دریافت کد پیج رنک گوگل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *شورای امنیت پیش نویس قطعنامه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و5+1 را تصویب کرد*
  • + *عید مبارک*
  • + *در این دنیای دشمنی و قدرت طلبی خنده و اخم هم جای خود و زمان خود را دارد مثل لبخندهای معروف آقای ظریف...تقدیر و تشکر هم ادابی دارد مثل رفتاری که ایشان کردند...اگر اتحاد که رمز پیروزی هر امتی هست با هر حرکت بی منطق و محاسبه نشده ای خدشه دار شود تمام اجرهای چیده شده به زمین خواهد ریخت...*
  • + *نکته :با اینکه امریکاچند ساعت قبل یه بمب اتم جدید ازمایش کردچرا بعضی ها اسراربه شلوغ کاری و جشن دارن؟به عقیده بنده ما باید ضمن قدردانی از سربازان سنگرهای دیپلوماسی حواسمون به گستاخ شدن دشمن باشه نتیجه این همه تلاش یکی دو ماه دیگه به ثمر میشینه که ممکنه با تندروی و شتابزدگی تمام اجرهای چیده شده به زمین بریزن الان فقط یه بیانیه صادر میشه(گرچه مهم هست) ولی هنوز هیچ لزوم اجرایی نه برای ماداره نه غرب*
  • + *سلام سحربخیر عبادتاتون قبول باشه*
  • + حضرت رسول ص اموال خود را با زکات محفوظ نگاه دارید و بیمارانتان را با صدقه دادن درمان کنید و به هنگام سختی و گرفتاری به دعا روی آورید..عیدتون مبارک
  • + *سال جدید مبارک @};-اگر خدا بخاد همه اوقاتتون با روحیات خوب و حس شیرین یه زندگی ``گلبرگی`` تا آخر سال و همیشه عمرر همراه باشه@};- ...*
  • + *با سلام ... سید صادق طباطبایی از ذخایر انقلاب و از یادگاران بزرگانی چون امام موسی صدر ?شهید چمران و همواره در کنار نهضت و انقلاب بود در گذشت ایشان را به همراهان و دوستداران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و شادی روح ایشان را از خداوند متعال خواستارم...*
  • + *سلام دوستان ...‌‍ یه کمک لطفا ...با تلفن همراه چطور میشه مطلب کپی پیست کرد که خطا نده؟*
  • + **با سلام‍ در نظر دارم بعد از مدتی که نبودم از امروز فقط مطالب مربوط به جشنواره فیلم عمار رو بذارم ...لذا اسم وبلاگ هم با نظر دوستای عزیزم عوض میشه. ...با تشکر از توجه تون...(پیامنمای جامع سابق)*

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

92/07/29 - 06:55
شماره: 13920727000326

نزدیکی به استان سلیمانیه عراق، وجود سابقه تجاری، تشکل‌های صادراتی فعال مانند اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان، خانه صنعت و معدن و اتاق تعاون از ظرفیت‌های کردستان برای فعالیت در بازار عراق است.

خبرگزاری فارس: صادرات؛ پلی به سوی توسعه کردستان / اقلیم کردستان عراق تشنه کالاهای ایرانی

سنندج، از سال 1376 و طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور در راستای تجلیل از صادرکنندگان و نقش آنان در توسعه و رونق تجاری کشور روز 29 مهر ماه هر سال به نام روز ملی صادرات نامگذاری شده است.

تعیین این روز به منزله تغییر رویکرد مسئولان از نگاه و اقتصاد داخلی به اقتصاد بین‌المللی است و توجه به این امر که صادرات می‌تواند نقش محوری و کلیدی در تأمین ارز، افزایش تولید و بالا بردن سطح اشتغال را داشته باشد.

پرداخت جوایز صادراتی به شکل غیرمستقیم دنبال می‌شود

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این رابطه می‌گوید: در راستای حمایت از توسعه صادرات از چند سال قبل دولت بسته‌های حمایتی با عنوان مشوق‌های صادراتی در نظر گرفت.

محمد پورنگ محورهای عمده این بسته‌ها را پرداخت جایزه صادراتی به صادرکنندگان اعلام می‌کند و می‌گوید: این جایزه بسته به سهم ارزش افزوده کالا از 0.5 تا 2.2 درصد متغییر است.

وی با بیان اینکه این رقم در گذشته سه درصد بوده است علت پائین آمدن این نرخ را افزایش قیمت ارز عنوان کرد و گفت: بخشی از هزینه صادرکنندگان در شرایطی که نرخ تورم بالا است از محل کاهش جوایز صادراتی جبران می‌شود.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان سیاست دولت در بحث مشوق‌ها را در کوتاه مدت برای جبران خسارت عنوان کرد و افزود: در دراز مدت مشوق‌های نقدی به سمت مشوق‌های غیر نقدی و زیرساختی افزایش یافت.

پورنگ ایجاد امکانات لازم در گمرکات، کمک به اعزام هیئت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و کمک به امور بسته‌بندی کالا که سهم اساسی در فروش کالا در بازار دارد را به عنوان مشوق‌های غیرمستقیم این سازمان عنوان می‌کند.

وی در خصوص اینکه آیا این سیاست‌ها و تغییر رویکرد از مستقیم به غیرمستقیم تاکنون جواب داده است یا خیر می‌گوید: با توجه به بالا رفتن نرخ ارز فعلا تأثیر خاصی نداشته است، چرا که صادر کننده با توجه به تورم داخلی انگیزه لازم برای این کار را ندارد، ضمن اینکه تأمین اعتبار در همین ارتباط نیز با تأخیر صورت می‌گیرد.

60 میلیون دلار از تولیدات استان صادر شد

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص میزان صادرات از استان می‌گوید: در 6 ماهه نخست امسال 439 میلیون دلار کالا از گمرکات استان کردستان به سمت اقلیم صادر شده است.

پورنگ با بیان اینکه بیشتر صادرات استان به کشور عراق بوده است اظهار می‌کند: سهم استان کردستان از این صادرات 10 تا 15 درصد بوده است که این رقم 60 میلیون دلار از تولیدات استان را شامل می‌شود.

مزیت‌های کردستان در صادرات فراوان است

وی در خصوص مزیت‌های استان کردستان در بحث توسعه تجارت خارجی اظهار می‌کند: یکی از این مزیت‌های بالقوه وجود 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که این امر موجب پدید آمدن مشابهت‌های قومی، فرهنگی و زبانی این استان با منطقه اقلیم عراق است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان وجود ظرفیت‌های بالای خدمات فنی مهندسی، نیروی کار، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی و برخی محصولات صنعتی را از دیگر مزیت‌های کردستان برشمرد.

پورنگ با اشاره به وجود 5 گمرک در استان کردستان اظهار می‌کند: 3 گمرک استان در قالب بازارچه و 2 مورد از آن نیز در قالب مرز رسمی فعالیت می‌کنند.

وی نزدیکی مرکز کردستان به مرکز استان سلیمانیه، وجود سابقه تجاری، تشکل‌های صادراتی فعال مانند اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان، خانه صنعت و معدن و اتاق تعاون را از دیگر ظرفیت‌های کردستان برای فعالیت در بازار عراق به منظور عرضه تولیدات این استان ذکر می‌کند.

وی یکی دیگر از مزیت‌های استان کردستان را ترانزیت عنوان می‌کند و می‌گوید: به دلیل اینکه عراق فعلا کشور مصرفی است و عمده کالاهای مورد نیاز آن از خارج تأمین می‌شود مسیر بندر عباس و بنادر جنوبی به شمال عراق که از کردستان عبور می‌کند از جمله بهترین مزیت‌های استان است.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح می‌کند: وجود این ظرفیت مناسب امکان تأمین درصد قابل توجهی از کالاهای عراق و به ویژه در شمال این کشور را فراهم سازد.

تنها 6 میلیون دلار کالا از عراق وارد استان شده است

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به واردات 6 میلیون دلار کالا از عراق در 6 ماه نخست سال جاری، سهم پائین واردات از این کشور را به دلیل پائین بودن سطح اقتصادی منطقه اقلیم عنوان می‌کند.

پورنگ با اشاره به نبود کالاهای مورد نیاز استان در کشور عراق اظهار می‌کند: بیشتر اقلام وارداتی به استان ضایعات فلزات، برخی لوازم یدکی و برخی لوازم خانگی و توتون است.

=============

گزارش از: کیوان قاسمی

=============

انتهای پیام/79012/ع


اولین دیدگاه را شما بگذارید صادرات؛ پلی به سوی توسعه کردستان / اقلیم کردستان عراق تشنه کالاه ،

  

92/07/28 - 14:58
شماره: 13920728001085

منابع خبری در واشنگتن از بروز تنش بی‌سابقه در روابط بین آمریکا و عربستان سعودی به دلیل کاهش حمایت‌های آمریکا از معارضین سوریه خبر داد.

خبرگزاری فارس: تنش بی‌سابقه در روابط عربستان و آمریکا/ خشم ریاض از واشنگتن در کاهش حمایت از مخالفان سوری

به نقل از الاوسط نیوز، یک منبع آگاه در واشنگتن گفت که عربستان سعودی به دلیل دست کشیدن آمریکا از جایگاه رهبری برای رهایی از حکومت «بشار اسد» و عدم ارائه کمک‌های نظامی و آموزشی مطلوب به معارضین میانه‌رو سوریه و نیز عدم بمباران سوریه پس از حملات شیمیایی در الغوطه، احساس ناامیدی می‌کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا نه تنها به اسد اجازه داد تا به نیروهای شورشی ضربه بزند بلکه از طریق توافق بر سر تخریب زرادخانه شیمیایی، جایگاه خود در جهان را به عنوان رهبر معتبر تقویت کرد.

این در حالی است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، همکاری نظام سوریه با بازرسان بین‌المللی و مسئولیت‌پذیری آنها در تحویل سلاح‌های شیمیایی را ستود.

به گفته این منبع، عوامل زیادی در بروز تنش بین آمریکا و عربستان سعودی دخیل است که در درجه نخست وضعیت معارضین سوریه و آب شدن یخ روابط بین واشنگتن و تهران است و همه این عوامل باعث شد ریاض با عضویت در شورای امنیت سازمان ملل مخالفت کند.

این منبع همچنین افزود که مخالفت عربستان با سخنرانی در شصت و هشتمین دور مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته، پیام اعتراضی به آمریکا به دلیل دست کشیدن این کشور از حمایت از معارضین و روی آوردن به سمت ایران بود.

این منبع همچنین گفت که کری روز دوشنبه آینده(21 اکتبر) به «سعود الفیصل» همتای سعودی خود موافقت واشنگتن با مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 را اعلام خواهد کرد که در واقع به منزله ریختن نمک بر روی زخمی‌های سعودی‌هاست.

انتهای پیام/ر


نظر() تنش بی‌سابقه در روابط عربستان و آمریکا/ خشم ریاض از واشنگتن در ک ،

  

92/07/28 - 15:53
شماره: 13920728001123

گروهی در فرانسه که با اشغالگری رژیم‌صهیونیستی مخالف است، با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور خواستار تحریم کالاهای این رژیم شد.

خبرگزاری فارس: تظاهرات در پاریس با هدف تحریم کالاهای اسرائیلی

به نقل از شبکه خبری «پرس‌تی‌وی»، فعالان اجتماعی فرانسوی با برگزاری تظاهراتی در پاریس پایتخت فرانسه، از مردم خواستند تا کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند.

این تظاهرات را گروه بایکوت و تحریم (BDS) در برابر یکی از بزرگترین سوپرمارکت‌های پاریس برگزار شد.

این گروه که در سال 2005  با حضور بیش از 170 فلسطینی در قالب یک گروه مردم نهاد ایجاد شد، تلاش می‌کند تا فشارها را بر اسرائیل افزایش دهد تا به اشغالگری در سرزمین فلسطینیان پایان دهد.

این اقدام پس از آن برگزار شد که اتحادیه اروپا تمامی 28 کشور اروپایی را از همکاری در ساخت‌وساز در مناطق متعلق به فلسطینیان باز داشت.

انتهای‌پیام/ص


اولین دیدگاه را شما بگذارید تظاهرات در پاریس با هدف تحریم کالاهای اسرائیلی ،

  

92/07/28 - 16:11
شماره: 13920728001226

رئیس گروه عمران سازمان ملل و مدیر برنامه توسعه ملل متحد 21 تا 23 اکتبر به ایران سفر خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس گروه توسعه و عمران سازمان ملل متحد به تهران سفر می‌کند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گروه توسعه سازمان ملل، خانم هلن کلارک رئیس گروه عمران سازمان ملل (UNDG) و مدیر برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در روزهای 21 تا 23 اکتبر 2013 به ایران سفر خواهد کرد.

براساس این گزارش، در طول این سفر، خانم کلارک با تعدادی از مقامات ارشد دولتی ایران از جمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

هدف از سفر هلن کلارک به تهران، تعمیق، گسترش و تقویت تعاملات سازمان ملل و گروه عمران و توسعه با ایران، تلاش برای افزایش راه‌های ارتباطی میان دو طرف، پیگیری اولویت‌ها و اهداف برنامه چهارم ملل متحد در چارچوب برنامه UNDP2012-2014  است.

انتهای پیام/ص


اولین دیدگاه را شما بگذارید رئیس گروه توسعه و عمران سازمان ملل متحد به تهران سفر می‌کند ،

  

92/07/28 - 09:08
شماره: 13920728000052

مشروح/لاریجانی در نطق پیش از دستور:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:نقل شد که طی نامه‌ای به امام چندین مطلب منجمله مطالبی راجع به آمریکا ذکر شده بود و امام هم در این موضوع اقدامی نکردند. سؤال این است طرح این مسئله در رسانه‌ها که مربوط به سال‌ها قبل است و رهبری زمان نیز درباره آن تصمیم خود را گرفته بود چه خاصیتی دارد.

خبرگزاری فارس: طرح نامه به امام درباره آمریکا چیزی جز ضرر نداشت/«شل دینی» هنر نیست که از برخی بیوت ترویج شود

  علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس، با بیان اینکه امروز اماکن اسلامی از دو جهت مورد هجوم قرار گرفته اظهار داشت: یک- جریان افراطی و تکفیری که تمام تلاش‌شان ایجاد فتنه و درگیری بین مسلمانان و از بین بردن اماکن مقدس اسلامی و اولیای دین است چه در نجف و کربلا و کاظمین و سامرا و چه در سوریه و هر روز شاهد اقدامات تروریستی آنان نسبت به مسلمانان و این اماکن مقدس هستیم.

وی افزود: جریان دیگر اقدام زشت و توهین آمیز رژیم صهیونیستی در تخریب بنای مسجدالاقصی و ساختن کنیسه در درون این قبله مسلمانان است. این عمل جریحه‌دار کردن عواطف همه مسلمانان را در پی دارد این تحقیر قبله مسلمانان است. ظاهرا رژیم بدکاری صهیونیستی در شرایط درهم و برهم منطقه فرصت را غنیمت شمرده و دست به چنین اقدام پلیدی زده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم جریان تکفیری که بزرگترین ضربه را در این عصر وحدت امت اسلامی وارد کرده و هم جریان صهیونیستی از حادثه انهدام مرقد امام حسین (ع) در زمان امام هادی توسط متوکل درکی ندارد که اینگونه اقدامات نه تنها علائق عاطفی مسلمانان را کاهش نمی‌دهد بلکه آتش عشق آنها را شعله‌ورتر می‌سازد و آنها را مصمم‌تر در حفظ این میراث گرانقدر می‌کند و پاسخ این گونه اقدامات موذیانه وکثیف را به موقع خواهند داد.

لاریجانی اضافه کرد: سازمان کنفرانس اسلامی بین‌المجالس اسلامی و کشورهای اسلامی باید نسبت به اینگونه تحرکات رژیم صهیونیستی واکنش جدی داشته و از وزارت خارجه می‌خواهیم تا موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه یکی از اصول زندگی انسان مسئله اعتماد کردن و اعتماد نکردن است، اظهار داشت: اینکه در چه حالی و در چه جایی و چه شرایطی انسان باید اعتماد کند و در چه جاهایی اعتماد کردن عقلایی نیست، بحث بسیار مهمی است چرا که با زندگی فردی و اجتماعی همگان مرتبط است. امام هادی (ع) در روایتی می‌فرمایند اگر دیدید که در روزگار شما عدالت بیش از ستم است در چنین جامعه‌ای باید حسن نیت و حسن ظن داشته باشید. مگر آنکه خلاف آن ظاهر شود اما اگر دیدید که در روزگار شما ستم بیش از عدالت است، باید سوءظن داشته باشید. مگر آنکه خلافش ظاهر شود. در معیار امام اعتماد داشتن مربوط به قلمرو بحث است و به تعبیر فلاسفه باید دید به چه عالمی مربوط می‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در مراودات سیاسی اغلب مشاهده شده که دوستان انقلاب به گفتار و کردار یکدیگر با سوءظن می‌نگرند این حالت در چند سال گذشته در بین اصولگرایان نیز شایع بود. این رفتار با معیار امام هادی سازگار نیست. در قلمرو جامعه دوستداران انقلاب ستم وبی‌عدالتی معنا ندارد و لذا باید حسن نیت جایگزین بی‌عدالتی شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد:‌از سوی دیگر در مباحث دیپلماتیک مخصوصا در بحث هسته‌ای بارها شنیده شده که گفته می‌شود باید مذاکرات به اعتماد سازی منجر شود چون اعتماد بین طرفین وجود ندارد. با معیار امام هادی در این امر هم دقت لازم صورت نگرفته جهان امروز در صحنه بین‌المللی بدون تردید دچار انواع بی‌عدالتی‌هاست که نمونه کوچک آن را در رفتار دوگانه قدرتمندان در مسئله هسته‌ای ایران را مشاهده می‌کنیم. مظالم آمریکا و استکبار نسبت به ملت ایران و ملل مسلمان در راه‌اندازی جنگ‌ها ظلم به فلسطینی‌ها، غارت اموال مسلمانان و تحمیل دیکتاتورهای وابسته بسیار زیاد و متنوع است. معیار امام هادی بیانگر این است که در چنین قلمرو غیرعادلانه‌ای باید با سوءظن به تعامل دیپلماتیک آنان نگریست و در این فضا جایی برای اعتماد کردن نیست.

وی افزود: فعل سیاسی اعتماد به این قدرت‌ها در چنین فضایی فعلی غیرعقلانی نیست. کما اینکه بارها نتیجه قول‌های دروغین آنها دیده شد لازمه توفیق در این مسیر صرفا رعایت ضوابط عام بین‌المللی است.

لاریجانی تاکید کرد: ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و NPT را پذیرفته است. NPT مقررات بین‌المللی برای همه کشورها در مسئله هسته‌ای است بنا نیست برای ایران مقررات خاص تدوین شود لذا رعایت این ضوابط می‌تواند معیار گفت‌وگوها باشد. علی ایحال در این شرایط هم مذاکره کنندگان ایرانی باید توجه تام داشته باشند و هم مجلس شورای اسلامی چنانچه احساس کند طرف‌های قدرتمند رفتار دوگانه و غیرموجهی دارند در زمینه حجم و تنوع فعالیت‌های هسته‌ای مقررات لازم را مصوب خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به خاطر می‌آوریم که در دوره اصلاحات و دوم خرداد عده‌ای تلاش کردند با ارائه ناقص و ظاهری تفکر مدرن میدان را برای تاخت و تاز به ارزش‌های اسلامی و انقلابی باز کنند و گاه با تمسخر نسبت به مقدسات انقلابی در رسانه‌ها مطالبی را درج کنند که همین امر موجب درگیری‌ها و سایش نیروها شد. 

وی ادامه داد: در دوره 8 ساله گذشته که متاسفانه به ریش اصولگرایان گره خورد، نیز عده‌ای با طرح افکاری خام نظیر مکتب ایرانی و گذر از دین نوع تفکر ناشیانه ناسیونالیستی را در رسانه‌ها مطرح کردند که موجب کشمکش نیروهای مومن و انقلابی شد.

لاریجانی اضافه کرد: امروز هم مجددا حرف‌هایی شنیده می‌شود که نشانگر آن است از مسیر گذشته در دو دوره متفاوت سیاسی دریافت روشنی حاصل نشده است. امروز کشور آنقدر از نظر اقتصادی و دیپلماتیک مشکل دارد که اگر همه اراده‌ها به این امور معطوف شود، ممکن است بتوان مشکلات معیشتی مردم را سامان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمان نظریه‌پردازی‌های بی‌پایه و جریان سازی رسانه‌ای که حاصلی جز تنش ندارد نیست. امروز ما نیاز به انقلاب رنگ‌ها در حجاب نداریم. همیشه در اکثر روستاها زنان با لباس‌های رنگی حجاب داشته و دارند و کسی هم ایرادی نگرفته است. این امور جنبه عرفی و تناسب با محل دارد. اصل بر پوشیدگی و عفاف است. امروز اگر نیاز به انقلابی باشد به جای انقلاب رنگ‌ها نیاز به انقلاب جهت بهبود معیشت مردم است. به انقلاب اراده‌ها به انقلاب انگیزه‌ها در تحقق اسلام و صیانت از دین و میراث امام و شهدا و عزتمندی داریم.

وی افزود: ممکن است در جامعه عده‌ای شل دین باشند اما شل دینی هنر نیست که به آن افتخار شود و آن را ترویج کنند آنهم کسانی که از بیوت صالحه انقلاب هستند. تربیت انسان‌های مسلکی و مومن و انقلابی هنر است که باید مورد توجه صاحب‌نظران و رسانه‌ها قرار گیرد.

لاریجانی اظهار داشت: نقل شد که طی نامه‌ای به امام چندین مطلب منجمله مطالبی راجع به آمریکا ذکر شده بود و امام هم در این موضوع اقدامی نکردند سؤال این است طرح این مسئله در رسانه‌ها که مربوط به سال‌ها قبل است و رهبری زمان نیز درباره آن تصمیم خود را گرفت بود چه خاصیتی دارد. آیا در شرایطی که ما با صحنه بین‌الملل داریم طرح این مسائل که طبعا موجب کشمکش درونی در کشور می‌شود و سایش نیروها را در پی دارد، چیزی جز ضرر برای آن قابل تصور است؟ آیا این معنای غلط را به دیگران القا نمی‌کند که نوعی دلدادگی و شیفتگی و ذوق‌زدگی برای کار با آمریکا و غرب در نهان سیاست‌ورزان و جریان رسانه‌ای کشور مطرح است، و این تلقی غلط مایه‌ای گرانفروشی در مذاکرات و بی‌عزتی در صحنه جهانی برای ما نیست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده اینگونه اقدامات را عقلا به ضرر منافع ملی کشور می‌دانم و از رسانه‌ها و صاحبان تریبون و صاحب‌نظران می‌خواهم در شرایط حساس کنونی که در کوران مذاکرات حساس و مهمی هستیم، در طرح مسائل همه جوانب را بسنجند و هزینه کشور چه در بعد خارجی و چه در اختلاف‌افکنی در داخل افزایش ندهند و تلاش کنند همه اراده‌ها به سوی بالا بردن توان اقتصادی کشور و رونق تولید و کارآفرینی معطوف شود که متاسفانه این چنین نیست.

وی افزود:‌ یک مقایسه ساده در حجم مطالب سیاسی و اقتصادی در رسانه‌ها به این معناست که امیدواریم مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

لاریجانی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام هادی (ع) اظهار داشت: عصر امام هادی دوره سیاه دیکتاتوری متوکل خلیفه عباسی است که به دستور او امام را از مدینه به بغداد و از آنجا به سامرا بردند و امام حدود  20 سال و 9 ماه در این شهر تحت نظر بودند و در عین این فشار حکومتی، امام شبکه وکلای خود را در کشورهای مختلف سامان دادند به طوری که عراق، ایران،‌ حجاز، یمن و مصر در درون این سازمان شیعی قرار گرفتند.

وی افزود: پیش از متوکل سیاست مذهبی و سیاسی خلفای عباسی ادامه سیاست مامون بود یعنی از معتزله در برابر اهل حدیث که افراطیون عامه بودند دفاع می‌کردند. به این جهت فضای سیاسی مساعدی برای علویان و شیعیان فراهم شد.

 رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: با آمدن متوکل تنگ‌نظری‌های زمان هارون به صورت سخت‌گیرانه‌تری در حمایت از اهل حدیث و برانگیختن آنان بر ضد معتزله و شیعه و سرکوبی جریانات مزبور با شدت هر چه بیشتر دنبال شد ا بوالفرج اصفهانی در آغاز سخن از نهضت‌های علوی که در عصر متوکل صورت می‌گرفت به برخوردهای ناهنجار وی با شیعیان و طالبی‌ها اشاره می‌کند.

 لاریجانی ادامه داد: از جمله این برخوردها تخریب مقبره حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) است که برای شرایط امروز هم پندآموز است. این خلیفه عباسی دستور داد مضجع مبارک امام حسین (ع) ویران شود و زمین آن شخم زده شود و هموار شود و بر روی آن زراعت شود تا هیچ اثری از مرقد ایشان وجود نداشته باشد.

 وی افزود: سخت‌گیری شدیدی برای زائران امام حسین (ع) ایجاد شده بود و مجازات هولناکی برای آنها وضع شد تمام این اقدامات از آن جهت بود که قبر امام حسین (ع) در کربلا می‌توانست ارتباط عاطفی توده مردم را با طرز تفکر شیعی و امامان آنها تقویت کند.

 رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: حتی در تاریخ نقل است که یک بار متوکل تصمیم به قتل امام هادی گرفت که در همان ایام به دست ترکان کشته شد جانشین او معتز؟ نیز مرام متوکل را در پیش گرفت و نقل است که به دست حکومت وی امام مسموم و به شهادت رسید. اما نکته آموزنده آن است که عده‌ای از شیعیان امام حسین پس از تخریب قبر شریف علائمی تعیین کرده بودند و پس از کشته شدن متوکل به کربلا آمده و به همراه افرادی از علویان و طالبیان قبر را مشخص و مقبره‌ای برای آن بنا کردند.

 لاریجانی در پایان فرا رسیدن روز عصای سفید و تجلیل از نابینایان را گرامی داشت.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید طرح نامه به امام درباره آمریکا چیزی جز ضرر نداشت/«شل دینی» هنر ن ،

  

92/07/28 - 00:02
شماره: 13920727000454

نگاهی به بحران آفرینی‌های سیاستمدار جنجالی ایتالیا

از نوزده سال پیش، همواره حضور سیلویو برلوسکونی در عرصه سیاسی ایتالیا با حواشی همراه بوده است، این روند به قدری در ایتالیا تداوم داشته که حتی زمانی که وی در دولت هم حضور ندارد، نقش وی در سیاست داخلی ایتالیا انکارناپذیر است.

خبرگزاری فارس: همیشه پای «برلوسکونی» در میان است

  موضوع تشکیل دولت در ایتالیا در سالهای گذشته و به خصوص پس از نخست‌وزیری طولانی مدت «سیلویو برلوسکونی» که با جنجال‌های فراوان قدرت را واگذار کرد، همواره یکی از مسایل پرچالش در اروپا بوده است. 

وی که 3 دوره به ترتیب در سال‌های (1994 -1995) ، (2001-2006) و ( 2008- 2011) نخست‌وزیر ایتالیا بوده است، همچنان سایه‌اش بر سر دولت این کشور است و تصمیم‌گیری‌های وی نقش مهمی در ساختار دولتی دارد. 

از 19 سال پیش تا امروز

برای بررسی دوران کاری برلوسکونی باید به سال 1994 برگردیم، زمانی که برای اولین بار به سمت نخست‌وزیری کشورش رسید، وی در 26 ژانویه 1994 اعلام کرد که می‌خواهد قدم به عرصه سیاست بگذارد. اما پس از آنکه نخست‌وزیر شد عمر فعالیت وی کمتر از یک سال بود. آنهم به دلیل اختلافاتی که در ائتلاف حاکم به وجود آمد در نتیجه آقای نخست‌وزیر ناچار شد در انتخابات آوریل 1996 جای خود را به «رومانو پرودی» بدهد.

با این حال وی بار دیگر به عنوان نامزد راست‌گرا در انتخابات پارلمانی 2001 شرکت کرد و توانست با شکست «فرانسیسکو روتللی» نامزد چپ گرا بار دیگر نخست‌وزیر شود و کابینه دوم و سوم خود را تا سال 2006 شکل داد.

برلوسکونی تا انتخابات آوریل 2006 رهبر ائتلاف راست میانه بود. این بار بخت با وی همراه نبود و بار دیگر با اختلاف اندکی از پرودی شکست خورد. 

انحلال دولت پرودی بار دیگر فرصت را برای برلوسکونی فراهم کرد. به این ترتیب وی در می 2008 برای سومین بار به عنوان نخست‌وزیر ایتالیا سوگند یاد کرد.

از اینجا به بعد بود که مشکلاتی که آقای نخست‌وزیر ایجاد کرده بود، خود را نشان دادند. این یعنی پس از اینکه مشکلات وی در زمینه بدهی‌های اروپایی افزایش یافت، اکثریت را در پارلمان از دست داد و ناچار شد تا در 16 نوامبر 2011 استعفا کند.

آقای نخست‌وزیر ناامید نشد و در فوریه 2013 نیز به رهبری حزب راست‌گرای مردم آزاد و دیگر شرکای راست‌گرای خود در انتخابات شرکت کرد اما قرار بود که برلوسکونی فقط رهبری ائتلاف را برعهده بگیرد و نخست‌وزیر نشود. ائتلاف تحت حاکمیت وی 29 درصد آرا را به دست آورد و پس از چپ گرایان تحت حاکمیت «پیر لوئیجی برسانی» در رتبه دوم قرار گرفت.

اکنون برلوسکونی و حامیانش به همراه حزب دموکراتیک و میانه روها که در دولت «ماریو مونتی» نخست‌ وزیر پیشین بودند، از دولت «انریکو لتا» نخست‌وزیر حمایت می‌کنند.

نقش وی به حدی قوی است که به رغم همه کارشکنی‌های اخیر در دولت، از رای اعتماد به کابینه فعلی حمایت کرد.

از برلوسکونی به دلیل ائتلاف با «نورد‌لیگا» و «ائتلاف ملی»، عذرخواهی درباره موسولینی و اقدامات ایتالیای در دوران استعمار لیبی انتقاد شده است. 

سابقه بیش از 3 دهه رسوایی

رسوایی‌های برلوسکونی به سال 1981 بر می‌گردد و مربوط به فعالیت‌های رسانه‌ای می‌شود. اما در دورانی که وی بر مسند قدرت بود، حاکمیت خود را بر رسانه‌ها تشدید کرد و بزرگترین شرکت رسانه‌ای این کشور را هدف قرار داد که انتقاد رسانه‌ها را به دنبال داشت.به خصوص که وی به وعده خود در زمینه فروختن دارایی‌های شخصی رسانه‌ای خود خودداری کرد. با این حال همه اینها در سایه رسوایی‌ها اخلاقی وی قرار دارد.

مجموعه‌ای از پرونده‌های قضایی حاصل فعالیت سیاسی برلوسکونی از آن زمان تاکنون است. از جمله تبانی با مافیا، محاسبات اشتباه، تخلفات مالیاتی، فساد ، پرداخت رشوه به پلیس و دستگاه قضایی از این جمله هستند. این در حالی است که در 3 مورد از این موارد، وی از اتهامات تبرئه شده است.

واکنش برلوسکونی در این زمینه قابل توجه است وی یک‌بار در واکنشی گفته بود: « این دادرسی‌ها نوعی آزار و اذیت قضایی است و من افتخار می‌کنم که در برابر آن مقاومت کنم.  واقعیت این است که مقاومت من و قربانی شدن به ایتالیایی‌ها این امید را می‌دهد که سیستم قضایی کارآمدتری داشته باشند.»

نخست‌وزیر مشهور 2 دهه گذشته در حالی اینطور نتیجه‌گیری می‌کند که بارها تظاهراتی در اعتراض به سیاست‌های وی در ایتالیا برگزار شد. یکی از مهمترین آنها تظاهرات حدود صد هزار نفر از زنان ایتالیا در سال 2009 در اعتراض به رفتار غیراخلاقی وی بود و وی را به آزار دادن زنان متهم کردند. این تظاهرات در واکنش به اظهارات برلوسکونی در یک مناظره تلویزیونی زنده به «رزی بیندی» نماینده زن پارلمان ایتالیا مبنی بر اینکه : «زیبایی شما بسیار بیشتر از هوش شماست.» صورت گرفت.

این فقط شمه‌ای از رفتارهای غیراخلاقی برلوسکونی بود. نقطه اوج خبرسازی‌هایی این سیاستمدار ایتالیایی افشای رابطه نامشروع وی با «کریمه المحروق» در فاصله فوریه و می 2010 در ازای پرداخت پول و متهم شدن در فوریه 2011 بود. این مسئله به دلیل اینکه المحروق که به روبی شهرت دارد، زیر سن قانونی بود، اهمیت یافت. از طرفی این رقاص مراکشی الاصل به دلیل دزدی دستگیر شده بود و برلوسکونی تلاش کرد تا با طرح ادعای روابط خانوادگی وی با «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر، روبی را از زندان نجات دهد.

با این حال وکیل روبی نیز اعلام کرد که موکلش رابطه با برلوسکونی در برابر دریافت پول را نمی‌پذیرد.«جیورجیا ایافراته» دیگر قربانی فساد اخلاقی برلوسکونی است که حاضر نشد در روند دادرسی شرکت کند.

با این حال در 24 ژوئن 2013 دادگاه برلوسکونی را در زمینه پرونده المحروق و سوء استفاده از قدرت گناهکار دانست و به سپری کردن 7 سال زندان محکوم کرد. ضمن اینکه شرکت در خدمات عمومی نیز برای برلوسکونی ممنوع شد. البته این حکم تا زمانی که دادگاه تجدید‌نظر رای خود را اعلام نکند، اجرایی نمی‌شود.

برلوسکونی معتقد است که از سال 1994 تا 2006،  789 دادستان و  قاضی با هدف اخلال در آرای مردم ایتالیا در روند بررسی پرونده وی مشارکت داشته‌اند. 

البته آمارها نشان می‌دهد که برلوسکونی 577 بار  با پلیس  مواجه شده، 2 هزار و 500 جلسه استماع دادگاه داشته است و 174 میلیون یورو به وکلا پرداخت کرده است. البته برلوسکونی همیشه پول کافی برای پرداخت به  وکلا و سیاستمداران برجسته مدافعش داشته است.

مثلا «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه که خود نیز یکی از چهره‌های جنجالی فرانسه است، یکی از حامیان سرسخت برلوسکونی بود. برخی از دادستان های پیشین که در جریان پرونده وی فعالیت می‌کردند نیز به مخالفان در پارلمان پیوستند.

حالا آقای جنجال ایتالیا با حکمی جدید مواجه شده است. محرومیت 2 ساله از تمامی فعالیت‌های سیاسی حکمی است که دیوان عالی ایتالیا به دلیل تقلب و تخلفات مالیاتی برای وی صادر کرده است.

این حکم برای کسی که در سالهای اخیر بیشترین تاثیر را در عرصه سیاسی ایتالیا داشته است، حکم کمی نیست. ضمن اینکه به نظر می‌رسد وی هنوز از دست دادن کرسی سنا را فراموش نکرده است.

 

انتهای پیام/ص


اولین دیدگاه را شما بگذارید همیشه پای «برلوسکونی» در میان است ،

  

92/07/28 - 13:07
شماره: 13920728000845

به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم

رهبرمعظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری بمناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانی را که در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت ،

  

92/07/28 - 10:57
شماره: 13920728000380

ثابتی:
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه روحانی با معرفی نکردن توفیقی به مجلس اقدام شایسته‌ای را انجام داد، گفت: انتظار از فرجی دانا این است که موضع خود را در رابطه با فتنه 88 بیان کند.
خبرگزاری فارس: تقدیر دانشجویان از روحانی به خاطر عدم معرفی توفیقی/ انتظارات از وزیر پیشنهادی علوم

مجتبی ثابتی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به رضایت جامعه دانشجویی از عدم معرفی توفیقی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، گفت: اینکه آقای روحانی، توفیقی را به مجلس معرفی نکرد هر دلیلی که داشته باشد، اقدام شایسته‌ای است که سبب خوشحالی جامعه دانشجویی شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد علت معرفی نشدن توفیقی، اطلاع از وضعیت موجود مجلس و عدم رای اعتماد نمایندگان به وی بود ولی به هر حال جای تقدیر دارد و ما نیز این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.

ثابتی با بیان اینکه فرجی دانا یک چهره دانشگاهی فعال در دانشگاه‌های طراز اول کشور بوده است، گفت: فرجی دانا فردی قابل احترام است که رزومه علمی خوبی دارد و در مسائل سیاسی کشور منفی عمل نکرده است و ما انتظار داریم که موضع خود را نسبت به فتنه 88 و حوادث سال 78 مشخص کند.

وی افزود:به عنوان یک دانشجوی انقلابی که ادعای دلسوزی برای نظام را دارد، انتظار داریم که این شخصیت علمی در صورتی که از مجلس رای اعتماد گرفت اقداماتی انجام دهد که دانشگاه‌ها از این فضای دانشجویی سیاسی به فضای سیاسی صرف تبدیل نشود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: دانشگاه‌ها علاوه بر ظرفیت‌سازی سیاسی برای کشور باید رشد علمی نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: نوع نگاه فرجی دانا مانند توفیقی که نگاه سیاست‌زده چکشی داشت نیست و انتظار از فرجی دانا این است که نگاه معقولانه و همراه با تعامل داشته باشد تا به خواسته‌های دانشجویان پاسخ داده شود.

ثابتی گفت: انتظار از فرجی دانا این است که بتواند نگاه فراحزبی و گفتمانی دولت یازدهم را پیاده کند و مشی اعتدال را پیش بگیرد.

وی افزود: رویکرد توفیقی که وزارت علوم را به رُستنگاه احزاب سیاسی تبدیل کرده، اشتباه بود که این مسئله نشان از منش سیاسی توفیقی داشت ولی فرجی دانا این رویه را ندارد و مشی اعتدال را پیاده می‌کند.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید تقدیر دانشجویان از روحانی به خاطر عدم معرفی توفیقی/ انتظارات از ،

  

92/07/28 - 13:09
شماره: 13920728000846
با هدف مقابله با حملات موشکی برگزار شد

امیر اسماعیلی از برگزاری رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 5 در گستره 700 هزار کیلومتری کشور طی روزهای اخیر خبر داد.

خبرگزاری فارس: رزمایش پدافند هوایی در گستره 700 هزار کیلومتر مربعی کشور

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در حاشیه دیدار و مذاکره با فرمانده نیروی هوایی روسیه، با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش بزرگ پدافند هوایی با نام مدافعان اسمان ولایت5 طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این رزمایش در گستره 700 هزار کیلومترمربعی کشور صورت گرفت.

اسماعیلی با اشاره به حضور 12هزار نیرو از ارتش و سپاه در این رزمایش خاطرنشان کرد: در این رزمایش 5 روزه که از 17 مهر آغاز شد، قابلیت های جدید دفاعی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه مقابله با تهدیدات موشکی نیز ازجمله مواردی بود که در این رزمایش در دستور کار قرار داشت.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید رزمایش پدافند هوایی در گستره 700 هزار کیلومتر مربعی کشور ،

  

92/07/28 - 10:12
شماره: 13920728000250

سوابق وزیر پیشنهادی علوم

زمزمه‌های معرفی فرجی‌دانا به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از همان ابتدا یعنی پیش از معرفی میلی‌منفرد به بهارستان بر سر زبانها بود.

خبرگزاری فارس: فرجی دانا کیست؟

  سرانجام پس از چند هفته کش و قوس، رئیس جمهور شب گذشته در نامه‌ای به رئیس مجلس، 3 وزیر پیشنهادی باقی مانده دولت یازدهم را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. نامه‌ای که در آن جعفر توفیقی (سرپرست کنونی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) جایی ندارد و رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس پیشنهاد شده است. این درحالی است که توفیقی (که حضورش در این وزارت خانه با مخالفتهای فراوانی روبرو بود) بارها اعلام کرد وزیر پیشنهادی از سوی دولت است.

رضا فرجی‌دانا مدرک کارشناسی خود را در سال 1365 در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس تحصیل خود را در مقطع کارشناسی‌ارشد (1368) و دکترا (1372) در همین رشته در دانشگاه واترلو کشور کانادا ادامه داد.

زمزمه‌های معرفی رضا فرجی‌دانا رئیس پیشین دانشگاه تهران به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از همان ابتدا یعنی پیش از معرفی میلی‌منفرد به بهارستان (به عنوان وزیر پیشنهادی علوم) بر سر زبانها بود اما اعلام شد که وی در کانادا به سر برده و از قبول این پست امتناع کرده است.

فرجی دانا قبل از انتصاب به عنوان ریاست دانشگاه تهران مدتی ریاست گروه مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و پس از آن هم به مدت بیش از 5 سال (1377 الی 1381) ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را برعهده داشت.

مسئولیت دیگر فرجی دانا، ریاست مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران بین سالهای 1375 الی 1381 و ریاست انجمن مهندسی برق و الکترونیک ایران (IEEE Iran Section) در سالهای 1386و1387 است.

او پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم سید محمد خاتمی، برای احراز پست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد که نتوانست از مجلس اصلاح‌طلب ششم (آن هم با اکثریت طیف مشارکت) رای‌اعتماد بگیرد.

انتهای پیام/


اولین دیدگاه را شما بگذارید فرجی دانا کیست؟ ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

غلامرضا مقدس [2387]

من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
ویرایش

دسته بندی موضوعی

عکس ، تصاویر ، غلامرضامقدس ، دانلود ، رئیس جمهور 14 آذر... ، فیلم ، اخبار ، آمریکا ، مجلس ، غلامرضا مقدس ، آخرین ، ایران ، روحانی ، نتانیاهو: اسرائیل... ، جدول ، عکس ، پرسپولیس ، به ، ایران • ال جی •... ، تصویر ، آیت الله هاشمی... ، ایرانسل ، طرح ویژه حزب‌الله... ، مصر ، جدیدترین ، جلسه رأی اعتماد ، رای اعتماد ، درگیری در غزه یا... ، شارژ ، همراه اول ، هیئت رئیسه ، وزارتخانه ، وزرا ، وزرای پیشنهادی ، مفتی اهل تسنن... ، وهابیت ، مجلس ایران ، عربستان ، اوباما ، بازیکن ، انگلیس ، Israel ، علی دایی ، مقدس ، روسیه ، دایی ، در ، دلار ، پوشش زنده ، تهران ، یکی از علمای اهل... ، مقام معظم رهبری ، میزان زکات فطره از... ، ویدئو ، رمضان ، زلزله ، سوریه ، مرسی ، شارز ، کامبوزیا ، عکس) ، فروشگاه زنجیره ای... ، فیلم و عکس ، قدرت قرضاوی محمد... ، سند ، صوت ، 09:08 قطار مذاکرات... ، 5 در ژنو ، ادوارد اسنودن ، اسنودن ، پایان کار تیم ملی... ، پیامنما ، تحلیف ، تبیین هفت شاخص مهم... ، پولی ، پوتین ، پیام نمای جامع ، پیامنمای جامع ، تربت ، تربت کربلا ، تلنا ، توافق ، اولیه ،... ، جهان ، پرتاب پهپاد اسکن... ، پروژه قو ، پروه الماس قو ، برنامه نود ، بورس بورس... ، باید مراقب بود به... ، استقلال ، افتتاح تونل اباصالح... ، افطار ، الاغهای انتحاری... ، امیر نصیرزاده ، امام موسی صدر ، انصراف لنکرانی به... ، افشاگر ، افشاگری رویانیان... ، آغاز رایزنی ظریف و... ، In spite of low... ، انقلاب ، اتحاد ملی و اجتماعی ، احسان علیخانی ، ارتش ، اردوغان ، از ، اسامی ، آقای افشاگر به... ، آیا امام زمان(عج)... ، احمدی نژاد ، 5 احتمالا هفته... ، *مراسم ویژه 8 شوال... ، 90 ، 14:46 دور اول... ، Haifa ، Tel Aviv ، WashingtonPost ، آخرین اخبار ، آزادی ، آشنایی با شیوه... ، * پرچم حزب الله و... ، * راهپیمایان تهرانی... ، * قطعنامه راهپیمایی... ، * حمایت دانشجویان... ، *حضور مردم در کنار... ، ... ، جنگنده ، عراق ، شرع ، شورایاری‌ها در مجلس... ، فرانسه ، فردوسی‌پور ، عسگراولادی ، ایران؛ یکصدا فریاد... ، فوتبال ، فتح‌المبین ، فوری ، گره کور تعطیلی دولت... ، ماه ، محرم ، مبارک ، گزارش روحانی از سفر... ، مرسی مصر ، مراسم تحلیف ، مهدی هاشمی آزاد شد ، محمود واعظی... ، گزارش تصویری ، محمد مرسی ، مذاکرات ، مروری بر سیر 34... ، سینما هالیوود ، سینماهالیوود ، سفارت ، سنگین ، سهام ، سی و ششمین بهار... ، سبا خویی ، سازمان ملل ، سقوط هواپیما ، رویانیان ، رویترز ، زمین خواری و ساخت و... ، جذاب ، رییس مرکز اسلامی... ، ز چشمه حرم حضرت... ، سازمان امنیت ملی... ، رزمایش ، تبریک ، جزئیات ، جلسه رأی اعتماد... ، خلعتبری ، حرکتی پسندیده از... ، در تمرین استقلال؛... ، واکنش سخنگوی وزارت... ، وجود تشکل‌های... ، وحدت رویه‌ی فقهی ، وحدت رویه‌ی فقهی... ، نداجا ، نتانیاهو ، هشدار وزیر کشور... ، همه تیم های راه... ، همزمان با تخریب و... ، هواپیمای سبک در... ، میراث فرهنگی ,درخت... ، مرحوم ، مشکل نقدینگی... ، نامه ، نرم افزار ، نصرالله:اگر یک... ، نیروی دریایی ، هالیوود ، وضعیت ، کارمند ، کاهش قیمت خودرو در... ، کاهش قیمت طلا و ارز... ، کاهش همزمان قیمت... ، کاهش‌ قیمت جهانی... ، کپی برداری بانک... ، کتابخانه.دانشگاه... ، کتایون ریاحی ، کربلای 1 ، کربلای 10 ، کرسی بین المللی... ، کره جنوبی به یک... ، کروش به بازیکنان... ، کری، ظریف و اشتون... ، کسانی که دم از... ، کسب اطلاعات با ارزش... ، کشته ‌شدن دو سرکرده... ، کشته ، تیراندازی ،... ، کشته شدن ، کشته شدن 258 هزار... ، کشته شدن یکی از... ، کشف 15 هزااار... ، کشف پرنده‌ی کمیاب... ، کشف حجاب دختر... ، کشف خودروی بمب... ، کشف رباط جدید در... ، کشف یک حیوان عجیب... ، کشف یک گوشت‌خوار... ، کشف کره‌ای در فضا... ، کعبه آب... ، کفاره ، کفاشیان: هیچ تضمینی... ، کلاس: امام شناسی،... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ایران... ، کلمات... ، کلمات کلیدی جانباز... ، کلمات کلیدی دانلود... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ضریح... ، کلمات کلیدی یک... ، کلیپ 'تازه اول عشق... ، کلیپ صوتی/ خاطره... ، کلید ، پاپ ، مسیحی... ، کلید واژه ها:... ، کلیدواژه ها ، کلیدواژه ها تغذیه... ، کلیدواژه ها:... ، کلیدواژه ها: جام... ، کلیدی که دکتر... ، کمبود هورمون رشد،... ، کمیته انظباطی ، کمیته بانکداری سنای... ، کمیسیون ، انتخابات... ، کمک ، کمکی که نتانیاهو به... ، کنایه‌های «صرفا جهت... ، کندی روند ساخت مسکن... ، کنفرانس خبری ، کنگره ، کنکور ، کواکبیان: حاضرم با... ، کواکبیان: حرکت دولت... ، کوتا‌ه‌ترین مرد... ، کوچکترین کشور جهان... ، کودتا علیه «نوری... ، کودتای ، کودتای مصر ، کوفی عنان: ثبات... ، کی‌روش: فوتبال ورزش... ، کیهان ، آیت الله... ، کارمند جوان ، مرگ... ، کارمندانی که پایه... ، کاریکاتور ، کاریکاتور/ رکوردزنی... ، کاسیاس: حتما با... ، کاشت تلسکوپ... ، کاظم ساریخانی... ، کامران نجف زاده در... ، کامرون ، کامل ترین دایره... ، کانال انتخاباتی ، کاندید شورای محله... ، کاندیداها شب... ، کاندیدای اصلاح... ، کاهش 4 دلاری قیمت... ، کاهش دید و تداوم... ، کاهش عجیب شهریه های... ، وضعیت رویت هلال... ، وضعیت... ، وعده نایف به 14... ، وعده‌ها به حزب الله... ، وفات شیخ حسنعلی... ، وقتی آمریکای‌ها از... ، وقتی الاغ عطاران... ، وقتی روزنامه گاردین... ، وقتی علی دایی... ، وقتی نماد حسن... ، ولادیمیر پوتین ، ولادیمیر پوتین به... ، ولایتی ادعای... ، ولایتی: برای بگم... ، ولایتی: رهبر انقلاب... ، ونزوئلا 3 دیپلمات... ، ونزوئلا پهپادهای... ، یکی از علمای... ، کابوس فراموش نشدنی... ، کابینه ،
ویرایش

لوگوی دوستان













































































































































































































































































































ویرایش

دوستان

پیامنما پیامنما طوبای محبت راه کمال هیئت قاصدک ولایت عاشقانه ها ریشــــ وِز وِزیـــ مناجات با عشق پـنـجـره عشق ♥Deltangi سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام بسوی ظهور ایران اسلامی .: شهر عشق :. تَرَنّم عفاف گروه اینترنتی جرقه ایرانی عصر پادشاهان دختر بهار سرچشمـه فصـاحت و بلاغت دلنوشته های یه عاشق! **یه دنیا دلم گرفته* سیب سرخ ..::غریبه::.. Manna hamidsportcars بزرگترین سایت خنده بازار کلبهء ابابیل ghamzade اخراجی های عشق یاور 313 آموزش تست زدن کنکور باران چه زیباست با او بودن وبلاگ هواداران محسن یگانه دلـتنگـ هشـیگـــــــــی دخترتاریخ xXx عکسدونی xXx معجزه جاوید مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ... Ahorayearyaii غدیریه ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ کلبه درویشی رویای شبانه هنوز انتخاب نکردم نقشه راه عرشیان *دنـیــــای مـــــــن :) * یادداشتهای من تنظ نویسم یه کم فکر کنیم...! وبسایت علمی سرگرمی مذهبی قهقه دانلود هر چی بخوایی... YAS الهگان شهدا شرمنده ایم مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها wanted مهندسی متالورژِی ساغر شکسته دانشجوی پارسی ندای حق حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم behtarinamkhoda فانوس ###@وطنم جزین@### بروبچ زابل بی هم نفس welcome to my profile عکسهای سریال افسانه دونگ یی یار کارگر خاطرات یک مرد مجرد معرکه همون قلقلک عشق یعنی ... چیزهای جالب فقط خدا ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نوری چایی_بیجار کهکشان هرکس منتظر است... تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... ღღتبسمـــــیـ بهـ ناچارღღ واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل زندگی زیباست اما... your memoirs مسعود رضانژاد فهادانـ یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . دوستانه هر کی خونده خندیده!!! عشق و زندگی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س داروخانه دکتر سلیمی ساحلی دیگر نوشته های سوده تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول love at the first sight اینجا همه چی در همه دل شکسته عشق اول11 پایگاه اطلاع رسانی آزمون دکترای مدیریت صدای عشق درباره ی رپ و دوست شدن با شما باهم باشیم هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا My Camera رهبر بختیاری تا شقایق هست زندگی اجبار است . معیار عشق امامزاده میر عبداله بزناباد CHARMING OF ME به سوی افق باشگاه پرواز نرگس 1 پرورشی مطالب جالب وعلمی بروز جوانان بیجار تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک کشکول خونه دل بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams سایت روستای چشام یاس... زندگی در باغ عشق آپدیت یوزر پسورد نود32 تــــــــــــالـــــــشـــــــــــــان تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی S&N 0511 روستای مز از یک انسان زنگ تفریح خوش مرام جوان ایرانی محمدمبین احسانی نیا رویابین سلامت ما جـــــام غـــــزل سکوت پرسروصدا پا توی کفش شهدا شفق.. کلبه ی عشق ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ موزیک انلاین ریاضیات بندر میوزیک گل باغ آشنایی دیوانه حسین ودلباخته حسین خیابون موسیقی ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ (بنفشه ی صحرا) -««««((عشق الحسین)))»»»»- آسمان آبی آنتی شیطان بادصبا کشکول آبی به رنگ آسمان داستانک شورای دانش آموزی شهرستان خورشیدها sms های جدید نغمه ی عاشقی جالب انگیزناک وبلاگ انتظار عشق و تنهایی Mohammad M.T شاسوسا برات محمد هدایتی هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه خدا،عشق،خنده کاروجدان عرفان وادب یکی هست تو قلبم.... فقط خدا وبلاگی برای تمام دوستان مطلع مهرورزی ومحبت باور من......!!! میخانه عشق دختر و پسرای ایرونی دقایق ایرانیان باش باش باش گرگ و میش ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی کشاورزی نوین شهدا شیروخورشید پهلوی زخم خورده چی کار؟ جک EshGh rOyaIi mAn alone I love you قلب من صدای خاطره ها دل نوشته های من گنجینه آسمانى EshGhrOyaIimAn هدهد رود تنها نیست بی نشانه تک صلیب عشق بدو بیا !!!! ME&YOU بلوچستان سر فراز باشی میهن من علمدار بصیر بدون عنوان تنهـــــایــــے بانک خنده برنامه نوسی نمی دونم بخدا موندم ستاره خاموش صدای مردم نی ریز مقاله های تربیتی شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عمارمیاندواب باکری میاندوآب عاشقانه ها حامیان دکتر محمد باقر قالیباف سه ثانیه سکوت پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی چیزهای جالب upturn یعنی تغییر مطلوب آوار غم ها عکسهای من har an che az del barayad حدیث بلاگ عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی دل نوشته های مائده برترین لحظه ها نگار پرسپولیس $$$$sara$$$$ بهترین ها در انتظار آفتاب بچه های مدرسه امام رضا(ع) عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا مشق عشق ناز منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش دنیای عکس و اطلاعات گفتگو با خدا خبر های ورزشی قدیسان مرگ لیلای بی مجنون خاطره ها قـرن بیست ویکمی ها سکوتی پرازصدا به رنگ ابی تنهایی......!!!!!! مهاجر بهاره تنها جوجو نم نم باران متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی من و اریکان ترک دانلود قتلیش کسب درآمد آسان از اینترنت آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل دلنوشته ها علم نانو در زندگی خط خطی های یک دخترروانی... صداقت شهید آوینی خـطـ خـــــــــطـی صــــــــــــــــــــــــدا ی منــــــــــــــــــــــ رهایم کن....بگذار آزاد باشم *آوای سارا2* زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! جیغ بنفش در ساعت 25 دل نوشته یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ سپیده خانم دانلد اهنگ های جدید ____نازیانه_____ روی بال فرشته ها ashegh mahemalakut دوعاشق دلدارا بهورز روستا داریوش آریا فــــــــــــــــــــ ر یـــــــــــ ا د عاطفانه ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. BABAK 1992 شقایقهای کالپوش هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر شادی ، تفریح ، پیامک *...بانو...* بــــــــــــــهــــــــــــار *دخترانه هایم* دل شکسته عشق کور آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

php] [/php]