دریافت کد پیج رنک گوگل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *شورای امنیت پیش نویس قطعنامه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و5+1 را تصویب کرد*
  • + *عید مبارک*
  • + *در این دنیای دشمنی و قدرت طلبی خنده و اخم هم جای خود و زمان خود را دارد مثل لبخندهای معروف آقای ظریف...تقدیر و تشکر هم ادابی دارد مثل رفتاری که ایشان کردند...اگر اتحاد که رمز پیروزی هر امتی هست با هر حرکت بی منطق و محاسبه نشده ای خدشه دار شود تمام اجرهای چیده شده به زمین خواهد ریخت...*
  • + *نکته :با اینکه امریکاچند ساعت قبل یه بمب اتم جدید ازمایش کردچرا بعضی ها اسراربه شلوغ کاری و جشن دارن؟به عقیده بنده ما باید ضمن قدردانی از سربازان سنگرهای دیپلوماسی حواسمون به گستاخ شدن دشمن باشه نتیجه این همه تلاش یکی دو ماه دیگه به ثمر میشینه که ممکنه با تندروی و شتابزدگی تمام اجرهای چیده شده به زمین بریزن الان فقط یه بیانیه صادر میشه(گرچه مهم هست) ولی هنوز هیچ لزوم اجرایی نه برای ماداره نه غرب*
  • + *سلام سحربخیر عبادتاتون قبول باشه*
  • + حضرت رسول ص اموال خود را با زکات محفوظ نگاه دارید و بیمارانتان را با صدقه دادن درمان کنید و به هنگام سختی و گرفتاری به دعا روی آورید..عیدتون مبارک
  • + *سال جدید مبارک @};-اگر خدا بخاد همه اوقاتتون با روحیات خوب و حس شیرین یه زندگی ``گلبرگی`` تا آخر سال و همیشه عمرر همراه باشه@};- ...*
  • + *با سلام ... سید صادق طباطبایی از ذخایر انقلاب و از یادگاران بزرگانی چون امام موسی صدر ?شهید چمران و همواره در کنار نهضت و انقلاب بود در گذشت ایشان را به همراهان و دوستداران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و شادی روح ایشان را از خداوند متعال خواستارم...*
  • + *سلام دوستان ...‌‍ یه کمک لطفا ...با تلفن همراه چطور میشه مطلب کپی پیست کرد که خطا نده؟*
  • + **با سلام‍ در نظر دارم بعد از مدتی که نبودم از امروز فقط مطالب مربوط به جشنواره فیلم عمار رو بذارم ...لذا اسم وبلاگ هم با نظر دوستای عزیزم عوض میشه. ...با تشکر از توجه تون...(پیامنمای جامع سابق)*

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
28 مرداد 1392 ساعت 23:28

خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در نامه‌ای انتصاب دکتر صالحی به ریاست سازمان انرژی‌اتمی توسط دولت تدبیر و امید را به ایشان تبریک گفتند.

احمدی روشن

به گزارش عیارآنلاین، خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در نامه‌ای انتصاب دکتر صالحی به ریاست سازمان انرژی‌اتمی توسط دولت تدبیر و امید را به ایشان تبریک گفتند.

متن پیام تبریک به این شرح است:

انتصاب شایسته و مدبرانه حضرتعالی از طرف دولت تدبیر و امید به سمت ریاست سازمان انرژی اتمی ایران را به شما تبریک عرض می نماییم.
توفیق روزافزون شما، همکارانتان و همرزمان شهدای هسته ای در استمرار و تقویت روند توسعه همه جانبه و هرچه بیشتر صنعت نوپا، مهم و اینده ساز هسته ای را از خداوند متعال خواستاریم.
خانواده شهید مصطفی احمدی روشن


اولین دیدگاه را شما بگذارید به ، تبریک ، تبریک خانواده شهید احمدی‌روشن به صالحی ، خانواده شهید ، احمدی‌روشن ، صالحی ،

  

2

شماره: 13920528000294
از مصوبه مهرآفرین تا واگذاری زمین و سهام
نگاهی به 10 مصوبه اخیر دولت که لغو شد

در جلسه روز گذشته هیئت دولت برخی مصوبات قبلی دولت دهم لغو و برخی برای بررسی بیشتر به وزارتخانه‌های متبوع بازگشت داده شد که بر اساس اطلاع خبرنگار ما طرح مهرآفرین و برخی واگذاری‌ها از جمله مصوبات لغوشده است.

خبرگزاری فارس: نگاهی به 10 مصوبه اخیر دولت که لغو شد

 

روز گذشته و در جلسه هیئت دولت با حضور 15 نفر از وزرایی که موفق به دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شده بودند و همچنین سه تن از سرپرستان وزارتخانه ها تصمیماتی در خصوص جدیدترین امور کشوری گرفته شد.

یکی از این تصمیمات لغو  10 مصوبه قبلی دولت احمدی‌نژاد بود که پیش از این بحث لغو آنها مطرح شده بود.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به این مطلب گفت: بر اساس آیین‌‌نامه هیئت دولت هر دولتی می‌تواند نسبت به مصوبات دولت‌های گذشته بازبینی و یا اقدامات متناسب با آن را داشته باشد.

وی افزود: البته قرار است تصمیم نهایی در این باره در روز چهارشنبه و در جلسه هیئت دولت گرفته شود.

همچنین محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و سرپرست منابع انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، تصریح کرد: در این جلسه تنها موارد مرتبط با لغو این مصوبات مورد بررسی قرار نگرفت بلکه برخی از مصوبات برای بازبینی بیشتر به وزارتخانه‌های متبوع آنها عودت داده شد تا بازبینی لازم در این باره صورت بگیرد.

هنوز فهرستی از مصوبات لغو شده منتشر نشده است اما یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به لیست مصوبات لغو شده، گفت:‌ طرح مهرآفرین که برای استخدام 500 هزار نفر نیرو توسط دولت تایید شده بود جزو مصوباتی است که در جلسه دیروز هیئت دولت لغو شد.

وی افزود: همچنین برخی واگذاری‌ها به خصوص واگذاری اموال دولتی در حوزه زمین و یا سهام شرکت های دولتی به برخی دستگاه ها و سازمان‌ها جزو مواردی است که در جلسه هیئت دولت لغو شد.

لازم به ذکر است که معاون اول رئیس‌جمهور در اولین مصوبه خود طرح مهرآفرین را لغو و روند استخدام نیروها را کان‌لم‌یکن اعلام کرد اما دیوان عدالت اداری با غیرقانونی اعلام کردن این اقدام خواستار طی روند قانونی برای لغو مصوبات گذشته بود.

اکبر ترکان نماینده دولت روحانی در کمیته انتقالی در اواخر دولت دهم با انتقاد از برخی از واگذاری ها به خصوص واگذاری نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما گفت: واگذاری اراضی نمایشگاه بین المللی توسط دولت به صداوسیما شبهه دارد و می توان گفت نوعی قدردانی متقابل بوده است. حتی اگر این کار با چنین نیتی صورت نگرفته باشد، اما ممکن است این گونه تصور شود که چون صداوسیما در مراسمی از رییس جمهور (احمدی نژاد) تقدیر کرد، او هم متقابلابا واگذاری اراضی با ارزش نمایشگاه بین المللی قصد جبران آن را داشته است. اگر دولت قصد چنین کاری را به صورت عادی داشت، هشت سال برای این کار فرصت بود و می توانستند مثلا شش ماه قبل این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید نگاهی به 10 مصوبه اخیر دولت که لغو شد ،

  

92/05/28 - 22:27
شماره: 13920528001425
به دنبال رواج یک شایعه‌

شایعه مبنی بر درگذشت قدرت‌الله ایزدی(آقارشید) بازیگر و کمدین محبوب اصفهانی تکذیب شد.

خبرگزاری فارس: درگذشت «آقارشید» تکذیب شد/ قدرت‌الله ایزدی: من صحیح و سالم هستم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیامکی امشب با این مضمون که «قدرت‌الله ایزدی(آقا رشید)دار فانی را وداع گفت» توسط یک پایگاه خبری ـ تحلیلی در ابتدا منتشر شد و سپس در بین مردم هنردوست رد و بدل شد و به قدری این پیامک، جدی گرفته شد که در مدت پنج دقیقه این پیامک در تمام شهر انتشار پیدا کرد.

سایت‌های خبری هم در ساعت 21 و 10 دقیقه این خبر را اعلام و این بازیگر تئاتر و سینما را در سن 57 سالگی به اجبار از صحنه روزگار محو کردند!

با توجه به آنکه خبر بیماری و مرگ برای این بازیگر، در گذشته هم شایع شده بود، برای اطمینان از صحت این خبر خبرنگار فارس با این بازیگر شوخ‌طبع تماس گرفته و پس از چند بار مشغول بودن خط، صدای قدرت‌الله ایزدی از پشت خط به گوش ‌رسید که در جواب این سؤال که: «آقای ایزدی خودتان هستید؟»، با همان شوخ‌طبعی همیشگی گفت: «بله خودم هستم، بابا بیچاره شدم و این شایعه‌ای است که دشمنان درآورده‌اند و خدا را شکر که صحیح و سالم هستم و هیچ مشکلی ندارم».

انتهای پیام/63007/ک20


اولین دیدگاه را شما بگذارید درگذشت «آقارشید» تکذیب شد/ قدرت‌الله ایزدی: من صحیح و سالم هستم ،

  

92/05/28 - 15:02
شماره: 13920528000939
مشروح سخنان وزیر صنعت:
ارز مرجع 2500 تومان است/ پرداخت مابه‌التفاوت ارز 1226 به کالاهای اساسی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از درخواست دولت برای لغو واگذاری نمایشگاه،محاسبه قیمت کالاهای اساسی با ارز 1226 تومانی و پرداخت یارانه به این بخش، برنامه‌ریزی برای حل مشکل گشایش ال‌سی و همچنین انتصاب مدیران بر اساس شایسته سالاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: ارز مرجع 2500 تومان است/ پرداخت مابه‌التفاوت ارز 1226 به کالاهای اساسی

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت زاده در مراسم معرفه‌ خود به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید در سراشیبی است، باید ترمز را بکشیم، اظهار داشت: براساس آمار 4 ماهه تولید در سراشیبی است و باید ترمز را بکشیم.

وی اظهار داشت: در آمار 4 ماهه‌ای که به دست من رسیده است هیچ‌گونه افزایش تولیدی نداشته‌ایم و وضعیت تولید در شرایط سراشیبی قرار گرفته است.

وی افزود: باید اقداماتی صورت گیرد تا از کاهش تولید جلوگیری کرده و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری‌ها ادامه پیدا نکند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تدبیر لازم را داشته باشیم تا وضع صنعت، معدن و تجارت به حد قابل قبول برسد. وی ابراز امیدواری کرد تا هرچه سریع‌تر شرایط تحریمی موجود برای بخش صنعت، معدن و تجارت رفع شود.

* جزئیات برنامه حمایت مالی دولت از صنایع

نعمت زاده در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات برنامه‌های حمایتی دولت در بخش صنعت، به خبرنگار فارس گفت: تلاش می‌کنیم شرایط گشایش اعتبار اسنادی به حالت قبل برگردد؛ علاوه بر این سهم بخش صنعت از صندوق توسعه ملی افزایش یابد.

وی اظهارداشت: طی یک هفته تا 10 روز آینده برنامه‌ای برای حمایت از بخش صنعت و تولید در رسانه‌ها منتشر خواهد شد که قطعاً یکی از این برنامه‌ها رفع محدود نقدینگی صنایع است.

وی تصریح کرد: در مورد واحدهای صنعتی و معدنی جلسه‌ای را هفته آینده با وزیر اقتصاد خواهیم داشت که نتیجه آن پس از جمع‌بندی منتشر می‌شود.

نعمت‌زاده ادامه داد: تلاش می‌کنیم شرایط گشایش اسناد اعتباری به حالت قبل و یا نزدیک به آن برگردد.

وی توضیح داد: قبلاً گشایش اعتبار اسنادی با 10 درصد پیش‌پرداخت قابل انجام بود، ولی در حال حاضر برای این کار باید 100 درصد مبلغ و یا حتی 30 تا 35 درصد بیشتر پرداخت شود.

وی در مورد دومین روش حمایتی دولت جدید از بخش تولید نیز گفت: در صددیم مجوزی از مجلس بگیریم که سهم بخش صنعت از صندوق توسعه ملی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش صنعت می‌تواند از 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی برخوردار شود که قصد داریم این سهم را افزایش دهیم به طوری که سهم صنعت از این صندوق به تمام دریافتی صندوق از ابتدا تاکنون تعمیم یابد.

ابهام نعمت‌زاده در آمار اشتغال

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه با رشد اقتصادی صفر نمی‌شود اشتغال‌زایی کرد، گفت: اگر کسی مدعی این مسئله شود، مشکل آماری دارد.

وی اظهار داشت: رشد منفی بخش صنعت باید مثبت شود و رشد اقتصادی زیر صفر و یا صفر نیز باید به رشدی مثبت تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با رشد اقتصادی صفر نمی‌شود اشتغال‌زایی کرد، گفت: اگر کسی مدعی این مسئله شود، مشکل آماری دارد.

وزیر صنعت توضیح داد: یکی از مواردی که در مورد نرخ بیکاری مطرح می‌شد این بود که ورودی‌ها به بازار کار مشخص شده بود ولی خروجی‌های این بازار حساب نشده بود، در حالی که ممکن است تعدادی نیروی کار در یک استان جذب شوند و در عین حال، عده‌ای نیز برکنار شوند که برای تعیین میزان اشتغال‌زایی باید برآیند این دو عدد را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با رشد منفی اقتصاد و صنعت هیچ وقت اشتغال جدید به وجود نمی‌آید.

به گفته وی، دو عامل مهم اقتصادی شامل مبارزه با تورم و ایجاد اشتغال تنها از طریق افزایش تولید امکان‌پذیر است.

* تغییر مدیران و رعایت شایسته‌سالاری

نعمت‌زاده در مورد انتصاب معاونینش در وزارت صنعت نیز گفت: هم نیت و هم عملکردمان باید بر مبنای شایسته‌سالاری باشد و در برخی زمینه‌ها به دلیل تغییر سیاست‌ها نیازمند تغییر مدیران هستیم.

وی افزود: اگر یکی از مسئولان به دلیل مشکلات کشور در چند سال گذشته گفته که اجرای کاری امکان‌پذیر نیست، حال بخواهد بگوید که این کار عملی است، برای خودش مشکل خواهد بود.

* باید جلوی سراشیبی سرمایه‌گذاری در صنعت گرفته شود

وزیر صنعت در خصوص آمارهایی که بانک مرکزی روز گذشته از کاهش 65 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی منتشر کرده است نیز اظهار داشت: این خبر خوبی نیست و باید به طور جدی جلوی سراشیبی کاهش سرمایه‌گذاری‌ها را بگیریم.

وی تأکید کرد: همانطور که در سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه تأکید شده است، 20 درصد از هزینه حاصل از فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و بر اساس اطلاعاتی که من دارم در حال حاضر صندوق توسعه ملی بالغ بر 50 میلیارد دلار موجودی دارد.

وی افزود: بر اساس قانونی که در مجلس تصویب شده است، 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صنعت و 10 درصد در اختیار کشاورزی قرار می‌گیرد اما 80 درصد باقیمانده آن از طریق بانک‌های عامل به بخش خصوصی و تعاونی داده می‌شود تا سرمایه‌گذاری‌ها در این خصوص انجام شود.

نعمت‌زاده اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که علی‌رغم وجود تحریم‌ها، باید از منابع خارجی هم در جذب سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنیم و من معتقدم که روش‌هایی برای این موضوع وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد فضای امید در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، گفت: تشکل‌های صنعتی باید مشکلاتشان را مشخص کنند و ما این مشکلات را بررسی کنیم تا بلاتکلیفی در صنعت وارد نشود، چرا که معتقدم تورم بالای 30 درصد، سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت کارهای کوتاه مدت تجاری می‌کشاند.

* با بگیر و ببند، بازار تنظیم نمی‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ممکن است از سال آینده بتوانیم به پرداخت نقدی یارانه کالاهای اساسی روی بیاوریم، گفت: با بگیر و ببند و تعزیرات بازار تنظیم نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رویه شما حمایت از تولید و یا حمایت از بازار خواهد بود، نیز گفت: مسلماً اگر تولید نداشته باشیم، بازار هم نخواهیم داشت و تنظیم بازار از طریق واردات جز سیاست‌های ما نیست و معتقدیم که تولید باید در کنار تنظیم بازار باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه هیئت دولت در شب گذشته تصمیمی در خصوص ترخیص کالاهای اساسی با ارز 1226 گرفته است یا خیر گفت: مصوبه خاصی در خصوص کالاهای اساسی نداشتیم، اما برنامه ما این است تا قیمت کالاهای اساسی در اولویت باشد و حتی بانک مرکزی هم قول کامل داده است تا در این خصوص مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی افزود: ذخایر کالاهای اساسی در شرایط خوبی است و به تدریج در حال ورود است و تأکید من بر این است تا بخش خصوصی بتواند سهم مناسبی در تأمین کالاهای اساسی داشته باشد.

* مابه‌التفاوت ارز کالاهای اساسی را دولت می دهد

نعمت‌زاده گفت: نرخ ارز در کشور مبادله‌ای است و همه کالاها با نرخ ارز مبادله‌ای وارد کشور می‌شوند، اما برای کالاهای اساسی و برای آنکه این کالاها افزایش قیمت نداشته باشند مابه‌التفاوت آن را دولت می‌پردازد و به هر نحوی که باشد باید در پایان سال این مابه‌التفاوت از محلی که در بودجه پیش‌بینی می‌شود پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر در کشور یک نوع ارز داریم و آن هم ارز 2500 تومانی است اما کالاهای اساسی با مابه‌التفاوتی که دولت می‌دهد، با ارز 1226 تومانی قیمت‌گذاری می‌شود.

* هیچ کالایی نباید در گمرک دپو شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص دپوی کالاها در گمرک و تعیین تکلیف آنها توسط دولت اظهار داشت: علی‌رغم اینکه از تاریخ خاصی ثبت سفارش و تخصیص ارز به کالاهای گروه دهم متوقف شده است، افرادی قبل از آن مصوبه کالایی را ثبت سفارش و وارد کرده‌اند که در حال حاضر در گمرک است و برخی هم عمداً یا غیر عمد کالاهایی را وارد کرده‌اند، لذا من خواسته‌ام تا گزارشی در این خصوص به من بدهند تا در 100 روز آینده به این مشکل رسیدگی شود.

وی افزود: عقیده من این است که دپوی کالا در گمرک درست نیست یا باید کالا به مبدأ برگردد، یا با شرایطی ترخیص شود، چرا که ماندن در گمرک به نفع هیچ کس نیست.

* رقابت پذیری تنها شرط تنظیم بازار است

نعمت‌زاده در پاسخ به این سؤال که سیاست شما برای تنظیم بازار استفاده از اهرم‌های رقابت‌پذیری و یا تشدید نظارت است اظهار داشت: ما معتقدیم محور اصلی تنظیم بازار رقابت‌پذیری است البته از کالا به کالایی این موضوع فرق می‌کند ممکن است، در خصوص برخی کالاها حالت انحصاری یا شبه انحصاری وجود داشته باشد که باید تدابیر ویژه در این خصوص گرفت، اما به عقیده من رقابت‌پذیری تنها شرط کنترل قیمت، رضایت مشتری و افزایش کیفیت است.

* با بگیر و ببند و تعزیرات بازار تنظیم نمی شود

وی با تأکید بر اینکه با بگیر و ببند و تعزیرات مشکلات تنظیم بازار حل نمی‌شود، اظهار داشت: یکی از راهکارهای ما برای رفع گرانی افزایش عرضه است که می‌تواند به تعادل و کاهش قیمت‌ها کمک کند و در برخی موارد مثل لبنیات که افزایش قیمت آن ناشی از افزایش قیمت شیر است و افزایش قیمت شیر مربوط به افزایش قیمت نهاده‌های دامی است، لذا تصمیم گرفته‌ایم تا قیمت نهاده‌های دامی تا پایان سال تغییر نکند، چرا که دولت برای مابه‌التفاوت نرخ ارز نهاده‌های دامی مبلغی را پرداخت می‌کند، لذا نباید قیمت آن تغییر کند.

*قیمت نهاده های دامی تا پایان سال گران نمی شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در خصوص نظارت بر قیمت لبنیات پیش از ما بخشی از نظارت به برخی انجمن‌های لبنی سپرده شده بود که ما معتقدیم، اگر اتحادیه‌ها و انجمن‌ها در خصوص نظارت بر قیمت‌ها خوب عمل کند می‌شود، بازرسی را به آنها سپرد، اما اگر بازرسی‌ آنها میسر نباشد، خودمان وارد عمل می‌شویم.

نعمت‌زاده در باره سیاست‌های کاهش تحریم‌ها گفت: همه باید کمک کنیم تا کاهش تحریم‌ها صورت گیرد وزارت صنعت هم در این زمینه همکاری لازم را می‌کند اما به خودی خود نمی‌تواند میسر باشد چرا که دستگاه و مسئول این موضوع ارگان دیگری است، اما ما با آنها همکاری می‌کنیم.

* احتمال پرداخت نقدی یارانه کالاهای اساسی

وی همچنین در مورد اصلاح ارقام بودجه اظهار داشت: مابه‌التفاوتی که دولت بابت کالاهای اساسی پرداخت خواهد کرد، در واقع مبلغی است که به کسری بودجه اضافه می‌شود، ولی این مبلغ نسبت به سایر کسری‌ها زیاد نخواهد بود و باید آن را تحمل کرد.

نعمت زاده تصریح کرد: البته وارد کردن شوک به مصرف‌کننده را جایز نمی‌دانیم، به ویژه برای مصرف‌کنندگان با درآمد متوسط و یا پایین‌تر است.

وی تأکید کرد: ممکن است از سال آینده بتوانیم به پرداخت نقدی یارانه کالاهای اساسی روی بیاوریم و یا به نحو دیگر عمل کنیم.

* نان، لبنیات،گوشت و مرغ ثابت می‌ماند

وزیر صنعت با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای مصرفی به ویژه کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی به یکباره صورت نخواهد گرفت، گفت: کالاهای اساسی با ارز 2500 تومانی به کشور وارد می‌شود و مابه‌التفاوت قیمت این کالا با قیمت محاسباتی بر اساس ارز مرجع، در بودجه دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد کالاهای اساسی مانند نان، لبنیات،گوشت و مرغ، سیاست دولت این است که قیمت‌ها ثابت باشد و در مورد قیمت تخم‌مرغ نیز رسیدگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

* واگذاری نمایشگاه به صدا و سیما لغو می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه شب گذشته هیئت دولت تصمیم‌ گرفته شد واگذاری نمایشگاه بین‌المللی به صدا و سیما لغو شود که تا چند روز آینده آن را به مجلس نیز اعلام می‌کنیم.

نعمت زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، در خصوص واگذاری نمایشگاه بین‌المللی گفت: واگذاری نمایشگاه بین‌المللی به صدا و سیما با درخواست دو فوریت توسط دولت دهم صورت گرفته بود در حالی که دو فوریت در مورد اموری صورت می‌گیرد که اگر انجام نشود، ممکن است ضرر و زیان هنگفتی برای کشور داشته باشد اما من نمی‌دانم که واگذاری یک شرکت به یک ارگان چرا باید دو فوریت داشته باشد. وی افزود: شب گذشته در جلسه هیئت دولت تصمیم‌گیری شد تا واگذاری نمایشگاه بین‌المللی به سازمان صدا و سیما مسترد شود.

وی افزود: امور لازم به استرداد این واگذاری نیز تا چند روز آینده انجام و به مجلس اعلام می‌شود.

* ادامه الویت‌بندی 10گانه

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگری از فارس در خصوص ادامه روند اولویت‌بندی‌های تجاری اظهارداشت: فعلاً اولویت‌های ده‌گانه ادامه خواهد داشت تا شرایط عوض شود.

وی همچنین در خصوص تامین کالاهای اساسی و نرخ ارز مربوط به آن اظهارداشت: براساس قانون بودجه سال 92، فقط یک نوع ارز وجود دارد و آن هم ارز مبادله‌ای با قیمت حدود 2500 تومان است اما کالاهای اساسی پس از ترخیص با ارز 2500 تومانی از طرف دولت سوبسید دریافت کرده و قیمت‌گذاری آنها با ارز 1226 خواهد بود. وی افزود: مابه‌التفاوت ارز 2500 تومانی و ارز 1226 تومانی در پایان سال از محلی که در قانون مشخص می‌شود، پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/م


اولین دیدگاه را شما بگذارید ارز مرجع 2500 تومان است/ پرداخت مابه‌التفاوت ارز 1226 به کالاهای ،

  

 

در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه یکی از خبرنگاران در خصوص احضار محسن اژه‌ای به مجلس سؤال کرد که وی گفت: مجلس من را احضار نکرده و هیچ وقت حق احضار من را ندارد.

اژه‌ای افزود: مجلس تنها می‌تواند وزرا را احضار کند البته ما در مواقع مختلف به مجلس رفته و با دوستان مذاکره می‌کنیم روزی که آنها بنده را دعوت کرده بودند به دلیل تداخل با یک جلسه نرفتم و اگر مطلبی داشته باشم معمولاً از طریق وزیر دادگستری به این جانب اعلام می‌کنند.

وی در خصوص اظهارات جوانفکر در مصاحبه با یکی از روزنامه‌ها و اینکه دادستانی بدون مجوز وی را دستگیر کرده است گفت: معمولاً کسانی که متهم هستند اینگونه مطالب را نقل می‌کنند و مسئولیت آن هم با خودشان است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در هر صورت قاضی با اختیاری که داشته به ضابطین خود حکم داده و اگر کسی حرفی دارد باید به مرجعی که مشخص شده مراجعه کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت محکومیت جوانفکر گفت: کسی که محکوم شده و حکم صادر شده به چند شکل پرونده‌اش مختومه می‌شود.

وی افزود: اول اینکه محکومتیش تمام شود یا اینکه در موارد خاصی که شاکی خصوصی دارد شاکی رضایت داده، حکم متوقف و پرونده مختومه شود و در حالت سوم فرد نتواند در زندان تحمل کیفر کند و با نظر پزشکی قانونی پرونده‌اش مختومه شود.

محسن اژه‌ای گفت: ایشان محکوم شده و باید دوران محکومیت خود را سپری کند مگر اینکه مشمول یکی از موارد ذکر شده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در خصوص پرونده فائزه هاشمی گفت: برای وی به اتهام اخلال در نظم زندان پرونده‌ای تشکیل شد و در تاریخ 16 مرداد ماه دادگاه تشکیل و بعد از مدتی حکمی مبنی بر تبرئه ایشان صادر شد.

اژه‌ای گفت: بر اساس نظر دادگاه با توجه به اینکه زندان اقدامات انتظامی را انجام داده و اخلالی در بحث زندان نبوده وی تبرئه شده است.

دادستان کل کشور در خصوص احضار فاطمه هاشمی به دادگاه گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و شکایاتی صورت گرفته اما اطلاعی ندارم که ایشان احضار شده یا خیر.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی گفت: این پرونده در دادسرا در حال رفع نقص است و سپس به دادگاه برمی‌گردد.

وی با اشاره به طولانی شدن رسیدگی به این پرونده گفت: اگر دلیل طولانی شدن رسیدگی اجرای کار بر آن باشد اشکالی ندارد اما اگر بی‌جهت رسیدگی طول کشیده باشد اشکال دارد.

یکی از خبرنگاران به برخی از اخبار رسانه‌های بیگانه مبنی بر اعتصاب غذای طاهری متهم بنیانگذار بحث فرا درمانی اشاره کرد که اژه‌‌ای گفت: متأسفانه هر از چند گاهی اینگونه اخبار در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود و گاهی فرد مورد نظر خود از شنیدن اینگونه اخبار خنده‌اش می‌گیرد البته در گاهی موارد هم ممکن است اعتصاب غذا باشد که با صحبت برطرف می‌شود اما در مورد این فرد اطلاعی ندارم.

خبرنگاری گفت: در زمان مدیریت وقت تأمین اجتماعی برخی از زمین‌های این سازمان به بهانه تأسیس حسینیه یا دانشگاه به برخی از مسئولین داده شده آیا این اقدام غیرقانونی بوده که اژه‌ای این گونه پاسخ داد که دولت فعلی این موضوع را بررسی می‌کند اگر بدون مصوبه و خلاف قانون باشد مدعی‌العموم وارد می‌شود.

92/05/28 - 17:14
شماره: 13920528001034


اولین دیدگاه را شما بگذارید رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی طولانی شد/ مجلس حق احضار من را ندارد ،

  

92/05/28 - 16:53
شماره: 13920528001099
مراسم معارفه وزیر ارتباطات

در مراسم معارفه وزیر ارتباطات پیش از آنکه تریبون به واعظی برسد، حرف‌هایی که قصد گفتن‌شان را داشت در نماهنگی پخش شد. واعظی نیز توضیح داد گفته بود بخش‌های مربوط به سخنرانی‌اش را از نماهنگ حذف کنند تا امروز بگوید اما اینطور نشد.

خبرگزاری فارس: وقتی تکنولوژی روی دست وزیر ارتباطات بلند می‌شود

 

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، مراسم معارفه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تودیع محمدحسن نامی وزیر سابق ارتباطات امروز برگزار شد.

در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست‌جمهوری و رؤیانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس حضور داشتند.

رؤیانیان دقایقی پس از آغاز مراسم و تقریباً با پایان تلاوت قرآن در آغاز مراسم، سالن را ترک کرد.

محمود واعظی برای مراسم معارفه از 9 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انقلاب دعوت کرده بود که از میان آنها تقی‌پور نخستین وزیر ارتباطات دولت دهم، نامی دومین وزیر ارتباطات دولت دهم و احمد معتمدی وزیر دولت خاتمی حضور داشتند.

در این مراسم همچنین نصرالله جهانگرد که در روز ورود واعظی به وزارتخانه نیز او را همراهی می‌کرد و گفته می‌شود در نگارش برنامه به واعظی کمک کرده، حضور داشت.

امروز سالن شهید قندی مملو از جمعیت بود و همان طور که انتظار می‌رفت تمامی معاونان وزیر و مدیران کل وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه در مراسم حضور داشتند. ازدحام جمعیت به قدری بود که واعظی در پایان صحبت‌هایش بابت کوچکی فضا و نبود جا برای نشستن از برخی حاضران عذرخواهی کند.

در مراسم امروز، برخلاف روال معمول اغلب مراسم‌ها عکاسان خبری اجازه عکاسی از نمای نزدیک را نداشتند. برای نزدیک شدن عکاسان به میهمانان ویژه ردیف اول مرزی قرار داده شده بود که عکاس‌ها نمی‌توانستند از آن مرز جلوتر بروند، همین طور عبور خبرنگاران نیز از ردیف چهارم صندلی‌ها و نزدیک شدن به میهمانان ردیف جلو ممنوع بود و این مرز با یک روبان قرمز بسته شده بود.

این کار شکایت عکاسان را در پی داشت، به گونه‌ای که در ابتدای مراسم تعدادی از آنها قصد خروج از سالن داشتند، اما درنهایت با وساطت یک کارمند روابط عمومی بازگشتند.

در پایان مراسم وزیر جدید در جمع خبرنگاران به صحبت پرداخت که با توجه به تعداد زیاد خبرنگاران حاضر در مراسم، حلقه دور وزیر بسیار تنگ و چندین و چند لایه شده بود.

از نکات جالب مراسم امروز پخش نماهنگی از وزیر جدید ارتباطات بود. در این نماهنگ اطلاعاتی از سابقه، شخصیت و اقدامات آینده وزیر مطرح می‌شد. همچنین در آن واعظی در پاسخ به سؤالاتی مهم‌ترین اولویت‌های کاری، تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطرات کاری در مخابرات را بازگو می‌کرد. این نماهنگ تا حدی طولانی بود و به سؤالات بسیاری پاسخ داد تا جایی که وزیر جدید پس از قرار گرفتن پشت تریبون برای سخنرانی، گفت که هر آنچه که اکنون می‌خواست بگوید در نماهنگ پخش شده است و دیگر نیازی به گفتن آنها نیست؛ به این ترتیب زمان سخنرانی وزیر ارتباطات بسیار کوتاه‌تر از سخنرانان دیگر شد.

واعظی گفت: البته گفته بودم که بخش‌های مربوط به صحبت‌هایم را از نماهنگ حذف کنند تا امروز در مراسم معارفه بگویم که این کار را نکرده بودند.

در این مراسم، خانواده واعظی وی را همراهی می‌کردند. برادران، همسر، داماد، دختران، پسر نوجوان و نوه وزیر جدید در مراسم حضور داشتند و پس از پایان مراسم نیز بین خبرنگاران حضور یافتند. همسر واعظی در گفت‌وگو با خبرنگاران به سوالات و کنجکاوی‌های آنها پاسخ می‌داد. این نخستین بار بود که خبرنگاران می‌توانستد با خانواده وزیر آشنا شوند.

در این مراسم همچنین نامی وزیر  سابق ارتباطات لب به درد و دل و ناگفته‌های دوران وزارت گشود و گفت که برخلاف تصورش در ابتدای ورود به این وزارتخانه، در عمل تنها مانده و هیچکس از او پشتیبانی نکرده است.

در مجموع حال و هوای این مراسم با امیدها به دولت روحانی و روزهای بهتر، حال خوبی داشت اما علاوه بر این شعری از کارمندان وزارت ارتباطات در وصف روحانی، رئیس‌جمهور جدید خوانده شد که در این حال و هوا بی تاثیر نبود.

انتهای پیام/ب


اولین دیدگاه را شما بگذارید حاشیه‌نگاری فارس از مراسم معارفه وزیر ارتباطات وقتی تکنولوژی رو ،

  

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در پنجاهمین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: کار خبر مثل کار دستگاه قضایی سخت است و خبرنگاران با انتشار برخی از اخبار مجبور به قضاوت آن خبر می‌شوند. که این امر کاری دقیق و بسیار حساس است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه سد کارون گفت: چندی پیش در دریاچه سد کارون حادثه ناگواری رخ داد و متأسفانه تعدادی از هموطنان ما کشته شدند.

دادستان کل کشور افزود: با دستور رئیس قوه قضائیه دادستان کل کشور مشغول پیگیری این موضوع شد و خوشبختانه تا امروز ورود ریاست قوه قضائیه و دادستان کل نتایج خوبی را در این پرونده به همراه داشته است.

محسنی‌اژه‌ای در خصوص روند شکل‌گیری این سد گفت: سال 83 این دریاچه آبگیری شد و قرار بود پس از آن با احداث یک پل مردم بتوانند به راحتی از این مسیر عبور کنند چرا که پل قبلی هنگام آبگیری به زیر آب رفته بود اما متأسفانه پل جدیدی ساخته نشد و مردم با وسیله‌ای به نام بارج رفت و آمد می‌کردند.

وی افزود: متأسفانه وسایل و امکانات ایمنی که باید در اطراف این دریاچه و بارج پیش‌بینی می شد صورت نگرفت و طبق تحقیقات کوتاهی‌هایی در این زمینه رخ داد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: دادستان کل کشور در این پرونده از وزیر وقت و مسئول آب‌نیرو دعوت کرد تا توضیحاتی را ارائه دهند.

وی ضمن تشکر از وزیر سابق گفت: خوشبختانه ایشان در این پرونده کمک‌های زیادی به ما کرده‌اند و چند قول دادند که برخی از آنها تاکنون عملیاتی شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به پرداخت وجه علی‌الحساب به خانواده قربانیان حادثه سد کارون گفت: یکی از اقدامات مثبتی که با ورود دادستانی کل به این پرونده صورت گرفت این بود که علی‌رغم اینکه هنوز حکمی صادر نشده ودیعه‌ای تعیین نشده است اما با مساعدت وزارت نیرو برای هر فردی که در این حادثه جان‌باخت به میزان یک دیه مشخص و بدون تفاوت بین زن و مرد بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تأمین اعتبار صورت گرفت.

وی افزود: این پول به زودی به خانواده قربانیان این حادثه اهدا می‌شود.

وی تجهیز امکانات ایمنی را اقدام دوم دانست و گفت: پیش از این افرادی که در آن منطقه زندگی می‌کردند برای عبور و مرور خود با ساعتی مقرر مواجه بودند و اگر بعد از آن ساعت کسی قصد عبور و مرور داشت با دشواری روبرو می‌شد اما در حال حاضر عبور و مرور شبانه‌روزی شده و امکانات و تجهیزات مناسبی پیش‌بینی و همچنین امکانات پزشکی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اظهارات وزیر نیرو مبنی بر ساخت پل در سد کارون گفت: ایشان گفته‌اند که ما این موضوع را مناقصه مطرح کرده‌ایم و تلاش داریم تا هر چه زودتر این موضوع را عملیاتی کنیم اما در حال حاضر مسیر راه ترمیم شده و برخی از مشکلات برطرف شده گرچه هیچ کدام از این‌ها برای مردم آن منطقه پل نمی‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به اظهارات کارشناسی اول در پرونده قضایی گفت: پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده و در کارشناسی اول سازمان آب نیرو مقصر شناخته شده البته پرونده قضایی مسیر خود را طی می‌کند و در این رابطه دو نفر بازداشت شده‌اند اما از افراد بیشتری تحقیق به عمل آمده و خواهد آمد.

ادامه رسیدگی به پرونده‌های بیمه و فساد بانکی در دیوان عالی کشور/ رئیس سازمان بازرسی مشخص نشده است

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اشاره به برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با مرتکبان جرایم خشن گفت: بارها گفته‌ایم که کسانی که مرتکب جرایم خشن از قبیل تجاوز به عنف، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، سرقت مسلحانه و یا آدم‌ربایی می‌شوند به شدت تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با آنها بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی افزود: اگر در این موارد کسی محکوم شود مشمول مرخصی و عفو نخواهد شد و حکم افراد اعدامی نیز بلافاصله اجرا می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به اجرای حکم اعدام سه نفر در کرج و شش نفر در خوزستان، گفت: تلاش ما این است که این گونه پرونده‌ها را به سرعت رسیدگی کنیم و در پرونده متجاوزان به عنف که در کرج رخ داد رسیدگی قضایی بیشتر از 6 یا 7 ماه طول نکشید.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه در خصوص پرونده کهریزک گفت: حکم این پرونده صادر شد اما طرفین خواهان تجدید‌نظر شدند و پرونده برای تجدید‌نظرخواهی به دیوان عالی کشور رفته و ما هم منتظر حکم و نظر دیوان عالی هستیم.

دادستان کل کشور در خصوص پرونده بیمه ایران گفت: این پرونده به دیوان عالی کشور رفته اما رسیدگی به آن هنوز به پایان نرسیده اما حکم پرونده بیمه ایران از سوی دیوان عالی به زودی صادر می‌شود.

وی افزود: هر زمان که حکم انشاء و ابلاغ شود چون قطعی شده دیگر معذوریتی برای اعلام اسامی افراد نداریم البته من فکر می‌کردم تا امروز حکم ابلاغ شود و من می‌توانم آن را در جلسه امروز اعلام کنم.

دادستان کل کشور در خصوص قانون جدید دیوان عدالت اداری، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این قانون در مقایسه با قانون قبلی اعمال مرحله تجدید‌نظرخواهی است.

وی افزود: همچنین صلاحیت دیوان در قانون جدید توسعه پیدا کرده و در مسایلی که در سازمان‌های زیرمجموعه قوه همچون سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی ایجاد شود دیوان صلاحیت ورود و رسیدگی را دارد.

92/05/28 - 17:14
شماره: 13920528001034


اولین دیدگاه را شما بگذارید بازداشت 2 نفر در ارتباط با دریاچه سد کارون 3/ سازمان آب و وزارت ،

  

92/05/28 - 17:14
شماره: 13920528001034

 

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در دادگاه پرونده فساد 3 هزار میلیاردی نام افرادی برده شد که مسئولان مدعی بودند این افراد خط قرمز دولت هستند آیا با اتمام دولت دهم قرار نیست به وضعیت آنها رسیدگی شود گفت: در تمام پرونده کسانی که متهم بودند مورد رسیدگی قرار گرفتند، برای عده‌ای منع تعقیب صادر شد و عده‌ای دیگر محکوم شدند.

وی افزود: عده قابل توجهی هنوز در نوبت محاکمه قرار دارند و برخی دیگر برای‌شان کیفر خواست صادر شده، به دادگاه رفتند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: البته گاهی برای یک فرد دو کیفرخواست صادر می‌شود برای مثال برای متهمان بانک آریا که بالغ بر 30 نفر بودند به بخشی از اتهاماتشان در مرحله اول رسیدگی و حکم صادر شد اما به سایر اتهامات آنها در این دادگاه رسیدگی می‌شود.

وی افزود: بانک ملی و صادرات در نوبت محاکمه دادگاه قرار دارند.

یکی از خبرنگاران در خصوص حادثه نوشهر و سد دز پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: به طور طبیعی هر اتفاقی که می‌افتد با تشکیل پرونده همراه است اما باید ثابت شود که در این پرونده کسی مقصر است یا نه تا به موضوع رسیدگی شود.

دادستان کل کشور در خصوص رئیس جدید سازمان بازرسی گفت: حجت‌الاسلام پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شده و طبعاً بلافاصله قوه قضائیه به دنبال جایگزین است.

وی افزود: گزینه‌هایی برای ریاست سازمان بازرسی مطرح شده اما هنوز ابلاغ رسمی نشده است و ان‌شاء‌الله در همین هفته رئیس جدید سازمان بازرسی تعیین می‌شود.

یکی از خبرنگاران گفت: یکی از متهمان کهریزک با شکایت شکات پرونده پالیزدار به دادسرا احضار شده آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید که دادستان گفت: تا آنجایی که خبر دارم پرونده تشکیل شده و شاکی دارد اما اینکه کسی احضار شده باشد را نشنیدم، اما به طور طبیعی باید احضار شده باشد.

یکی از خبرنگاران گفت: ولی‌الله سیف به عنوان گزینه ریاست کل بانک مرکزی مطرح شده و شواهد نشان می‌دهد ایشان در هر بانکی که بوده آن بانک با مشکلاتی مواجه شده است اگر چنین فردی که قبلاً پرونده داشته بخواهد عنوانی بگیرد جدا از استعلام دولت، مدعی‌العموم حق اظهار نظر دارد یا خیر که اژه‌ای گفت: ولی‌الله سیف در پرونده کرباسچی متهم نبوده و گاهی از ما استعلام می‌گیرند ما اطلاعات می‌دهیم اما گاهی پیش می‌آید که نظر شخصی ما را طلب می‌کنند که در صورت نیاز اطلاعات خود را ارائه می‌دهیم.

 

وی درباره پرونده 11 متهم که با خرید 11 فروند هواپیما پورسانت چند میلیونی گرفته بودند اظهار بی‌اطلاعی کرد که پرونده در چه مرحله‌ای قرار دارد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید بانک‌های ملی و صادرات در نوبت محاکمه/ احتمال تعیین رئیس سازمان ب ،

  

 

سخنگوی قوه قضائیه در پنجاهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره سرنوشت برخی ساختمان‌هایی که هنوز در اختیار اعضای دولت سابق است پرسیده بود، گفت: باید ببینیم این ساختمان‌ها بر اساس کدام مصوبه تحت اختیار افراد قرار گرفته است.

وی افزود: با بررسی مصوبه‌ها، آن مصوبه‌هایی که خلاف قانون باشد لغو می‌شود و این ساختمان‌ها نیز قاعدتاً پس گرفته خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره تشکیل پرونده قضایی درباره فردی که از اعضای هیئت دولت بود و در کرمانشاه نسبت به دستگیری یک اخلال‌گر اقتصادی موضع‌ گرفته بود، گفت: ما علیه آقای (ر) پرونده‌ای تشکیل نداده و ایشان تعقیب قضایی نشدند.

یکی از خبرنگاران درباره بحث‌های مطرح شده در حاشیه برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیران و همچنین پخش شدن یک‌سری دست‌نوشته‌ها بین نمایندگان پرسید که محسنی اژه‌ای، گفت: این مسائل امور داخلی مجلس است و خود حراست مجلس باید نسبت به آن اقدام لازم را انجام دهد.

وی گفت: اگر این موارد به شخص خاصی باز می‌گشته و آن فرد شکایت کند قوه قضائیه حتما پیگیری خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای درباره پرونده حادثه 22 بهمن شهر قم گفت: عموماً پرونده‌هایی که از مجلس به دستگاه قضا می‌آید به دادستانی تهران ارجاع می‌شود تا درباره آن رسیدگی شود.

وی گفت: این پرونده هم تا آنجا که من می‌دانم به دستگاه قضا واصل شده و به زودی به دادستانی تهران می‌رود تا بررسی آن آغاز شود.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در خصوص موضوع افزایش اختیارات وزیر دادگستری گفت: اختیارات در دو نوع است، آنهایی که به موجب تصویب قانون از سوی مجلس به عهده وزارت دادگستری گذاشته می‌شود و آنهایی که از سوی رئیس قوه قضائیه به وزیر دادگستری داده می‌شود.

وی گفت: در خصوص قسمت اول که هنوز مصوبه‌ای نداریم اما درباره بخش دوم اختیارات، رئیس قوه قضائیه در حال بررسی است تا اگر امکان آن باشد بخشی از اختیارات را به وزیر دادگستری تفویض کند.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: شایعاتی مطرح شده که قرار است آقای مصلحی رئیس سازمان بازرسی کل کشور شود، سخنگوی قوه قضائیه جواب داد هنوز فردی برای ریاست سازمان بازرسی انتخاب نشده اما باید به این نکته توجه داشته باشید که رئیس سازمان بازرسی باید دارای پایه قضائی باشد.

92/05/28 - 17:14
شماره: 13920528001034


اولین دیدگاه را شما بگذارید داشتن پایه قضایی نیاز رئیس سازمان بازرسی/ پرونده حادثه قم روی می ،

  

 

به گزارش خبرنگار قضائی فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در ادامه پنجاهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره دستگیری آقای پ و معاونش به اتهام مسائل مالی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این فرد و همدستش اقدام به خروج مقدار زیادی پول آن هم به صورت غیرقانونی به خارج از کشور کرده‌اند.

وی گفت: اگر دستگاه قضایی در این پرونده ورود پیدا نمی‌کرد چه بسا امکان بازگرداندن مبالغ خارج شده از کشور فراهم نمی‌شد و این سرمایه‌ها تلف می‌شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قضایی فارس که از وی درباره دستگیری اعضای هیئت مدیره یکی از بانک‌ها پرسیده بود گفت: من به طور مشخص نمی‌دانم شما منظورتان چه کسانی هستند و از شما هم می‌خواهم اسامی این افراد را به زبان نیاورید زیرا از نظر قانونی مشکل وجود دارد.

وی گفت: هر چند که می‌توانم به شما بگویم که در طول هفته‌های اخیر افرادی بوده‌اند که به واسطه نقش‌داشتن در پرونده‌های اقتصادی دستگیر شده‌اند که شاید برخی از این افراد همان کسانی باشند که مدنظر شما هستند.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی‌اژه‌ای گفت: شما در یکی از جلسات نسبت به اظهارنظرهای آقای مصطفی پورمحمدی انتقاد وارد دانسته و عنوان کردید که بهتر بود او برخی از اطلاعاتی را که در اختیار داشتند مطرح نمی‌کردند، سوال من این است که آیا او به همین دلیل از دستگاه قضایی کنار گذاشته شده و به عنوان وزیر معرفی شده‌ است؛ محسنی اژه‌ای گفت: این موضوع صحت ندارد آقای پورمحمدی در مدتی که در سازمان بازرسی کل کشور فعالیت می‌کردند بسیار با انگیزه و با انرژی بود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در دوره حضور پور محمدی در سازمان بازرسی، پرونده‌ها و موضوعات به روز مورد رسیدگی قرار می‌گرفت و همین امر در بسیاری از موارد بازدارنده بود.

وی گفت: اگر آقای پورمحمدی به دلیلی که شما گفتید کنار گذاشته می‌شد در همین چند روز جایگزینی برایش معرفی می‌شد اما از آنجا که نتوانسته‌ایم هنوز فردی قوی و دارای شرایط شبیه‌ او پیدا کنیم پروسه انتخاب رئیس سازمان بازرسی با تأخیر روبه‌رو شده است.

یکی از خبرنگاران از دادستان کل کشور درباره روابط بین قوا در دولت یازدهم پرسید که سخنگوی قوه قضائیه گفت: من همیشه گفته‌ام که اگر همه ما ملتزم به رعایت قانون باشیم، اختلاف‌ها میان ما کم می‌شود و حتی در پاره‌ای از موارد از بین می‌رود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: خوشبختانه یکی از شعارهای دولت یازدهم التزام به قانون بوده و امیدواریم با رعایت این نکته مشکلات میان قوا کمتر شده و به این ترتیب روابط بسیار بهتر از گذشته باشد هرچند که ما در دولت نهم و دهم هم بنایمان ارتباط و تعامل حداکثری بود.

یکی از خبرنگاران درباره دو مصوبه‌ای که از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابطال شد، پرسید که سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر دولتی به این نتیجه برسد که مصوبه دولت قبلی خلاف قانون است باید ابتدا این موضوع در هیئت دولت مطرح شده و سپس در مجلس و دیوان عدالت نسبت به غیرقانونی بودن آن بررسی صورت بگیرد.

دادستان کل کشور گفت: تذکر آقای منتظری رئیس دیوان عدالت اداری به این دلیل بود که از نظر دیوان، لغو این دو مصوبه نظر شخصی بوده و پیش از مطرح شدن در هیئت دولت نسبت به آن تصمیم‌گیری شده است.

 

92/05/28 - 17:14
شماره: 13920528001034


اولین دیدگاه را شما بگذارید دستگیری عده‌ای از متخلفان و مرتبطان پرونده‌های اقتصادی در روزهای ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

غلامرضا مقدس [2387]

من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
ویرایش

دسته بندی موضوعی

عکس ، تصاویر ، غلامرضامقدس ، دانلود ، رئیس جمهور 14 آذر... ، فیلم ، اخبار ، آمریکا ، مجلس ، غلامرضا مقدس ، آخرین ، ایران ، روحانی ، نتانیاهو: اسرائیل... ، جدول ، عکس ، پرسپولیس ، به ، ایران • ال جی •... ، تصویر ، آیت الله هاشمی... ، ایرانسل ، طرح ویژه حزب‌الله... ، مصر ، جدیدترین ، جلسه رأی اعتماد ، رای اعتماد ، درگیری در غزه یا... ، شارژ ، همراه اول ، هیئت رئیسه ، وزارتخانه ، وزرا ، وزرای پیشنهادی ، مفتی اهل تسنن... ، وهابیت ، مجلس ایران ، عربستان ، اوباما ، بازیکن ، انگلیس ، Israel ، علی دایی ، مقدس ، روسیه ، دایی ، در ، دلار ، پوشش زنده ، تهران ، یکی از علمای اهل... ، مقام معظم رهبری ، میزان زکات فطره از... ، ویدئو ، رمضان ، زلزله ، سوریه ، مرسی ، شارز ، کامبوزیا ، عکس) ، فروشگاه زنجیره ای... ، فیلم و عکس ، قدرت قرضاوی محمد... ، سند ، صوت ، 09:08 قطار مذاکرات... ، 5 در ژنو ، ادوارد اسنودن ، اسنودن ، پایان کار تیم ملی... ، پیامنما ، تحلیف ، تبیین هفت شاخص مهم... ، پولی ، پوتین ، پیام نمای جامع ، پیامنمای جامع ، تربت ، تربت کربلا ، تلنا ، توافق ، اولیه ،... ، جهان ، پرتاب پهپاد اسکن... ، پروژه قو ، پروه الماس قو ، برنامه نود ، بورس بورس... ، باید مراقب بود به... ، استقلال ، افتتاح تونل اباصالح... ، افطار ، الاغهای انتحاری... ، امیر نصیرزاده ، امام موسی صدر ، انصراف لنکرانی به... ، افشاگر ، افشاگری رویانیان... ، آغاز رایزنی ظریف و... ، In spite of low... ، انقلاب ، اتحاد ملی و اجتماعی ، احسان علیخانی ، ارتش ، اردوغان ، از ، اسامی ، آقای افشاگر به... ، آیا امام زمان(عج)... ، احمدی نژاد ، 5 احتمالا هفته... ، *مراسم ویژه 8 شوال... ، 90 ، 14:46 دور اول... ، Haifa ، Tel Aviv ، WashingtonPost ، آخرین اخبار ، آزادی ، آشنایی با شیوه... ، * پرچم حزب الله و... ، * راهپیمایان تهرانی... ، * قطعنامه راهپیمایی... ، * حمایت دانشجویان... ، *حضور مردم در کنار... ، ... ، جنگنده ، عراق ، شرع ، شورایاری‌ها در مجلس... ، فرانسه ، فردوسی‌پور ، عسگراولادی ، ایران؛ یکصدا فریاد... ، فوتبال ، فتح‌المبین ، فوری ، گره کور تعطیلی دولت... ، ماه ، محرم ، مبارک ، گزارش روحانی از سفر... ، مرسی مصر ، مراسم تحلیف ، مهدی هاشمی آزاد شد ، محمود واعظی... ، گزارش تصویری ، محمد مرسی ، مذاکرات ، مروری بر سیر 34... ، سینما هالیوود ، سینماهالیوود ، سفارت ، سنگین ، سهام ، سی و ششمین بهار... ، سبا خویی ، سازمان ملل ، سقوط هواپیما ، رویانیان ، رویترز ، زمین خواری و ساخت و... ، جذاب ، رییس مرکز اسلامی... ، ز چشمه حرم حضرت... ، سازمان امنیت ملی... ، رزمایش ، تبریک ، جزئیات ، جلسه رأی اعتماد... ، خلعتبری ، حرکتی پسندیده از... ، در تمرین استقلال؛... ، واکنش سخنگوی وزارت... ، وجود تشکل‌های... ، وحدت رویه‌ی فقهی ، وحدت رویه‌ی فقهی... ، نداجا ، نتانیاهو ، هشدار وزیر کشور... ، همه تیم های راه... ، همزمان با تخریب و... ، هواپیمای سبک در... ، میراث فرهنگی ,درخت... ، مرحوم ، مشکل نقدینگی... ، نامه ، نرم افزار ، نصرالله:اگر یک... ، نیروی دریایی ، هالیوود ، وضعیت ، کارمند ، کاهش قیمت خودرو در... ، کاهش قیمت طلا و ارز... ، کاهش همزمان قیمت... ، کاهش‌ قیمت جهانی... ، کپی برداری بانک... ، کتابخانه.دانشگاه... ، کتایون ریاحی ، کربلای 1 ، کربلای 10 ، کرسی بین المللی... ، کره جنوبی به یک... ، کروش به بازیکنان... ، کری، ظریف و اشتون... ، کسانی که دم از... ، کسب اطلاعات با ارزش... ، کشته ‌شدن دو سرکرده... ، کشته ، تیراندازی ،... ، کشته شدن ، کشته شدن 258 هزار... ، کشته شدن یکی از... ، کشف 15 هزااار... ، کشف پرنده‌ی کمیاب... ، کشف حجاب دختر... ، کشف خودروی بمب... ، کشف رباط جدید در... ، کشف یک حیوان عجیب... ، کشف یک گوشت‌خوار... ، کشف کره‌ای در فضا... ، کعبه آب... ، کفاره ، کفاشیان: هیچ تضمینی... ، کلاس: امام شناسی،... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ایران... ، کلمات... ، کلمات کلیدی جانباز... ، کلمات کلیدی دانلود... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ضریح... ، کلمات کلیدی یک... ، کلیپ 'تازه اول عشق... ، کلیپ صوتی/ خاطره... ، کلید ، پاپ ، مسیحی... ، کلید واژه ها:... ، کلیدواژه ها ، کلیدواژه ها تغذیه... ، کلیدواژه ها:... ، کلیدواژه ها: جام... ، کلیدی که دکتر... ، کمبود هورمون رشد،... ، کمیته انظباطی ، کمیته بانکداری سنای... ، کمیسیون ، انتخابات... ، کمک ، کمکی که نتانیاهو به... ، کنایه‌های «صرفا جهت... ، کندی روند ساخت مسکن... ، کنفرانس خبری ، کنگره ، کنکور ، کواکبیان: حاضرم با... ، کواکبیان: حرکت دولت... ، کوتا‌ه‌ترین مرد... ، کوچکترین کشور جهان... ، کودتا علیه «نوری... ، کودتای ، کودتای مصر ، کوفی عنان: ثبات... ، کی‌روش: فوتبال ورزش... ، کیهان ، آیت الله... ، کارمند جوان ، مرگ... ، کارمندانی که پایه... ، کاریکاتور ، کاریکاتور/ رکوردزنی... ، کاسیاس: حتما با... ، کاشت تلسکوپ... ، کاظم ساریخانی... ، کامران نجف زاده در... ، کامرون ، کامل ترین دایره... ، کانال انتخاباتی ، کاندید شورای محله... ، کاندیداها شب... ، کاندیدای اصلاح... ، کاهش 4 دلاری قیمت... ، کاهش دید و تداوم... ، کاهش عجیب شهریه های... ، وضعیت رویت هلال... ، وضعیت... ، وعده نایف به 14... ، وعده‌ها به حزب الله... ، وفات شیخ حسنعلی... ، وقتی آمریکای‌ها از... ، وقتی الاغ عطاران... ، وقتی روزنامه گاردین... ، وقتی علی دایی... ، وقتی نماد حسن... ، ولادیمیر پوتین ، ولادیمیر پوتین به... ، ولایتی ادعای... ، ولایتی: برای بگم... ، ولایتی: رهبر انقلاب... ، ونزوئلا 3 دیپلمات... ، ونزوئلا پهپادهای... ، یکی از علمای... ، کابوس فراموش نشدنی... ، کابینه ،
ویرایش

لوگوی دوستان













































































































































































































































































































ویرایش

دوستان

پیامنما پیامنما طوبای محبت راه کمال هیئت قاصدک ولایت عاشقانه ها ریشــــ وِز وِزیـــ مناجات با عشق پـنـجـره عشق ♥Deltangi سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام بسوی ظهور ایران اسلامی .: شهر عشق :. تَرَنّم عفاف گروه اینترنتی جرقه ایرانی عصر پادشاهان دختر بهار سرچشمـه فصـاحت و بلاغت دلنوشته های یه عاشق! **یه دنیا دلم گرفته* سیب سرخ ..::غریبه::.. Manna hamidsportcars بزرگترین سایت خنده بازار کلبهء ابابیل ghamzade اخراجی های عشق یاور 313 آموزش تست زدن کنکور باران چه زیباست با او بودن وبلاگ هواداران محسن یگانه دلـتنگـ هشـیگـــــــــی دخترتاریخ xXx عکسدونی xXx معجزه جاوید مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ... Ahorayearyaii غدیریه ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ کلبه درویشی رویای شبانه هنوز انتخاب نکردم نقشه راه عرشیان *دنـیــــای مـــــــن :) * یادداشتهای من تنظ نویسم یه کم فکر کنیم...! وبسایت علمی سرگرمی مذهبی قهقه دانلود هر چی بخوایی... YAS الهگان شهدا شرمنده ایم مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها wanted مهندسی متالورژِی ساغر شکسته دانشجوی پارسی ندای حق حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم behtarinamkhoda فانوس ###@وطنم جزین@### بروبچ زابل بی هم نفس welcome to my profile عکسهای سریال افسانه دونگ یی یار کارگر خاطرات یک مرد مجرد معرکه همون قلقلک عشق یعنی ... چیزهای جالب فقط خدا ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نوری چایی_بیجار کهکشان هرکس منتظر است... تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... ღღتبسمـــــیـ بهـ ناچارღღ واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل زندگی زیباست اما... your memoirs مسعود رضانژاد فهادانـ یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . دوستانه هر کی خونده خندیده!!! عشق و زندگی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س داروخانه دکتر سلیمی ساحلی دیگر نوشته های سوده تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول love at the first sight اینجا همه چی در همه دل شکسته عشق اول11 پایگاه اطلاع رسانی آزمون دکترای مدیریت صدای عشق درباره ی رپ و دوست شدن با شما باهم باشیم هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا My Camera رهبر بختیاری تا شقایق هست زندگی اجبار است . معیار عشق امامزاده میر عبداله بزناباد CHARMING OF ME به سوی افق باشگاه پرواز نرگس 1 پرورشی مطالب جالب وعلمی بروز جوانان بیجار تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک کشکول خونه دل بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams سایت روستای چشام یاس... زندگی در باغ عشق آپدیت یوزر پسورد نود32 تــــــــــــالـــــــشـــــــــــــان تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی S&N 0511 روستای مز از یک انسان زنگ تفریح خوش مرام جوان ایرانی محمدمبین احسانی نیا رویابین سلامت ما جـــــام غـــــزل سکوت پرسروصدا پا توی کفش شهدا شفق.. کلبه ی عشق ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ موزیک انلاین ریاضیات بندر میوزیک گل باغ آشنایی دیوانه حسین ودلباخته حسین خیابون موسیقی ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ (بنفشه ی صحرا) -««««((عشق الحسین)))»»»»- آسمان آبی آنتی شیطان بادصبا کشکول آبی به رنگ آسمان داستانک شورای دانش آموزی شهرستان خورشیدها sms های جدید نغمه ی عاشقی جالب انگیزناک وبلاگ انتظار عشق و تنهایی Mohammad M.T شاسوسا برات محمد هدایتی هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه خدا،عشق،خنده کاروجدان عرفان وادب یکی هست تو قلبم.... فقط خدا وبلاگی برای تمام دوستان مطلع مهرورزی ومحبت باور من......!!! میخانه عشق دختر و پسرای ایرونی دقایق ایرانیان باش باش باش گرگ و میش ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی کشاورزی نوین شهدا شیروخورشید پهلوی زخم خورده چی کار؟ جک EshGh rOyaIi mAn alone I love you قلب من صدای خاطره ها دل نوشته های من گنجینه آسمانى EshGhrOyaIimAn هدهد رود تنها نیست بی نشانه تک صلیب عشق بدو بیا !!!! ME&YOU بلوچستان سر فراز باشی میهن من علمدار بصیر بدون عنوان تنهـــــایــــے بانک خنده برنامه نوسی نمی دونم بخدا موندم ستاره خاموش صدای مردم نی ریز مقاله های تربیتی شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عمارمیاندواب باکری میاندوآب عاشقانه ها حامیان دکتر محمد باقر قالیباف سه ثانیه سکوت پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی چیزهای جالب upturn یعنی تغییر مطلوب آوار غم ها عکسهای من har an che az del barayad حدیث بلاگ عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی دل نوشته های مائده برترین لحظه ها نگار پرسپولیس $$$$sara$$$$ بهترین ها در انتظار آفتاب بچه های مدرسه امام رضا(ع) عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا مشق عشق ناز منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش دنیای عکس و اطلاعات گفتگو با خدا خبر های ورزشی قدیسان مرگ لیلای بی مجنون خاطره ها قـرن بیست ویکمی ها سکوتی پرازصدا به رنگ ابی تنهایی......!!!!!! مهاجر بهاره تنها جوجو نم نم باران متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی من و اریکان ترک دانلود قتلیش کسب درآمد آسان از اینترنت آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل دلنوشته ها علم نانو در زندگی خط خطی های یک دخترروانی... صداقت شهید آوینی خـطـ خـــــــــطـی صــــــــــــــــــــــــدا ی منــــــــــــــــــــــ رهایم کن....بگذار آزاد باشم *آوای سارا2* زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! جیغ بنفش در ساعت 25 دل نوشته یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ سپیده خانم دانلد اهنگ های جدید ____نازیانه_____ روی بال فرشته ها ashegh mahemalakut دوعاشق دلدارا بهورز روستا داریوش آریا فــــــــــــــــــــ ر یـــــــــــ ا د عاطفانه ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. BABAK 1992 شقایقهای کالپوش هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر شادی ، تفریح ، پیامک *...بانو...* بــــــــــــــهــــــــــــار *دخترانه هایم* دل شکسته عشق کور آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

php] [/php]