دریافت کد پیج رنک گوگل

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + *شورای امنیت پیش نویس قطعنامه جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و5+1 را تصویب کرد*
  • + *عید مبارک*
  • + *در این دنیای دشمنی و قدرت طلبی خنده و اخم هم جای خود و زمان خود را دارد مثل لبخندهای معروف آقای ظریف...تقدیر و تشکر هم ادابی دارد مثل رفتاری که ایشان کردند...اگر اتحاد که رمز پیروزی هر امتی هست با هر حرکت بی منطق و محاسبه نشده ای خدشه دار شود تمام اجرهای چیده شده به زمین خواهد ریخت...*
  • + *نکته :با اینکه امریکاچند ساعت قبل یه بمب اتم جدید ازمایش کردچرا بعضی ها اسراربه شلوغ کاری و جشن دارن؟به عقیده بنده ما باید ضمن قدردانی از سربازان سنگرهای دیپلوماسی حواسمون به گستاخ شدن دشمن باشه نتیجه این همه تلاش یکی دو ماه دیگه به ثمر میشینه که ممکنه با تندروی و شتابزدگی تمام اجرهای چیده شده به زمین بریزن الان فقط یه بیانیه صادر میشه(گرچه مهم هست) ولی هنوز هیچ لزوم اجرایی نه برای ماداره نه غرب*
  • + *سلام سحربخیر عبادتاتون قبول باشه*
  • + حضرت رسول ص اموال خود را با زکات محفوظ نگاه دارید و بیمارانتان را با صدقه دادن درمان کنید و به هنگام سختی و گرفتاری به دعا روی آورید..عیدتون مبارک
  • + *سال جدید مبارک @};-اگر خدا بخاد همه اوقاتتون با روحیات خوب و حس شیرین یه زندگی ``گلبرگی`` تا آخر سال و همیشه عمرر همراه باشه@};- ...*
  • + *با سلام ... سید صادق طباطبایی از ذخایر انقلاب و از یادگاران بزرگانی چون امام موسی صدر ?شهید چمران و همواره در کنار نهضت و انقلاب بود در گذشت ایشان را به همراهان و دوستداران و خانواده ایشان تسلیت عرض کرده و شادی روح ایشان را از خداوند متعال خواستارم...*
  • + *سلام دوستان ...‌‍ یه کمک لطفا ...با تلفن همراه چطور میشه مطلب کپی پیست کرد که خطا نده؟*
  • + **با سلام‍ در نظر دارم بعد از مدتی که نبودم از امروز فقط مطالب مربوط به جشنواره فیلم عمار رو بذارم ...لذا اسم وبلاگ هم با نظر دوستای عزیزم عوض میشه. ...با تشکر از توجه تون...(پیامنمای جامع سابق)*

< << 6 7 >

 

 93/03/20 -

شماره: 13930320000010

واشنگتن: رایزنی‌ها با ایران تنها به موضوع هسته‌ای محدود است/به طور مداوم با اسرائیل مشورت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب بعد از پایان اولین روز مذاکرات ایران و آمریکا در شهر ژنو، گفت در این جلسه پنج ساعته، مجموعه‌ای از موضوعات مورد بحث قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: واشنگتن: رایزنی‌ها با ایران تنها به موضوع هسته‌ای محدود است/به طور مداوم با اسرائیل مشورت می‌کنیم

 

، «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه‌شب گفت نمایندگان ایران و آمریکا در اولین روز دیدار خود در شهر ژنو، در مورد مجموعه‌ای از موضوعات گفت‌وگو کرده‌اند. وی تصریح کرد که در این نشست، تنها به مسئله هسته‌ای پرداخته شده و موضوعات منطقه‌ای در دستور کار نبوده است.

خانم هارف که در نشست خبری صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ملاقات امروز بیش از 5 ساعت به طول انجامیده، گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که اگر به روند گفت‌وگوها کمک کند، با ایران به طور دوجانبه گفت‌وگو خواهیم کرد

در حالی که دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 روز 26 خرداد بار دیگر در وین برگزار می‌شود، طرفین با توجه به نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 29 تیر (20 جولای) به دیدارهای دوجانبه روی آورده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: «ما پیش از این گفته بودیم که گفت‌وگوهای دیپلماتیک خصوصا با نزدیک شدن موعد 20 جولای، تشدید خواهند شد. این دیدارها، نشست‌های مشورتی هستند و نه مذاکراتی. امیدواریم این گفت‌وگوها بتوانند به ما کمک کنند تا به جایی که می‌خواهیم برسیم

وی همچنین با بیان اینکه در نشست دوجانبه تنها مسئله هسته‌ای مطرح است، گفت: «ما به طور مدام شرکایمان درمنطقه، اسرائیل وکشورهای شورای همکاری، را در جریان پرونده اتمی گذاشته و با آنها مشورت می‌کنیم

ایران علاوه بر مذاکرات مستقیم با آمریکا، این هفته با نمایندگان روسیه و فرانسه نیز دیدار دوجانبه خواهد داشت. این نشست‌ها روز چهارشنبه در شهر رم برگزار می‌شود

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید واشنگتن: رایزنی‌ها با ایران تنها به موضوع هسته‌ای محدود است/به ط ،

  

کلیسایی در منطقه آلووی بلفوسه فرانسه قرار دارد که بر روی درخت بلوط ساخته شده و اهالی محله قدمت آن را بین 800 الی 1200 سال قبل می دانند.
 


اولین دیدگاه را شما بگذارید تصاویر ، بین الملل ، تصویری ، خواندنی کلیسایی ساخته شده بر روی درخت بلوط ،

  

این تصویر از دید عکاسان یکی از تصاویری محسوب می شود که احتمال وقوع آن یک در ده میلیون عکس بوده و در هنگام پرواز سه پرنده در کنار هم گرفته شده که به شکل شکلکی در حال خنده تصور می شود.
 

اولین دیدگاه را شما بگذارید تصویری که شاید هیچوقت دیگر تکرار نشود ،

  

استقرار "شبح های" آمریکایی در انگلیس

وزارت دفاع آمریکا دو فروند جنگنده بی 2 ملقب به روح(شبح) را در یک پایگاه انگلیس مستقر کرده است.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس:بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، نیروی هوایی این کشور دو فروند هواپیمای "بی 2" ملقب به روح(شبح) را در یک پایگاه هوایی انگلیس مستقر کرد.این نوع هواپیما قادر به حمل سلاح های هسته ای است که استقرار آنها در انگلیس در چهارچوب رزمایش با پیمان آتلانتیک شمالی صورت گرفته است.

"سرهنگ استیون وورن" سخنگوی پنتاگون گفت به دلیل تنش با روسیه و مداخله این کشور در اوکراین، انجام این رزمایش های کوتاه که مدتها پیش برنامه ریزی شده است، بار دیگر تعهد ما به پیمان ناتو را اثبات می کند.

ایالات متحده آمریکا در هفته های گذشته استقرار تجهیزات نظامی خود را شدت بخشیده است تا متحدان این کشور در شرق اروپا را که از تحرکات مسکو احساس نگرانی می کنند، آسوده خاطر کند.

جنگنده های بی 2 در پایگاه "وایتمن"(میسوری در مرکز ایالات متحده آمریکا) مستقر هستند و برای عبور از پدافندهای قوی هوایی و پرتاب بمب های سنتی و با هسته ای بر روی مواضع مشخص شده طراحی شده اند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید استقرار "شبح های" آمریکایی در انگلیس ،

  

کشف یک حیوان عجیب در شهر حلب سوریه

اخیرا تصویری از یک حیوان عجیب در ریف حلب منتشر شده است که گمان می رود گورکن باشد که در منطقه تل رفعت واقع در ریف حلب کشف شده است.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ برخی کارشناسان می گویند این حیوان مانند روباه است، اما از نظر ژنتیکی پیشرفته است.آنها معتقدند که علت این امر کثرت اجساد تجزیه شده و ژنتیک آنهاست.


اولین دیدگاه را شما بگذارید کشف یک حیوان عجیب در شهر حلب سوریه ، عکس حلب ، سوریه ، حیوان ، عجیب ، ژنتیک ،

  

 

کد خبر:4867400
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1393

رویترز:ایران تمدید شش ماهه مذاکرات را در صورت عدم توافق تا 20 ژوئیه ضروری دانسته است

یک خبرگزاری انگلیسی اعلام کرد ایران بر ضرورت تمدید شش ماهه مذاکرات بر سر پرونده هسته ای را در صورت عدم توافق تا زمان مقرر را ضروری شمرده است.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد،  ایران بر احتمال ضرورت تمدید شش ماهه مذاکرات با گروه 1+5 بر سر پرونده هسته ای را ضروری شمرده است.

رویترز ادامه داد یک مقام بلند پایه ایرانی روز دوشنبه درباره مذاکرات میان غرب با ایران درباره پرونده هسته ای این کشور گفت اگر تا 20 ژوئیه توافق نهایی بدست نیاید، مذاکرات باید تا شش ماه دیگر تمدید شود.

رویترز مدعی شد مقامات غربی می گویند ایران خواستار حفظ غنی سازی اورانیوم با غنای بالاتر از آنچه که در برنامه انرژی هسته ای مدنی بکار می رود شده است.

این خبرگزاری می افزاید ایران نمی خواهد به صادر کنندگان خارجی سوخت برای رآکتورهای هسته ای خود اعتماد کند و ادعاهای غرب درباره تلاش برای ساخت سلاح هسته ای را نیز رد می کند.

"سیدعباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد ایران در سخنانی از امکان تمدید مذاکرات در جریان نشست با مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا در ژنو خبر داده بود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید رویترز:ایران تمدید شش ماهه مذاکرات را در صورت عدم توافق تا 20 ژو ،

  

93/03/19

شماره: 13930318001248

دهه مهدویت/ شعار امروز «مهدویت و جوانان منتظر»

چرا اکثر یاران امام زمان(عج) جوان هستند

جوانان، پیوسته مورد عنایت ویژه فرستادگان الهی بوده‌اند. با توجه به شخصیت‌‌ جوانان در عصر ظهور اکثر یاران امام زمان(عج) از این گروه سنی هستند، چرا که دارای ویژگی‌هایی همچون صفای باطن، شجاعت و شهامت، وفاداری و فداکاری هستند.

خبرگزاری فارس: چرا اکثر یاران امام زمان(عج) جوان هستند

 

 هر جنبش و انقلابی به یاران و همراهانی نیاز دارد. یارانی که ستون‌های انقلاب‌اند و سنگینی آن را به دوش می‌کشند. سستی و استواری هر یک از این دو، با سستی و استواری دیگری ارتباطی تنگاتنگ دارد؛ یعنی هر اندازه حجم بنای انقلاب کمتر باشد، پایه‌های آن نیاز به استحکام کمتری دارد و به هر میزان آن که بنا، بلندتر و گسترده‌تر باشد، به ستون‌های محکم‌تری نیاز خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین شرایط ظهور امام مهدی(عج) فراهم شدن یاران کارآمد است؛ یاران، همراهان و همرزمانی توانمند که با فقدانشان، کار حکومت، هدایت و رشد به سامان نخواهد رسید. دانستن ویژگی‌های یاران حضرت و تلاش در راه کسب آن‌ها، در واقع تلاش برای زمینه‌‌سازی ظهور و فرا رسیدن آن روز مبارک است.

با نگاه به حجم و گستردگی بنای انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) می‌توان دریافت که بر چه ستون‌هایی افراشته شده؛ همچنان که با تأمل در اهداف و غایات آن نیز می‌توان میزان، حجم ابزار، وسایل مورد نیاز و پدیدآورندگان آن را پیش‌بینی کرد.

در این نوشتار، به دنبال تبیین ویژگی‌ها و وظایف یاوران جوان امام مهدی(عج) هستیم، کسانی که در حرکت‌ جهانی ایشان، به مثابه بازوان نیرومند آن حضرت(عج) در خدمت ایشان و اهداف ایشان هستند.

امام علی(ع) می‌فرمایند: یاوران امام مهدی(عج) جوان‌اند و پیری در آن‌ها نیست، مگر به اندازه سرمه‌چشم یا به اندازه نمک در غذا و کمترین چیز در غذا، نمک است.

بی‌شک جوانان از مهم‌ترین سرمایه‌ای یک جامعه به شمار می‌آیند؛ چون فطرت و طبیعت پاک جوانان همواره با هیجان و پویایی همراه است. پیشرفت و تعالی هر جامعه در گرو پیشرفت جوانان آن است، جوانان، بازوی قدرتمند دفاع و سازندگی در هر جامعه هستند، در تمام جوامع بشری، جوانان، سمبل نشاط و بالندگی هستند و با تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه خود رابطه مستقیم دارند.

از این‌رو، جوانان، پیوسته مورد عنایت ویژه فرستادگان الهی و مصلحان بوده‌اند. با توجه به خصلت، مرام و شخصیت‌‌ جوانان در عصر ظهور، اکثر یاران امام زمان(عج) از این گروه سنی هستند، چرا که دارای ویژگی‌هایی هم چون صفای باطن، زیباگرایی، شجاعت و شهامت، نوگرایی، وفاداری، آزادگی، فداکاری و.... هستند که تمام این‌‌ها در حکومت امام زمان(عج) نمود می‌یابد، حال باید دید جوانانی که عاشق حضرت(عج) هستند، در دوران غیبت چه باید بکنند؟

*معرفت

یکی از مسائل حیاتی و اساسی در زندگی، شناخت و معرفت است که مایه رشد و تعالی است، امام علی(ع) در فرمایشی به کمیل درباره اصل معرفت می‌فرماید: ای کمیل! هیچ حرکت و فعالیتی نیست، مگر اینکه در آن نیازمند شناخت و آگاه هستی.

موضوع مهدویت هم نیازمند معرفت و شناخت است؛ لذا جوانان باید با امام زمان خود و مسائل پیرامون او به نحو احسن آشنا شوند، ابونصر-از خدمتگذاران امام حسن عسکری(ع)‌ و از کسانی که پیش از غیبت امام مهدی(عج) به حضور آن حضرت، مشرف شده است- در دیداری که با امام داشت، امام از او پرسید: آیا مرا می‌شناسی؟ پاسخ داد:«آری! شما سرور من و فرزند سرور من هستید، امام فرمود: مقصد من، چنین شناختی نیست، ابونصر عرضه داشت: مقصود شما چیست؟ خودتان بفرمایید، امام فرمود: من آخرین جانشین پیامبر(ص) هستم و خداوند به برکت من، بلا را از خاندان و شیعیانم دور می‌کند.

شناخت درست امام(ع)‌ طریق معرفت واقعی به خدا است، امام صادق(ع) در این باره می‌فرماید: ما بر شما سه حق داریم: اینکه به فضل ما معرفت پیدا کنید، پیرو ما باشید و انتظار فرج را بکشید، بنابراین در دوران غیبت، شناخت امام زمان(عج)، رمز حیات و هویت ماست. لازم است به امام خود معرفت داشته باشیم؛ چرا که اگر او را نشناسیم، گمراه خواهیم بود و زندگی جاهلی خواهیم داشت: هر کس بمیرد و امام زمانیش را نشناسد به مرگ جاهلیت می‌میرد، همچنین امام صادق(ع) می‌فرماید: خداوند از بندگان عملی را نمی‌پذیرد مگر به معرفت و شناخت ما.

*محبت

محبت تابع معرفت و شناخت است و هر چه شناخت بیشتر شود، محبت نیز بیشتر خواهد شد، دل‌های یاران امام مهدی(عج) سرشار از محبت ایشان است، این علاقه‌مندی تا بدان حد است که حتی زین اسب آن حضرت(ع) را مایه برکت می‌دانند و به آن تبرک می‌جویند.

امام صادق(ع) می‌فرمایند: به عنوان تبرک بر زین اسب امام دست می‌کشند، به جهت همین عشق آتشین، آنان در آوردگاه رزم، ایشان را مانند نگینی در برمی‌گیرند و جانشان را سپر بلای او می‌کنند، همچنین این امام همام در جای دیگر می‌فرمایند: در جنگ‌ها گرد امام می‌چرخند و با جان خود، از ایشان محافظت می‌‌کنند.

چه بسیار است فاصله میان ما و یاران او! چرا که از جان و حتی وقت خود، برای ایشان سهمی قرار نداده‌ایم و چه اهداف و آرمان‌های از ایشان که به جهت سستی ما، بر زمین مانده و چه دعوت‌هایی از ایشان که بی‌پاسخ مانده گذاشته شده است!

اگر انسان دارای همتی بلند باشد، دنبال محبوب حقیقی می‌رود. اگر عاشق امام زمان(عج) بشویم و او را دوست بداریم، رنگ محبوب به خود می‌گیریم و بوی او را با خود داریم؛ چرا که امام زمان(عج) آنقدر ما را دوست دارد که بلاها را از ما دفع می‌کند و در حق ما دعا می‌کند. چقدر خوب است این محبت، طرفینی باشد؛ یعنی ما عاشقان هم برای ظهور و سلامتی او دعا کنیم. این طور نباشد که فقط هنگام مشکل و گرفتاری به سراغ او برویم، باید نوعی زندگی کنیم که دل آن حضرت(عج) خوشنود شود، کسی که ادعای محبت و دوستی اولیای الهی را دارد باید عمل به خواسته آنها را سرلوحه اعمالش قرار دهد.

*اطاعت

یکی از زیبایی‌ها و لذت‌های جوانی، گذراندن عمر در راه اطاعت الهی است که باعث توجه و عنایت ربوبی می‌شود. پیامبر(ص) می‌فرماید: «خداوند جوانی را دوست دارد که جوانی خود را در راه اطاعت خدا سپری کند»، باید دانست اطاعت از ولی خدا همانند اطاعت از پروردگار است و انسانی که ادعای دوستی با خدا و امام زمان(عج) را دارد، باید سعی در اطاعت داشته باشد.

در زیارت جامعه کبیره آمده است: «هر کس شما را اطاعت کند، خدا را اطاعت کرده است»، جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید: امام باقر(ع) به من فرمود: آیا کسی که ادعای تشیع می‌کند، همین که بگوید ما را دوست دارد، کافی است؟ سوگند به خدا، شیعیان ما نیستند، مگر آنان که از خدا تقوا می‌کنند و به امانتداری و زیادی در ذکر خدا و روزه و نماز و نیکی به والدین و... شناخته می‌شود.

بنابراین جوان منتظر باید ضمن اظهار علاقه‌مندی و محبت به خدا و اهل بیت(ع)‌ مطیع فرمان نیز باشد. با این حال اگر مرتکب معصیت شد، آستان الهی درگاه نومید نیست؛ بلکه راه توبه و انابه باز است. همانگونه که خود امام زمان(عج) هم از خداوند متعال می‌خواهد که توفیق بازگشت و توبه را به جوانان ارزانی بدارد: «خدایا! به جوانان توفیق توبه و انابه عنایت فرما»، جوان که با ترک شهوات، راه اطاعت را در پیش می‌گیرد، پرواز ملکوتی را آغاز کرده و بسان ملائک می‌شود؛ همانگونه که پیامبر(ص) فرمود: خداوند می‌فرماید: ای جوانی که شهوت‌های مبتذل خود را ترک کرده‌ای! تو در نزد من همانند بعضی از فرشتگان هستی.

یاران امام مهدی (عج) از پیشوای خود الگو گرفته و روزها و شب‌ها را با نام و یاد حضرت حق سپری می‌کنند. معرفت و ایمان در قلب‌هایشان ریشه دوانده و ایشان را به خضوع در برابر حق تعالی و تلاش در مسیر بندگی او سوق می‌دهد، پیامبر اکرم(ص) در مورد آنان می‌فرمایند: «آنان در طریق عبودیت خدا، اهل جدیت و تلاش‌‌اند».

امام صادق(ع) عبادت و راز و نیاز یاوران امام مهدی(ص) را این‌گونه ترسیم می‌کنند: «در دل شب، از خشیت خداوند ناله‌‌هایی دارند، مانند ناله مادران پسر مرده»، در روایتی دیگر آمده است: مردان شب زنده‌داری که زمزمه نمازشان، مانند نغمه زنبوران کندو به گوش می‌رسد. شب‌ها را با شب‌زنده‌داری سپری می‌کنند و بر فراز اسب‌هایشان، شب را به صبح می‌رسانند، امام صادق(ع) همچنین در مورد آنان می‌فرمایند: «شب‌ها را به عبادت به صبح می‌رسانند و روزها را با روزه به پایان می‌برند».

*فعالیت

نقش اصلی جوانان این است که باید در عرصه مهدویت، فعال و پویا و به‌ روز باشند؛ چرا که دشمنان مهدویت بسیار فعال هستند در این بین، توقع از جوانان ایران زمین بیشتر است؛ چرا که در طول تاریخ جایگاه ویژه‌ای داشته و در آینده هم دارند،‌ پیامبر(ص) درباره یاران ایرانی امام زمان(عج) دست مبارک خود را به شانه سلمان فارسی نهادند و فرمودند: «منظور از یاران امام مهدی(عج)، هموطنان این شخص است»، سپس فرمودند: «اگر دین به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان‌ها قرار گیرد، مردانی از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت».

امام علی(ع) در سخنانی زیبایی، مراتب فضل و کمال علمی یاران موعود آخرالزمان(عج) را چنین توصیف می‌کنند: «پس، گروهی در آن فتنه‌ها صیقلی می‌شوند، مانند صیقل دادن شمشیر توسط آهنگر. دیده‌های آن‌ها به نور قرآن جلا داده شده و تفسیر در گوش‌هایشان جا گرفته است. در شب، جام حکمت را به آن‌ها می‌نوشانند، بعد از اینکه در بامداد هم نوشیده باشند».

آری، یاران جوان امام(ع) همچنان که در بالاترین درجه تقوا و پرهیزکاری قرار دارند، از نظر کمال علمی نیز در بالاترین درجه قرار گرفته و از جام حکمت الهی و معرفت دینی، چنان که باید، سیراب گشته‌‌اند، پس یاران و شیفتگان حضرت مهدی(عج) در دوران غیبت، باید بینش‌های خود را نسبت به خداوند، امام و جهان هستی بالا ببرند، چون برنامه امام زمان(عج) جهانی است، یاران آن حضرت نیز باید نگاه‌های وسیع و جهانی داشته باشند و استراتژی درستی را جهت زمینه‌سازی برای ظهور و انقلاب جهانی حضرت(عج) طراحی کنند. از طرفی باید روحیه شجاعت، ایثار، بردباری، یکدلی و استراتژی را نیز در خود تقویت کند.

*شجاعت

اگر جهاد و مبارزه، جهانی و فراگیر است، پس به وجه اولی باید یاران جوان حضرت(عج) نیز هم باید شجاعت و جسارتی در خور و عزم‌هایی پولادین داشته باشند، چرا که بدون آن قدم‌ها یارای حرکت نخواهد داشت، اهل بیت(ع) آنان را این گونه توصیف می‌کنند:

- امام علی(ع) در وصف شجاعت آن‌ها می‌فرمایند: «همه شیرانی‌اند که از بیشه‌های خود خارج شده‌اند و اگر اراده کنند، کوه‌ها را از جا برمی‌کنند».

-امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «خداوند دل‌هایشان را چون پاره‌ای آهن کرده است».

-امام سجاد(ع) در روایتی دیگر می‌فرمایند: «به هر کدامشان نیروی چهل مرد داده شده است».

*بردباری

جوانان و یاران حضرت مهدی(عج) در راه تحقق آرمان‌های جهانی حضرت(عج) مشکلات و مصائب فراوانی را به جان می‌خرند و از سر اخلاص و تواضع، عمل خود را هیچ می‌پندارند و به جهت هجوم سختی‌ها و تحمل مشقت‌ها، بر خداوند منت نمی‌گذارند.

امام علی (ع)‌می‌فرمایند: «یاران مهدی(عج) کسانی‌اند که به جهت بردباری‌شان بر خداوند منت نمی‌گذارند و از اینکه جان خویش را در راه حق گذاشته‌اند، احساس بزرگی نمی‌کنند».

 


نظر() چرا اکثر یاران امام زمان(عج) جوان هستند ،

  

93/03/19 -

شماره: 13930319000413

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل می‌گوید که مکالمات تلفنی وی در طول دوران ماموریتش در نیویورک توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا شنود می‌شود.

خبرگزاری فارس: چورکین: تماس‌های تلفنی من توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا شنود می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد معتقد است که تماس‌های تلفنی وی توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا شنود می شوند.

چورکین شب گذشته در یک برنامه زنده از شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: «من کاملا مطمئن هستم که تماس‌های تلفنی من از طریق موبایلم، توسط آژانس امنیت ملی آمریکا شنود می‌شوند. این مسئله کاملا واضح است و من تردیدی در مورد آن ندارم. البته مسلما کانال‌های سری وجود دارد که من قادر هستم آزادانه از طریق آنها مسائل را با همکارانم در دولت فدراسیون روسیه در میان گذاشته و مورد بررسی قرار دهم

وی افزود: مسئله شنود همه مکالمات من، از زمان آغاز ماموریت من در سازمان ملل همواره وجود داشته و این مسئله‌ای نیست که ما از آن بی اطلاع باشیم. چرا که در هر صورت ما دوران جنگ سرد را پشت سر گذاشته‌ایم و چنین مسئله‌ای برای ما در روسیه تازگی ندارد.

لازم به یادآوری است که در ماه ژوئن سال 2013 بود که «ادوارد اسنودن» مامور سابق سازمان سیای آمریکا از طریق رسانه‌های گروهی فاش نمود که آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات نه تنها شهروندان عادی در سراسر جهان، بلکه مقامات دیپلماتیک بلندپایه خارجی را هم شنود می‌کند.


نظر() چورکین: تماس‌های تلفنی من توسط سرویس‌های امنیتی آمریکا شنود می‌ش ،

  

93/03/19 - 10:40
شماره: 13930319000306

فرزند آیت‌الله مهدوی‌کنی آخرین وضعیت درمانی ایشان را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: تشریح آخرین وضعیت درمانی آیت‌الله مهدوی‌کنی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی فرزند آیت‌الله مهدوی‌کنی دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت درمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ در مجموع وضعیت قلب،‌ کلیه، ریه و دیگر قسمت‌ها رو به بهبود است.

وی تصریح کرد: درباره وضعیت مغزی آیت‌الله مهدوی نیز باید گفت که مغز ایشان نسبت به علائم ارسال شده عکس‌العمل نشان می‌دهد و به طور کلی وضعیت ایشان از این لحاظ نیز رو به بهبود قرار دارد؛ البته آیت‌الله مهدوی در حالت بیهوشی کامل نیستند.

فرزند آیت‌الله مهدوی‌کنی ارائه توضیحات تکمیلی را به نشست خبری پزشکان معالج رئیس مجلس خبرگان رهبری موکول کرد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید آخرین وضعیت درمانی آیت‌الله مهدوی‌کنی تشریح آخرین وضعیت درمانی آ ،

  

93/03/19

شماره: 13930319000075 

 

رئیس‌جمهور پیش از ترک تهران به مقصد ترکیه اهداف سفرش را به این کشور تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: موقعیت ژئوپلتیک ایران و ترکیه می‌تواند خلیج فارس را به مدیترانه وصل ‌کند

 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترکیه یکی از کشورهای منطقه و همسایه غربی ایران بوده که خوشبختانه در سال‌های گذشته از روابط خوب سیاسی و اقتصادی با یکدیگر برخوردار بوده‌ایم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در دولت جدید یکی از برنامه‌های مهمی که اعلام شد استحکام روابط با همسایگان بود و از همان روزهای اول برنامه‌ریزی شد تا عالی‌ترین مقامات ترکیه به کشورمان سفر کنند.

وی بر همین اساس به سفر اردوغان نخست‌وزیر ترکیه به تهران اشاره و اضافه کرد: سندهای همکاری بین دو کشور در آن سفر به امضا رسید و در زمینه توسعه روابط بحث و گفت‌وگو شد و قرار شد تا ادامه مباحث را در سفر ما به ترکیه به انجام برسانیم.

روحانی با بیان اینکه در این سفر راجع به روابط دوجانبه از نظر مسائل اقتصادی بویژه نفت، برق و گاز بحث و گفت‌وگو می‌کنیم، افزود: همچنین مسائلی همچون راه، گمرکی، فرهنگی و توریستی از دیگر موضوعات خواهد بود و اسنادی را در زمینه همکاری‌های سیاسی و امنیتی به امضا می‌رسانیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در سفر اردوغان به تهران توافق شده بود سطح روابط از لحاظ کیفی ارتقا یابد و در سفرهای مهم دو جانبه کمیسیون عالی مشترک یا هیأت دولت مشترک متشکل از وزرای ایرانی و ترک دور هم جمع و در خصوص مسائل مهم دو کشور در این شورا بحث و گفت‌وگو کنند که در طی این سفر اولین جلسه این شورا تشکیل خواهد شد.

رئیس‌جمهور در عین حال تصریح کرد: این بدین معناست که ایران و ترکیه اراده مهمی برای توسعه همه جانبه دارند.

روحانی با بیان اینکه مردم ما به خوبی مطلع هستند که ایران و ترکیه در موقعیت ژئوپلتیک مهمی در منطقه هستند، افزود: در واقع به راحتی می‌توان خلیج فارس و دریای عمان را به مدیترانه یا اقیانوس هند را به اقیانوس اطلس وصل کنیم. از این رو روابط دو کشور برای توسعه کل منطقه اهمیت بسزایی دارد.

وی همچنین یادآور شد: هر دو کشور همسایه سوریه و عراق بوده و خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد تحولات مثبت در منطقه هستیم که لازم است در این زمینه بحث و گفت‌وگو شود.

رئیس‌جمهور همچنین به بحث و گفت‌وگو در زمینه مسائل کل خاورمیانه، شمال آفریقا و فلسطین اشاره کرد و افزود: در این سفر همچنین راجع به موضوعات بین‌المللی بحث و گفت‌وگو صورت می‌گیرد.

روحانی مبارزه با خشونت، افراط و تروریسم را از اهداف جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما با کشورهای دوست در این زمینه بحث و گفت‌وگو می‌کنیم تا همکاری‌های عملیاتی و هماهنگی لازم بین دو کشور را داشته باشیم که در این سفر برای مبارزه با تروریسم و خشونت بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.


نظر() موقعیت ژئوپلتیک ایران و ترکیه می‌تواند خلیج فارس را به مدیترانه ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

غلامرضا مقدس [2387]

من آن مرغم که افکندم به دام صد بلا خود را به یک پرواز بی هنگام کردم مبتلا خود را
ویرایش

دسته بندی موضوعی

عکس ، تصاویر ، غلامرضامقدس ، دانلود ، رئیس جمهور 14 آذر... ، فیلم ، اخبار ، آمریکا ، مجلس ، غلامرضا مقدس ، آخرین ، ایران ، روحانی ، نتانیاهو: اسرائیل... ، جدول ، عکس ، پرسپولیس ، به ، ایران • ال جی •... ، تصویر ، آیت الله هاشمی... ، ایرانسل ، طرح ویژه حزب‌الله... ، مصر ، جدیدترین ، جلسه رأی اعتماد ، رای اعتماد ، درگیری در غزه یا... ، شارژ ، همراه اول ، هیئت رئیسه ، وزارتخانه ، وزرا ، وزرای پیشنهادی ، مفتی اهل تسنن... ، وهابیت ، مجلس ایران ، عربستان ، اوباما ، بازیکن ، انگلیس ، Israel ، علی دایی ، مقدس ، روسیه ، دایی ، در ، دلار ، پوشش زنده ، تهران ، یکی از علمای اهل... ، مقام معظم رهبری ، میزان زکات فطره از... ، ویدئو ، رمضان ، زلزله ، سوریه ، مرسی ، شارز ، کامبوزیا ، عکس) ، فروشگاه زنجیره ای... ، فیلم و عکس ، قدرت قرضاوی محمد... ، سند ، صوت ، 09:08 قطار مذاکرات... ، 5 در ژنو ، ادوارد اسنودن ، اسنودن ، پایان کار تیم ملی... ، پیامنما ، تحلیف ، تبیین هفت شاخص مهم... ، پولی ، پوتین ، پیام نمای جامع ، پیامنمای جامع ، تربت ، تربت کربلا ، تلنا ، توافق ، اولیه ،... ، جهان ، پرتاب پهپاد اسکن... ، پروژه قو ، پروه الماس قو ، برنامه نود ، بورس بورس... ، باید مراقب بود به... ، استقلال ، افتتاح تونل اباصالح... ، افطار ، الاغهای انتحاری... ، امیر نصیرزاده ، امام موسی صدر ، انصراف لنکرانی به... ، افشاگر ، افشاگری رویانیان... ، آغاز رایزنی ظریف و... ، In spite of low... ، انقلاب ، اتحاد ملی و اجتماعی ، احسان علیخانی ، ارتش ، اردوغان ، از ، اسامی ، آقای افشاگر به... ، آیا امام زمان(عج)... ، احمدی نژاد ، 5 احتمالا هفته... ، *مراسم ویژه 8 شوال... ، 90 ، 14:46 دور اول... ، Haifa ، Tel Aviv ، WashingtonPost ، آخرین اخبار ، آزادی ، آشنایی با شیوه... ، * پرچم حزب الله و... ، * راهپیمایان تهرانی... ، * قطعنامه راهپیمایی... ، * حمایت دانشجویان... ، *حضور مردم در کنار... ، ... ، جنگنده ، عراق ، شرع ، شورایاری‌ها در مجلس... ، فرانسه ، فردوسی‌پور ، عسگراولادی ، ایران؛ یکصدا فریاد... ، فوتبال ، فتح‌المبین ، فوری ، گره کور تعطیلی دولت... ، ماه ، محرم ، مبارک ، گزارش روحانی از سفر... ، مرسی مصر ، مراسم تحلیف ، مهدی هاشمی آزاد شد ، محمود واعظی... ، گزارش تصویری ، محمد مرسی ، مذاکرات ، مروری بر سیر 34... ، سینما هالیوود ، سینماهالیوود ، سفارت ، سنگین ، سهام ، سی و ششمین بهار... ، سبا خویی ، سازمان ملل ، سقوط هواپیما ، رویانیان ، رویترز ، زمین خواری و ساخت و... ، جذاب ، رییس مرکز اسلامی... ، ز چشمه حرم حضرت... ، سازمان امنیت ملی... ، رزمایش ، تبریک ، جزئیات ، جلسه رأی اعتماد... ، خلعتبری ، حرکتی پسندیده از... ، در تمرین استقلال؛... ، واکنش سخنگوی وزارت... ، وجود تشکل‌های... ، وحدت رویه‌ی فقهی ، وحدت رویه‌ی فقهی... ، نداجا ، نتانیاهو ، هشدار وزیر کشور... ، همه تیم های راه... ، همزمان با تخریب و... ، هواپیمای سبک در... ، میراث فرهنگی ,درخت... ، مرحوم ، مشکل نقدینگی... ، نامه ، نرم افزار ، نصرالله:اگر یک... ، نیروی دریایی ، هالیوود ، وضعیت ، کارمند ، کاهش قیمت خودرو در... ، کاهش قیمت طلا و ارز... ، کاهش همزمان قیمت... ، کاهش‌ قیمت جهانی... ، کپی برداری بانک... ، کتابخانه.دانشگاه... ، کتایون ریاحی ، کربلای 1 ، کربلای 10 ، کرسی بین المللی... ، کره جنوبی به یک... ، کروش به بازیکنان... ، کری، ظریف و اشتون... ، کسانی که دم از... ، کسب اطلاعات با ارزش... ، کشته ‌شدن دو سرکرده... ، کشته ، تیراندازی ،... ، کشته شدن ، کشته شدن 258 هزار... ، کشته شدن یکی از... ، کشف 15 هزااار... ، کشف پرنده‌ی کمیاب... ، کشف حجاب دختر... ، کشف خودروی بمب... ، کشف رباط جدید در... ، کشف یک حیوان عجیب... ، کشف یک گوشت‌خوار... ، کشف کره‌ای در فضا... ، کعبه آب... ، کفاره ، کفاشیان: هیچ تضمینی... ، کلاس: امام شناسی،... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ایران... ، کلمات... ، کلمات کلیدی جانباز... ، کلمات کلیدی دانلود... ، کلمات... ، کلمات کلیدی ضریح... ، کلمات کلیدی یک... ، کلیپ 'تازه اول عشق... ، کلیپ صوتی/ خاطره... ، کلید ، پاپ ، مسیحی... ، کلید واژه ها:... ، کلیدواژه ها ، کلیدواژه ها تغذیه... ، کلیدواژه ها:... ، کلیدواژه ها: جام... ، کلیدی که دکتر... ، کمبود هورمون رشد،... ، کمیته انظباطی ، کمیته بانکداری سنای... ، کمیسیون ، انتخابات... ، کمک ، کمکی که نتانیاهو به... ، کنایه‌های «صرفا جهت... ، کندی روند ساخت مسکن... ، کنفرانس خبری ، کنگره ، کنکور ، کواکبیان: حاضرم با... ، کواکبیان: حرکت دولت... ، کوتا‌ه‌ترین مرد... ، کوچکترین کشور جهان... ، کودتا علیه «نوری... ، کودتای ، کودتای مصر ، کوفی عنان: ثبات... ، کی‌روش: فوتبال ورزش... ، کیهان ، آیت الله... ، کارمند جوان ، مرگ... ، کارمندانی که پایه... ، کاریکاتور ، کاریکاتور/ رکوردزنی... ، کاسیاس: حتما با... ، کاشت تلسکوپ... ، کاظم ساریخانی... ، کامران نجف زاده در... ، کامرون ، کامل ترین دایره... ، کانال انتخاباتی ، کاندید شورای محله... ، کاندیداها شب... ، کاندیدای اصلاح... ، کاهش 4 دلاری قیمت... ، کاهش دید و تداوم... ، کاهش عجیب شهریه های... ، وضعیت رویت هلال... ، وضعیت... ، وعده نایف به 14... ، وعده‌ها به حزب الله... ، وفات شیخ حسنعلی... ، وقتی آمریکای‌ها از... ، وقتی الاغ عطاران... ، وقتی روزنامه گاردین... ، وقتی علی دایی... ، وقتی نماد حسن... ، ولادیمیر پوتین ، ولادیمیر پوتین به... ، ولایتی ادعای... ، ولایتی: برای بگم... ، ولایتی: رهبر انقلاب... ، ونزوئلا 3 دیپلمات... ، ونزوئلا پهپادهای... ، یکی از علمای... ، کابوس فراموش نشدنی... ، کابینه ،
ویرایش

لوگوی دوستان













































































































































































































































































































ویرایش

دوستان

پیامنما پیامنما طوبای محبت راه کمال هیئت قاصدک ولایت عاشقانه ها ریشــــ وِز وِزیـــ مناجات با عشق پـنـجـره عشق ♥Deltangi سرچشمه ادب و عرفان : وب ویژه تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام بسوی ظهور ایران اسلامی .: شهر عشق :. تَرَنّم عفاف گروه اینترنتی جرقه ایرانی عصر پادشاهان دختر بهار سرچشمـه فصـاحت و بلاغت دلنوشته های یه عاشق! **یه دنیا دلم گرفته* سیب سرخ ..::غریبه::.. Manna hamidsportcars بزرگترین سایت خنده بازار کلبهء ابابیل ghamzade اخراجی های عشق یاور 313 آموزش تست زدن کنکور باران چه زیباست با او بودن وبلاگ هواداران محسن یگانه دلـتنگـ هشـیگـــــــــی دخترتاریخ xXx عکسدونی xXx معجزه جاوید مـ ـحـ ـبـ ـو بــــ مـ نـــــ ... Ahorayearyaii غدیریه ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ کلبه درویشی رویای شبانه هنوز انتخاب نکردم نقشه راه عرشیان *دنـیــــای مـــــــن :) * یادداشتهای من تنظ نویسم یه کم فکر کنیم...! وبسایت علمی سرگرمی مذهبی قهقه دانلود هر چی بخوایی... YAS الهگان شهدا شرمنده ایم مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها wanted مهندسی متالورژِی ساغر شکسته دانشجوی پارسی ندای حق حرف های نگفته دلهای شکسته بارانی از غم behtarinamkhoda فانوس ###@وطنم جزین@### بروبچ زابل بی هم نفس welcome to my profile عکسهای سریال افسانه دونگ یی یار کارگر خاطرات یک مرد مجرد معرکه همون قلقلک عشق یعنی ... چیزهای جالب فقط خدا ► o▌ استان قدس ▌ o ◄ نوری چایی_بیجار کهکشان هرکس منتظر است... تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... ღღتبسمـــــیـ بهـ ناچارღღ واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل زندگی زیباست اما... your memoirs مسعود رضانژاد فهادانـ یا د د اشت ها ی شخصی خو د م . دوستانه هر کی خونده خندیده!!! عشق و زندگی (یا فاطمه الزهـــــــرا (س داروخانه دکتر سلیمی ساحلی دیگر نوشته های سوده تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول love at the first sight اینجا همه چی در همه دل شکسته عشق اول11 پایگاه اطلاع رسانی آزمون دکترای مدیریت صدای عشق درباره ی رپ و دوست شدن با شما باهم باشیم هیئت عزاداری آسمانیان فاطمه زهرا My Camera رهبر بختیاری تا شقایق هست زندگی اجبار است . معیار عشق امامزاده میر عبداله بزناباد CHARMING OF ME به سوی افق باشگاه پرواز نرگس 1 پرورشی مطالب جالب وعلمی بروز جوانان بیجار تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک کشکول خونه دل بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams سایت روستای چشام یاس... زندگی در باغ عشق آپدیت یوزر پسورد نود32 تــــــــــــالـــــــشـــــــــــــان تعمیر و نگهداری هواپیما&اطلاعت عمومی S&N 0511 روستای مز از یک انسان زنگ تفریح خوش مرام جوان ایرانی محمدمبین احسانی نیا رویابین سلامت ما جـــــام غـــــزل سکوت پرسروصدا پا توی کفش شهدا شفق.. کلبه ی عشق ❤خاکســـــــتر عشـــق❤ موزیک انلاین ریاضیات بندر میوزیک گل باغ آشنایی دیوانه حسین ودلباخته حسین خیابون موسیقی ܓღ فـــرقــ بــیــنـــ عـشــقــ و دوسـت داشــتــنــ (بنفشه ی صحرا) -««««((عشق الحسین)))»»»»- آسمان آبی آنتی شیطان بادصبا کشکول آبی به رنگ آسمان داستانک شورای دانش آموزی شهرستان خورشیدها sms های جدید نغمه ی عاشقی جالب انگیزناک وبلاگ انتظار عشق و تنهایی Mohammad M.T شاسوسا برات محمد هدایتی هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه خدا،عشق،خنده کاروجدان عرفان وادب یکی هست تو قلبم.... فقط خدا وبلاگی برای تمام دوستان مطلع مهرورزی ومحبت باور من......!!! میخانه عشق دختر و پسرای ایرونی دقایق ایرانیان باش باش باش گرگ و میش ܓܨ☆ سکــــــوت بــــاران ☆ ܓܨ پایگاه امام جعفر صادق شهیدیه کانون مسجد فاطمیه شهید یه عاشق آسمونی کشاورزی نوین شهدا شیروخورشید پهلوی زخم خورده چی کار؟ جک EshGh rOyaIi mAn alone I love you قلب من صدای خاطره ها دل نوشته های من گنجینه آسمانى EshGhrOyaIimAn هدهد رود تنها نیست بی نشانه تک صلیب عشق بدو بیا !!!! ME&YOU بلوچستان سر فراز باشی میهن من علمدار بصیر بدون عنوان تنهـــــایــــے بانک خنده برنامه نوسی نمی دونم بخدا موندم ستاره خاموش صدای مردم نی ریز مقاله های تربیتی شَبـَــــــــــــــکَة المِشـــــــــــــکاة الإسلامیــــــــــة عمارمیاندواب باکری میاندوآب عاشقانه ها حامیان دکتر محمد باقر قالیباف سه ثانیه سکوت پوست مو زیبایی zibaroo زیبارویان پارسی چیزهای جالب upturn یعنی تغییر مطلوب آوار غم ها عکسهای من har an che az del barayad حدیث بلاگ عشق بی هدف... ! دیوانگی - عشق واقعی... ! دریافتنی دل نوشته های مائده برترین لحظه ها نگار پرسپولیس $$$$sara$$$$ بهترین ها در انتظار آفتاب بچه های مدرسه امام رضا(ع) عـــــــــــاشــــــــقانــــــــــــه هــا مشق عشق ناز منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش دنیای عکس و اطلاعات گفتگو با خدا خبر های ورزشی قدیسان مرگ لیلای بی مجنون خاطره ها قـرن بیست ویکمی ها سکوتی پرازصدا به رنگ ابی تنهایی......!!!!!! مهاجر بهاره تنها جوجو نم نم باران متن ترانه ماندگارترین آهنگ های ایرانی من و اریکان ترک دانلود قتلیش کسب درآمد آسان از اینترنت آخرین اخبار شرکت های مربوط به موبایل دلنوشته ها علم نانو در زندگی خط خطی های یک دخترروانی... صداقت شهید آوینی خـطـ خـــــــــطـی صــــــــــــــــــــــــدا ی منــــــــــــــــــــــ رهایم کن....بگذار آزاد باشم *آوای سارا2* زخمهایت را پنهان کن... اینجا مردم زیادی با نمک شده اند!! جیغ بنفش در ساعت 25 دل نوشته یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ سپیده خانم دانلد اهنگ های جدید ____نازیانه_____ روی بال فرشته ها ashegh mahemalakut دوعاشق دلدارا بهورز روستا داریوش آریا فــــــــــــــــــــ ر یـــــــــــ ا د عاطفانه ..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::.. BABAK 1992 شقایقهای کالپوش هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر شادی ، تفریح ، پیامک *...بانو...* بــــــــــــــهــــــــــــار *دخترانه هایم* دل شکسته عشق کور آموزش گیتار ، خوانندگی ، سلف‍ژ ، آکورد ،تبلچر ، نت ، آرپژ ،جدید
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

php] [/php]