات نو و درخشانى از تمدن به روى انسان‌‌ها گشود، از دنیای ظاهری غروب کرد. (فروغ ابدیت، آیت الله جعفر سبحانی، ص 940)

پس از وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، فاطمه علیهاالسلام در اجتماع زنان با بیان غم آلودی فرمود: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ انْقَطَعَ عَنَّا خَبَرُ السَّمَاءِ؛ همه از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم. وحی و خبر آسمانی از ما قطع شد.»

از معاذ بن جبل نقل شده است که فاطمه علیهاالسلام پس از وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله فراوان می‌گریست و می‌فرمود: «یَا أَبَتَاهْ إِلَی جَبْرَئِیلَ نَنْعَاهُ اِنْقَطَعَتْ عَنَّا اَخْبَارُ السَّمَاءِ یَا اَبَتَاهْ لَا یَنْزِلُ الْوَحْیُ اِلَیْنَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ اَبَدا؛

ای پدر! پس از تو باید شکوه‌‌های دل را به جبرئیل گفت. [با وفات تو] خبرهای آسمانی قطع شد. ای پدر! دیگر برای همیشه از طرف خدا وحی فرو فرستاده نمی‌شود.»

و گاهی این اشعار را می‌خواند:

«اِذَا مَاتَ یَوْماً مَیِّتٌ قَلَّ ذِکْرُهُوَ ذِکْرُ أَبِی مُذْ مَاتَ وَ اللَّهِ أَزْیَد

تَاَمَّلْ اِذَا الْاَحْزَانُ فِیکَ تَکَاثَرَتْ اَعَاشَ رَسُولُ اللَّهِ اَمْ ضَمَّهُ الْقَبْرُ؛

هر کس بمیرد، یادش کم می‌شود، به جز پدرم که هر روز یاد او فزونی می‌گیرد.

بیندیش هنگامی که غم و اندوه در جانت فراوان می‌شود، آیا رسول خدا زنده است یا از دنیا رفته و در عالم قبر (برزخ ) است.»

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید قبر پیامبر(ص) را چه کسی آماده کرد؟مراسم تلقین بر عهده که بود؟سال ،

  

92/10/10 - 10:54
شماره: 13921010000091

رئیس‌جمهور سابق ایران اسلامی دقایقی پیش در مراسم تدفین 5 شهید گمنام دفاع مقدس در میدان امام حسین(ع) حضور یافت.

خبرگزاری فارس: احمدی‌نژاد با همسرش در مراسم تدفین شهیدان گمنام حضور یافت

عزاداران تهرانی پیکر پاک و مطهر 5 شهید گمنام دفاع مقدس را از میدان سپاه تهران تا میدان امام حسین(ع) تشییع کردند.

هزاران عزادار تهرانی همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) پیکر این شهیدان که به تازگی تفحص شده‌اند را بر دستان خود گرفته و تا میدان امام حسین(ع) تشییع کردند.

پس از تشییع این 5 شهید گمنام مراسم تدفین با حضور هیئت‌ها و دستجات عزاداری در میدان امام حسین(ع) آغاز شد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران و سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله در جمع تشییع‌کنندگان حضور یافتند و محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران اسلامی نیز همراه با همسرش در مراسم تدفین این شهیدان در میدان امام حسین(ع) حضور به هم رساند.


نظر() احمدی‌نژاد با همسرش در مراسم تدفین شهیدان گمنام حضور یافت ،

  

92/10/09 - 00:01
شماره: 13921008001515

علی دشتی سناتور و نویسنده دوران شاهنشاهی می‌گوید: بعد از آن سخنرانی کذایی اعلیحضرت در قم و توهین به روحانیت شیعه، از سر اندرز به شاه گفتم، سخنرانی اعلیحضرت در قم توهین به روحانیت شیعه بود که مورد احترام مردم هستند. شاه در پاسخ گفت: «کاری که پدرم نتوانست با اینها انجام دهد، می‌خواهم من انجام دهم».

خبرگزاری فارس: روایتی از تلاش رضا خان و محمدرضا شاه برای حذف روحانیت

در کتاب «سروها در باد: آخرین روزهای شاه در تهران»، به تقریر امیراصلان، به ذکر خاطره‌ای از علی دشتی از رجال پهلوی ذکر کرده است که در  22 شهریور 1357، علی دشتی، سناتور و نویسند? معروف، نزد شاه وقت ایران می‌رود. دشتی از مسئول تشریفات شاه می‌پرسد ، آیا لازم است لباس رسمی بپوشم؟ که مسئول تشریفات پاسخ می‌دهد لباس تیره بپوشید بهتر است. مسئول تشریفات می‌گوید: دشتی در ساعتی که برای شرفیابی تعیین شده بود آمد و چون کسی حضور نداشت او را به اتاق شاه راهنمایی کردم تا شاه به طور خصوصی با وی گفت‌و‌گو کند.

دشتی، پس از شرفیابی، نزد من آمد. گفتم، انشاء‌ا... موفق شدید به اعلیحضرتین روحیه و آرامش بدهید؟ گفت، راستش نتوانستم اعلیحضرتین را با نظرخودم موافق سازم.

او گفت، پس از واقع? خرداد 1342، وقتی سفیر ایران در بیروت بودم، بعد از آن سخنرانی کذایی اعلیحضرت در قم و توهین به روحانیت شیعه، نامه‌ای در 13 صفحه نوشتم و توسط حسین علاء که در آن زمان وزیر دربار بود به شاه دادم. وقتی نتیجه را از علاء پرسیدم، گفت، شاه نامه را خوانده و نوشته‌اند: «باز این پیران اندرزگو دست از اندرزگویی بر نمی‌دارند.»

بعد اجاز? شرفیابی خواستم و به تهران آمدم. روز ملاقات با شاه، از سر اندرز به شاه گفتم، سخنرانی اعلیحضرت در قم توهین به روحانیت شیعه بود که مورد احترام مردم هستند. شاه در پاسخ گفت: «کاری که پدرم نتوانست با اینها انجام دهد، می‌خواهم من انجام دهم و تکلیفم را برای همیشه با اینها روشن کنم، اینها مانع اصلاحاتی هستند که من می‌خواهم در کشورم انجام دهم.» دیگر من سخنی برای گفتن نداشتم.

 

علی دشتی سپس به ماجرای شرفیابی امروز خودش پرداخت و گفت: «پس از آنکه شرفیاب شدم، اعلیحضرت و ملکه نشسته بودند. هر دو رنگ پریده و مضطرب و نگران از آنچه روی داده است و از آنچه در آینده رخ خواهد داد. ملکه مرتب سیگار می‌کشید. شاه، برای نخستین‌بار، به من اجاز? نشستن داد. شاه را بسیار افسرده و پریشان دیدم. فرح رو به من کرد و گفت: «شما دقیقاً ناظر وضعی که در مملکت می‌گذرد هستید و می‌دانید چه می‌گذرد. به نظر شما که از رجال با تجرب? کشورید چه باید کرد؟» پس از مدتی گفتم: «علیاحضرتا چند راه به نظر من می‌رسد.» شاه گفتند بگو. و من گفتم: «نخست آنکه، اعلیحضرت مدتی از تهران خارج شوند و در جزیر? کیش یا شمال اقامت کنند تا آبها از آسیاب بیفتد.» در این هنگام شاه گفت: «آقای دشتی این ممکن نیست... من باید در تهران بمانم و ناظر اوضاع باشم.» علیاحضرت، پس از سخنان شاه، گفت: «دیگر چه به نظرتان می‌رسد؟» گفتم: «بایستید و مقاومت کنید... چاره‌ای نیست، اگر سلطنت را دوست دارید باید چنین کاری بکنید.» شاه گفت: «خشونت دامن? تظاهرات را گسترده‌تر می‌کند، آن وقت دیگر مهار کردنش ممکن نیست.»

 

گفتم: «ان‌شاءا... اعلیحضرت گستاخی مرا خواهند بخشید. اما پس از واقع? خرداد 1342 که من سفیر ایران در بیروت بودم، نامه‌ای در سیزده صفحه تقدیم حضورتان کردم و در آن نوشتم سخنرانی اعلیحضرت در قم شایسته نبود. در آن سخنرانی به روحانیت شیعه توهین کردید، روحانیت شیعه در ایران مقدس است و مردم با دید? احترام به آنان می‌نگرند. ولی اطرافیان نادان شما هر روز فاصل? شما را با روحانیت بیشتر کردند. نظر مبارکتان می‌آید وقتی با اسدالله علم، نخست‌وزیر و پاکروان، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات کشور، شرفیاب شدیم، علم با اصرار می‌خواست که آیت‌الله خمینی را نابود سازید تا مملکت آرام بگیرد. آن مرد با آن کار ساده‌لوحانه‌اش می‌خواست رژیم را نابود کند. در این هنگام بود که پاکروان خود را روی پای شما انداخت و گفت اعلیحضرت شما را به خدا قسم این کار را نکنید.

 

شاه گفت: «حالا چه کنم؟» گفتم: «یکی از راه حلهای دیگر این است که باز به روحانیت نزدیک شوید و از آنان دلجویی کنید و نگذارید شکاف عمیق‌تر شود.» شاه گفت: «اطرفیان من با آیت‌الله شریعتمداری در تماس‌اند.» من گفتم: «من شریعتمداری را قبول ندارم. بهتر است با دیگر آیات عظام که مورد توجه مردم قرار دارند و به آنان اقتدا می‌کنند تماس بگیرید.» شاه دیگر سخنی نگفت.

 

دشتی ادامه داد: «آقای افشار، الان زمانی است که شاه باید قاطعیت نشان دهد و راهی را برای نجات مملکت و سلطنت و رژیم خودش پیدا کند. ولی شاهی که من امروز دیدم آن محمدرضاشاه سابق نبود. چنان در زیر فشار روحی و افسردگی قرار دارد که حاضر به نشان دادن هیچ واکنشی نیست.».

امیراصلان افشار در پینوشت همین مطلب علی دشتی را اینگونه معرفی می‌کند:

علی دشتی یکی از علاقمندان رژیم پهلوی بود که به پدر و پسر خدمت کرد. وی صاحب‌امتیاز روزنام? شفق سرخ بود و در اوایل سردار سپهی رضاشاه با او مخالفت می‌ورزید و با قلم آتشین خود مقالات تندی بر ضد وی نوشت، ولی بعداً جزو مشاوران رضاشاه شد، و عمامه از سر برنهاد و کلاه پهلوی را جایگزین آن کرد. 

 او چنان مورد توجه قرار گرفت که هنگام سفر به خوزستان از طرف دربار به استاندار خوزستان توصیه شد که پذیرایی شایان از او به عمل آورد. دشتی شخصی تندخو و عصبانی مزاج بود و در پایان عمر سناتور انتصابی شد. این را نیز بگوئیم که علی دشتی یکی از نویسندگان پرمای? کشور بود. کتاب فتنه، ایام محبس و کتاب اعتماد به نفس از آثار اوست که برای نخستین‌بار به وسیل? وی از زبان فرانسه ترجمه شد. او همچنین در مورد حافظ، سعدی و خیام، تحقیقات ژرف و دانش‌پژوهانه‌ای انجام داده است.


نظر() روایتی از تلاش رضا خان و محمدرضا شاه برای حذف روحانیت آخرین روز ،

  

 

92/10/08 - 12:44
شماره: 13921008000787

 

وقوع انفجار در ایستگاه قطار در استان «ولگوگراد» روسیه تاکنون دستکم 15 کشته بر جای گذاشته است.

خبرگزاری فارس: حمله انتحاری در روسیه 15 کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت + فیلم

به نقل از شبکه راشاتودی، وقوع انفجار در یک ایستگاه قطار در استان «ولگوگراد» در مرکز روسیه دستکم 15 کشته بر جای گذاشته است.

کمیته ضدتروریسم روسیه اعلام کرده است که این انفجار احتمالا انتحاری بوده و عامل آن هم یک زن بوده است.

 

 

پلیس روسیه تعداد کشته‌های این حادثه را بیش از 10 نفر اعلام کرده، اما دولت محلی می‌گوید 15 نفر کشته و 40 تن هم زخمی شده‌اند. پیش از این آمار کشته‌ها 18 نفر اعلام شده بود.

خبرگزاری اینترفکس روسیه هم گزارش داده است که این انفجار در نزدیکی یک گیت امنیتی رخ داده است.

در حال حاضر خودروهای امدادی به سمت محل حادثه اعزام شده و آتش‌نشانی در تلاش برای مهار آتش ناشی از انفجار است.

در پی بروز این حادثه، در استان «ولگوگراد» روسیه 3 روز عزای عمومی اعلام شده است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید فیلم ، حمله انتحاری در روسیه 15 کشته و 40 زخمی بر جای گذاشت ،

  

92/10/08 - 20:07
شماره: 13921008001627

حجت‌الاسلام روحانی در جلسه هیأت دولت:

ررئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن روز 9 دی و نامگذاری آن به عنوان روز بصیرت، گفت: مردم وقتی احساس کردند به ارزش‌های دینی آنها توهین و بیگانگان خیال دخالت در حوزه‌های اعتقادی آنان را دارند با حضورشان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند.

خبرگزاری فارس: حضور مردم در 9 دی برای دفاع از اسلام، احترام به امام حسین و حمایت از رهبری بود

  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه عصر امروز (یکشنبه) هیات دولت با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) و با بیان اینکه ملت ایران در ایام محرم و صفر، علاقه و ارادت قلبی خود را به بهترین شکل نسبت به پیامبر و خاندان پاک او ابراز می‌دارند، گفت: درس بزرگ ما از مکتب پیامبر رحمت(ص) این است که لازمه گسترش پیام حق، نرمش و مهربانی با مردم و لازمه پیشرفت حکومت، احترام به رای و نظر مردم و مشورت با آنها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام حسن(ع)، با شجاعت و دوراندیشی تمام، با صلح خود که به راستی با شکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ بود، توانست آتش فتنه و اختلافات در میان امت اسلام را فرونشاند، افزود: حضرت امام حسن مجتبی(ع) که می دانست شهامت و شجاعت برای صلح، اگر بیش از جنگ و شهادت نباشد، کمتر از آن هم نیست، ملامت همه افراطیون را به جان خرید تا وحدت اهل قبله و اساس مکتب پیامبر(ص) را حراست نماید و با بیداری نسبت به خطر حمله دشمن خارجی، وحدت جامعه و اساس اسلام را حفاظت کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز 9 دی و نامگذاری آن به عنوان روز بصیرت، گفت: مردم زمانیکه احساس کردند به باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی آنها توهین شده و بیگانگان خیال دخالت در حوزه های اخلاقی و اعتقادی آنان را دارند به حرکت در آمده، با حضور و اجتماع‌شان به بیگانگان پاسخ درخوری دادند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضور مردم در این روز، برای دفاع از اسلام و مقدسات و ادای احترام به اباعبدالله‌الحسین(ع) و حمایت از انقلاب و رهبری بود، گفت: مردم برای حمایت از جناحی خاص به میدان نیامدند، آنچه مردم را به حرکت در آورد دلدادگی مردم ایران به عاشورا و ارزش‌های انسانی برآمده از آن بود، مردم با هدف دفاع از اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی به حرکت در آمدند، چون احساس کرده بودند به فرهنگ عاشورا اهانت شده و بیگانگان زمینه را برای مداخله مناسب یافته‌اند.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه بصیرت فقط برای یک روز خاص نیست بلکه همیشه باید برای ما روز بصیرت باشد، گفت: خوشبختانه با مدیریتی که رهبری انقلاب کردند، ملت ما بصیرت خود را با حضور حماسه‌ساز در انتخابات 92 نشان دادند. وقتی رهبری با درایت بر جذب حداکثری تاکید کردند و حتی از کسانی که حکومت را هم قبول ندارند دعوت به شرکت در انتخابات کردند، مردم با بصیرت عمل کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه بصیرت با توهین و افراطی‌گری سازگار نیست، لازمه بصیرت را تشخیص دقیق شرایط زمان و مصالح کشور دانست و افزود: امروز در شرایطی که ما در حال مذاکره جدی با قدرت‌های جهانی هستیم مصلحت کشور اقتضا می کند بالاترین درجه وحدت و انسجام ملی را نشان دهیم.

وی در ادامه یادآورشد: دولت وظیفه خود می داند که مسئولیت قانونی خود در سیاست خارجی کشور را در راستای هدایت‌های رهبری با هوشیاری و کارآمدی ایفا کند و اطمینان دارد که مردم با بصیرت، با حمایت‌های همه جانبه خود، موفقیت کشور در این عرصه را هم تضمین خواهند کرد.

در ادامه جلسه امروز هیأت دولت، رییس دیوان محاسبات کشور پیشنهاداتی در خصوص تعامل هر چه بیشتر با دستگاههای اجرایی برای اقدامات پیشگیرانه و رعایت موازین قانونی در عملکرد دستگاههای دولتی به هیات وزیران ارائه کرد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید حضور مردم در 9 دی برای دفاع از اسلام، احترام به امام حسین و حمای ،

  

آیا این برهانی برای همه نخبگان نیست؟!

 

آقا جان اگر فریب خورده باشیم که اشکال ندارد !!خوب توبه می کنیم—

بسم الله الرحمن الرحیم
در بررسی اتفاقات سال 88 به نکاتی بر می خوریم مثلا اینکه تعدادی هستند که از شالوده جریان را برنامه ریزی کردند ، تعدادی هزینه کردند ، تعدادی نیز اجرا کردند و تعدادی هم نا خواسته فقط در دام این فتنه به بازی گرفته شدند.

محمدعلی ابطحی در اظهارات خود می‌گوید :

این نوبت انتخابات )خرداد 1388) معتقدم انتخابات خیلی متفاوتی بود، خیلی پرسابقه شد، یعنی انتخاباتی بود که شاید دو سه سال برایش داشت کار می‌شد و کمتر انتخاباتی این طوری بود که دو سه سال برایش کار شده باشد.


حالا سوالاتی که مطرح است اینکه چند گروه بالا به کدام راه ادامه دادند؟! کدام در مسیر گذشته قدم برداشتن ؟کدام از ابتدا در این مسیر به نفع دیگران گمراه شده بودند؟ کدام گروه از فرصت بدست آمده به نفع خرابکاریها و بی نظمیهای قابل اجرا در بستر جامعه سوءاستفاده کردند؟

اما با تمام این تفاسیر من به عنوان یک انسان اگر دچار اشتباهی شده باشم ، اگر اظهار کنم پشیمان شدم ، با اینکه شاید در آینده هم کسی من را به عنوان بی گناه نپذیرد ، یا حتی در اجتماعش خیلی هم قبول نکند و من هم این را ناظر باشم ، با اینکه دردناک است اما حداقل خودم و وجدان قلبیه خودم در آرامش  قرار می گیرند.

این چیزیست که در اظهارات برخی سیاسیونی که در جریانات آن زمان مستقیما حضور داشتند جست و گریخته به چشم می خورد و یک نکته قابل تامل که موید همین ماجراست.مثل جمله ای که واضح می گوید" من هم عذرخواهی می‌کنم از این رفتن به یک تظاهرات غیرقانونی اما به این دلیل بود."(البته کلمه دلیلی که در این جمله گفته شده به خاطر فرمایشات دیگر ایشون (آقای ابطحی) می باشد که چون طولانی هست به آن نمی پردازیم) .حالا اینکه اتفاقی شبیه این (حتی کاملا ناخواسته)برای برخی سیاسیون  بیفتد مسئله ای محتمل و در عین حال قابل توجه و تذکر برای همه آنان می باشد.

 

آیا این برهانی برای همه نخبگان نیست؟!

فریب استراتژیک  (Strategic deception) یکی از پیچیده‌ترین ابعاد راهبردی عملیات روانی است که توسط دشمن و در سطح نخبگان و چهره‌های مؤثر -از جمله سیاسیون و ...- طراحی و اجرا می‌گردد، در طی آن با ارایه‌ی مستقیم و غیر مستقیم اطلاعات و تحلیل، به گونه‌ای برای هدف تصمیم‌سازی می‌شود که از یک سو، او خود متوجه این عملیات فریب نگردد و از سوی دیگر، گریزی از افتادن در تله نداشته باشد. در طی این عملیات، گاه شخص هدف که از چهره‌های مؤثر و مسؤولین کشور مقابل است تا آن حد پیش می‌رود که دانسته یا نادانسته علیه منافع ملی کشور خود اقدام می‌کند که این بخشی از پازلی است که توسط کشور مهاجم (فریب دهنده) پیاده و دنبال شده است.

 


چرا مردم چند ماه سکوت کردند؟

حقیر تصور می کنم مردم به مرور حس گناه کردند این حس گناه برای مردم مسلمان ایران از اینجا بود که به چشم خودشان از کسانی که انتظار نداشتند این رفتارها را دیدند ، لذا سکوت کردند ،  سکوتی که کم کم همراه شد با یک بغض و 9 دی هنگام ترکیدن این بغض مردم بود .

روز 9 دی روزی است که به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان هم اعتراف کردند؛ "که در طول انقلاب هیچ حرکت مردمی به این عظمت در ایران اتفاق نیفتاده است" ملت ایران بویژه جوانان ایرانی از زن و مرد و پیر و جوان حماسه‌ای خلق کردند که انگشت حیرت به دهان جهانیان گذاشتند.

چرا مردم سکوت را شکستند؟!
شاید خلق و خوی مردم ایران اینگونه است. این رفتارها با مفاهیم دینی هم کاملا سازگار هست. یعنی خدا با نشان دادن راه روشن صراط المستقیم و با تعیین خط حرکت اجتماعی دیگر هیچ جای تردیدی در قلب مردمی که این راه را قبول دارن باقی نگذاشته است. در این صورت بدون نیاز به کوچکترین شکی جامعه و فرد مسیر حرکت خود را با چشمی روشن میبیند و با دلی آرام و امیدی استوار طی می کند. انشاالله

 

وَ اتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّةً [انفال/25]؛ بپرهیزید از فتنه ‌ای که تنها دامن ستمکاران از شما را نمی ‌گیرد.

علامه طباطبایی در ذیل این آیه می ‌فرمایند: «فتنه عبارت است از این ‌که بعضی از امت با بعضی دیگر اختلاف می‌ کنند در امری که تمامی امّت، حقیقت امر را می‌ فهمند که کدام است، ولیکن یک دسته از قبول آن سرپیچی نموده و آگاهانه به ظلم و منکر اقدام می ‌کنند. آن دسته دیگر هم که حقیقت امر را قبول کرده‌ اند، آنان را نهی از منکر نمی‌ کنند و در نتیجه آثار سوء‌اش دامن‌ گیر همه امت می‌‌شود... این ‌که خداوند همه امت را از آن زنهار داده، معلوم می ‌شود که منظور آن ظلمی است که اثر سوء‌اش عمومی باشد و چنین ظلمی ناچار باید از قبیل بر هم زدن حکومت حقّه اسلامی و زمام آن را به ناحق به دست گرفتن و یا پایمال کردن احکام قطعی از کتاب و سنت که راجع به حکومت حقّه است، باشد.

 

خداوند تبارک و تعالا در قالب دعایی قرآنی نیز چنین می فرمایند:

رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظّالِمینَ [یونس / 85]؛ خداوندا! ما را دستخوش فتنه (و بلای) مردم ستمکار قرار مده ..

 

حبیب الله عسگر اولادی در این باب آگاهی مردم از این راه روشن اینطور می گوید:
 مردم امید دارند فتنه‌انگیزان به اردوگاه انقلاب برگردند

مردم در همراهی با نظام و انقلاب و رهبری بعد از رخدادهای تلخ پس از انتخابات ریاست جمهوری بسیار هوشمندانه عمل کردند و اجازه ندادند شورش اشرافیت علیه جمهوریت پا بگیرد. مردم اجازه ندادند دسیسه و نیرنگ آمریکا، انگلیس مکار و رژیم صهیونیستی مبنی بر "دروغ و تقلب" جا بیفتد. مردم بصیرت مثال‌زدنی خود را در حمایت از رهبری مظلوم انقلاب به گونه‌ای نشان دادند که جایی برای فریبکاران و اهل فتنه و فتنه‌انگیزی باقی نماند. مردم شمشیر عدالت را بالای سر فتنه‌انگیزان نگه داشتند اما فرود نیاوردند چون امید دارند آنها از سربازی حقارت‌آمیز برای دشمن دست بردارند و به اردوگاه انقلاب برگردند

به امید آن روز که روند عادی و آرام این کشتی انقلاب به دست منتظر موعود برسد انشاالله


نظر() آیا این برهانی برای همه نخبگان نیست؟! ،

  

92/10/06 - 12:50
شماره: 13921006000261

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور:
شمشک به دیزین و خلخال به پونل تا اطلاع ثانوی مسدود است

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور با اشاره به این مطلب که محور شمشک به دیزین و خلخال به پونل تا اطلاع ثانوی مسدود است، گفت: این در حالی است که در سایر جاده‌های کشور ترافیک روان و آسمان صاف گزارش شده است.

خبرگزاری فارس: شمشک به دیزین و خلخال به پونل تا اطلاع ثانوی مسدود است

سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی تشریح کرد:

 

وی گفت: محور شمشک به دیزین و پونل به خلخال به علت بارش برف سنگین و احتمال وقوع بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

 

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور همچنین ترافیک در سایر محورها را روان توصیف کرد.

 

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان تمامی جاده ها صاف و بدون بارندگی گزارش شده است.


اولین دیدگاه را شما بگذارید شمشک به دیزین و خلخال به پونل تا اطلاع ثانوی مسدود است ،

  

92/10/05 - 23:12
شماره: 13921005000982

حدادعادل گفت: توصیه من به کسانی که امروز فرصتی برای مدیریت پیدا کرده‌اند این است که مراقب باشند اگر دوباره در مسیر فتنه قرار بگیرند این ملت 9 دی‌های دیگری هم خواهد آفرید.

خبرگزاری فارس: حدادعادل:اگر عده‌ای در مسیر فتنه باشند ملت 9دی‌های دیگر می‌آفریند/رحیمیان:9دی محصول یک فرایند بود

برنامه «دیروز، امروز، فردا» امشب با حضور غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان از اعضای بیت امام (ره) با موضوع «حماسه نه دی و عبرت‌های آن» از شبکه سوم سیما پخش شد.

حدادعادل در بخش ابتدایی برنامه گفت: شکی نیست که همه دلسوزان کشور و علاقمندان به انقلاب خواهان وحدت مردم هستند، کشور از صف آرایی عده‌ای در مقابل عده‌ای دیگر سودی نمی‌برد، هر اقدامی در جهت رفع اختلاف و در مسیر وحدت اقدام پسندیده‌ای است اما وحدت بدون واکاوی حوادث گذشته، معلوم نیست موفق باشد و شاید به شکست بیانجامد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح‌کرد:‌ اگر حوادث سال 88 را تحلیل و ریشه‌یابی نکنیم و با عبارت‌های احساسی و عاطفی داستان را تمام کنیم، معلوم نیست کار درستی کرده باشیم. آیا چیزی که در سال 88 اتفاق افتاد یک سوءتفاهم بوده که باید فراموش شود؟ بنده چنین اعتقادی ندارم. اگر موضع گیری‌ها، بیانیه‌ها، مصاحبه با بیگانگان، موضع‌گیری بیگانگان نسبت به اتفاقات کشور و... را بررسی کنیم می‌بینیم جفای بزرگی به کشور و انقلاب شده است.

وی ادامه داد: چه تضمینی هست که دوباره فردا این اتفاقات تکرار نشود؟ ما مایلیم این اتفاقات تکرار نشود و هر کاری که می‌شود باید در این مسیر انجام شود. یکی از راه‌های جلوگیری از تکرار این اتفاقات این است که مقصر مشخص شود.

حجت‌الاسلام رحیمیان هم در ابتدای برنامه گفت: منظور از وحدت چیست و با کیست؟ اگر مساله مردم است، مردم وحدت خود را در روز نه دی 88 به نمایش گذاشتند. جمعیتی که روز نه دی آمدند فقط منحصر به یک جناح خاص سیاسی نبود و همه مردم حضور داشتند. بسیاری از افراد را در متن راهپیمایی دیدم که به آن دو کاندیدا رای داده بودند. این وحدت همچنان برقرار است. جامعه ما در عرصه‌های مختلف وحدت خود را حول محور نظام، انقلاب و ولایت همواره نشان داده است. این وحدت الان هم وجود دارد و باید از آن صیانت کرد.

وی افزود: جریانی که در خدمت یا هماهنگ با دشمنان کینه‌توز اسلام حرکتی را انجام دادند که در جهت براندازی نظام بود و منشاء آثار بسیار بدی برای اسلام و انقلاب بود. پاسخگوی خون‌های ریخته شده کیست؟ پاسخگوی آبروی ریخته شده نظام کیست؟ سیدحسن نصرالله نقل می‌کرد که در ایام اوج‌گیری فتنه میلیون‌ها نفر در جهان اسلام مضطرب و نگران بودند، این‌ها مردم را فریب دادند اما مردم بعد از چندی بیدار شدند و به صفوف فشرده ده‌ها میلیونی نه دی پیوستند و آنچه باقی ماند ضد انقلاب‌ها، بهایی‌ها، ساواکی‌ها و ... و چند هزارنفری که با ساز رسانه‌های غربی و حمایت آقایان رقصیدند، آیا این افراد قابل بخشش هستند؟

وی ادامه داد: بخش بزرگی از افرادی که در آن ایام دستگیر شدند، به هیچ کس رای نداده بودند و برای هدف دیگری آمده بودند. آیا این‌ها قابل بخشش هستند؟ در حالی که همچنان پای مواضع خود ایستاده‌اند و با دشمنان کینه‌توز اسلام حرف و عمل می‌کنند. من فکر نمی‌کنم بخش اعظمی از کسانی که به این آقایان رای دادند موافق چنین بخششی باشند.

حدادعادل در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی اظهارداشت: صدا و سیما برای بازخوانی و واکاوی پرونده فتنه باید یک سریال حداقل 26 قسمتی بسازد، از روز انتخابات که 22 خرداد 88 بود تا نه دی اتفاقات زیادی افتاد، مردمی که با حد نصاب بالا در انتخابات شرکت کرده بودند، از همان ظهر روز رای گیری نغمه تقلب در انتخابات را شنیدند. عصر روز جمعه و دو ساعت مانده به پایان رای گیری عده ای برای تظاهرات جلوی وزارت کشور جمع شده بودند. هنوز انتخابات تمام نشده بود که یکی از کاندیداها خبرنگاران خارجی را دعوت کرد و گفت من با رای بالا انتخاب شده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: از صبح روز بعد هم فشار برای ابطال آراء بالا گرفت و مردم برای انجام راهپیمایی به خیابان‌ها دعوت شدند. من فکر می‌کنم اگر حوادث 35 سال انقلاب تا امروز را مرور کنیم می‌بینیم هیچ جفایی بدتر از تهمت تقلب وجود نداشته است، نظامی که بر اساس دیانت و صداقت به وجود آمده و براساس دین استوار شده،  دشمنان زیادی دارد، تمام حکومت‌های فاسد اطراف ما که نوکران آمریکایی‌ها هستند چقدر از این هدیه‌ای که به آنها تقدیم شد خوشحال شدند.

وی در ادامه تصریح‌کرد: آدم‌هایی که با اصل نظام مخالف بودند و انتخابات را قبول نداشتند و رای هم نداده بودند شعار نوشتند که رای ما را پس دهید.

حدادعادل ادامه داد: اول صحبت از اختلاف نظر دو نفر بود که این طبیعی بود. بعضی‌ها هم در مناظره‌ها حرف‌های بدی زدند که پسندیده نبود اما بعد از انتخابات کم‌کم معلوم شد مساله این حرف‌ها نیست؛ هرچه جلوتر آمدند شعارهای مخالف با اصل نظام بیشتر شد. در روز قدس یک عده آمدند و به بهانه انتخابات در میدان هفت تیر تهران یک بطری آب به دست گرفتند و شعار دادند نه غزه،نه لبنان جانم فدای ایران؛ کمی جلوتر و در 13 آبان بیانیه‌ای صادر شد که در آن هیچ اشاره‌ای به آمریکا و جنایت‌هایش نسبت به ملت ایران نشد و حتی از تسخیر لانه جاسوسی هم در این بیانیه اسمی برده نشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد:‌ در روز 16 آذر یک عده به عکس امام بی احترامی کردند. در عاشورای همان سال عده‌ای به خیابان‌ها آمدند و شعارهای عجیب و غریب دادند و خیمه‌های عزاداری را آتش زدند و.... بعد هم یک کسی پیدا شد و گفت این‌ها مردم خداجو بودند، اگر این افراد برای عزاداری آمدند که کسی با آنها کاری نداشت، چی شد که مردم به خیابان آمدند؟ نه دی انفجار خشم مردم و ترکیدن بغض مردم بود.

وی ادامه داد:‌ نه دی لبریز شدن کاسه صبر مردم بود. مردم از 22 خرداد تا 9 دی شاهد اتفاقات مختلف بودند و بالاخره چیزی که صبر مردم را تمام کرد این بود که مردم دیدند این‌ها به سراغ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) رفته‌اند و می‌خواهند عاشورا را به وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام رحیمیان هم در ادامه برنامه گفت: 9 دی محصول یک فرآیند بود که در این فرآیند میزان بصیرت و آگاهی مردم به شدت افزایش پیدا کرد. در 9 دی بخش عمده افراد حاضر در صحنه نسل سوم و چهارم انقلاب بودند که زمان امام را هم درک نکرده بودند و به یکباره چشمشان باز شد. در درون فتنه‌ها رویش‌ها و ارتقای بصیرت مردم وجود دارد.

وی اظهار داشت: آقایان گفتند تقلب، اما تا آخر این‌ها مشت بسته خود را برای کوبیدن بر سر نظام نگه داشتند اما مردم خالی بودن مشت آن‌ها را فهمیدند. آن‌ها گفتند تقلب اما دیدند که این موضوع قابل اثبات نیست و گفتند تخلف، بخش اعظمی از کسانی که به این آقایان رای دادند روز 9 دی آمدند، امام فرمودند میزان حال فعلی افراد است و مردم این مطلب را به درستی دریافت کردند.

رحیمیان همچنین گفت: در روزها و هفته‌های اول دوستان ما در جهان نگران شدند و دلشان لرزید چون حس کردند بزرگترین پشتوانه ملت‌های مسلمان و آزاده در حال از دست رفتن است اما با 9 دی صد برابر نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و قوام آن و همچنین نقش ولایت فقیه برای بقای نظام معتمدتر شدند. بنای نظام جذب حداکثری و دفع حداقلی است. اگر این فرایند در ماجرای سال 88 طی نشده بود و خطبه‌ها و تلاش‌های مختلف صورت نمی‌گرفت، امروز چنین دستاوردی وجود نداشت.

وی افزود: عملکرد زشت و منفی آن طرف و رفتار هوشمندانه و الهی این طرف زیر سایه مقام ولایت به این منجر شد که دنیا به قوام و منطقی بودن نظام پی برد و هم به پوچی جریان مخالف.

حدادعادل هم در بخش دیگری از «دیروز،امروز،فردا» گفت: فکر می‌کنم برنامه‌ریزی وسیعی از مدت‌ها قبل از انتخابات شده بود که در ایران اتفاقی نظیر انقلاب‌های مخملی بعضی کشورها مثل اوکراین به وجود بیاید، وقتی در اوکراین این انقلاب مخملی به وجود آمد برخی از روزنامه‌های اصلاح طلب از این بابت خیلی خوشحال بودند و با ساز آمریکایی‌ها کوک می‌شدند و می‌رقصیدند، این ها برای انتخابات ایران برنامه ریزی کرده بودند و رنگ سبز را هم تجویز کرده بودند و با شعار تقلب خواهان ابطال انتخابات شدند و مردم را به خیابان‌ها آوردند تا کودتای نرمی که در کشورهای دیگر به وقوع پیوست، در ایران هم اجرایی شود اما این اتفاق در ایران نیفتاد.

وی افزود: بلافاصله بعد از ناکامی در هدایت این فتنه، آنها به سراغ تشدید تحریم‌ها رفتند. تشدید تحریم‌ها از روزی شروع شد که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و غربی‌ها متوجه شدند این فتنه و این طراحی عقیم مانده و کارآیی ندارد. الان هم می‌بینید که هیات پارلمانی به ایران می‌آید و دزدکی با اصلاح‌طلبان موثر در فتنه و مجرم و زندانی ملاقات می‌کنند و وقتی به کشور خود بازمی‌گردند می‌گویند بزرگترین دستاورد این سفر ملاقات با این دو نفر بوده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: همین الان هم برخی از اظهار نظرهای برخی سیاسیون که می گویند باید غنیمت بشماریم و... هم حکایت از این دارد که بعد از فتنه آنها برنامه دیگری را طراحی کرده‌اند. این یعنی خط دشمنی همیشه هست و باید هوشیار بود.

حجت‌الاسلام رحیمیان هم در ادامه این برنامه تلویزیونی گفت: چیزی که از امام(ره) دریافتیم این بود که نگاه امام به مسائل و امور از منظر قرآن بود، مادامی که بخواهیم روی پای خود بایسیتم و اسلام ناب و راه آن را ادامه دهیم، دشمن هرگز دست از کینه توزی با ما برنمی دارد. خواصی که اهل قرآن هستند این موضوع را به صورت عینی ثابت شده می‌دانند. قرآن می‌گوید سرسخت ترین دشمن مومنان از یهود هستند. دشمنی این‌ها از مناظر مختلف قابل مشاهده است و اظهارات مقامات رسمی آنها هم نشانگر این مساله است. آن ها به چیزی جز تسلیم محض شدن ما راضی نیستند.

وی ادامه داد: همه مواضع امام منطبق با قرآن بود. مساله روشن است. خواص ما اگر پیروی این امام هستند می‌دانند که چطور باید برخورد کنیم. خواص امروز نقش بسیار حساسی دارند ما در پیچ و لیلةالقدر تاریخ بشریت و اسلام قرار داریم. در یک جبهه دشمنان به چیزی کمتر از نابودی اسلام ناب قانع نیستند و از نگاه امام ما هم به چیزی کمتر از نابودی اسرائیل و اضمهلال آمریکا و غرب راضی نیستیم. من از کسانی که خود را جزو مدعیان انحصاری امام تعجب می‌کنم که در مقابل این مواضع صریح امام چه جوابی دارند.

حدادعادل هم در بخش دیگری از «دیروز، امروز،فردا» اظهارداشت: فکر می‌کنم مردم با حماسه 9 دی حکم خود را در مورد سران فتنه داده‌اند و به سینه عاملان فتنه دست رد زدند، من فکر می‌کنم بهتر است به جای اینکه بنده نقش قاضی را ایفا کنم و حکم کنم یک مقدار برای کسانی که شاید هنوز هم در این خیالات هستند و از من و امثال من دلخوشی ندارند راحت صحبت کنیم و بگوییم بیایید و ببینید کدام یک از حرف‌های ما غیر منطقی است؟ فتنه سال 88 برای همه یک امتحان همه جانبه و بزرگ بود، اول برای کسانی که در انتخابات دم از قانون گرایی می زدند و طرف مقابل را متهم به دروغ گویی می کردند، این افراد بعد از انتخابات قانون را زیر پاگذاشتند و تهمت تقلب هم بزرگترین دروغی بود که گفتند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: این اتفاقات امتحان بزرگی هم برای کسانی بود که می‌گفتند ما یار غار امام(ره) بودیم که یا سکوت کردند و یا با فتنه همراهی کردند که امتحان خود را دادند و به عنوان خواص بی‌بصیرت مشهور شدند و همچنین برای خواصی که در ایام فتنه سکوت کردند و بعد از آن شروع به صحبت پراکنی کردند.

حدادعادل افزود: همچنین این فتنه برای رهبری هم یک امتحان بود که ایشان عطوفت خود را نشان داد و با نصیحت و خواهش کار را جلو برد اما در عین حال گفت قانون فصل الخطاب است، ایشان در مقابل تهمت‌هایی که در مورد دیکتاتوری می‌زدند گفتند دیکتاتوری با خروج از مسیر قانون به وجود می‌آید. رهبری در این امتحان صلابت خودشان و همچنین اعتقاد خود را برای حفظ انقلاب نشان دادند.

حدادعادل اظهار داشت: مردم در این امتحان نمره بیست گرفتند و گول تبلیغات خارجی‌ها را نخوردند. مردم دیدند عده‌ای دم از امام می زنند اما در مقابل مشاهده کردند که خارجی ها همین عده را تایید می کنند. مردم این ها را فهمیدند و از آزمایش بصیرت سربلند بیرون آمدند. باید خدا را شکر کنیم که مردم مومن و با بصیرتی داریم که موفق شدند حماسه باشکوهی مثل 9 دی را بیافرینند. توصیه من به کسانی که امروز فرصتی برای مدیریت پیدا کرده‌اند و در دولت جدید به برکت شعار اعتدال سر کار آمدند این است که مراقب باشند دوباره به آن مسیر و آن حرف‌ها کشیده نشوند و بدانند این ملت اگر مدتی ساکت بماند، دلیل بر فراموشی نیست، مردم ایران صبر می‌کنند اما فراموش نمی‌کنند؛ مواظب باشند اگر بخواهند دوباره در مسیر فتنه قرار بگیرند، این ملت 9 دی‌های دیگری هم خواهد آفرید.

رحیمیان هم در پایان برنامه گفت: از صندوق وزارت کشور سازندگی اصلاحات درآمد، از صندوق اصلاحات هم دولت دهم، این‌ها نشانگر سلامت انتخابات است. همیشه ثابت شده رئیس‌جمهور در دور دوم هم رای می‌آورد.

وی همچنین گفت: امام(ره) با قاطعیتی که داشت و با موقعیتی که در آن زمان داشت با افراد متخلف با قاطعیت برخورد و آنها را حذف کرد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید مشروح برنامه دیروز امروز فردا/ حدادعادل:اگر عده‌ای در مسیر فتنه ،

  

92/10/04 - 20:12
شماره: 13921004001444

به دلیل جدال‌های حزبی

جدل‌های میان نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواهد باعث خواهد شد 1.3 میلیون بیکار آمریکایی، 3 روز بعد از کریسمس از دریافت مزایای بیکاری خود محروم بمانند.

خبرگزاری فارس: مزایای 1.3 میلیون بیکار آمریکایی 3 روز پس از کریسمس قطع می‌شود

 به نقل از پایگاه خبری نشنال ژورنال، تنها سه روز بعد از کریسمس، 1.3 میلیون نفر از آمریکایی‌ها بیمه اضطراری بیکاری خود را از دست خواهند داد. تمدید مزایا برای افرادی که برای مدت طولانی بیکار بوده‌اند نتوانست جایی در توافق بودجه‌ای پیدا کند.

هری رید، رهبر حزب اکثریت مجلس سنا روز 6 ژانویه اعضای این مجلس را گردهم خواهد آورد تا تلاش کند با تصویب یک لایحه عطف به ما سبق تمدید این مزایا به عنوان هزینه‌های اضطراری را تضمین کند. تصویب چنین لایحه‌ای می‌تواند میزان بدهی دولت آمریکا را بالا برده و نارضایتی‌ها از جمهوری‌خواهان را افزایش دهد. مشخص نیست که آیا این لایحه تصویب خواهد شد یا خیر.

اقدام سناتور هری رید به منزله به مبارزه طلبیدن جمهوری‌خواهان در سال برگزاری انتخابات مجلس در آمریکا است.

کارشناسان آمریکایی می‌گویند از زمان وقوع بحران اقتصادی در آمریکا این اولین باری است که تمدید مزایای بیکاری با حمایت نمایندگان هر دو حزب به تصویب نرسیده است. به گفته این کارشناسان، جمهوری‌خواهان همواره از تمدید مزایای بیکاری شکایت داشته‌اند اما در آخر کار از آن حمایت کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد این بار ماجرا کمی متفاوت است و شاید آنها چنین نکنند.

دموکرات‌ها، آنطور که به نظر می‌رسد قصد دارند با این موضوع بازی‌های سیاسی انجام دهند. آنها اجازه دادند موضوع کمک به بیکاران از توافق بودجه‌ای که سران کمیته کنفرانس بودجه‌ای آن را تدوین کرده بودند (سناتور پتی موری و سناتور پائول ریان جمهوری‌خواه) کنار گذاشته شد تا دموکرات‌ها موضوع تمدید مزایای بیکاری را از موضوعی که باید تصویب شود، به کمپینی برای سرزنش جمهوری‌خواهان تبدیل کرده‌اند تا آنها را مقصر اصلی عدم تعلق مزایا به بیکاران جلوه دهند.

دموکرات‌ها،؛ اساسا با تمدید این مزایا موافق بودند اما نمی‌خواستند این موضوع کل توافق بودجه‌ای را تحت‌الشعاع قرار دهد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید مزایای 1.3 میلیون بیکار آمریکایی 3 روز پس از کریسمس قطع می‌شود ،

  

92/10/05 - 10:26
شماره: 13921005000157

کریسمس خونین در آمریکا

در حالیکه صبح روز کریسمس در یک حادثه تیراندازی در یکی از مناطق «نیوجرسی» آمریکا، 3 مرد کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند، شب کریسمس نیز در یک حادثه مسلحانه دو نوجوان آمریکایی کشته شدند و حال نفر سوم وخیم است.

خبرگزاری فارس: 5 نفر در دو حادثه تیراندازی «نیوجرسی» کشته شدند

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در شب کریسمس، یک حمله مسلحانه در شمال شهر «نیوجرسی» به وقوع پیوست که متعاقب آن دو نوجوان آمریکایی مورد اصابت گلوله واقع شدند و جان خود را از دست دادند.

مسئولان پلیس منطقه «نووارک» گزارش کردند که علاوه بر یک دختر 13 ساله و یک پسر 14 ساله که جان خود را از دست دادند، یک نوجوان سوم نیز در حالت وخیم جسمانی قرار دارد.

قربانی سوم هم‌اکنون در بیمارستان بستری است و وضعیت چندان مساعدی ندارد. روزنامه «استار لجر»  گزارش کرد که این تیراندازی‌ها حدود ساعت 22:00 به وقت محلی روز چهارشنبه در شهر نیوجرسی به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، این تیراندازی‌ها بعد از آن به وقوع پیوست که اوایل صبح کریسمس در یکی از باشگاههای «ایروینگتون» نیوجرسی در یک حمله مسلحانه سه مرد به بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آزاد بودن  حمل سلاح در آمریکا موجب شده است که روزانه تعداد زیادی در خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا جان خود را از دست بدهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قوی است که کنگره حاضر نیست قوانینی را در جهت محدود شدن حمل سلاح تصویب کند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید 5 نفر در دو حادثه تیراندازی «نیوجرسی» کشته شدند کریسمس خونین در ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

غلامرضا مقدس [2387]

من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
ویرایش

دسته بندی موضوعی

عکس ، تصاویر ، غلامرضامقدس ، دانلود ، رئیس جمهور 14 آذر... ، فیلم ، اخبار ، آمریکا ، مجلس ، غلامرضا مقدس ، آخرین ، ایران ، روحانی ، نتانیاهو: اسرائیل... ، جدول ، عکس ، پرسپولیس ، به ، ایران • ال جی •... ، تصویر ، آیت الله هاشمی... ، ایرانسل ، طرح ویژه حزب‌الله... ، مصر ، جدیدترین ، جلسه رأی اعتماد ، رای اعتماد ، درگیری در غزه یا... ، شارژ ، همراه اول ، هیئت رئیسه ، وزارتخانه ، وزرا ، وزرای پیشنهادی ، مفتی اهل تسنن... ، وهابیت ، مجلس ایران ، عربستان ، اوباما ، بازیکن ، انگلیس ، Israel ، علی دایی ، مقدس ، روسیه ، دایی ، در ، دلار ، پوشش زنده ، تهران ، یکی از علمای اهل... ، مقام معظم رهبری ، میزان زکات فطره از... ، ویدئو ، رمضان ، زلزله ، سوریه ، مرسی ، شارز ، کامبوزیا ، عکس) ، فروشگاه زنجیره ای... ، فیلم و عکس ، قدرت قرضاوی محمد... ، سند ، صوت ، 09:08 قطار مذاکرات... ، 5 در ژنو ، ادوارد اسنودن ، اسنودن ، پایان کار تیم ملی... ، پیامنما ، تحلیف ، تبیین هفت شاخص مهم... ، پولی ، پوتین ، پیام نمای جامع ، پیامنمای جامع ، تربت ، تربت کربلا ، تلنا ، توافق ، اولیه ،... ، جهان ، پرتاب پهپاد اسکن... ، پروژه قو ، پروه الماس قو ، برنامه نود ، بورس بورس... ، باید مراقب بود به... ، استقلال ، افتتاح تونل اباصالح... ، افطار ، الاغهای انتحاری... ، امیر نصیرزاده ، امام موسی صدر ، انصراف لنکرانی به... ، افشاگر ، افشاگری رویانیان... ، آغاز رایزنی ظریف و... ، In spite of low... ، انقلاب ، اتحاد ملی و اجتماعی ، احسان علیخانی ، ارتش ، اردوغان ، از ، اسامی ، آقای افشاگر به... ، آیا امام زمان(عج)... ، احمدی نژاد ، 5 احتمالا هفته... ، *مراسم ویژه 8 شوال... ، 90 ، 14:46 دور اول... ، Haifa ، Tel Aviv ، WashingtonPost ، آخرین اخبار ، آزادی ، آشنایی با شیوه... ، * پرچم حزب الله و... ، * راهپیمایان تهرانی... ، * قطعنامه راهپیمایی... ، * حمایت دانشجویان... ، *حضور مردم در کنار... ، ... ، جنگنده ، عراق ، شرع ، شورایاری‌ها در مجلس... ، فرانسه ، فردوسی‌پور ، عسگراولادی ، ایران؛ یکصدا فریاد... ، فوتبال ، فتح‌المبین ، فوری ، گره کور تعطیلی دولت... ، ماه ، محرم ، مبارک ، گزارش روحانی از سفر... ، مرسی مصر ، مراسم تحلیف ، مهدی هاشمی آزاد شد ، محمود واعظی... ، گزارش تصویری ، محمد مرسی ، مذاکرات ، مروری بر سیر 34... ، سینما هالیوود ، سینماهالیوود ، سفارت ، سنگین ، سهام ، سی و ششمین بهار... ، سبا خویی ، سازمان ملل ، سقوط هواپیما ، رویانیان ، رویترز ، زمین خواری و ساخت و... ، جذاب ، رییس مرکز اسلامی... ، ز چشمه حرم حضرت... ، سازمان امنیت ملی... ، رزمایش ، تبریک ، جزئیات ، جلسه رأی اعتماد... ، خلعتبری ، حرکتی پسندیده از... ، در تمرین استقلال؛... ، واکنش سخنگوی وزارت... ، وجود تشکل‌های... ، وحدت رویه‌ی فقهی ، وحدت رویه‌ی فقهی... ، نداجا ، نتانیاهو ، هشدار وزیر کشور... ، همه تیم های راه... ، همزمان با تخریب و... ، هواپیمای سبک در... ، میراث فرهنگی ,درخت... ، مرحوم ، مشکل نقدینگی... ، نامه ، نرم افزار ، نصرالله:اگر یک... ، نیروی دریایی ، هالیوود ، وضعیت ، کارمند ، کاهش قیمت خودرو در... ، کاهش قیمت طلا و ارز... ، کاهش همزمان قیمت... ، کاهش‌ قیمت جهانی... ، کپی برداری بانک... ، کتابخانه.دانشگاه... ، کتایون ریاحی ، کربلای 1 ، کربلای 10 ، کرسی بین المللی... ، کره جنوبی به یک... ، کروش به بازیکنان... ، کری، ظریف و اشتون... ، کسانی که دم از... ، کسب اطلاعات با ارزش... ، کشته ‌شدن دو سرکرده... ، کشته ، تیراندازی ،... ، کشته شدن ، کشته شدن 258 هزار... ، کشته شدن یکی از... ، کشف 15 هزااار... ، کشف پرنده‌ی کمیاب... ، کشف حجاب دختر... ، کشف خودروی بمب... ، کشف رباط جدید در... ، کشف یک حیوان عجیب... ، کشف یک گوشت‌خوار... ، کشف کره‌ای در فضا... ، کعبه آب... ، کفاره ، کفاشیان: هیچ تضمینی... ، کلاس: امام شناسی،... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ایران... ، کلمات... ، کلمات کلیدی جانباز... ، کلمات کلیدی دانلود... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ضریح... ، کلمات کلیدی یک... ، کلیپ 'تازه اول عشق... ، کلیپ صوتی/ خاطره... ، کلید ، پاپ ، مسیحی... ، کلید واژه ها:... ، کلیدواژه ها ، کلیدواژه ها تغذیه... ، کلیدواژه ها:... ، کلیدواژه ها: جام... ، کلیدی که دکتر... ، کمبود هورمون رشد،... ، کمیته انظباطی ، کمیته بانکداری سنای... ، کمیسیون ، انتخابات... ، کمک ، کمکی که نتانیاهو به... ، کنایه‌های «صرفا جهت... ، کندی روند ساخت مسکن... ، کنفرانس خبری ، کنگره ، کنکور ، کواکبیان: حاضرم با... ، کواکبیان: حرکت دولت... ، کوتا‌ه‌ترین مرد... ، کوچکترین کشور جهان... ، کودتا علیه «نوری... ، کودتای ، کودتای مصر ، کوفی عنان: ثبات... ، کی‌روش: فوتبال ورزش... ، کیهان ، آیت الله... ، کارمند جوان ، مرگ... ، کارمندانی که پایه... ، کاریکاتور ، کاریکاتور/ رکوردزنی... ، کاسیاس: حتما با... ، کاشت تلسکوپ... ، کاظم ساریخانی... ، کامران نجف زاده در... ، کامرون ، کامل ترین دایره... ، کانال انتخاباتی ، کاندید شورای محله... ، کاندیداها شب... ، کاندیدای اصلاح... ، کاهش 4 دلاری قیمت... ، کاهش دید و تداوم... ، کاهش عجیب شهریه های... ، وضعیت رویت هلال... ، وضعیت... ، وعده نایف به 14... ، وعده‌ها به حزب الله... ، وفات شیخ حسنعلی... ، وقتی آمریکای‌ها از... ، وقتی الاغ عطاران... ، وقتی روزنامه گاردین... ، وقتی علی دایی... ، وقتی نماد حسن... ، ولادیمیر پوتین ، ولادیمیر پوتین به... ، ولایتی ادعای... ، ولایتی: برای بگم... ، ولایتی: رهبر انقلاب... ، ونزوئلا 3 دیپلمات... ، ونزوئلا پهپادهای... ، یکی از علمای... ، کابوس فراموش نشدنی... ، کابینه ،
ویرایش

لوگوی دوستان













































































































































































































































































































ویرایش

دوستان

پیامنما پیامنما طوبای محبت راه کمال هیئت قاصدک ولایت عاشقانه ها ریشــــ وِز وِزیـــ مناجات با عشق پـنـجـره عشق ♥Deltangi سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام بسوی ظهور ایران اسلامی .: شهر عشق :. تَرَنّم عفاف گروه اینترنتی جرقه ایرانی عصر پادشاهان دختر بهار سرچشمـه فصـاحت و بلاغت دلنوشته های یه عاشق! **یه دنیا دلم گرفته* سیب سرخ ..::غریبه::.. Manna hamidsportcars بزرگترین سایت خنده بازار کلبهء ابابیل ghamzade اخراجی های عشق یاور 313 آموزش تست زدن کنکور باران چه زیباست با او بودن وبلاگ هواداران محسن یگانه دلـتنگـ هشـیگـــــــــی دخترتاریخ xXx عکسدونی xXx معجزه جاوید مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ... Ahorayearyaii غدیریه ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ کلبه درویشی رویای شبانه هنوز انتخاب نکردم نقشه راه عرشیان *دنـیــــای مـــــــن :) * یادداشتهای من تنظ نویسم یه کم فکر کنیم...! وبسایت علمی سرگرمی مذهبی قهقه دانلود هر چی بخوایی... YAS الهگان شهدا شرمنده ایم مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها wanted مهندسی متالورژِی ساغر شکسته دانشجوی پارسی ندای حق حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم behtarinamkhoda فانوس ###@وطنم جزین@### بروبچ زابل بی هم نفس welcome to my profile عکسهای سریال افسانه دونگ یی یار کارگر خاطرات یک مرد مجرد معرکه همون قلقلک عشق یعنی ... چیزهای جالب فقط خدا ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نوری چایی_بیجار کهکشان هرکس منتظر است... تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... ღღتبسمـــــیـ بهـ ناچارღღ واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل زندگی زیباست اما... your memoirs مسعود رضانژاد فهادانـ یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . دوستانه هر کی خونده خندیده!!! عشق و زندگی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س داروخانه دکتر سلیمی ساحلی دیگر نوشته های سوده تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول love at the first sight اینجا همه چی در همه دل شکسته عشق اول11 پایگاه اطلاع رسانی آزمون دکترای مدیریت صدای عشق درباره ی رپ و دوست شدن با شما باهم باشیم هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا My Camera رهبر بختیاری تا شقایق هست زندگی اجبار است . معیار عشق امامزاده میر عبداله بزناباد CHARMING OF ME به سوی افق باشگاه پرواز نرگس 1 پرورشی مطالب جالب وعلمی بروز جوانان بیجار تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک کشکول خونه دل بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams سایت روستای چشام یاس... زندگی در باغ عشق آپدیت یوزر پسورد نود32 تــــــــــــالـــــــشـــــــــــــان تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی S&N 0511 روستای مز از یک انسان زنگ تفریح خوش مرام جوان ایرانی محمدمبین احسانی نیا رویابین سلامت ما جـــــام غـــــزل سکوت پرسروصدا پا توی کفش شهدا شفق.. کلبه ی عشق ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ موزیک انلاین ریاضیات بندر میوزیک گل باغ آشنایی دیوانه حسین ودلباخته حسین خیابون موسیقی ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ (بنفشه ی صحرا) -««««((عشق الحسین)))»»»»- آسمان آبی آنتی شیطان بادصبا کشکول آبی به رنگ آسمان داستانک شورای دانش آموزی شهرستان خورشیدها sms های جدید نغمه ی عاشقی جالب انگیزناک وبلاگ انتظار عشق و تنهایی Mohammad M.T شاسوسا برات محمد هدایتی هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه خدا،عشق،خنده کاروجدان عرفان وادب یکی هست تو قلبم.... فقط خدا وبلاگی برای تمام دوستان مطلع مهرورزی ومحبت باور من......!!! میخانه عشق دختر و پسرای ایرونی دقایق ایرانیان باش باش باش گرگ و میش ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی کشاورزی نوین شهدا شیروخورشید پهلوی زخم خورده چی کار؟ جک EshGh rOyaIi mAn alone I love you قلب من صدای خاطره ها دل نوشته های من گنجینه آسمانى EshGhrOyaIimAn هدهد رود تنها نیست بی نشانه تک صلیب عشق بدو بیا !!!! ME&YOU بلوچستان سر فراز باشی میهن من علمدار بصیر بدون عنوان تنهـــــایــــے بانک خنده برنامه نوسی نمی دونم بخدا موندم ستاره خاموش صدای مردم نی ریز مقاله های تربیتی شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عمارمیاندواب باکری میاندوآب عاشقانه ها حامیان دکتر محمد باقر قالیباف سه ثانیه سکوت پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی چیزهای جالب upturn یعنی تغییر مطلوب آوار غم ها عکسهای من har an che az del barayad حدیث بلاگ عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی دل نوشته های مائده برترین لحظه ها نگار پرسپولیس $$$$sara$$$$ بهترین ها در انتظار آفتاب بچه های مدرسه امام رضا(ع) عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا مشق عشق ناز منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش دنیای عکس و اطلاعات گفتگو با خدا خبر های ورزشی قدیسان مرگ لیلای بی مجنون خاطره ها قـرن بیست ویکمی ها سکوتی پرازصدا به رنگ ابی تنهایی......!!!!!! مهاجر بهاره تنها جوجو نم نم باران متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی من و اریکان ترک دانلود قتلیش کسب درآمد آسان از اینترنت آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل دلنوشته ها علم نانو در زندگی خط خطی های یک دخترروانی... صداقت شهید آوینی خـطـ خـــــــــطـی صــــــــــــــــــــــــدا ی منــــــــــــــــــــــ رهایم کن....بگذار آزاد باشم *آوای سارا2* زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! جیغ بنفش در ساعت 25 دل نوشته یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ سپیده خانم دانلد اهنگ های جدید ____نازیانه_____ روی بال فرشته ها ashegh mahemalakut دوعاشق دلدارا بهورز روستا داریوش آریا فــــــــــــــــــــ ر یـــــــــــ ا د عاطفانه ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. BABAK 1992 شقایقهای کالپوش هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر شادی ، تفریح ، پیامک *...بانو...* بــــــــــــــهــــــــــــار *دخترانه هایم* دل شکسته عشق کور آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

php] [/php]